Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3568 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
הדרישה לרשיון היא ע"מ שתהא הכנסה למדינה שאינה בהכרח מכיסו של האזרח וע"מ למנוע בלאגן בתחום התקשורת.

 

בכל הקשור לקבוצות לחץ - הן קיימות כי זה עובד. למה זה עובד? כי הממשלה משקשקת מפחד כל פעם שאיזה פוץ מההסתדרות זורק את המילה "שביתה" באוויר. אז תהיה שביתה ברכבת. ביג דיל. האם זה אומר שתהיה אי נוחות מסויימת? כן. אולי היא תמשך אפילו חדשיים. אבל בסוף, כשמחירי כרטיסים ירדו (כי לא צריך לקנות לנהגי הקטרים אייפד...) יהיה לציבור יותר טוב. אין מה לעשות, התשתית הכלכלית במדינה הזו מחורבנת מהיסוד, בשל החנק הסוציאליסטי ששלט פה בעבר ולפרק את החנק הזה לא יהיה פשוט ולא יהיה נעים. אף אחד לא מוכן לוותר מרצון על כוח.

 

הממשלה משקשקת גם כאשר מישהו מבעלי ההון מאיים עליה. והאיום הגדול ביותר על השיטה הנוכחית - בעלי ההון, אלה שתורמים למפלגת השלטון, ייאלצו לשלם יותר משכר מיניצום לעובדים (סליחה, לשיטתך - עבדים) שלהם. ואז בעלי ההון יתרמו פחות לשליטים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
הממשלה משקשקת גם כאשר מישהו מבעלי ההון מאיים עליה. והאיום הגדול ביותר על השיטה הנוכחית - בעלי ההון, אלה שתורמים למפלגת השלטון, ייאלצו לשלם יותר משכר מיניצום לעובדים (סליחה, לשיטתך - עבדים) שלהם. ואז בעלי ההון יתרמו פחות לשליטים.

 

זהו? סיימת להתדיין כמו בנאדם וחזרת להטיל רפש?

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם
רואים שאתה מתחיל להתנתק מהארץ, פחות מ140?!

תן קנה מידה הגיוני יותר, פחות מ180 למשל.

 

שלושה בקבוקי 2 ליטר של קולה - 16-18 ש"ח

ליטר חלב 5-6 ש"ח

6 בקבוקי בירה מיובאת (סטלה וכולי) 35-55 ש"ח (בהנחה ומדובר בשליש, חצי ליטר יעלה יותר)

200 גרם גבינה צהובה 10 ש"ח

שקית 700 גרם תפו"א קפואים (אין לי שמץ)

שימורי זיתים 5 ש"ח

שני פודינג שוקולד גדולים (יא שמן, לא יודע כמה זה עולה)

גבינה לבנה פרזידנט 10 ש"ח, תלוי בגודל

כיכר לחם פרוס איכותי 10-15 ש"ח

קילו ירקות מסוגים שונים 40-60 ש"ח

 

מה קיבלנו? 179 ש"ח אם מחשבים את המחירים היקרים יותר, בלי תפוח האדמה והפודינג!

 

סלח לי, אך זו תגובה ישראלית טיפוסית. לזעוק ולקטר ובסוף לגלות שהשד לא כ"כ נורא ושלמעשה באופן יחסי בארץ הרבה הרבה יותר זול מאסטוניה.

בארץ לא זול ויש עוד הרבה מקום לשיפור אך עדיין, צריך לדבוק בעובדות.

פורסם

sperial, אתה מבזבז את זמנך לשווא, לצערי.

אני אחזור לשאלה ששאלתי לפני שלושה עמודים: איך אפשר להתווכח אם יש במדינה "סוציאליזם" או "קפיטליזם" עם אנשים שלא יודעים לא מה זה ולא מה זה?

הבאתי ואחרים הביאו גם שניים שלושה קישורים כאן, שמלמדים איך חברות כמו עלית, או קוקה קולה דאגו לעליית מוצרי המזון כאן ביחס לאירופה. דוח מטעם הכנסת שמדבר על חוסר תחרותיות, תביעה אזרחית המלמדת איך חברת ענק מנעה כאן תחרות (מה שאמור להבטיח מחירים שווים לכל, לפי אנשי ה"קפיטליזם"). אבל זה לא מעניין. יותר כיף לקרוא דברים בקול של עמיר פרץ על ועד העובדים בנמלים, ולהציע תוכניות חומש - תוכנית ממשלית המזוהה יותר מהכל עם יוסיף סטלין, מנהיגה של ברית המועצות הסוציאליסטית. יותר כיף לטעון ש"מאפשרים תחרות (שנמנעת בד"כ ע"י הרגולטור)". ולא משנה שאין שום אבל שום קשר בין חברה כמו "פלאפון" או "עלית" ל"סוציאליזם". סוציאליזם זה מושג כייפי - למה לא לכתוב עוד כמה פעמים? מפתיע, אגב, שלא הועלתה פה טענה שתחרותיות בתחום הסלולאר נמנעה בגלל ועד העובדים המושחת של פלאפון. זה דווקא טעון מאוד מתבקש כאן.

 

משום מה גם, קבוצות לחץ הן גם תמיד "הסדתרות"; הרי אין קבוצות לחץ של טייקונים, מי שעוסק באנרגיה והדוגמא האהובה עלינו כאן בפורום - "אור ירוק". ידוע לכל, הרי, ש"אור ירוק" זו קבוצת לחץ סוציאליסטית למהדרין. עמיר פרץ הוא התורם הסודי שלהם, והוא מגובה על ידי חלי יחימוביץ כשצריך.

אבל הכי אני אוהב את האמונה בזה שאנשים פשוט יסתדרו מעצמם, ומי שלא יסתדר - בעיה שלו. המדינה לא צריכה להתערב. למה?

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
זהו? סיימת להתדיין כמו בנאדם וחזרת להטיל רפש?

 

ממש לא. לפני מספר חודשים היה כאן שרשור שבו אחד מבעלי דעות דומות לשלך (אולי אפילו אתה, אני מתקשה לאתר את השרשור), הסביר שאמצעי הייצור שייכים לבעל העסק ומדבריו השתמע כי לדעתו למעשה לעובדים אין זכויות. נדמה לי שהיה מדובר בשרשור שעסק בשביתה זו או אחרת. עובדים חסרי זכויות הם עבדים, גם אם אינם כבולים באזיקים פיזיים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
סלח לי, אך זו תגובה ישראלית טיפוסית. לזעוק ולקטר ובסוף לגלות שהשד לא כ"כ נורא ושלמעשה באופן יחסי בארץ הרבה הרבה יותר זול מאסטוניה.

בארץ לא זול ויש עוד הרבה מקום לשיפור אך עדיין, צריך לדבוק בעובדות.

 

מי שחושב ש"לא כל כך נורא" ושהמחירים "סה"כ סבירים לחלוטין" כנראה יושב על הענפים הגבוהים יותר בעץ.

 

ארוחה במסעדה זולה יחסית תדרוש ממני הוצאה של כמעט כל השכר היומי שלי.

קניות בסופר של ביצים חלב לחם וכד' (לא מדבר על עוגיות, שישיות קולה וכו', אלא גם חומרי ניקוי נניח) תדרוש ממני יום שלם של עבודה מבוקר עד ערב.

 

מחירי הרכב הגבוהים ושל מוצרי הבסיס ושל עוד מי יודע כמה דברים ביחס למשכורת לא מותירים הרבה מקום לספק. יקר פה. לא כי הלחם והחלב עולים פה ב10 שקלים יותר מכל מקום אחר, כי הם לא. אלא כי כשהכל עולה המשכורת נשארת בדיוק אותו דבר. מעניין לאן הולך ההפרש. :?

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם
סלח לי, אך זו תגובה ישראלית טיפוסית. לזעוק ולקטר ובסוף לגלות שהשד לא כ"כ נורא ושלמעשה באופן יחסי בארץ הרבה הרבה יותר זול מאסטוניה.

בארץ לא זול ויש עוד הרבה מקום לשיפור אך עדיין, צריך לדבוק בעובדות.

 

סליחוי?

מה לא נכון במה שכתבתי? רוני טען שמדובר בכ140 שקלים ואני העמדתי אותו על טעותו.

לאחר מכן בררתי את השכר החציוני והבעתי את דעתי.

היכן התלוננתי על המחירי המזון פה ביחס לאסטוניה?

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם
מי שחושב ש"לא כל כך נורא" ושהמחירים "סה"כ סבירים לחלוטין" כנראה יושב על הענפים הגבוהים יותר בעץ.

 

ארוחה במסעדה זולה יחסית תדרוש ממני הוצאה של כמעט כל השכר היומי שלי.

קניות בסופר של ביצים חלב לחם וכד' (לא מדבר על עוגיות, שישיות קולה וכו', אלא גם חומרי ניקוי נניח) תדרוש ממני יום שלם של עבודה מבוקר עד ערב.

 

מחירי הרכב הגבוהים ושל מוצרי הבסיס ושל עוד מי יודע כמה דברים ביחס למשכורת לא מותירים הרבה מקום לספק. יקר פה. לא כי הלחם והחלב עולים פה ב10 שקלים יותר מכל מקום אחר, כי הם לא. אלא כי כשהכל עולה המשכורת נשארת בדיוק אותו דבר. מעניין לאן הולך ההפרש. :?

 

אני יודע שיקר פה, וזה מעצבן אותי מאוד. חייתי תקופה בארה"ב ויש לי נקודת השוואה די טובה.

 

יחד עם זאת לא צריך לקפוץ מיד על כל נתון שנזרק לאויר. הדוגמה של אסטוניה היא לא דוגמה שעליה צריך להסתמך מול ישראל, כי השכר שם הוא חצי מבארץ. הדוגמה של ארה"ב היא טובה יותר כי השכר שם גבוה יותר והסל זול יותר (אם כי יש שם רכיבים, כמו בריאות וחינוך, שהם מאוד מאוד יקרים).

 

אקסודוס - אולי לא הבנתי אותך. אך לפני שבוחנים נתונים צריך להסתכל על התמונה השלמה.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

תקרא את ההודעה של בגירה בעמוד הקודם ותבין למה השכר שם חצי מבארץ. זה לא קשור רק משכורות נמוכות אלא גם לסגנון חיים שונה לגמרי.

מסכים שיותר נכון להשוות לארה"ב.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

נעלמתי לכמה ימים וזה מה שקורה.

אין מנוס, הישראלים לא יפסיקו לבכות ולהתבכיין. מדינת ישראל צריכה להפסיק לגמרי את כל הקיצבאות והתמיכות שלה (חוץ ממספר בודד של קיצבאות)

שהמדינה תוריד למינימום את המיסים שהיא גובה ובתמורה שתיתן מינימום שירותים. מפחד שתקרה לך תאונה ותאבד את היכולת לעבוד? תעשה ביטוח תאונות אישיות. מפחד שיקרה לך משהו ולא יהיה מי שיתמוך במשפחתך, עשה ביטוח חיים.

בטלו הכל.

כנראה שהישראלים התרגלו לקחת כמובן מאליו את הביקור אצל רופא או הרשמת ילדים לבית ספר. כאשר משפחה ישראלית עם 3 נפשות תשלם $1200 דולר לחודש ביטוח בריאות וזה עוד מבלי ליראות רופא אז כנראה שההתבכיינות תיפסק.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
הבעיה שהיום הפריפריה מתייקרת.

דירות זולות במקום שיהיו נכס לצעירים, הופכות נכס למשקיעים שמכפילים את הערך שלהם וגם מנפחים את מחיר השכירות (כי כבר יקר לקנות דירה להשקעה בת"א)

כל פיתוח מסויים ביישוב מהווה סיבה להעלאת מחירים.

סטודנטים שהם קהל עם הכנסה לא יציבה הופכים למחלבת כסף (כי איזה כיף להשכיר דירה לסטודנט במחיר יקר מהממוצע בשוק באותו יישוב).

 

איזה פתרון יש לדברים האלה :evil:

זה הסיבה למה בהזדמנות הראשונה שתהיה לי אני אקנה בית, במקום לגור בשכירות ולנפח את בעל הדירה.

 

אפשר להוריד את מחירי הדירות יחסית בקלות. מחירי הדירות הם פונקציה של ריבית על הכסף, עלות קרקע ועלות הבניה. שני הראשונים נמצאים לחלוטין בידי המדינה, ואת האחרון אפשר אם יתנו לחברות זרות להתחרות על מכרזים גדולים.

בנוסף רגולציה בתחום (כי אין תחרות בין החברות הקבלניות) שתאלץ אותן לשחרר קרקעות מתוכננות ומאושרות שהן מחזיקות אצלן, ביחד עם אילוץ הרשויות המקומיות לאשר תוכנוית שהן לא תוכניות פאר תעשה את העבודה.

 

החסרון? - רק אלוהים יודע איך זה ישפיע על הבנקים. מצד שני, משכנתא היא חוב אישי.

חלק מהקבלנים יפשטו רגל בתהליך, אבל זה לא נורא לדעתי - כי הוואקום לא יישאר לאורך זמן.

 

נכון. מן הסתם חלק מהצעדים יגרמו לאי נוחות לזמן מה. אבל ברגע שהממשלה תגדל זוג אשכים ותהיה מוכנה אשכרה להילחם במוקדי הכוח הללו, יהיה יותר טוב.

 

קח לך את הרכבת למשל. רוצים לפרק את הרכבת? סבבה. הממשלה פשוט צריכה להיות מודעת לכך שהצד השני לא יכנע בלי מאבק - אבל זה לא אומר שאי אפשר לגרום לו להיכנע. אם עובדי הרכבת מחליטים לשבות - המדינה יכולה, למשל, להפסיק כל הזרמת כספים אליהם. אם ימשך - אפשר למצוא אנשים וחברות שיסכימו לתפעל את הרכבת, על אפם וחמתם של ראשי הוועד. אחרי הכל, צריך לדבר בנעם ולהחזיק מקל גדול.

 

אפשר אפילו להיות קצת פחות דרסטיים: להתחיל מהדברים הקלים. נמלי ישראל למשל. מחליטים להיכנס בהם - ומשתמשים בחיילים לתפעול זמני של הנמל. או פשוט לפתוח מכרזים על ימין ועל שמאל, בתנאים מאוד מושכים לחברות מחו"ל שיבנו כאן נמלים ויתפעלו אותם ל-X שנים.

 

ברגע שאחד מהכבדים יפול, השאר יכנסו לתלם מעצמם.

 

סתם אנקדוטה, לגבי נמלים ביוון:

http://www.themarker.com/dynamo/1.1843294

"181 אלף דולר לעובד בנמל יווני? הסינים שקנו את פיראוס עושים עסקים אחרת

שנתיים לאחר הפרטת נמל פיראוס והעברתו לידי ענקית הספנות הסינית קוסקו, תנועת המכולות בנמל הוכפלה והוא בדרכו להיהפך לאחד הנמלים הגדולים בעולם ■ העובדים טוענים כי ההצלחה הושגה במחיר קיצוץ חד בשכרם ופגיעה בתנאי העסקתם"

 

האנקדוטה היא שחלק הנמל שלא הופרט נאלץ להתייעל בעקבות התחרות...

 

נעלמתי לכמה ימים וזה מה שקורה.

אין מנוס, הישראלים לא יפסיקו לבכות ולהתבכיין. מדינת ישראל צריכה להפסיק לגמרי את כל הקיצבאות והתמיכות שלה (חוץ ממספר בודד של קיצבאות)

שהמדינה תוריד למינימום את המיסים שהיא גובה ובתמורה שתיתן מינימום שירותים. מפחד שתקרה לך תאונה ותאבד את היכולת לעבוד? תעשה ביטוח תאונות אישיות. מפחד שיקרה לך משהו ולא יהיה מי שיתמוך במשפחתך, עשה ביטוח חיים.

בטלו הכל.

כנראה שהישראלים התרגלו לקחת כמובן מאליו את הביקור אצל רופא או הרשמת ילדים לבית ספר. כאשר משפחה ישראלית עם 3 נפשות תשלם $1200 דולר לחודש ביטוח בריאות וזה עוד מבלי ליראות רופא אז כנראה שההתבכיינות תיפסק.

 

אני אספר לך סוד - ביטוח למקרה של אובדן כושר עבודה פרטי יש לי. ביטוח חיים פרטי גם יש לי (ויש כזה לכל מי שלקח משכנתא). גם ביטוח בריאות פרטי יש לי (אם כי הוא זול משמעותית ממה שאחותי משלמת בסין).

 

אבל אלו סעיפים קטנים בתקציב המדינתי, ואני כן מאמין שהמדינה צריכה לספק שירותים מסויימים ולגבות מיסים תמורתם.

הבעיה שלי במדינת ישראל נובעת אך ורק מחוסר תחרותיות בשוק. ממגבלות ורגולציות על ייבוא שהמדינה מטילה, ועד מונופולים וקרטלים פרטיים שעושים בשוק כבשלהם.

 

כל פעם שאני מגיע ללונדון (ועל אחת כמה וכמה לקיימברידג') אני נדהם מזה שהמחירים בסופר נמוכים מהמחירים בארץ.

וזה לא בגלל קצבאות, או דברים אחרים - אלא רק בגלל שהמשק ריכוזי.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם

כתבה מעולה, ואני מסכים בהחלט, המונופול בארץ זה מה שמקשה עלינו,

שימו לב למהפכה בתחום הסלולר למרות שהחברות הקטנות לא הכי אמינות אבל המחיר לחבילה ללא הגבלה פשוט חסר תחרות.

מה שהיה לפני בהשוואה להיום.

אפילו בחו"ל חברות הסלולר גובות יותר.

פורסם

 

 

סתם אנקדוטה, לגבי נמלים ביוון:

http://www.themarker.com/dynamo/1.1843294

"181 אלף דולר לעובד בנמל יווני? הסינים שקנו את פיראוס עושים עסקים אחרת

שנתיים לאחר הפרטת נמל פיראוס והעברתו לידי ענקית הספנות הסינית קוסקו, תנועת המכולות בנמל הוכפלה והוא בדרכו להיהפך לאחד הנמלים הגדולים בעולם ■ העובדים טוענים כי ההצלחה הושגה במחיר קיצוץ חד בשכרם ופגיעה בתנאי העסקתם"

 

האנקדוטה היא שחלק הנמל שלא הופרט נאלץ להתייעל בעקבות התחרות...

 

 

 

אני אספר לך סוד - ביטוח למקרה של אובדן כושר עבודה פרטי יש לי. ביטוח חיים פרטי גם יש לי (ויש כזה לכל מי שלקח משכנתא). גם ביטוח בריאות פרטי יש לי (אם כי הוא זול משמעותית ממה שאחותי משלמת בסין).

 

אבל אלו סעיפים קטנים בתקציב המדינתי, ואני כן מאמין שהמדינה צריכה לספק שירותים מסויימים ולגבות מיסים תמורתם.

הבעיה שלי במדינת ישראל נובעת אך ורק מחוסר תחרותיות בשוק. ממגבלות ורגולציות על ייבוא שהמדינה מטילה, ועד מונופולים וקרטלים פרטיים שעושים בשוק כבשלהם.

 

כל פעם שאני מגיע ללונדון (ועל אחת כמה וכמה לקיימברידג') אני נדהם מזה שהמחירים בסופר נמוכים מהמחירים בארץ.

וזה לא בגלל קצבאות, או דברים אחרים - אלא רק בגלל שהמשק ריכוזי.

 

יפה מאוד אבל אל תשכח שמחירי הביטוחים הפרטיים בארץ הם כמעט בדיחה לעומת אותם ביטוחים בחו"ל. זה הכל בהתאם למה שהולך בשוק. נראה לך שמחירי הביטוח שחברת AIG בארץ מוכרת לעומת אותם מחירים בארה"ב הם דומים? ממש לא.

 

לגבי יוון, לא הייתי מביא אותה בתור דוגמה בשום פונקציה. אולי רק בהשוואה של שמן זית וגבינות כי בכל השאר אין בכלל מה להשוות מדינה שהסיבה היחידה שהיא ניצלה מפשיטת רגל היה התמיכה הגדולה של האיחוד האירופי שחושש מהיום שבו הוא יתפרק.

 

כתבה מעולה, ואני מסכים בהחלט, המונופול בארץ זה מה שמקשה עלינו,

שימו לב למהפכה בתחום הסלולר למרות שהחברות הקטנות לא הכי אמינות אבל המחיר לחבילה ללא הגבלה פשוט חסר תחרות.

מה שהיה לפני בהשוואה להיום.

אפילו בחו"ל חברות הסלולר גובות יותר.

 

וכמה אנשים איבדו את עבודתם בגלל אותה תחרות?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
יפה מאוד אבל אל תשכח שמחירי הביטוחים הפרטיים בארץ הם כמעט בדיחה לעומת אותם ביטוחים בחו"ל. זה הכל בהתאם למה שהולך בשוק. נראה לך שמחירי הביטוח שחברת AIG בארץ מוכרת לעומת אותם מחירים בארה"ב הם דומים? ממש לא.

 

יש לכך סיבה מובהקת - כיון שהם מכסים רק מעבר לביטוח הממלכתי, לפחות לגבי ביטוחי הבריאות. סה"כ עם כל הקשיים מערכת הבריאות בישראל טובה כך שבעיות דחופות מטופלות היטב במסגרת הביטוח הממלכתי, והביטוחים הפרטיים צריכים לכסות רק את השכבה הבאה, זו של הטיפולים האלקטיביים, וגם כאן - בעקר את מה שהמדינה מתקה לספק (סבעיקר בעיית תורים).

הביטוח האמריקאי, לעמות זאת, צריך לכסות את כל השכבות - החל בביקור אצל רופא משפחה או קבלת החיסון אצל האחות, דרך הביקור במיון ועד הטיםולים המורגבים ביותר. וזאת בלי להביא בחשבון את העלויות העצומות של השירות כפי שהתבטאו בחשבונית שקושרה לפני מה עמודים. להזכירך - ניתן שם שירות בעלות $55,000 , מתוכם הביטוח כיסה כ-$40,000. אותו שירות היה ניתן בארץ באותה איכות על חשבון הביטוח הממלכתי.\ בלי מעורבות הביטוח הפרוטי(חוץ מאשר, אולי, שירותי המלון).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...