Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3568 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אין לי בעיה עם משכנתא אבל שאני לא אהפוך להיות משועבד לה ברמות שאין לי בכלל חיים.

 

אישית הייתי מסתפק במשכנתא של כ-2,000 ש"ח בחודש, ספורטיבית בת 6-7, מכונית נוספת אוטומטית לאישה, פעם בחודש מסעדה, פעם בחודש בית קפה, פעם בשנה חו"ל למשך מספר ימים או חופשה ברמת הגולן בצימר או איזה מצפה רמון.

 

העיקר הוא לא לחיות במינוס, שיהיה פלוס של איזה 15-20 אלף, וכל חודש נחסוך משהו כמו 3,000 ש"ח.

 

היום אני חושב אם לקנות כוס קפה, ולא קונה כריכים שמחירם עולה על שישה שקלים. קופיקס מנצח, ובתור סטודנט עדיף לי.

התענוג שמוביל אותך

  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
ככלל אצבע, אני מאמין שצריך להיערך לכך שתוכל לחיות שנה מהעו"ש, בלי הכנסות. ברגע שאתה עובר את הנקודה הזו, כל שקל מעבר להוצאות הרגילות עובר לחיסכון ארוך-טווח.

 

קל להגיד, אבל מרבית האנשים לא מסוגלים לחיות ככה - הם בקושי מצליחים לחסוך שניים וחצי גרוש, אז לחיות שנה מהעו"ש ללא הכנסות?

 

אצלי זה אחרת, לדוגמא פה בשוויץ, יש לי 3 חשבונות, אחד לחיסכון, אחד לקניות (עו"ש) ואחד להחזרת המשכנתא.

כל חודש מפריש 1000 פרנק לחשבון של המשכנתא, וכל חודש בין 500 ל1000 פרנק לחיסכון (תלוי בחודש).

 

כמה החסכון עושה? כמה המשכנתא עולה? לא עדיף לנסות לסגור את המשכנתא כמה שיותר מהר ורק אח"כ לדבר על חסכון? (זאת שאלה, לא הצהרה).

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
קל להגיד, אבל מרבית האנשים לא מסוגלים לחיות ככה - הם בקושי מצליחים לחסוך שניים וחצי גרוש, אז לחיות שנה מהעו"ש ללא הכנסות?

 

זה אפשרי בהחלט, אם לא מוציאים כסף על שטויות ולא קונים כסף ביוקר (תשלומים, הלוואות וכיו"ב).

Leasingfahrzeug oder nichts

פורסם

כמה החסכון עושה? כמה המשכנתא עולה? לא עדיף לנסות לסגור את המשכנתא כמה שיותר מהר ורק אח"כ לדבר על חסכון? (זאת שאלה, לא הצהרה).

 

 

חשבונאית, בהחלט עדיף לחסל את החסכון ולסגור את המשכנתא.

 

אבל החיים זה לא "חשבונאית", ואם זה מה שהוא יעשה, הוא ישאר בגיל 60 בלי משכנתא אבל גם בלי גרוש חסכון.

 

עפ"י תפיסת העולם שלי, עדיף להיות עם משכנתא וגם עם חסכון, גם אם חשבונאית, זה לא המעשה הנכון.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

הבעיה פה בשוויץ כל עוד יש לך משכנתא, אתה משלם פחות מיסים, הרבה פחות, לדוגמא לי ולאישתי יוצא לשלם מיסים בגובה של 10 אלף פרנק בשנה, ללא משכנתא זה יגיע לכמעט 14 אלף פרנק בשנה.

 

מה גם שבחשבון שאני מפקיד את הכסף להחזרת המשכנתא, הוא ללא ריבית, כל שנה הבנק מושך את הסכום שמתצבר ללא ריבית.

 

על המשכנתא עצמה יש לי ריבית של 1.08 אחוז ל5 שנים הבאות.

פורסם

נציגנו בשווייץ - שיטת המיסוי שם לא ברורה לי. האם הפטור ממסים הוא על כל ערך הדירה או רק על ערך המשכנתא? זאת כיון שבעצם השיטה היא סיבה ל נטילת הלואות, אני מניח שהריבית על המשכנתא הרבה יותר זולה מאשר המס המשולם אם היא מוחזרת.

ומעבר לכך - מקנא בך על הריבית הנמוכה. לי יש משכנתא קטנה ל-4 שנים בריביך שנחשבת נמוכה מאד בתנאי הארץ, אבל עדיין גבוהה משלך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בשוויץ מאמינים, שברגע שהנכס משולם, יש לך יותר כסף בצד, יותר כסף בצד גורם ליותר מיסים.

כל עוד יש לי משכנתא, אני כביכול בחובות, בשביל להקל על החוב מורידים את המיסים (תלוי בגובה המשכנתא והשכר כמובן).

לרוב מומלץ לעשות שיפוץ כל שהו בשנה, כל שיפוץ שאתה עושה בבית, אתה מקבל עליו החזר כספי, כולל לימודים.

 

אחת הסיבות שהרבה מאוד אנשים מושכים את המשכנתא כמה שיותר כדי למנוע עלייה של המיסים השנתיים (אנחנו משלמים מסים בסוף השנה, לא יורד מהמשכורת כל חודש), לדוגמא הבית של חמותי שווה כמיליון וקצת פרנק.

היא חיה בבית כ25 שנה, מתוך ה25 שנה היא (וחמי ז"ל) החזירו 800 אלף פרנק, נשאר לה עוד 200 אלף לשלם.

אבל מה, היא לא רוצה לשלם את הסכום, לא בגלל שחסר לה, אלא בגלל שהיא צריכה אחרי זה לשלם יותר מיסים.

ברגע שהיא תלך לעולמה, הבית יהיה שייך לבנק, ויהיה אפשר לאחד הילדים לקחת את הבית ולהשלים את הסכום שחסר.

 

לגבי הריבית, היה לנו מזל, כרגע הכל עולה, אני מאמין שעוד מספר שנים נשלם ריבית של 1.4 אחוזים.

כמה זה בארץ?

פורסם

לא מכיר את השיטה השוויצרית, אבל בארה"ב למשל הפטור ממיסים הוא על סכום השווה לריבית ששולמה על המשכנתא באותה הבשנה.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
צרברל - בינתיים אנחנו מקבלים מדינה קפיטליסטית עם יוקר מחיה גבוה. סובלים גם מקריסת המערכות המסופקות על ידי המדינה (הרי יש מדיניות של הפחתת מיסים - אז נאלצים לקצץ בשירותים), וגם ממחירים גבוהים.

השוק החופשי אינו פועל בישראל - הסיפור של ירידת מחירי הסלולר הוא די חריג, וגם הוא נובע מהתערבות ממשלתית.

במצב הנוכחי אם מערכות הבריאות והחינוך הקיימות יקרסו גם העשירון העליון יהיה עני. אולי המאיון העליון יוכל לשרוד. תאר לך מה יקרה אם כל אחד יצרך לשלם שכר רופאים כמו של אנשי השר"פ מהדסה, או לשלם שכר לימוד של 10,000 ש"ח לשנה לכל ילד (זה לא ערך מופרז, זה קצת פחות ממה שאני משלם לבית הספר שבו לומד בני הצעיר), או הרבה עשרות אלפים לשנת לימודים אוניברסיטאית.

 

קודם כל, להיות רופא זה לא מקצוע משתלם בעליל (אלא אם כן אתה פרופסר לקרדיולוגיה או משתיל סילקונים לנשים אומללות). לומדים הרבה שנים ועוד עושים סטאז. לוקח לרופא בישראל המון שנים עד אשר הוא מצליח להחזיר לעצמו את ההשקעה. עובדה, נאמר שמספר הרופאים בישראל קטנה בשנה האחרונה והמצב רק מחריף. אנשים שמשקיעים הרבה עמל ויזע לא רואים הרבה פירות.

 

אמרתי זאת כמה פעמים ואומר זאת גם הפעם. לפי דעתי מדינת ישראל תקרוס וספק אם נזכה לראות את יום ההולדת ה 100 שלה. באותה מידה שהקיבוצים קרסו כך גם מדינת ישראל תקרוס. הקיבוצים היו מין מודל קטן למדינה סוציאלית בה אחד עוזר לשני. ברגע שאנשים מתחילים "לזייף" אז כל השיטה הולכת פקקטה.

 

מה שהכי מצחיק הוא שכאשר הייתי בלשכת העבודה לפני שבועיים דווקא האנשים שצריכים להגיד תודה על כך שהמדינה בכלל עוזרת להם הם אלה שהתבכיינו הכי הרבה והתסיסו. כמה עצוב, אנשים שלא עבדו בחיים שלהם ורק באים ללישכת העבודה לכאילו ריאיון רק בכדי שהם לא יעברו אותו ושיוכלו ללכת לביטוח לאומי עם האישור על אי התאמה מהלישכה בכדי שיוכלו להמשיך ולקבל הבטחת הכנסה.

 

כמו שאמרתי, אנשים צריכים להחליט חד וחלק באם הם רוצים ישראל סוציאלית או ישראל קפיטליסטית. עד אז אין להם מה להלין.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

איך אתה יודע למה אנשים באים ללשכת העבודה? איך אתה יודע כמה זמן הם עבדו? איך אתה יודע מי מהם מתסיס הכי הרבה?

עשית סקר? שאלת כל אחד? היית בלשכות שונות ברחבי הארץ? או שאתה מניח שאם מדובר בערבים או חרדים או כל קבוצת בעלת מאפיינים חיצוניים כלשהם, אז ברור שהם לא עבדו אף פעם, מתוקף השתייכותם לקבוצה? הרי גם כאן, טענת שהאנשים שבוכים הרבה הם אלו שעושים הכי קצת. הנה, אני בין אלו שבוכים כאן. איך אתה יודע מה עשיתי, כמה עבדתי, כמה למדתי וכו' וכו'? איך אתה יודע משהו בכלל? הכל ניחושים?

ובמידה ובאת לחתום שם - איך אתה שונה מהם? הרי גם אתה שם, לא?

 

 

אז שוב.. אולי אתה צריך להחליט עם עצמך מה עדיף - ישראל כזו או ישראל כזו? לפי הגישה שלך, היו אמורים לבעוט אותך החוצה מלשכת העבודה. איך בכלל העזת להתקרב לשם? או שבעצם זה טוב שהיא קיימת, כי אחרת נהייה דומים לארה"ב? או שבעצם זה רע, כי בימים שהצלחת כלכלית, לא רצית לשלם עוד כדי שאחרים יחיו מזה? או שבעצם זה מעולה, כי עכשיו אתה (במידה והגעת לשם כמובטל) נזקק לשירותיה? אה רגע... אבל אם יש לך מקצוע טוב ביד לא תזדקק לה, והרי מקצוע טוב נופל משמיים, לא? וכל מי שיש לו מקצוע טוב מסתדר בארה"ב? ורגע, לפני עמוד התלוננת על זה ששבירת מונופולים תגרום לפיטורין של עובדים... אז מונופולים זה טוב בעצם?

אבל אולי עוד לפני זה - אולי אפשר גם להבין מתישהו שהעולם לא מתחלק לשחור ולבן - סוציאליזם וקפיטליזם?

 

והקטע הכי אבסורדי בכל נאומי התוכחה שלך על אלו ש"צריכים להגיד תודה"? שמעתי אותם, אחד לאחד, מכל קרוב משפחה בערך שיש לי בארה"ב, ויש לא מעט. רק ששם הם כוונו נגד האפריקאים בגטאות, בדיוק כמו שפה אתה מכוון אותם כנגד החרדים והערבים.

כנראה שגם בארה"ב יש סוציאליזם חזירי. הם רק עדיין לא יודעים את זה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

יבגני היקר, מזה כשנה וקצת אני עצמאי בעל עסק. לצערי הרב אני רואה שהעסקים לא זורמים כמו שחשבתי וזאת מכמה סיבות שעליהם נדבר אי פעם.

מיכוון שהחובות המשיכו לזרום החלטתי למצוא עבודה כשכיר. פניתי לכמה חברות. אחת מהן החליטה מטעמה היא, לערוך את הראיון בלישכת העבודה.

מי שבא לחפש עבודה מוצא עבודה. מי שבא לעשות שהוא בא לראיון "בכאילו" גם כן מצליח. אם אתה באמת רוצה עבודה אני מכיר לא מעט חקלאים שמוכנים לשלם 35-40 שקלים לשעה בקטיפים כאלה ואחרים. מוזר מאוד, לא ראיתי לאחרונה איזה ישראלי קוטף אבודקדו רק עובדים זרים.

 

ממש אבל ממש לא קשה לנחש ולזהות את אותם אנשים שבאים "בכאילו" ללישכת העבודה. אחד מהם אף הצהיר בגאווה באוזני משהו בקשר לגיל 50 שאז לא צריך להתייצב בלישכה או משהו כזה. לא ממש הקשבתי לו בהדיקות.

שים לב, אני גם עצמאי וגם שכיר עובד שעות מסביב לשעון ועדיין לא מתבכיין. עשיתי טעויות פיננסיות כאלה ואחרות אבל אני לוקח אחריות מלאה ובטח שלא מאשים את המדינה בבעיותי.

 

אם הקרובים שלך בארה"ב כל כך מאושרים אז מדוע אתה פשוט לא עובר לשם? מדוע להתבכיין פעם אחרי פעם ולבסוף להישאר. מה מחזיק אותך פה? ציונות? פטריוטיות? קברי צדיקים? מה בדיוק?

אתה די צודק בקשר להפיכתה של ארה"ב לסוציאלית. פרזיטים ואוכלי חינם יש גם שם. לכאן או לכאן, לאן שלא תברח אי אפשר להימלט מפניהם. בכל מקום תמצא את אותן עלוקות שמהוות נטל על שאר האוכלוסיה שעובדת קשה ובהגינות בכדי להתפרנס בכבוד.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אבל אתה כן מתבכיין על אותם פרזיטים כל הזמן. במקום לבוא בטענות למדינה שמאפשרת את זה אתה בוחר להלל אותה, כי לתפיסתך היא סוציאליסטית ועוזרת לחלשים, לא כמו בארה"ב שנותנים להם לגור ברחוב. אתה מבין איזה מוזר זה?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

כמו שאמרתי, אנשים צריכים להחליט חד וחלק באם הם רוצים ישראל סוציאלית או ישראל קפיטליסטית. עד אז אין להם מה להלין.

 

מדינת רווחה וקפיטליזם אלו שני דברים בלתי תלויים אחד בשני.

מדינה יכולה לספק חינוך, בריאות ושאר ירקות לאוכלוסיה ולהיות קפיטליסטית לחלוטין. גם מיסוי לא משקף את אופיה של המדינה. יכולה להיות מדינה עם מיסוי כבד אך קפיטליסטית, או מדינה בעלת משק ריכוזי (סוציאליזם) עם מיסוי מאוד נמוך.

 

כולם אוהבים את המודלים הסקנדינביים - אבל האמת חייבת להיאמר, אלה מדינות אולטרא קפיטליסטיות ומדינות רווחה בו זמנית.

 

ישראל היא לא מדינה קפיטליסטית, כי כדי שהיא תהיה כזו המשק צריכה להיות תחרותי. ישראל היא מדינת מונופולים וקרטלים ובגלל זה יקר פה.

שאלת את יבגני למה הוא לא עוזב אם לקרובים שלו כל כך טוב בניכר?

 

אני אענה לך לגבי עצמי - יש לי אחות אחת בסין כבר כמה שנים, ואחות שני באנגליה כבר דיי הרבה שנים.

יש לי לא מעט חברים ישראלים באנגליה, קנדה, ארה"ב, גרמניה, ואוסטרליה.

לכולם טוב איפה שהם נמצאים, ולא מדובר על סיפורי שופוני. כולם אנשים מוכשרים כשדים שעזבו את הארץ.

 

למה אנחנו לא עוזבים?

משתי סיבות - הראשונה שאנחנו רוצים להטות את הכף ולנסות לדחוף לעבר עתיד טוב יותר. הסיבה השניה (והלא פחות חשובה) היא המשפחה. איך להגר נעשה בשבילנו פשוט מאוד.

ולהזכירך אנחנו משפחה מהעשירון העליון.

 

אבל ככל שעובר הזמן הרצון לעזוב ולנסות את חו"ל (אולי לתמיד ואולי לא) גדל, בעיקר כי תחושת חוסר האונים גדלה גם היא.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם
אבל אתה כן מתבכיין על אותם פרזיטים כל הזמן. במקום לבוא בטענות למדינה שמאפשרת את זה אתה בוחר להלל אותה, כי לתפיסתך היא סוציאליסטית ועוזרת לחלשים, לא כמו בארה"ב שנותנים להם לגור ברחוב. אתה מבין איזה מוזר זה?

 

לא אדוני, אני לא מתבכיין על כלום. אני רק מזכיר לך ולאחרים מדוע יוקר המחיה כאן הוא כמו שהוא. רוצה להוזיל את העלויות, פשוט מאוד, בטל את התמיכה של המדינה בתושביה. פחות שירותים ציבוריים פחות מיסים, נוסחה פשוטה מאוד לא?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.


×
×
  • תוכן חדש...