Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3568 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני עדיין לא מבין איפה יותר טוב - בארה"ב או כאן. כנראה שזו תעלומה שלא תפתר.

מה שכן אני יודע הוא שעכשיו אפילו לפי הכנסת יותר יקר לחיות כאן.

 

בתור מישהו שגר כרגע באיחוד האירופי, אני יכול להעיד שזה נכון לגמרי. אפילו הייתי אומר 40% הפרש (מבחינת המזון), לפחות באסטוניה. ובמפתיע ביחס למשכורות הממוצעות הנמוכות כאן, יש אפילו זולים יותר באיחוד.

 

לדוגמא, קניתי לאחרונה:

שלושה בקבוקי 2 ליטר של קולה

ליטר חלב

6 בקבוקי בירה מיובאת (סטלה וכולי)

200 גרם גבינה צהובה

שקית 700 גרם תפו"א קפואים

שימורי זיתים

שני פודינג שוקולד גדולים

גבינה לבנה פרזידנט

כיכר לחם פרוס איכותי

קילו ירקות מסוגים שונים

 

הכל ביחד עלה קצת פחות מ-100 שקלים. נראה אתכם מוצאים את השילוב הזה בארץ בפחות מ-140 (אולי ביינות ביתן או משהו בסגנון).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

תמיד שאני טס לרומניה, אני פשוט נדהם מהמחירים של האוכל, והשפע.

לא מדבר בכלל על בירות, סטלה עולה שם כ4-5 ש"ח לאחת מהסופר.

בבר כ6 ש"ח.

Renault Clio MK2 ph1 1.4RT

Renault Clio Sport 172RS 2.0

 

FRANCE

פורסם
בתור מישהו שגר כרגע באיחוד האירופי, אני יכול להעיד שזה נכון לגמרי. אפילו הייתי אומר 40% הפרש (מבחינת המזון), לפחות באסטוניה. ובמפתיע ביחס למשכורות הממוצעות הנמוכות כאן, יש אפילו זולים יותר באיחוד.

 

לדוגמא, קניתי לאחרונה:

שלושה בקבוקי 2 ליטר של קולה

ליטר חלב

6 בקבוקי בירה מיובאת (סטלה וכולי)

200 גרם גבינה צהובה

שקית 700 גרם תפו"א קפואים

שימורי זיתים

שני פודינג שוקולד גדולים

גבינה לבנה פרזידנט

כיכר לחם פרוס איכותי

קילו ירקות מסוגים שונים

 

הכל ביחד עלה קצת פחות מ-100 שקלים. נראה אתכם מוצאים את השילוב הזה בארץ בפחות מ-140 (אולי ביינות ביתן או משהו בסגנון).

 

רוני

 

רואים שאתה מתחיל להתנתק מהארץ, פחות מ140?!

תן קנה מידה הגיוני יותר, פחות מ180 למשל.

 

שלושה בקבוקי 2 ליטר של קולה - 16-18 ש"ח

ליטר חלב 5-6 ש"ח

6 בקבוקי בירה מיובאת (סטלה וכולי) 35-55 ש"ח (בהנחה ומדובר בשליש, חצי ליטר יעלה יותר)

200 גרם גבינה צהובה 10 ש"ח

שקית 700 גרם תפו"א קפואים (אין לי שמץ)

שימורי זיתים 5 ש"ח

שני פודינג שוקולד גדולים (יא שמן, לא יודע כמה זה עולה)

גבינה לבנה פרזידנט 10 ש"ח, תלוי בגודל

כיכר לחם פרוס איכותי 10-15 ש"ח

קילו ירקות מסוגים שונים 40-60 ש"ח

 

מה קיבלנו? 179 ש"ח אם מחשבים את המחירים היקרים יותר, בלי תפוח האדמה והפודינג!

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם
בתור מישהו שגר כרגע באיחוד האירופי, אני יכול להעיד שזה נכון לגמרי. אפילו הייתי אומר 40% הפרש (מבחינת המזון), לפחות באסטוניה. ובמפתיע ביחס למשכורות הממוצעות הנמוכות כאן, יש אפילו זולים יותר באיחוד.

 

לדוגמא, קניתי לאחרונה:

שלושה בקבוקי 2 ליטר של קולה

ליטר חלב

6 בקבוקי בירה מיובאת (סטלה וכולי)

200 גרם גבינה צהובה

שקית 700 גרם תפו"א קפואים

שימורי זיתים

שני פודינג שוקולד גדולים

גבינה לבנה פרזידנט

כיכר לחם פרוס איכותי

קילו ירקות מסוגים שונים

 

הכל ביחד עלה קצת פחות מ-100 שקלים. נראה אתכם מוצאים את השילוב הזה בארץ בפחות מ-140 (אולי ביינות ביתן או משהו בסגנון).

 

רוני

 

כנראה שמילת המפתח היא "ביחס למשכורות".

לא מזמן הייתי בתגלית עם חבר'ה מאוקראינה, וגם שם, לפי מה שהם סיפרו, הכל ממש זול. לדוגמה, בקבוק וודקה (בכל זאת אוקראינים, על מה חשבתם שנדבר? :lol: ) באיכות טובה אפשר לקנות בכ-20 ש"ח.

מצד שני, ביחס למשכורות שהם מקבלים המחיר הוא גבוה.

פורסם

תגיד, אקסודוס, איפה אתה קונה ירקות? איזה ירק נפוץ נמכר ב-40-60 לקילו?

אפילו עם היבולים הבעייתיים לאחרונה אתה מגיע גג ל-12 ש"ח לק"ג,

בהנחה שמדובר בתמהיל מלפפונים / עגבניות / חסה / סלרי / תפוז.

חוץ מזה, מה שכתבת מדויק.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

צודק, התבלבלתי ועשיתי מכפלה מגרם לקילו כמו שעושים בבשר וגבינות.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

לנוחיותך, מתוך הקבלה בירוק

 

רואים שאתה מתחיל להתנתק מהארץ, פחות מ140?!

תן קנה מידה הגיוני יותר, פחות מ180 למשל.

 

שלושה בקבוקי 2 ליטר של קולה - 16-18 ש"ח פה 18 שקל לשלושתם - שים לב שמדובר בשני ליטר ולא ליטר וחצי ושזה קולה זירו, לא פפסי או חרא דומה :wink: בארץ בקבוק ליטר וחצי יחיד עולה 6-7

ליטר חלב 5-6 ש"ח פה 4

6 בקבוקי בירה מיובאת (סטלה וכולי) 35-55 ש"ח (בהנחה ומדובר בשליש, חצי ליטר יעלה יותר) פה 40 לכולם. חצי מהם שליש וחצי חצי. סטלה, פאולנר, הוגרדן ועוד.

200 גרם גבינה צהובה 10 ש"ח פה 7 שקלים. ומדובר בגבינה איכותית. בארץ הייתה עולה יותר מ-10

שקית 700 גרם תפו"א קפואים (אין לי שמץ) פה 6 שקלים

שימורי זיתים 5 ש"ח גם פה 5 שקלים

שני פודינג שוקולד גדולים (יא שמן, לא יודע כמה זה עולה) 8 שקלים

גבינה לבנה פרזידנט 10 ש"ח, תלוי בגודל 8 שקלים

כיכר לחם פרוס איכותי 10-15 ש"ח פה 4 שקלים!!

קילו ירקות מסוגים שונים 40-60 ש"ח מאיפה הפלצת את המחיר הזה... בארץ זה סביב 10. פה יצא 8.

 

מה קיבלנו? 179 ש"ח אם מחשבים את המחירים היקרים יותר, בלי תפוח האדמה והפודינג!

 

טעיתי, הכל ביחד 108 שקלים. עדיין...

 

כנראה שמילת המפתח היא "ביחס למשכורות".

לא מזמן הייתי בתגלית עם חבר'ה מאוקראינה, וגם שם, לפי מה שהם סיפרו, הכל ממש זול. לדוגמה, בקבוק וודקה (בכל זאת אוקראינים, על מה חשבתם שנדבר? :lol: ) באיכות טובה אפשר לקנות בכ-20 ש"ח.

מצד שני, ביחס למשכורות שהם מקבלים המחיר הוא גבוה.

 

אלכוהול ספציפית מאוד זול בארצות האלה. לפעמים יותר זול ממים מינרליים. וכן, אסור לשכוח שביחס למשכורות, לפחות בחלק מהמדינות האלה, מדובר במחירים לא זולים.

תעשו חישוב פשוט: משכורת נטו ממוצעת בארץ היא 9000 שקלים כשהחציון סביב 6000? משכורת נטו ממוצעת באסטוניה היא 4000-4500 שקלים והחציון בטח נמוך יותר. אז בארץ מרוויחים עד פי 2 ועלות המזון היא 40% יקרה יותר.

 

אגב, בלי קשר ישיר נזכרתי במשהו: כשהייתי לאחרונה בארץ דודה שלי קנתה לי דגני בוקר שאני אוהב בשופרסל. עלה 32 שקלים. כשנגמר היא קנתה את אותו הדבר בסניף קרוב של יינות ביתן. זה עלה 16 שקלים. חצי פאקינג מחיר. כן, גונבים אותנו.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

מה השכר החציוני באסטוניה?

עשיתי חיפוש שיטחי בגוגל ולא מצאתי נתון.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם
מה השכר החציוני באסטוניה?

עשיתי חיפוש שיטחי בגוגל ולא מצאתי נתון.

 

חיפשתי median wage estonia ובעמוד הראשון יש תוצאה - בערך 3100 שקלים. קצת מדהים אותי לחשוב שחצי מהאנשים מתקיימים פה על פחות מזה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

ברוך הבא למוד מחשבתי של Expat. בדרך כלל לא מבינים איך המקומיים חיים.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

אגב, בלי קשר ישיר נזכרתי במשהו: כשהייתי לאחרונה בארץ דודה שלי קנתה לי דגני בוקר שאני אוהב בשופרסל. עלה 32 שקלים. כשנגמר היא קנתה את אותו הדבר בסניף קרוב של יינות ביתן. זה עלה 16 שקלים. חצי פאקינג מחיר. כן, גונבים אותנו.

 

רוני

 

מי שלא בודק את עצמו משלם ביוקר. אני אחזור על מה שכתבתי יותר מפעם אחת בפורום זה: צריך להיות ער למחירים ולא לקנות מוצרים במקומות בהם הם יקרים. אשתי עברה אתמול בשני סופרמרקטים - הסטופמרקט ביגור והשופרסל-דיל בנשר. אני לא יכול לפרט מה הכל נקנה, אבל כדי לסבר את האוזן הבגאג' של ה-SX4 היה מלא עד אפס מקום ונדרשו שני סבבים של שלושה גברים על מנת להוריד את כל הכמות הביתה. ההוצאה הכוללת - סביב 700 ש"ח. אני מעריך שמדובר במון שיספק משפחה של ארבעה-חמישה אנשים למשך שבוע ועוד ייותר קצת עודף לשבוע הבא.

 

ואם כבר משוים לאירופה - לפני כחודש הייתי בפורטוגל, מהעניות שמדינות גוש האירו. המזון אכן היה זול יחסית לארץ (אני מדבר על לחם, מוצרי חלב, פירות וירקות. לא בדקתי את הבשר). לעומת זאת חיפשתי טלפון (הנקסוס S שירשתי מהבנים גוסס), מחיר מכשיר נעול לרשת מקומית היה 20% מעל מחיר מכשיר פתוח אצל היבואן הרשמי בישראל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
חיפשתי median wage estonia ובעמוד הראשון יש תוצאה - בערך 3100 שקלים. קצת מדהים אותי לחשוב שחצי מהאנשים מתקיימים פה על פחות מזה.

 

אם כך, מצבנו לא רע יחסית לאסטונים המסכנים.

השכר החציוני פה מסתובב באזור ה6000 שקלים ובגלל שעלות הקניות בארץ לא יצאה פי 2 מאשר באסטטניה אפשר להגיד שנצחנו.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

רוני זוכר את המחירים פה בשוויץ? :lol:

צריך לזכור, לא בכל מקום בחו"ל ישר מרוויחים הרבה כסף, בשביל משכורת טובה לרוב, והדגש על לרוב לוקח הרבה זמן.

לי לקח בסביבות ה4 שנים של עבודה קשה ולימודים, כדי להרוויח מעל הממוצע פה בשוויץ.

פורסם
מי שלא בודק את עצמו משלם ביוקר. אני אחזור על מה שכתבתי יותר מפעם אחת בפורום זה: צריך להיות ער למחירים ולא לקנות מוצרים במקומות בהם הם יקרים. אשתי עברה אתמול בשני סופרמרקטים - הסטופמרקט ביגור והשופרסל-דיל בנשר. אני לא יכול לפרט מה הכל נקנה, אבל כדי לסבר את האוזן הבגאג' של ה-SX4 היה מלא עד אפס מקום ונדרשו שני סבבים של שלושה גברים על מנת להוריד את כל הכמות הביתה. ההוצאה הכוללת - סביב 700 ש"ח. אני מעריך שמדובר במון שיספק משפחה של ארבעה-חמישה אנשים למשך שבוע ועוד ייותר קצת עודף לשבוע הבא.

 

ואם כבר משוים לאירופה - לפני כחודש הייתי בפורטוגל, מהעניות שמדינות גוש האירו. המזון אכן היה זול יחסית לארץ (אני מדבר על לחם, מוצרי חלב, פירות וירקות. לא בדקתי את הבשר). לעומת זאת חיפשתי טלפון (הנקסוס S שירשתי מהבנים גוסס), מחיר מכשיר נעול לרשת מקומית היה 20% מעל מחיר מכשיר פתוח אצל היבואן הרשמי בישראל.

 

 

צודק. בחו"ל (אירופה לפחות) המזון אכן יוצא יותר זול (בצ'כיה יש בירה מקומית טעימה מאוד שעולה בסופר- 1 שקל! :shock: וזה לחצי כן?!) אבל בכל הקשור למוצרי חשמל, טלפוניה וכו' המחירים בארץ זולים יותר או דומים (גלקסי 3 בארץ זול יותר וגלקסי 4 בעלות דומה מאוד).

לרוב מחירי המוניות והתחבורה הציבורית זולות יותר באירופה מאשר בארץ (במיוחד אחרי שמתמקחים עם נהגי המוניות על מחיר הנסיעה לפני שנוסעים. מגיעים למחיר של המקומיים בקלות).


×
×
  • תוכן חדש...