Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3567 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

-קודם כל כל מה שאתה יכול להוציא מההורים שלך תוציא.

נכון, זה מבאס להסתמך עליהם, אבל כאן הכוונה שלי היא לא להתחתן להורים על כל שטות, אלא לקבל את כל מה שהם מציעים הנחה שלא פוגע בהם יותר מדי.

-תנצל את הפקדון למטרות לימודים, גם אם יש לך סכום מזומן לשלם שכר לימוד, תיקח את אותו סכום ותסגור אותו בבנק לאותו תאריך בו ישתחרר לך הפקדון, פקדון לא צובר ריבית אבל מזומן שתשים בצד - כן.

אל תתפתה לקחת הלוואות, אל תקנה את כל הבולשיט של "תנאים נוחים", תחיה ממה שיש, הלוואות תיקח רק שאתה חייב את הכסף נואשות, וכן הבנק עושה עליך חתיכת קופה מהלוואות, ההלוואות שהוא נותן זה חסכונות שאנשים שמים בצד (ומיותר לציין איפה יש ריבית גבוהה יותר).

-תהיה מחושב גם עם כרטיס אשראי, אל תגהץ יותר מדי כי אין לך כוח להוציא כסף באותה שנייה, זה בסוף יגיע לך סוף החודש בבום.

-כל חודש שאתה רואה שיש לך יותר הכנסות מהוצאות, אם אתה לא צריך שום דבר מיוחד באותה תקופה, תשמור את הרווח החודשי שלך בצד, לאט לאט תגלה שכסף קטן ועוד כסף קטן הופכים לכסף גדול.

-אל תתפתה להכנס לאובר-דראפטים גבוהים, במיוחד אל תתפתה לקחת הלוואה כדי לכסות את האובר-דראפט לפני שאתה יושב על תכנון הוצאות חודשיות לעומת הכנסות, הלוואה כזאת בלי תכנון היא רק כדור שלג שגדל.

 

זה הטיפים שיש לי לתת, מי שרוצה להוסיף מוזמן.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אם הייתה נוסחה ברורה להצלחה אני בטוח שכולנו היינו הולכים לפיה, אך אין.

אם אתה רוצה לחיות טוב אתה תצטרך משכורת טובה (דה!) ואת זה אפשר לנסות להשיג בכל מיני דרכים.

כביכול הדרך הכי בטוחה היא ללמוד מקצוע עם הכנסה גבוהה. הנדסת חשמל / מכונות / אזרחית ונגזרותיהן / מדעי המחשב.

זה המסלול שבחרתי לעצמי בכל אופן (וגם הוא ממש לא מבטיח הצלחה, ותובעני מאוד)

יש כאלה שבוחרים מסלול של להיות בעלי עסק (גם לא מבטיח הצלחה וגם תובעני מאוד)

 

מה שאני מנסה להגיד זה שניתן להצליח, אך בכל מקרה זה ידרוש יכולת גבוהה בתחום בו תבחר והשקעה רבה מצידך. וכמובן גם קצת מזל.

סיים את הצבא קודם ואחר כך תתחיל לדאוג למסלול הקריירה.

תחסוך כמה שיותר (לדוגמא- קניית רכב בגילך היא דוגמה לבזבוז כסף מיותר לדעתי)

יש לך כמה עשרות אלפים בודדים שביחד עם הפיקדון והמענק שיהיו לך כשתשתחרר יספיקו בקושי לתואר של 4 שנים.

ואתה לא תחיה רק בשביל התואר, אתה תרצה לצאת ולהנות וזה עסק יקר.

נדמה לי אתה יכול להביא אותו עם 172 כ"ס, וזה יותר ממה שאתה מבקש ב 22 כ"ס, אז אל תלחץ עד הסוף.
פורסם

חכה, תגדל, תפתחנה לך העיניים. לפני הצבא לא רציתי לצאת מנהריה. עבר לי.

 

מה שנקרא, הצליחו להוציא את הייד מהשטייטל, לא ממש הצליחו להוציא את השטייטל מהייד :wink::lol:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

השתדלתי לקרוא את רוב האשכול אבל לצערי לא סיימתי את כולו. הינה השנקל שלי לנושא.

 

הנושא קצת מורכב, יש מגמה כלל עולמית - הטכנולוגיה מתפתחת מאוד מהר, ולכן צריך פחות ידיים עובדות. בארץ הבעיה חריפה יותר, יש אחוז מאוד גבוה של אקדמאים ולכן יש בעיה של זילות מקצועות. הדוגמא הטובה ביותר היא עריכת דין (אם אני לא טועה 50+ אלף עורכי דין נכון להיום,

פורסם
השתדלתי לקרוא את רוב האשכול אבל לצערי לא סיימתי את כולו. הינה השנקל שלי לנושא.

 

הנושא קצת מורכב, יש מגמה כלל עולמית - הטכנולוגיה מתפתחת מאוד מהר, ולכן צריך פחות ידיים עובדות. בארץ הבעיה חריפה יותר, יש אחוז מאוד גבוה של אקדמאים ולכן יש בעיה של זילות מקצועות. הדוגמא הטובה ביותר היא עריכת דין (אם אני לא טועה 50+ אלף עורכי דין נכון להיום,

 

 

כשבארצות אחרות עם כמות תושבים הגבוהה בפי 10 משלנו, זה אותו המספר בערך... בעיה לא קטנה.

פורסם
זה דווקא נושא עם הגיון כלכלי בבסיסו, למרות שהביצוע מוטה אינטרסים לעתים.

 

העניין הוא שעקומת הביקוש מתנהגת כך שהוזלה שקורית בעת שיש יבולים בשפע ומחירים נמוכים לא מתרגמת לקניה של כמות גדולה משמעותית של ירקות ופירות על ידי הציבור.

כתוצאה, שנת שפע היא בעצם גרועה לחקלאים, שכן הם מכניסים פחות כסף. היות וחקלאות היא עניין של טווח ארוך, שנים כאלו שמביאות חקלאים לפשיטת רגל יכולות להביא לעליית מחירים היסטרית בטווח הבינוני והארוך.

מחירי המינימום והשמדת התוצרת בעצם מגינים עליך מהשתוללויות מחירים.

 

לא סתם יש רגולציה של החקלאות באמצעים כאלו ואחרים כמעט בכל מדינת שפע, ובמדינות בהן זה לא קיים, בדרך כלל יש רעב או מחסור.

 

חכה, תגדל, תפתחנה לך העיניים. לפני הצבא לא רציתי לצאת מנהריה. עבר לי.

 

אוקי, ואיזו הצדקה יש למועצת הלול? ולמועצת החלב? ומועצת הזית? נראה לך הגיוני שכאן שמן זית יותר יקר מבחו"ל?

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

עזוב שמן זית, פסק זמן ומקופלת! :)

ואל תגידו בגלל הכשרות, כי שם מוכרים בדיוק את אותה החרטא עם אותה חותמת מפוברקת.

מישהו הסביר לי פעם למה זה ככה, אבל ההיגיון שלי לא תפס את זה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
אתה מוזמן ללכת ללמוד באוניברסיטה בארה"ב, רק ששם השכר לימוד לא מסובסד ויעלה לך עשרות אלפי דולרים.

ושם בשביל לקבל מלגת לימודים תצטרך לעבור שבע מדורי גיהינום, שם אין מלגת פר"ח או כל מיני מלגות של חיילים משוחררים.

ללימודים שלך תשתמש בפקדון הצבאי, אני השתחררתי לפני 5 שנים בתור תומך לחימה וקיבלתי 22,000 שקלים וממה שהבנתי היום כבר מקבלים יותר (ועזוב את זה ששנה ראשונה בפריפריה היא חינם שגם לפריבילגיה הזאת לא זכיתי).

 

בלי להיכנס עכשיו ליתרונות והחסרונות של צה"ל אתה שוכח ששם אין שירות חובה,

תעשה חישוב משכורת מינימום*36 חודשים, בנתיים חייל משרת כמעט חינם וכמעט זו מילה עדינה מדי,

ואז זורקים לך את העצם הזאת של המענק שחרור שבגדול - לא מספיק לשום דבר פסיכומטרי+שנה ראשונה וגמרנו,

בלי להתחשב בכלל ששכר לימוד הוא ההוצאה השולית בתואר והמחייה והכל? תכניס הכל למשוואה כמה לדוגמא מוציא סטודנט מהמרכז שלומד בדרום לימודים+שכ"ד+הוצאות נלוות ותגיע לסכומים בשמיים (אתה סטודנט לא צריך לספר לך בעצם :-P )

המינימום שהמדינה צריכה לתת לחייל שסיים שירות צבאי מלא זה לימודים מסובסדים במלואם (בנוסף למענק).

פורסם
עזוב שמן זית, פסק זמן ומקופלת! :)

ואל תגידו בגלל הכשרות, כי שם מוכרים בדיוק את אותה החרטא עם אותה חותמת מפוברקת.

מישהו הסביר לי פעם למה זה ככה, אבל ההיגיון שלי לא תפס את זה.

 

על רגל אחת, מאותה סיבה שכלב מלקק את הביצים.

 

 

קצת יותר מפורט, בישראל עלית מוכרת פסק זמן באיזה מחיר שהיא רוצה, גם אם היא לא מוגדרת ככה עפ"י החוק, היא מונופול.

 

בחו"ל, היא פשפש שכל אחד מיצרני המזון הגדולים מועך מבלי בכלל להרגיש שהוא מעך משהוא, אז צריכים להיות תחרותיים במחירים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

שאלה,

 

לימוד תור ראשון בסיעוד שווה משהו? בארץ, בחו"ל?

אנשים אמרו לי שזה תואר שהמשכורת בו לא בשמיים אבל פותחת דף לצאת בקלות יחסית מהארץ ואומנם גם שם המשכורות לא בשמיים אבל לחיות אפשרי בהחלט (עם דגש על לחיות!). אז... האם נכון? לא נכון?

 

לא מחפש מקצוע שאני ישב רגל על רגל ושימ**ו לי ת*ין. מוכן לעבוד קשה, אין שום בעיה עם רילוקיישן (אפילו עדיף) אבל שיתן תמורה.

פורסם

עבודה קשה ודי מלוכלכת. מצד שני, עם מספיק משמרות כנראה אפשר להתפרנס בצורה סבירה.

אתה לא מכיר איזה אח מוס שיספר לך על העבודה?

 

הצפי הוא לביקוש רב.

 

רילוקיישן? כנראה מבחנים קשים מאד, לפחות בצד השני של השלולית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני מתאר לעצמי שזו עבודה קשה, קשה מאוד אפילו, אבל אין לי בעיה עם עבודה קשה כל עוד היא משתלמת בסופו של דבר. אני מכיר אח אבל הוא בבתי חולים בניתוחים. לא יודע אם זה אותו דבר והבעיה שאני כבר לא רואה אותו כי הוא עבר לאשקלון. אולי אצליח לאתר אותו ואז אדבר איתו.

תודה בכל אופן!

 

נ.ב, האמת שהייתי הולך בכיוון של מכנואי או משהו, לא כי אני חושק בעבודה כזו אבל שוב, בשביל להצליח צריך לעבוד קשה! הבעיה היחידה שלי היא שיש לי 2 פריצות דיסק בגב שדי מגבילות אותי בכל העבודות שצריך לעבוד בהן חזק פיזית כל הזמן. בעיה :|

פורסם

רגולציה היא לא עניין של "קפיטליזם" מול "סוציאליזם", אלא של אינטרסים כלכליים של המדינה.

רגולציה כלכלית הייתה קיימת, לפחות בחלק מהתחומים, מאות שנים לפני שהמציאו בכלל את המושגים האלו.

 

בארה"ב, המדינה הכי סוציאליסטית בעולם כידוע לכל, עשו את מה שNitch מתאר אי שם בשנות ה30 במהלך המשבר הגדול. זה גם כלל רצח המוני של בעלי חיים (חזירים ובקר, אם אני זוכר נכון). אני לא מת על ויקיפדיה, אבל לצורך העניין אפשר ללמוד מספיק מהמאמר הזה וגם זה בנושא. והנה סתם ציטוט די מסכם בנושא משם:

Under the Farmers' Relief Act of 1933, the government paid compensation to

farmers who reduced output, thereby rising prices. As a result of this

legislation, the average income of farmers almost doubled by 1937

 

 

ולא שאני יודע להגיד אם בישראל יש או אין יותר מדי רגולציה. מניח שאם לא מעט קבלנים ואנשי תעשייה מתלוננים על זה, כנראה שיש בסיס לתלונות שלהם. רק שזה לא קשור לסוציאליזם.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
אוקי, ואיזו הצדקה יש למועצת הלול? ולמועצת החלב? ומועצת הזית? נראה לך הגיוני שכאן שמן זית יותר יקר מבחו"ל?

 

הוא שאמרתי, הביצוע לעתים כושל.

לגבי שמן זית, הבעיה כמדומני בסבסוד האירופי לחקלאים. זה גורם לכך שזול יותר לקנות שמן מסובסד מאיטליה או ספרד מאשר מהארץ.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

לגבי שמן זית, לפחות נכון ללפני שנה, האיחוד מסבסד בשני יורו כל ליטר שמיוצר בספרד. דובר על זה שהסיבסוד הזה הולך להפסק כי לגרמנים מתחיל להמאס אבל עד אז ענף הזית בארץ נמצא במשבר.

בארופה מסבסדים חקלאות במידה מסוימת. בארץ זה לא מקובל ובכלל לחקלאים כאן יש בעיה תדמיתית.

"יושב לי כאן ומחכה לך, כמו עורב על עץ. ולא חבל לך על תפוח, שנפל והתפוצץ. הרחוב ריק, הלילה קר הגשם כבר שטף את כולי. אני יבש כמו מדבר, הרסת אותי שברת לי את הכלי." (תמוז)


×
×
  • תוכן חדש...