Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3567 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בסופו של יום, רכב, כמעט כל רכב, זה כסף לא גדול, ועדיין רוב האנשים נוסעים ברכב משפחתי ומקסימום באיזה "רכב מנהלים". בשכונה שלי למשל הבתים עולים באזור ה- 3 מיליון ש"ח ורוב הרכבים הם מאוד סטנדרטיים ודי חריג לראות רכב פרימיום (אפילו דייר די מפורסם מהשכונה, שהוזכר בשרשור הזה, נוסע רק ביונדאי). זה לא בא מחוסר יכולת אלא מגישה.

 

אתה שכן של מוטי בן משה?

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

בגזרת הרכבים, אצלנו בישוב המצב דומה. רוב הבתים שווים הממוצע אפילו גבוה יותר מ2 מיליון ש"ח ובכל זאת, רבים מהרכבים עממיים או אפילו מליסינג. רק בית אחד שונה, בו חונים בחנייה, אאודי R8 ופורשה קאיין. אך זה כאמור חריג.

פורסם

אני ואשתי התחתנו לפני קצת יותר משנה, שנינו בני 25, אבל בתור עתודאים סיימנו שירות חובה בגיל 23 (כלומר מקבלים 356 שקלים בחודש).

 

אנחנו שוכרים דירה (נניח שזאת דירה) חדר, סלון וממ"ד קטנצ'יק עם גינה, בפריפריה (בית שמש).

ההוצאות הן כ-3K לדירה כולל ארנונה, כ-300 שקל לטריפל של טלוויזיה, אינטרנט וטלפון, כ-400 שקלים לקנייה שבועית בסופר (כ-1600 בחודש), את הריהוט ומוצרי החשמל לבית קנינו את הכל בעצמנו, ממקרר ומכונת כביסה ועד טלוויזיה, למעט חדר שינה שהיה של אשתי קודם לכן ורק העברנו אותו.

אין ממש הוצאות על תחבורה (אשתי בקבע, לי יש רכב ליסינג) מעבר לעלות הליסינג (כ-4K בחודש מהברוטו, פחות מ-3K מהנטו).

באופן כללי יש לנו המון הוצאות של זוג חדש, כיריים יש לנו חשמליות, אין לנו תנור אלא טוסטר-אובן, אין מייבש כביסה.

אחרי 5 שנים של אין-כסף זה גם אומר להחליף מלתחת בגדים.

את המקרר נצטרך להחליף (כנראה בקנייה ומכירה כי הוא חדש) כי קנינו מקרר קטן יחסית בזול.

המחשב שאנחנו משתמשים בו הוא נייד בן 4+ וגם זה יצריך החלפה בקרוב (כנראה למחשב נייח).

מגדלים שני כלבים קטנים, שגם גורמים להוצאה של איזה 500 שקל לחודש בערך.

 

כשאנחנו נסיים עם ההוצאות הגדולות הציפיה היא לשים בצד לפחות 5K בחודש כדי לקנות בית.

 

איציק - דבר איתי בפרטי אולי אני אוכל לעזור בהכוונה בנושא האולם

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

תודה על הנכונות לעזור, אבל לצערי/שמחתי יש לי שקט מחתונה עד ספטמבר כי אבא שלי בשנה של אבל...

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

משתתף בצערך

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אני גם רואה שבשכונות חדשות ששווי הדירה הממוצע עומד על כ2 מיל׳ רוב הדיירים מסתפקים ברכבים קטנים ואו משפחתיים זולים לאחזקה ואמינים.

 

בגזרת הרכבים, אצלנו בישוב המצב דומה. רוב הבתים שווים הממוצע אפילו גבוה יותר מ2 מיליון ש"ח ובכל זאת, רבים מהרכבים עממיים או אפילו מליסינג. רק בית אחד שונה, בו חונים בחנייה, אאודי R8 ופורשה קאיין. אך זה כאמור חריג.

 

לצערי, זה לא מפתיע במיוחד בגלל שכיום 2 מיליון שקלים זה לא הרבה כסף לבית או דירה. התוצאה היא שמרכיב עלות המגורים גבוה משמעותית מבעבר ולאנשים נשאר פחות כסף לפינוקים. זה כבר לא "אני יכול להרשות לעצמי בית של 2 מיליון שקלים כי אני אדם אמיד", אלא "אני חייב להוציא 2 מיליון שקלים על הבית כי פשוט אין משהו יותר זול במרחק נורמלי מהעבודה".

קפוץ לשכונות בהם הבתים עולים 5 מיליון ומעלה (בשקלים) ותראה ששם גם כלי הרכב בהתאם...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
אני ואשתי התחתנו לפני קצת יותר משנה, שנינו בני 25, אבל בתור עתודאים סיימנו שירות חובה בגיל 23 (כלומר מקבלים 356 שקלים בחודש).

 

משהו לא מסתדר לי. עד כמה שאני יודע עתודאים מקבלים סביב 1,000 ש"ח בחודש בתקופת החובה אח"כ כבר משכורת קבע בהתאם לדרגתם ותפקידם. ויש גם תשמ"ש. איפה הכסף?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

התחתנו חצי שנה לאחר סיום החובה (So much for תשמ"ש), עתודאים טכנולוגים (י"ג-י"ד + קורס תכנות) ככה שזה יוצא שנתיים וחצי בערך של להיות "סטודנטים" (י"ג י"ד לא מקבלים שום דבר, קורס תכנות זה "שוחר" אז מקבלים משהו כמו 320 שקל לחודש).

יום ההולדת ה-21 שלי היה בזמן קורס התכנות, בשביל לשים בפרספקטיבה את הגילאים, וזה לפני שעשיתי טירונות והתגייסתי בתור טוראי (גיל 21 ו-3 חודשים התחלתי שירות חובה).

 

עתודאים רגילים (בתקופת החובה) מקבלים כ-570 או 600 שקלים לחודש (סגן או קמ"א), עתודאים טכנולוגיים מקבלים לפי רמת הפעילות שלהם, תוכניתנים זה מן הסתם רק עורפי => 356 שקלים (בתור סמ"ר, כמה שקלים פחות בתור טוראי, רב"ט וסמ"ל).

 

משכורת הקבע עם כל מיני הטבות היה לי משהו כמו 6K נטו, הספקתי להיות בקבע 7 חודשים ואז שוחררתי עקב קיצוצי תקנים.

שלושה שבועות לאחר השיחרור התחלתי לעבוד בחברת הייטק ולהרוויח דיי הרבה יותר מזה, אשתי עדיין בקבע.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

עתודאים רגילים (בתקופת החובה) מקבלים כ-570 או 600 שקלים לחודש (סגן או קמ"א), עתודאים טכנולוגיים מקבלים לפי רמת הפעילות שלהם, תוכניתנים זה מן הסתם רק עורפי => 356 שקלים (בתור סמ"ר, כמה שקלים פחות בתור טוראי, רב"ט וסמ"ל).

 

יש לי אחד כזה בבית - מהנדס בחובה. עד כה קיבל סביב 850 ש"ח ואומר שצפוי לעלות לסביבות ה-1000. אבל אני לא בודק לו את תלושי השכר וחשבון הבנק.

 

וד"א - סמל ולא סמ"ל. לא מבין מי הקריץ את ראשי התיבות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לא יודע איך זה היום ואיך אמור להיות עם הרצון להעלות את שכר החובה, אני יודע שעתודאים בחובה ביחידה שבה הייתי הרוויחו בערך 570 שקלים לחודש עד 680 שקלים לחודש, בכל מקרה לא הייתי עתודאי אקדמאי אלא עתודאי טכנולוגי.

 

אגב זה סמ"ל מהסיבה הפשוטה שמקור הראשי תיבות זה "סגן מחוץ למניין", או במילים אחרות מפקד שאינו קצין ואינו במניין הקצינים.

 

בכל מקרה עד גיל 24 וקצת לא ידעתי כל כך מה זה משכורת מכובדת :)

ויש לנו ציפיה לסיים את ההוצאות (קצת בילויים, קצת חו"ל, ריהוט ומכשור לבית) ואז לחסוך לפחות 5K בחודש, וזה אפשרי עם ההכנסות שלנו.

אה כן, שכחתי לציין שלפי ההכנסות אנחנו בעשירון השני.

 

מה עושים זוגות שנמצאים בעשירונים נמוכים יותר, אני לא יודע.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אגב זה סמ"ל מהסיבה הפשוטה שמקור הראשי תיבות זה "סגן מחוץ למניין", או במילים אחרות מפקד שאינו קצין ואינו במניין הקצינים.

 

קצת אוף-טופיק, אבל בדקתי את העניין ומתברר ששנינו צודקים - אתה לגבי העבר (הרחוק) ואני לגבי ההווה: במקור אכן היה מדובר ב"סגן מחוץ למניין" אולם די מהר הפך למילה בפני עצמה. במילון אבן שושן שבידי (מהדורה מתחילת שנות ה-80) הסמל מופיע ללא ר"ת, כמילה עצמאית.

 

ד"א - אני צטרפתי לכוחות המזויינים ב-1975 וכבר אז לא היה מדובר בראשי תיבות, וכנראה שעוד הרבה קודם לכן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לצערי, זה לא מפתיע במיוחד בגלל שכיום 2 מיליון שקלים זה לא הרבה כסף לבית או דירה. התוצאה היא שמרכיב עלות המגורים גבוה משמעותית מבעבר ולאנשים נשאר פחות כסף לפינוקים. זה כבר לא "אני יכול להרשות לעצמי בית של 2 מיליון שקלים כי אני אדם אמיד", אלא "אני חייב להוציא 2 מיליון שקלים על הבית כי פשוט אין משהו יותר זול במרחק נורמלי מהעבודה".

קפוץ לשכונות בהם הבתים עולים 5 מיליון ומעלה (בשקלים) ותראה ששם גם כלי הרכב בהתאם...

 

נכון, אבל זה (מן הסתם) תלוי היכן אתה קונה דירה. אני מסכים שכיום מליון וחצי זה מחיר לדירה "רגילה", אבל אם מרחיקים (אפילו לא יותר מדי) מתל אביב רבתי, המחירים צונחים כתלות בכמה אתה מוכן להרחיק. כמובן, יש לשקלל את התח"צ המחורבנת בארץ שמונעת מאנשים לעשות זאת.

 

אגב - ממתי מחירי הדירות התקבעו על מליון+ שקל כמחיר לגיטימי? נראה כאילו כשאנשים מדברים על מחירי דירות, סכומים כאלו מועלים בלי למצמץ בכלל. איך דירה מלכתחילה עולה מליון+ שקל? הרי כשחושבים על זה, כדי להרוויח (יותר נכון, לחסוך) מליון שקל דרושות תקופות מאוד ארוכות (ב10 שנים, אם חוסכים 10,000 בחודש, למשל) תוך הפרשת סכומים מאוד משמעותיים לחסכון.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם
קצת אוף-טופיק, אבל בדקתי את העניין ומתברר ששנינו צודקים - אתה לגבי העבר (הרחוק) ואני לגבי ההווה: במקור אכן היה מדובר ב"סגן מחוץ למניין" אולם די מהר הפך למילה בפני עצמה. במילון אבן שושן שבידי (מהדורה מתחילת שנות ה-80) הסמל מופיע ללא ר"ת, כמילה עצמאית.

 

ד"א - אני צטרפתי לכוחות המזויינים ב-1975 וכבר אז לא היה מדובר בראשי תיבות, וכנראה שעוד הרבה קודם לכן.

 

נו טוב, אני פשוט התרגלתי לראשי תיבות.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

מחירי הדירות מעולם לא התקבעו למיליון+. הן בכלל לא התקבעו וכבר מספר שנים שהם בעליה מתמדת.

אבל היסטורית - הדירה הקודמת שרכשתי עלתה 240000 דולר. כן, מתקופת האינפלציה הקשה בסוף שנות ה-70 ועד השנים האחרונות מחירי הדירות ננקבו בדולר של ארה"ב, ורק בשנים האחרונות, עם התחזקות והתייצבות שער השקל, חזרו להנקב בשקלים. כמובן שמסיבות משפטיות בחוזים ננקבו סכומים בשקלים, אבל כל התשלומים הוצמדו למדד זה או אחר (בחוזים מול קבלן) או לשער הדולר, (בדירות מיד שניה).

וד"א - לגבי המספרים האבסולוטיים - אותה דירה שתומחרה בסוף 1995 ב-240000 דולרנמכרה במחיר הרשמי כ-750,000 ש"ח, ובחישוב הצמדה למדד המחירים לצרכן נכון להיום זה זה שוה ערך ל-1,320,000 ש"ח. מדובר בדירת 5 חדרים ברב קומות בחיפה. אין לי מושג בכמה היתה הדירה מתתומחרת כיום כחדשה.

 

לצערי, זה לא מפתיע במיוחד בגלל שכיום 2 מיליון שקלים זה לא הרבה כסף לבית או דירה. התוצאה היא שמרכיב עלות המגורים גבוה משמעותית מבעבר ולאנשים נשאר פחות כסף לפינוקים. זה כבר לא "אני יכול להרשות לעצמי בית של 2 מיליון שקלים כי אני אדם אמיד", אלא "אני חייב להוציא 2 מיליון שקלים על הבית כי פשוט אין משהו יותר זול במרחק נורמלי מהעבודה".

קפוץ לשכונות בהם הבתים עולים 5 מיליון ומעלה (בשקלים) ותראה ששם גם כלי הרכב בהתאם...

 

תתרחק קצת מהמרכז ותגלה ש-2 מיליון ש"ח יכולים לקנות לך דירה גדולה במיקום מצויין. אני גר ברחוב מסוג זה בחיפה, והמכונית הממוצעת כאן היא מאזדה 3 מדור ראשון, ותמצא גם לא מעט i20, סויפטים ודומיהם. אבל כדי שתהיה מרוצה יש גם ג'ג אחד שרין לי מושג מי בעליו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...