Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3567 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יבגני - מה שאתה כותב הוא חצי נכון. פיתויים תמיד היו, בעבר הרחוק רמות ההככנסה היו נמוכות כך שזה די התקזז עם ההוצאות הפחותות. תמיד היו אותם אנשים שרכשו רכב כאשר היו בני 19, ותמיד היו מותגים, גם אם זה היה בדיזנגוף ולא בדיזנגוף-סנטר. מה שהתייקר מחוץ לכל פרופורציה בשנים האחרונות הוא נושא הדיור, וזה מפיל הרבה אנשים.

 

דייב - ההכנסה שלך נמוכה מאד. לאדם כמוך חסכון של 1000 ש"ח בחודש - קרוב ל-20% מההכנסה - היא יפה. החסכון יקדם אותך, גם אם לא לדירה. מצד שני - שאלה גדולה אם אדם ברמת ההכנסה שלך צריך להחזיק רכב, ביחוד לאור הנסועה הנמוכה מאד שלך. אני מודע לחלוטין לבעיית השבתות ואני לא יודע אם אתה גר במקום מרכזי או במקום מרוחק נטול תח"צ - מה שמשפיע מאד על הצרכים - אבל הרכב עולה לך למעלה כ-1500 ש"ח לחודש (אני לא נכנס לפרטים, אבל החזר הלואה+דלק+רישוי+ביטוח+ירידת ערך מגיעים לפחות לסכום זה), ובמקרה שלך זה הרבה מאד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

דייב, אני מצטער אבל אני לא מבין למה אתה ממעיט בערכך.

א) ההוצאות שלך על דיור נמוכות מאוד וזו כבר התחלה מעולה.

ב) אם תעשה מהלך אמיץ ונבון ותתנייד ברכב קצת פחות יקר ותוריד את סעיף מימון הרכב תוכל להגיע לחסכון של כ-2K ש"ח בחודש. עבור בחור בודד (כלומר הכוונה שלי שכשאתה בזוגיות הרבה יותר קל לחסוך כי יש 2 משכורות) שמרוויח משכורת ממוצעת במשק זה המון כסף לשים בצד. יש לי חברים שמרוויחים כמעט פי 2 ממך ולא שמים כאלה סכומים בצד.

ג) 2K ש"ח לחודש = 50K ש"ח בשנה (אם תדע לנהל את הכסף נכון כך שיתן לך קצת ריבית). תוך 5 שנים יש לך 250K ש"ח שזה סכום מכובד עבור הון התחלתי. אל תשכח שגם בת הזוג תבוא עם סכום כזה או אחר, לעיתים יש חסכונות של ההורים (אם לא בזבזת אותם על לימודים/רכב), לפעמים גם מהחתונה נשאר איזה סכום נחמד (אם לא מתפריעים בהוצאות האירוע).

בקיצור, ככה מגיעים להון עצמי לדירה. חוסכים שקל על גבי שקל. הבעיה שלרוב הישראלים אין את התכונה הזו של ראיה לרחוק. כל מה שהם אומרים לעצמם זה "אני שם רק 1K-2K ש"ח בחודש בצד, מקדמה לדירה זה 300K-400K ש"ח אז יקח לי הרבה שנים עד שאני אגיע לדירה, עדיף לשרוף את הכסף על הנאות זולות ועכשוויות (רכב, טלפון, חו"ל וכו') כי לזה יש לי מספיק כסף כאן ועכשיו".

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם
יבגני - מה שאתה כותב הוא חצי נכון. פיתויים תמיד היו, בעבר הרחוק רמות ההככנסה היו נמוכות כך שזה די התקזז עם ההוצאות הפחותות. תמיד היו אותם אנשים שרכשו רכב כאשר היו בני 19, ותמיד היו מותגים, גם אם זה היה בדיזנגוף ולא בדיזנגוף-סנטר. מה שהתייקר מחוץ לכל פרופורציה בשנים האחרונות הוא נושא הדיור, וזה מפיל הרבה אנשים.

 

דייב - ההכנסה שלך נמוכה מאד. לאדם כמוך חסכון של 1000 ש"ח בחודש - קרוב ל-20% מההכנסה - היא יפה. החסכון יקדם אותך, גם אם לא לדירה. מצד שני - שאלה גדולה אם אדם ברמת ההכנסה שלך צריך להחזיק רכב, ביחוד לאור הנסועה הנמוכה מאד שלך. אני מודע לחלוטין לבעיית השבתות ואני לא יודע אם אתה גר במקום מרכזי או במקום מרוחק נטול תח"צ - מה שמשפיע מאד על הצרכים - אבל הרכב עולה לך למעלה כ-1500 ש"ח לחודש (אני לא נכנס לפרטים, אבל החזר הלואה+דלק+רישוי+ביטוח+ירידת ערך מגיעים לפחות לסכום זה), ובמקרה שלך זה הרבה מאד.

 

אם אני משלם 1500 על דירה, אז כניראה שאני לא גר באיזור מרכזי :)

והרכב עולה לי קרוב יותר לכיוון ה-1000 שקל(הלוואה בעצם משלמת את ירידת הערך) ובלי קשר אין לי הרבה תענוגות בחיים, אז אני מעדיף שישאר לי תענוג אחד גם אם הוא עולה לי 1000-1200 שקל בחודש.

וכן, אני מודע שאני מרוויח מעט, אבל זה הבעייתי במדינה שלנו. המשכורות נמוכות והמחירים(מלבד הדירות) מערביים לכול דבר.

 

redroze, אשמח אם תפרט איך אני הופך 2K בחודש ל-50K שנתי.( אפילו אם זה יהיה 35K שנתי, זה יהיה יותר ממעולה)

פורסם
תפוחי, אני מתחבר ל-90% ממה שאתה רושם. אבל אשמח אם תוכל לענות על השאלה הבאה:

במידה ואתה מחר נופל (חס וחלילה), 3 חודשים לא מצליח למצוא עבודה ויודע שבקרוב יפסיקו את התשלום של ביטוח לאומי. הסכום שאתה חייב לבנק שווה בערך לשווי הרכב שלך, האם אתה מוכר ומתנייד בטרנטה ב-10K ש"ח או שאתה פונה לעזרת המשפחה?

ד"א, אפשר לאמץ את המשפט האחרון שלך לחתימה?

 

איציק, קודם כל ריספקט על הפירוט והפתיחות.

העצה היחידה שיש לי לתת לך היא להתחיל לחפש עבודה במקצוע. אני יודע שאתה נמצא באזור בעייתי, אבל עדיף להגיע לראיון עבודה כאשר העבודה האחרונה שלך קצת יותר מכובדת מאשר מאבטח במלון (ותאמין לי שאני לא מזלזל, מגיל 15 אני עובד במגוון עבודות וגם בתחנה הזו עצרתי).

 

הסכום שאני חייב לבנק שווה ערך לחצי משווי הרכב-וכן,אני אמכור ואקנה לי איזה מאזדה מליסינג.

אני חושב שישלמו לי 8 חודשים ולא 3 זה דבר ראשון.

דבר שני,אני נמצא בעבודה דיי בטוחה,החברה שאני עובד בה היא ענקית וקשה לי להאמין שהיא תיפול.

אני עושה מידי פעם גם עבודות מהצד שבזכותן אני יכול להרשות לעצמי לטוס לחו"ל נניח.

 

וכן,אם יהיה משהו קיצוני אני אפנה להורים-וזה המזל הגדול בלהיות בלי ילדים,הכי גרוע שיקרה זה שאני אשאר בלי אוטו.

אם זה יימשך אני אשכיר את הדירה שלי ואשכור אחת בחצי מחיר.

האתגר הוא לעבור את השנה הקרובה בשלום ואז אני משוחרר(במשוחרר אני מתכוון לעוד 12 בחודש בעו"ש כל חודש).

 

 

תהנה עם המשפט :D

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
פורסם
דייב, אני מצטער אבל אני לא מבין למה אתה ממעיט בערכך.

א) ההוצאות שלך על דיור נמוכות מאוד וזו כבר התחלה מעולה.

ב) אם תעשה מהלך אמיץ ונבון ותתנייד ברכב קצת פחות יקר ותוריד את סעיף מימון הרכב תוכל להגיע לחסכון של כ-2K ש"ח בחודש. עבור בחור בודד (כלומר הכוונה שלי שכשאתה בזוגיות הרבה יותר קל לחסוך כי יש 2 משכורות) שמרוויח משכורת ממוצעת במשק זה המון כסף לשים בצד. יש לי חברים שמרוויחים כמעט פי 2 ממך ולא שמים כאלה סכומים בצד.

ג) 2K ש"ח לחודש = 50K ש"ח בשנה (אם תדע לנהל את הכסף נכון כך שיתן לך קצת ריבית). תוך 5 שנים יש לך 250K ש"ח שזה סכום מכובד עבור הון התחלתי. אל תשכח שגם בת הזוג תבוא עם סכום כזה או אחר, לעיתים יש חסכונות של ההורים (אם לא בזבזת אותם על לימודים/רכב), לפעמים גם מהחתונה נשאר איזה סכום נחמד (אם לא מתפריעים בהוצאות האירוע).

בקיצור, ככה מגיעים להון עצמי לדירה. חוסכים שקל על גבי שקל. הבעיה שלרוב הישראלים אין את התכונה הזו של ראיה לרחוק. כל מה שהם אומרים לעצמם זה "אני שם רק 1K-2K ש"ח בחודש בצד, מקדמה לדירה זה 300K-400K ש"ח אז יקח לי הרבה שנים עד שאני אגיע לדירה, עדיף לשרוף את הכסף על הנאות זולות ועכשוויות (רכב, טלפון, חו"ל וכו') כי לזה יש לי מספיק כסף כאן ועכשיו".

 

2,000 שקל בחודש כפול 12 חודשים זה 24,000 ש"ח.

אם אתה מכיר תוכנית כזאת שתיתן לי 50,000 אתה מוזמן לצרף אותי אליה. :wink:

 

אני גם מבין את הבעיתיות של למצוא עבודה באילת, שלחתי קורות חיים לכמה בנקים אבל לא קיבלתי תשובה מאף אחד וגם ניסתי שנה שעברה בלי בצלחה להכנס למשרת סטודנטים שחיפשו במס הכנסה.

כרגע מעבר לעבודה שלי, אני גם עובד כמתגבר בבית ספר (מלמד מתמטיקה) וגם אחראי כספים (בהתנדבות) בעמותה.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
לעיתים יש חסכונות של ההורים (אם לא בזבזת אותם על לימודים/רכב),

 

חולק עליך במשפט זה. לימודים בדרך כלל אינם בזבוז, למרות שמדור בהוצאה נכבדה, בייחוד אם מביאים בחשבון כמה שנים עם הכנסה מופחתת. מצד שני - יש סיכוי טוב שזה ישתלם בריבית דרבית בעתיד. וב"לימודים" כוונתי לרכישת מקצוע - יכול להיות אקדמי ויכול להיות אחר. גם אינסטלטור טוב צריך ללמוד את המקצוע, אפילו אם כשוליה בשכר מימינום - אצל בעל מקצוע איכותי שמוכן ללמד את רזי המקצוע.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני לא יודע למה אנשים כ"כ ממהרים עם ילדים.

אין לי שום תכנון להביא ילדים עד שאני אראה שאני מוכן נפשית וכלכלית.

 

על הרבה מאוד דברים בחיים שלנו יש לנו שליטה. כמה כסף נוציא (ומתי, ואיך), איפה נלמד (ומתי, ומה), איפה נבלה (וכמה נבזבז), איפה נגור, לאן ניסע ומה נעשה (והרשימה עוד ארוכה).

אם יש משהו (פרדוקסלי לחלוטין) שאנחנו *לא* שולטים בו, זה הגוף שלנו. הוא מזדקן, חשוף לרעלים וכימיקלים - אבל אנחנו בטוחים שאנחנו שולטים בו ויכולים לעשות איתו מה שאנחנו רוצים ו*מתי* שאנחנו רוצים.

 

כסף יכול להביא לך דירה טובה, מכונית מצויינת, הרבה בילויים (מסעדות, חו"ל, חופשות וכד') אבל אם יש דבר שכסף לא יכול להביא - זה פוריות. ככל שהגיל עולה, רמת הסיכונים בהריון גדלה, והסיכויים להיכנס להריון קטנים. מעל גיל 35 זה קריטי (המדינה מממנת ו"מחייבת" בדיקות פולשניות יותר ע"מ לצמצם ככל שניתן תופעות של לידת עוברים עם מומים) וגם מתחת לזה יש (לצערנו) ממש לא מעט מקרים של הריונות לא תקינים לחלוטין אלא עם הרבה מאוד בעיות בדרך. אני בכלל לא מדבר על החשיפה של הנוער כיום לכימיקלים (סמים, אלכוהול, סיגריות) שפשוט "גומרת" להם את הגוף לאט לאט ובלי להרגיש. הם מרגישים את זה בגיל 30-40 כשהם פתאום נזכרים להביא ילדים לעולם. גם פעם היו סמים ואלכוהול, אבל הנזקים היו קטנים יותר כי היו מביאים ילדים בגיל מאוד צעיר (ויש הבדל בין חשיפה של X שנים לחומרים כאלה, ביחס לפי-3 X של חשיפה).

פעם היו חושדים באופן אוטומטי שרוב הבעיות הן אצל האישה, אבל כיום גם לגברים יש בעיות פוריות קשות מאוד כתוצאה מכל הנ"ל. תוסיף לזה את רמת המתח המאוד גבוהה שיש כיום באופן כללי במדינה שלנו, ותבין שהחיים כאן לא קלים בכלל והכל משפיע על הכל.

על רוב הבעיות (אם בכלל) אתה לא תשמע, גם לא מהחברים הכי טובים שלך - כי אנשים לא נוהגים לחשוף את הבעיות שלהם, ועוד בכזה דבר "קדוש", מול החברים והמשפחה - אבל זו האמת שלא תמיד נאמרת בפרהסיה וכדאי שמישהו יגיד אותה וידאג לכוון גם את הדור הצעיר שחושב שהוא יודע הכל יותר טוב מכולם.

 

ההמלצה הכי טובה והכי איכפתית שאני יכול לתת לך זה: אל תחכה. אם מצאת את בחירת ליבך, תתחתן ותביא ילדים. אין כמו להיות הורים צעירים וגם כאשר תתבגרו תצליחו בהחלט להנות מעוד הרבה שנים טובות כזוג עם ילדים גדולים ועצמאיים. תאמין לי, הדבר האחרון שאתה רוצה שיקרה לך זה שתגיע לגיל 60-65 ויהיה לך איזה טינאייג'ר בבית או חייל שלא ממש רוצה לעזוב את הקן. אנשים לא תמיד חושבים על זה, אבל זו האמת. זה לא קל, ויש רגעים קשים מאוד, אבל ילדים זה כיף לא נורמלי (ואני אומר לך את זה בתור אבא ל-2, בן ובת).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אני נאלץ להסכים עם דבריך,

יש לי מישהי כרגע כבר כמה חודשים,נראה לאן זה הולך.

היא צעירה ממני ב4-5 שנים ואני לא כ-ז-ה מבוגר,מישהו שעובד איתי בן 47 ונולד לו בן לפני שנתיים(ויש לי עוד 16 שנה עד ל47).

 

אני לא בטוח שאני רוצה בכלל,ואם אני ארצה(אני חושב שזה יקרה מתישהו אחרי חתונה) אז אני אצטרך לעבור דירה ואולי גם לקנות רכב גדול יותר-אני חושב שילד זה "מותרות" ולא חובה,וכרגע לא נראה לי שיש לי את המשאבים הכלכליים לגדל ילד בצורה שבה אני רואה לנכון(מה לעשות,אנחנו ביחד מכניסים אחרי כל ההורדות 10K,כרגע אחרי תשלום הלוואות והוצאות רגילות) וזה לא סכום להתחיל איתו.

עוד שנה נראה מה יהיה,אבל לקחתי לתשומת ליבי :)

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
פורסם

שמע, אם תכניס אותה להריון עוד שלושה חודשים, הילד יגיע בדיוק כשיהיה כסף.

נכד זו גם דרך טובה להודות להורים שלך על ההלוואה הנדיבה שנתנו לך :D

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
שמע, אם תכניס אותה להריון עוד שלושה חודשים, הילד יגיע בדיוק כשיהיה כסף.

נכד זו גם דרך טובה להודות להורים שלך על ההלוואה הנדיבה שנתנו לך :D

 

מה נסגר?הפכנו לפורום הורים וילדים?

 

ותן לי להנות ממנה עוד קצת :p

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
פורסם
שמע, אם תכניס אותה להריון עוד שלושה חודשים, הילד יגיע בדיוק כשיהיה כסף.

נכד זו גם דרך טובה להודות להורים שלך על ההלוואה הנדיבה שנתנו לך :D

 

ליעד, כשהילד הזה יגיע - הכסף יתכלה יחד אתו :lol:

 

אהבתי מאוד את התגובה של איציק שבעצם מסכמת פה את כל השרשור.

גם אני הייתי תקוע במחשבה של "תכנון מסודר" שבגיל כזה או אחר אביא ילדים, עד אז יהיה לי כסף וגם אקנה את רכב חלומותיי.

 

אז זהו, שלא. אני גם בגילו של בעל השרשור, בן 31, התכנון שלי הוא להציע לחברתי בשנה הקרובה כיון שמה לעשות

היא גדולה ממני בשנתיים ואין לי פה הרבה מרווח תמרון עם הזמנים.

 

אז אדון תפוח, קח בחשבון, שכל התכנונים שלך בחיים יכולים להיות יפים על הדף, אך בפועל? הם יכולים רק להשתנות לצד הבלתי

מתוכנן, משמע - הצד הפחות טוב והיותר מורכב ממה שחשבת עליו.

Twincharger Stratified Injection

פורסם
ליעד, כשהילד הזה יגיע - הכסף יתכלה יחד אתו :lol:

 

אהבתי מאוד את התגובה של איציק שבעצם מסכמת פה את כל השרשור.

גם אני הייתי תקוע במחשבה של "תכנון מסודר" שבגיל כזה או אחר אביא ילדים, עד אז יהיה לי כסף וגם אקנה את רכב חלומותיי.

 

אז זהו, שלא. אני גם בגילו של בעל השרשור, בן 31, התכנון שלי הוא להציע לחברתי בשנה הקרובה כיון שמה לעשות

היא גדולה ממני בשנתיים ואין לי פה הרבה מרווח תמרון עם הזמנים.

 

אז אדון תפוח, קח בחשבון, שכל התכנונים שלך בחיים יכולים להיות יפים על הדף, אך בפועל? הם יכולים רק להשתנות לצד הבלתי

מתוכנן, משמע - הצד הפחות טוב והיותר מורכב ממה שחשבת עליו.

 

אני מסכים איתך,אבל יש לי את העקרונות שלי ולפיהם להביא ילד כשיש לי מינוס בבנק ואין לי דירה זה מצב לא הגיוני.

ואני יודע שיכול להגיע שלב שבו אני אראה את כל התכנונים מתעופפים לי ואני אצטרך לאלתר.

ורשמתי,הבת זוג צעירה ממני,היא בת 27 ואני 31.

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
פורסם

ראיתי שרשמת את גילה של זוגתך - רק נתתי לך דוגמא המשקפת את מצבי.

 

יחד עם זאת, אתה צריך להישאר מציאותי.

שאל את עצמך את זה: כשאולי כן אתחיל לחשוב באמת על חתונה עם המיועדת (החברה הנוכחית או לא), הרי אין לי מספיק כסף לקנות דירה (גם 3-4 שנים אחרי השרשור הזה) מה אני עושה בדיוק?

Twincharger Stratified Injection

פורסם
ראיתי שרשמת את גילה של זוגתך - רק נתתי לך דוגמא המשקפת את מצבי.

 

יחד עם זאת, אתה צריך להישאר מציאותי.

שאל את עצמך את זה: כשאולי כן אתחיל לחשוב באמת על חתונה עם המיועדת (החברה הנוכחית או לא), הרי אין לי מספיק כסף לקנות דירה (גם 3-4 שנים אחרי השרשור הזה) מה אני עושה בדיוק?

 

אם לא עקבת,

אני נכנסתי להוואה ענקית ל4 שנים של סביבות ה12000 בחודש והייתי עם הון עצמי של 450-400K ככה שברגע שאני מסיים את השנה אני בעל דירת 3 חדרים.

ואז אני כנראה ארגיע את המצב ואם ארצה לעבור ל4-5 חדרים אקח משכנתא של 4-5 בחודש ככה שהאיכות חיים לא תתרסק לי.

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
פורסם

נו באמת. אני מודה ומתוודה שהתחלתי לקרוא את השרשור מהאמצע.

 

אם ככה, שב בשקט ותהנה מהנסיעה - מצבך טוב משל רוב האנשים במדינה. :wink:

Twincharger Stratified Injection


×
×
  • תוכן חדש...