Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3569 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
סיימת עם פרופגנדת מלחמת המעמדות המרקסיסטית הקלאסית? לא? עוד לא?

כי זה פשוט מצלצל לי מה-זה-מאה-19.

האם יש מצב שטעית בשרשור והתכוונת לשרשור אחר?

 

כי פה אין שום דבר קרוב ל "פרופגנדת מלחמת המעמדות המרקסיסטית הקלאסית". עיתון "הארץ" והעיתונאי גיא רולניק המצוטטים פה, הם בצד השני, בצד של הקפיטליזם. כן, השאיפה היא להיפטר ממגרעות של קרטלים וקבוצות לחץ, כפי שבארה"ב פירקו ב 1911 את מונופול הדלקים של "סטאנדארט אויל". קרא (בעמ' 35 למעלה) על הויכוח בין הרפובליקנים (היותר שמרנים) והדמוקרטים על הטיפול במונופולים, כאשר שתי המפלגות לא הסכימו להמשך המונופול, למרות ששתיהם ממש לא קומוניסטיות. לואי ברנדייס, השופט העליון הציע דרך שלישית שמיזגה את 2 הגישות בענין המונופולים.

 

הרצון להיפטר ממונופולים, קרטלים וקבוצות לחץ הוא קפיטליסטי. דווקא בקומוניזם נוצר המונופול הגדול מכולם, כאשר המדינה שולטת בכל והתוצאה היא שהכלכלה נעשית "קלקלה".

 

אגב, ברנדייס היה יהודי ומנהיג ציוני אמריקה. בסוף תמיד היהודים אשמים.

 

יהודה

עריכה אחרונה על ידי yehuda-k
  • 6 חודשים מאוחר יותר...
  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

היום ב"הארץ":

"אפליקציה ישראלית חדשה בשם "מהפח" תעודד את הציבור להתגייס למאבקים חברתיים וצרכניים מבלי לצאת מהבית...

הממשק של האפליקציה מאפשר השתתפות פעילה של כל משתמש ונשען על עיקרון של דמוקרטיה השתתפותית: כל משתמש יכול להציע רעיון למאבק חברתי או צרכני, אחת לשבוע מתקיימת הצבעה ושלושת הרעיונות עולים לגמר. מתוכם נבחר רעיון אחד, שייצא לפועל בשבוע שלאחר מכן. הרן מסביר כי בשלב הראשון המטרה היא יעדי מאבק שבועיים, למשל חרם על מוצר מסוים למשך שבוע אחד. האפליקציה תשתף במחאת השבוע, שלושת הרעיונות למחאה שמתמודדים לשבוע הבא, וגם את מאגר הרעיונות השלם. למייסדים יש זכות וטו לדחות רעיונות שלא תואמים את הקוד האתי, או כוללים פעילות לא־חוקית.

 

אם להתרשם מעמוד הפייסבוק של "מהפח" והצהרות אנשיה, מוקד הפעילות שלהם הוא צרכני. ״הפוקוס הוא הורדת מחירי המזון. אנחנו מנסים לייצר הצלחות קטנות ועל ידי זה להגביר את האמון של המשתמשים במערכת״, אומר הרן. במדינה עם שסע פוליטי מחריף והולך, ההתמקדות בהיבט הצרכני ובהורדת מחירים צפויה להקל על גיוס אנשים מכל קצוות הקשת הפוליטית לפעולה משותפת. "כל אחד יכול להעלות רעיון או לתמוך ברעיונות אחרים, והרעיונות שמקבלים את התמיכה הרבה ביותר יוצאים לפועל", מסביר הרן את מודל הפעולה. "

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

כמעט 3 שנים אחרי שהשרשור הזה נפתח, מעניין לאן החיים הובילו את גיבורי העלילה [אני מתכוון למשתתפים הצעירים מהעמודים הראשונים, לא לכל חופרי סוציאליזם קפיטליזם קומוניזם ימין שמאל חרדים ערבים].

 

היו כאן חברה, לפני גיוס, לפני שחרור, במהלך לימודי תואר, בני 30 לפני חתונה...

 

כל אחד פרס את התלבטויותיו וחששותיו.

 

לא רק מסקרן אותי, אלא ניתן ללמוד המון מהעצות שניתנו כאן, האם וכיצד יושמו, ומה התוצאות.

 

יאלה מיסטר Z, תפוחי ועוד ועוד. שתפו אותנו.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם (נערך)

אתה רציני ?! מה זה 3 שנים ? זה כלום !!

 

תן לו עוד קצת זמן, הוא עובד על זה, בדיוק עכשיו בפול כח הוא עובד על זה...

 

 

 

הוא עדיין לא הספיק לטפל בהכל, אז למרות התשובה החקוקה בסלע, הוא גמיש:

 

עריכה אחרונה על ידי Alon_A

SAY MY NAME | www.alonadler.com

פורסם

לא התכוונתי להחזיר לפה את הפוליטיקה, ואשמח אם לא תקחו את זה לכיוון ההוא.

 

התכוונתי ברמה האישית, מה היו ההחלטות ולאן זה הוביל.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם (נערך)

ידידי, להחזיר דיון על יוקר המחיה "בלי פוליטיקה" זה כמו ללכת לאבו חסן ולא להזמין חומוס.

 

מה שכן אפשר להמשיך דיון שכזה לא פוליטי בשרשור התהיות

עריכה אחרונה על ידי Alon_A

SAY MY NAME | www.alonadler.com

פורסם

היום התפרסמה כתבה בנושא. השכר עולה אבל הוא לא מותאם לעליות המחירים, במיוחד של הדיור והמזון.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4856702,00.html

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם
ידידי, להחזיר דיון על יוקר המחיה "בלי פוליטיקה" זה כמו ללכת לאבו חסן ולא להזמין חומוס.

 

מה שכן אפשר להמשיך דיון שכזה לא פוליטי בשרשור התהיות

 

ידידי, והידידים שהגיבו שאחריך, לא הבנת את כוונתי.

 

ברור שכדי לפתוח דיון מעמיק על הסיבות ליוקר המחיה וכו' וכו', אין מנוס מלערב פוליטיקה רגולציה שיטות ממשל וניהול וכו'.

 

לא זו היתה כוונתי.

 

התכוונתי לסיפורים האישיים, שנדונו כאן בהרחבה לפני 3 שנים, לנסות ללמוד דרכם על המצב פה בארץ, כמדגם קטן אבל איכותי.

 

זהו.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 


×
×
  • תוכן חדש...