Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3568 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
phpclub - ניסחת נפלא את מה שרציתי להביע בפוסטים הקודמים שלי.

 

יכולת כלכלית אינה נמדדת ביכולת העכשוית אלא בצפי העתידי. נחמד מאד לשכור דירה כאשר אתה מסוגל לשלם את דמי השכירות, החשבונות והמכולת, אבל זוג ירצה גם להתחתן ולהוליד ילדים, וזה מצריך חסכונות וצפיה לעתיד, לא בזבוז כל פרוטה על ההווה (אלא אם המצב הכלכלי קשה וההכנסות מגבילות את יכולת המחיה למינימום, אבל בילוי תכוף בבתי קפה ואייפון חדיש אינם נכנסים להגדרת המינימום).

 

 

אני חייב לחזק אתכם. הסוד הוא אכן בתכנון קדימה 3-10 שנים, כל שנה לבדוק איך אתה עומד ביחס לציפיות ולעדכן את התחזית בהתאם.

אני רואה מסביבי הרבה אנשים מסתובבים ורודפים אחרי הזנב שלהם בגלל חוסר תכנון ורשת הגנה שבוכים על מר גורלם.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ח״כ דודי אמסלם מהליכוד: ״קמפיין המים בעבר עם הפנים המקומטות נעשה בכדי לעבוד על כולם שיש בעיית מים ובכך יהיה תירוץ להעלות מחירים. אין שום בעיית מים בישראל - יש אפילו עודף״

 

 

מה דעתכם?

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

בגדול, הוא צודק, אבל זאת חכמת הבדיעבד.

 

כאשר היה קמפיין המיים לא היו עדיין מפעלי התפלה פעילים ולכן אכן היינו בבעיה, רק שהבעיה הזו נוצרה כתוצאה מרשלנות של הממשלה שלא הקימה מפעלי התפלה עד שהיו אשכרה עם הגב לקיר (כמו בכ"כ הרבה דברים אחרים בארץ), אז אם הוא היה אומר שלא הקימו מפעלים בכדי ליצור משבר ולהעלות את המחיר זה היה לדעתי יותר מדויק.

 

אם משהוא נעשה אופרטיבית (להבדיל מדברים שבכוונה לא נעשו) בכדי להעלות מחירים זה היה המצאת תאגידי המים שאין מילה אחרת חוץ מאשר שודדים את הציבור.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
... אחרי חצי שנה מתחשק לך להוציא את כל החסכונות, לקנות שוטגאן ולהתאבד.

 

* יש דרכים אחרות להתאבד שיקנו פיצויים לשארים וישמרו על שמך הטוב וגופתך,

אז אם כבר מתבשלת ההחלטה עדיף למצוא מנגנון הולם יותר ומלוכלך פחות.

The first one to get angry loses

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אתה רוצה להביע מורת רוח ויאוש כבד, לא מעניין אותך שם טוב ושארים. לזה ידאג העורך דין.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
אתה רוצה להביע מורת רוח ויאוש כבד, לא מעניין אותך שם טוב ושארים. לזה ידאג העורך דין.

אם אתה רוצה להתריס ולהביע מחאה אז תרביץ את המשה-סילמן ותנסה שיצא בשידור חי

או מגג של בניין גבוה שיהיה הרבה תיעוד

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%94_%D7%A1%D7%99%D7%9C%D7%9E%D7%9F

[אני בעד להזכיר אותו כמה שיותר, ולו בשל כאב הלב שמותו עשה ועדיין עושה לי]

 

אבל אם אתה באמת רוצה למות ולא לעשות דאווינים אז אולי [צריך לבדוק!]

עדיף שיפול עליך איזה ליפט בביקור באיזה מוסך מרכזי

או שאוטובוס של חברה עשירה יעשה עליך רוורס, יום אחרי שלקחת משכנתא עם ביטוח חיים,

אנא עארף [??], כאלה.

 

רוב המתאבדים בסוף יוצאים נקניקים שעושים פדיחות לילדים שלהם בבית ספר,

[ "חבר שלי ממד"א הראה תמונה של אבא שלך על המדרכה והזין שלו יצא לו עם הברך מהחזה"]

 

קיצר אמרתי לך עזוב תוולבו הזה

The first one to get angry loses

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מי מתאבד אחרי שיש לו ילדים?! אי אפשר להרוג בן אדם מת. חוץ מזה, למות בתאונה משעממת זה לא מה שיעלה את הפופולריות של הילדים שלך בבית ספר. אם ישמעו שאבא שלך התאבד עם שוטגן כל הילדים יהיו "וואוו אפשר לבוא אליך לראות את השוטגן?".

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
אם אתה רוצה להתריס ולהביע מחאה אז תרביץ את המשה-סילמן ותנסה שיצא בשידור חי

או מגג של בניין גבוה שיהיה הרבה תיעוד

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%94_%D7%A1%D7%99%D7%9C%D7%9E%D7%9F

[אני בעד להזכיר אותו כמה שיותר, ולו בשל כאב הלב שמותו עשה ועדיין עושה לי]

 

הזוי שזה אמיתי. הבן אדם כנראה עשה שגיאות בחייו...והמדינה על כל שלוחותיה עשתה כל שביכולתה כדי להקשות עליו, בכל צעד וצעד ולהפוך את החיים לבלתי אפשריים.

פשוט גמרו אותו במלחמת התשה.

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

כלכליסט מסבירים לנו מאיפה הכסף מגיע, לאן הוא הולך ומתאמים ציפיות למי שחושב שתהיה מהפכה בגלל שר כזה או אחר.

http://newmedia.calcalist.co.il/budget/index.html

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם
כתבה חשובה על הקשיים הבירוקרטיים הקיימים לעסקים בישראל. מומלץ.

http://www.haaretz.co.il/blogs/orikatz/1.2724940

 

אחת הבעיות הבירוקרטיות המוזכרת בכתבה היא הזמן הנדרש לאישור בניה. הרושם האישי שלי שהיזמים "תורמים" להתמשכות ההליכים במאבק אינסופי לקבל אחוזי בניה גבוהים יותר. כנראה שהם די מצליחים בזה (למשל פרשת הולילנד ירושליים: אולמרט ועוד). ההצלחה גורמת לכדור שלג כאשר בעקבותיה עוד יזמים נלחמים , מתישים ובסוף מקבלים עוד אחוזי בניה.

 

יהודה

פורסם

לא מדוייק, יהודה.

הזמן שהמדד משקף (כ-6-7 חודשים להיתר) הוא זמן ממוצע להיתר ללא הקלות ( ! )

להיפך, יזמים לפעמים מוותרים על זכותם (כן. זו זכותם המלאה לבקש הקלות במסגרת החוק!) ללכת להליך של הקלה, רק כדי לחסוך זמן.

 

צריך להבין, שזמן=כסף ליזם במובן הכי ליטרלי שיש. יזמים (90% מהם) לא מממנים פרויקטים מכסף של החברה.

הם מקבלים מינוף אדיר מהבנקים, ומשלמים ריביות עתק.

כדי להגיש בקשה להיתר, אתה צריך להיות בעל הזכות בנכס (המגרש) או לקבל את חתימתו (במקרה של אדמות מנהל/קק"ל).

כדי לקבל את הנ"ל אתה צריך לסיים את כל התחיבויתך למנהל (תשלום 100% ממחיר המכרז+היטלי פיתוח).

כלומר- לפני שהתחלת את הליך הבקשה להיתר, אתה כבר נמצא במינוס של כ-20-30 מיליון שקל (לפרויקט צנוע ביותר של כ-20-30 יח"ד בשולי איזורי הביקוש).

כל חודש שה"מינוס" הזה רובץ בחשבונך, עולה כ-100K ש'.

בינתיים, אתה משלם גם שכר תכנון, אגרות בנייה, אגרות היתר, התקשרות עם מעבדות ואתרי פינוי פסולת...

 

בגל זה נאמר בכתבה שזה משפיע על מחירי הדיור.

א. כי באופן ישיר, היזם מגלגל את העלויות לעיל על רוכש הדירה.

ב. כי בגלל שרצים קדימה ללא הקלות, עלות הקרקע פר דירה עולה.

ג. כי יש הרבה יזמים (אני מכיר אישית שניים) שפשוט עזבו את הבירוקרטיה פה, ועברו לבנות בווגאס, ברומניה, בקרואטיה, באנגולה, ובעוד מקומות בהם הם מקבלים יחס של "מנוע צמיחה" ולא של "טייקונים חמדנים". אז, במספרים מוחלטים בונים פחות. כבונוס, יש פחות תחרות בענף(פחות חברות. ליטרלי) ופחות היצע.

בונוס נוסף של כל זה- יש פחות עבודה לכל ענף הבנייה, שהוא מנוע צמיחה לא פחות חשוב מהיי-טק או ייצור יהלומים.

 

היתר עם הקלות פשוטות (שלא דורשות וועדה מחוזית/ארצית כמו הולילנד), דברים כמו שבס 20%, קווי בניין 10% , גובה 5-10%... דברים קטנים. שנמצאים בתחום של חת"ב, ויכולים לשפר גם את תנאי החיים של דיירי הפרויקט, וממש לא משנים כלום לדיירים בפרויקטים השכנים (אם לא תגיד להם, הם לא ידעו שהייתה שם הקלה) עלול להתארך בקלות לפחות עוד חצי שנה.

קח בחשבון ששינויי תב"ע גסים כמו הולילנד הם החריג, וגם אם אולמרט בכיס אצלך, אתה תחכה כמה שנים טובות בוועדה הארצית.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

תודה על המידע המענין. בהיותך בעל מקצוע בתחום ברור שאתה הוא הצודק.

 

יחד עם זאת, ניקח לדוגמא מגדל משרדים ומסחר שבנה הקבלן שבירו בכפר סבא הירוקה. הקבלן קנה אותו ב 2010, והצליח לקבל היתר לעוד 2 קומות, כלומר 16 קומות במקום 14 קומות. נניח שקבלת ההיתר לעוד 2 הקומות האריכה את הזמן בעוד 6(?) חודשים. האם לא שווה לקבלן לשלם עוד 6 חודשים את הריבית הגבוהה שצינת כדי לזכות בעוד 2 קומות?

 

יהודה

פורסם
...יום אחרי שלקחת משכנתא עם ביטוח חיים,

 

למען דיוק היסטורי לדורות הבאים שיקראו את הטרד וכדי לא לתת עצות מטעות, ביטוח חיים של משכנתא תופס גם במקרה התאבדות אבל רק אם עברה שנה מאז תחילת המשכנתא (והביטוח), אז צריך לשלם על שנה ראשונה ואז "לשדוד" מחברת הביטוח 29 שנים ליורשים

אתר הבישולים שלי:

DrorZi.com


×
×
  • תוכן חדש...