Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3568 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

SlowRide, צריך לשמור על פרופורציות. צא לבית קפה רק פעם בשבועיים, תוכל לממן עוד חופשה כל שנה. קנה טלפון נייד ב-800 ש"ח במקום ב-3000, תוכל לחדש עוד רהיט או מכשיר חשמלי. מהגישה שלך ירויח רק הבנק שיתן לך עוד ועוד הלוואות.

 

צריך לקבוע סדרי עדיפות. אם הבילוי השבועי בבית קפה יותר חשוב לך מהיכולת לצבור כסף למטרות יותר גדולות - תהיה לי בריא, אבל אל תתלונן שאינך יכול לשכור דירה סבירה. אותם 500 ש"ח לחודש ויותר מצטברים לסכומים משמעותיים, בודאי בקנה מידה של הזוג הצעיר הממוצע.

 

אלון, אל תזלזל ב-7500 ש"ח בשנה. הגדל את החזר המשכנתא ב-500 ש"ח בחודש, ישה יסביר לך בכמה תגדל יכולך לרכוש דירה, בזכות החסכון בריבית.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אני ממש לא מזלזל ב 7500 שקל בשנה (האמן לי, אשתי ואני משתדלים לחסוך כמה שיותר - אבל במקביל גם לחיות ולהינות ובטח שבחיים לא אמנע חוג מהילדה שלי כשהיא תגדל, זה לא צריך להיות או שחור או לבן), אבל עם חסכון כזה צריך 200 שנים כדי להגיע לסכום שמאפשר רכישה של דירה באזור המרכז.

 

וזו בדיוק הנקודה, במידה ואתה מרוויח 40 אלף שקל בחודש, הבית קפה הזה זה לא ימנע ממך הגעה לדירה, ואם אתה מרוויח סכום נמוך יותר, שהנתח של ה 7500 שקל הופך להיות קריטי ממנו, אז גם אם תוותר על בית הקפה לחלוטין, זה לא מה שיאפשר לך להגיע לדירה.

אני לא מסכים איתך כי הזכומים האלה מצטברים.

לדוגמא כרגע אני מצמצם ביציאות למסעדות ובתי קפה והופ חסכתי כמה אלפים לשנה לעומת חברים ובני גילי.

ויתרתי על רכב בשלב הזה כל עוד אני לא חייב אחד לעומת חברים שלי שקנו - חיסכון של עשרות אלפים בשנה.

אני כרגע בקבע בבסיס במרכז הארץ - בחרתי להישאר לישון בבסיס כרגע במקום לשכור דירה לעומת חברים שלי - חיסכון של עשרות אלפים בשנה שכרגע מתאפשר עד שאשתחרר בקרוב מקבע ואז כנראה שאשכור דירה.

בגדול אפשר לוותר על כל מיני דברים ואני מבטיח לך שאני ממש לא מרגיש מסכן, יש דברים שהחלטתי לא לוותר עליהם כמו זה שאני כן טס לחו"ל בערך פעם בשנה, כן יוצא עם חברים בערב וכו'.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם

נגעת בנקודה שמעניינת אותי.

בהזנחת "חובבי רכב" שקונים, נגיד, את מכונית החלומות שלהם, מדוע אדם בשנות ה-20 המוקדמות (וללא הורים עשירים שמממנים X6) קונה אוטו חדש? אין בזה שום היגיון כלכלי, בהתחשב בבניית העתיד שהוא, קרוב לודאי, רוצה לעשות.

אם תגידו "זה מליסינג" - גם בזה יש מעט מאוד היגיון כלכלי, אם בכלל.

 

אני מכיר באופן אישי בחור שמרוויח מעט יותר ממינימום, אין לו תוכניות לימודים או משהו אחר לעתיד וקנה איביזה חדשה. מטעמי הגינות לא אשאל אותו מדוע, אך זה נראה לי הזוי.

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

פורסם

טווח הראיה של אנשים לא מגיע לקצה האף שלהם. מן הסתם הבחור מחזיק גם באייפון 6 ובטוח שכל העולם לרגליו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אנשים חיים בבועה, כשאני קניתי את הפיג'ו, ידעתי בדיוק כמה אני רוצה להוציא, ובהתאם לתקציב חפשתי את הרכב שיתאים לי ולאישתי ולבת שבקרוב תוולד.

אז נכון הרכב הוא לא שיא הפער, ולא הכי חדש, אבל את האמת? לא איכפת לי, הוא נכנס לי בדיוק לתקציב שהצבתי לעצמי, ולא מעמיד אותי במצב שאני לא יכול לגמור את החודש.

אני גם היתי רוצה רכב חדש מהניילונים, ועם כל השיכלולים שיש, אבל בין הרצוי למצוי יש הבדל גדול.

לרוב מתעוררים ברגע שחסר כסף בסוף החודש.

פורסם

זה נובע בעיקר מתרבות צריכה מערבית, התפתחות טכנולוגית מהירה ומוצרים שהיום כבר לא מחזיקים שנים כמו פעם, איכות החומרים, ייצור והרכבה גורמת לאנשים לרצות לקנות כמה שיותר חדש.

לזה כמובן צריך לצרף את החברה המודרנית, צריך איביזה חדשה כדי להתלהב בבית הספר.

 

זוג מהמשפחה בני 23 גרים בשכירות העיקר לא להיות אצל ההורים, קונים אייפון 6 ונוסעים על C1 חדשה.

לא משנה שהרכב הזה עגלה עם מנוע 1000, הוא מתלהב עם חריקות צמיגים ונהיגה אינפנטילית וצביעת טמבון מלאה כי יש שריטה והתקנת ספויילר.

כשניסינו להסביר להם כמה הם טועים הם כמובן יודעים הכי טוב.

בעל ה C1 מסכים שצריך לחזור להורים אבל הוא חייב שיהיה לו C1 חדשה. עכשיו הוא מוכר אותה, הוא רוצה להתלהב עם משהו אחר, ירד בשנתון לאיזה רכב אקזוטי אחר באותו סכום וכנראה שגם יוסיף עליו.

הבחורה אמנם נוסעת על שרייד 98 אבל היא לא מוכנה לשמוע על לחזור לגור אצל ההורים.

 

כל אחד עם סדר העדיפויות שלו אבל הבעיה העיקרית שסדר העדיפויות צריך להיות תכנון העתיד וחסכון מקסימלי והם חושבים על עכשיו והרגע.

 

ולמי שדיבר על לא לצאת למסעדות וכו'.. אני כבר עם דירה משלי בעוד כל החברים שלי נאבקים בשכירויות או שרק עכשיו קונים בסכומי עתק (גם לא מוכנים להתפשר על אזור).

איך עשיתי את זה? הסתפקתי במועט. גרתי אצל ההורים עד שהחתנתי, ואז גרתי אצל חמתי עוד שנה עד שהבית היה מוכן, הרכב שלי שרייד 2000 כבר 5 שנים.

יצאתי למסעדות בצורה מינימלית, לא הזמנתי בקבוקי יין/בירה/וודקה/ערק יקרים ולא הלכתי למסעדות שקורעות לי את הכיס. מכין אוכל בבית ולא קונה בחוץ אלא רק פעם ב.. והנייד שלי הוא טלפון סיני ב 800 שקל (מעולה דרך אגב).

 

בשיטה הזאת חסכנו המון במשך כמה שנים ובלעדי זה בית היה רק מושג רחוק, ואל תחשבו שאשתי הייתה כזאת, כשנתיים לפני החתונה שלנו הכרחתי אותה להפקיד כל חודש סכום כסף שווה בשווה לחשבון משותף. היום כמובן היא מודה שבלעדי זה היה לה הרבה בגדים, תיקים ונעליים אבל לא ארון משלה לאחסן אותם.

פורסם

phpclub אני מסכים איתך לגבי הכל חוץ מלחזור לגור אצל ההורים. לא תמיד זה נעים להישאר בגיל הזה אצל ההורים ולא אצל כל אחד הסיטואציה היא דומה, יכול להיות שיש לה את הסיבות שלה.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם

תסלח לי, אבל בחיים יש אילוצים. בגיל 23 אין שום מניעה לגור עם ההורים. הסיטואציה היחידה שאני אסכים איתך זה אם ההורים שלך לא רוצים אותך או מתעללים בך.

כאן זה לא המצב.

גם לי לא היה כיף אדיר לחיות עם ההורים, לחיות עם ההורים של אשתי בכלל לא היה פיקניק, אבל הייתה לי מטרה מול העיניים וכמו שאני לא התפנקתי גם אחרים יכולים לשרוד את זה. נכון זה לא נוח וזה קשה ומעייף אבל במציאות הכלכלית של היום זה כורח המציאות.

 

רוצה לשמוע מה יכול לקרות? אותם ילדים חכמים יגיעו למינוסים אדירים עוד לפני חתונתם, יביאו ילד כי הגיע הזמן ואז יאלצו לחזור לגור אצל ההורים ביחד עם הילד כי הם לא יכולים לשלם החזרי חובות לבנק + ילד + שכירות + מכולת + דלק וכו'.

 

וגם כאלו אני מכיר. זוג חברים שחיו בשכירות כי פשוט היו חייבים לדעת איך זה לגור ביחד לפני שהם מתחתנים, רוצה לדעת איפה הם היום? חזרה אצל ההורים כבר שנתיים וחצי עם תינוק בן 5 חודשים! אז כן, הם התבגרו וחזר להם השכל והם הצליחו לצאת מהבוץ שנכנסו אליו ועכשיו כבר אין להם ברירה והם יוצאים חזרה לשכירות.

 

אבל לא כולם כאלו, מכיר גם עוד זוג + 2 בני 40 שחזרו לגור ביחידת דיור של חדר וסלון בבית של ההורים.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מה הבעיה בלגור אצל ההורים, כל עוד זה לא מפריע להורים?

עדיף שזה יהיה הנטל שלך על ההורים ואחר כך תוכל להסתדר בכוחות עצמך מאשר שתיכנס לכל מיני חובות בגיל צעיר כי רצית "לחיות כמו גדול" וההורים יהיו אלו שישלמו אותם.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

כמובן שלדעתי אם לא מדובר במצב קיצוני צריך לצאת מהבית רק כשאתה מסוגל כלכלית לכך, זו הסיבה שכרגע אני חי אצל ההורים (ובעיקר בבסיס...) כדי לחסוך את זה. אבל ברגע שאוכל להרשות לעצמי אצא מהבית.

phpclub בנוגע לזוגיות, אני גם לא אתחתן עם חברה שלי לפני שאגור איתה. לדעתי זה צעד מאוד חשוב שצריך לקחת על מנת לדעת אם מסתדרים בחיים ביחד לפני חתונה.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם

אז אני תוהה איך תגדיר את "ברגע שאוכל להרשות לעצמי" ? מה זה "כשאתה מסוגל כלכלית לכך" ?

 

נושא הזוגיות כבר לא קשור לשרשור, רק אגיד שלדעתי אתה מדבר שטויות, וכנראה שאתה תבין את זה רק שתהיה גדול יותר ותסתכל על החיים בצורה אחרת לגמרי (והאמן לי שזה קורה). או שאתם מסתדרים, או שלא. בגלל שאתה נשמע אדם אינטיליגנטי, קרוב לוודאי שאם לא - אתה תדע עוד הרבה לפני החתונה.

פורסם

מסוגל להרשות לעצמי זה אינדיבידואלי וגם קשה להגדרה ללא מספרים.

ממספרים אמנע רק אציין שכמובן שזה צריך להסתדר עם שאר הדברים שנמצאים בסדרי העדיפויות כמו חיסכון למטרות מסויימות וכו'.

לפעמים מעבר הדירה גם מספק אפשרויות נרחבות יותר, אם זה בבניית הקריירה או בכך שאתה יכול לגור ליד העבודה במקום לבזבז שעתיים שלוש בכבישים כל יום, שזה דווקא נושא שמאוד חשוב לי מכייוון שאני לומד תוך כדי משרה מלאה כך שכל דקה נספרת.

בנוסף לפעמים שכירת הדירה יכולה להתקזז עם סעיף אחר חלקית. לדוגמא לפעמים העבודה היא לא הכי נגישה בתחבורה ציבורית ואם תשכור דירה לא תקנה רכב. אמנם שכירת דירה יקרה יותר מאחזקת רכב אבל זה גם שיקול.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם

כל מה שאתה אומר נכון, ועדיין כל מקרה לגופו.

יש הדוגלים בשכירות לאורך זמן רב (וגם אם יש להם כסף עדיין לא יקנו דירה) כי לא צריכים לשעבד את החיים למען 4 קירות, יש החושבים כמוני, כמובן כל אחד חי איך שמתאים לו ונוח לו.

הבעיה שלי היא עם פזרנות יתר, אי תכנון עתיד כלכלי, ודירה היא חלק מאוד מאוד משמעותי מזה, בסופו של יום אתה תעדיף לחזור ל4 קירות משועבדים אבל הם שלך ואם בא לך לצבוע אותם בצהוב מזעזע אז תוכל.

אז אולי שכירות היא נכונה בשבילך ברגע נתון, אבל אם זה עלול להפיל אותך כלכלית או לא לאפשר לך להתרומם כלכלית בעתיד, אז זה טעות.

 

כל עוד יש לך תכנון עתיד וחסכונות גם לדירה, אי שם בעתיד מתי שתחליט שזה הזמן בשבילך אז הכל בסדר.

פורסם

phpclub - ניסחת נפלא את מה שרציתי להביע בפוסטים הקודמים שלי.

 

יכולת כלכלית אינה נמדדת ביכולת העכשוית אלא בצפי העתידי. נחמד מאד לשכור דירה כאשר אתה מסוגל לשלם את דמי השכירות, החשבונות והמכולת, אבל זוג ירצה גם להתחתן ולהוליד ילדים, וזה מצריך חסכונות וצפיה לעתיד, לא בזבוז כל פרוטה על ההווה (אלא אם המצב הכלכלי קשה וההכנסות מגבילות את יכולת המחיה למינימום, אבל בילוי תכוף בבתי קפה ואייפון חדיש אינם נכנסים להגדרת המינימום).

 

לגבי מגורים אצל ההורים - אין נוסחא ברורה. כל עוד אתה רווק לא צריכה להיות בעיה, כזוג זה הרבה יותר מורכב, לא כל אחד מסתדר טוב עם ההורים של בן\בת הזוג. ויש גם עניין של תנאי המחיה, לעים גם דירת ההורים צפופה או שמיקומה אינו מתאים לזוג הצעיר משקולי מקום לימודים או עבודה. כקוריוז אציין כי אחד השיקולים שלי ברכישת הדירה הנוכחית שלי היה אפשרות לתת לזוג צעיר לחיות בפרטיות סבירה - בעלת הדירה הקודמת גרה עם שני ילדיה הנזואים שלאחד מהם שני ילדים, ונראה כי הסתדרו מצויין. להבני הדירה נמכרה כאשר שני הילדים הגיעו לעצמאות כלכלית שאפשרה להם לפרוש לדירות שלהם והיא נשארה לבד בדירה גדולה מאד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...