Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3568 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
קשה להתייחס למה שאתה אומר כי אתה לא מספר מה עשית בחו״ל. על בנצי אפשר לחלוק מתוך מה שהוא אומר, אבל איתך אפשר לדבר... על מה בדיוק? אולי היית בכלל קוטף בננות בזימבבואה?

 

חוץ מזה, גם אם אין לך הטבות תושב חוזר, יותר קל לצבור בחו״ל הון נאה שיאפשר לך לחיות כאן בסבבה.

 

הרג אותי מצחוק אותו בחור שחושב שאם רק הוא יעבוד הוא יעשה בוכטה של כסף ואם בת זוגתו תעבוד גם היא הם ירוויחו חבל"ז. מזכיר לי את אותם אנשים (כולל אותי) שחשבו שבאמריקה הכסף גודל על העצים וצריך רק לקטוף אותו. צר לי להיות זה שמנפץ לכם את הבועה אבל גם שם יש אנשים שקמים ב 5 בבוקר לעבודה, גם שם יש אנשים שעובדים בשתי עבודות, גם שם יש אנשים שלא גומרים את החודש וגם שם יש אנשים שנתמכים על ידי ארגוני צדקה ובנקים מזון (FOOD BANK). ברור כשמש שאם אתה מהנדס מכונות עם ריזומה מרשימה, מנתח לב או סתם מנתח ציצי אתה תעשה שם המון כסף כי הרפואה שם היא פרטית. לעומת זאת אם אתה מתכנן לעבוד במפעל או בתור נהג מונית מוטב לך שתפסיק לדמיין.

 

הפוך גוטה, הפוך. מה שחסר במדינה הוא קצת סוציאליזם ועבודה מאורגנת. בתנאים כאלה היה הרבה פחות ניצול של עובדים רבים על ידי מעסיקים עשירים מעטים. העובדים המאורגנים היו גורמים לחלק מהצמיחנה לחלחל למטה. אבל מפמפמים לנו שסוציאליזם זה צפון קוריאה. רבותי, יש לח חדשות. סוציאליזם זה גרמניה. צפון קוריאה זה קומוניזם, ועוד בצורתו הגרועה ביותר. חוץ משם המדינה אין שופ קשר לסוציאליזם.

וד"א - שיהיה ברור - כאשר אני כותב "סוציאליזם" אני מדבר על סוציאל דמוקרטיה בסגנון המערב אירופי, לא על רודנויות חשוכות.

 

לא ידידי, באותה מידה שיש קפיטליזם חזירי ישנו גם סוציאליזם חזירי. אדם שלא גומר את החודש אבל מביא לעולם 10 ילדים בכדי שאחרים יתמכו בהם הוא חזיר סוציאלי מבחינתי. אנשים שחושבים שמגיע להם הכל בלי לעבוד ובלי להתאמץ או להקריב.

אני עזבתי עסק משגשג בחו"ל רק בכדי לפתוח בארץ עסק משלי. הפסדתי לא מעט כסף, האם אני בא למישהו בטענות? האם אני מקלל את המדינה או הממשלה ודורש דברים שאני חושב שמגיעים לי? ממש לא. הגיע הזמן שאנשים ישאו בתוצאות של מעשיהם.

אני אומר שארה"ב צריכה לאמץ את ישראל ולהפוך אותה למדינה ה 51 של ארצות הברית של אמריקה. קח ממני מינימום מיסים ותן לי להסתדר לבד. אני אדאג לביטוח אובדן כושר עבודה, אני אדאג לביטוח חיים, אני אדאג לביטוח בריאות, אני אשלם את התשלום בעבור בית הספר לילד שלי, אני אעשה הכל. אבל לקחת מהפה של משפחה עם 4 נפשות ששני ההורים עובדים קשה בכדי להתקיים רק בכדי להאכיל משפחה עם 12 נפשות שלעולם לא תחזיר למדינה את ההשקעה שהיא השקיעה בהם זאת חזירות.

 

בלי להיכנס עכשיו ליתרונות והחסרונות של צה"ל אתה שוכח ששם אין שירות חובה,

תעשה חישוב משכורת מינימום*36 חודשים, בנתיים חייל משרת כמעט חינם וכמעט זו מילה עדינה מדי,

ואז זורקים לך את העצם הזאת של המענק שחרור שבגדול - לא מספיק לשום דבר פסיכומטרי+שנה ראשונה וגמרנו,

בלי להתחשב בכלל ששכר לימוד הוא ההוצאה השולית בתואר והמחייה והכל? תכניס הכל למשוואה כמה לדוגמא מוציא סטודנט מהמרכז שלומד בדרום לימודים+שכ"ד+הוצאות נלוות ותגיע לסכומים בשמיים (אתה סטודנט לא צריך לספר לך בעצם :-P )

המינימום שהמדינה צריכה לתת לחייל שסיים שירות צבאי מלא זה לימודים מסובסדים במלואם (בנוסף למענק).

 

בדיוק מה שרשמתי למעלה. בוא ותבין את האירוניה. קודם כל ונתחיל עם העובדה הראשונה. שכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה ביחס למדינות אחרות בעולם הוא מגוחך מאוד. זאת בגלל שמדינת ישראל מסבסדת את הלימודים הגבוהים. אני אומר כזה דבר, תפסיק לגמרי את המימון של הלימודים מכספי הציבור. תהפוך את האוניברסיטאות לפרטיות ואף תמסה את הלימודים. תקפיץ את שכר הלימוד ל50 אלף שקל לשנה. מי שרוצה להשתמט וללכת ללמוד שישלם את הסכום המלא. מי שיבחר לשרת בצבא יקבל 4 שנים חינם. בתמורה לכך שהלימודים לא מסובסדים יותר תוריד את המיסים ותוזיל את יוקר המחיה.

 

 

לגבי שמן זית, לפחות נכון ללפני שנה, האיחוד מסבסד בשני יורו כל ליטר שמיוצר בספרד. דובר על זה שהסיבסוד הזה הולך להפסק כי לגרמנים מתחיל להמאס אבל עד אז ענף הזית בארץ נמצא במשבר.

בארופה מסבסדים חקלאות במידה מסוימת. בארץ זה לא מקובל ובכלל לחקלאים כאן יש בעיה תדמיתית.

 

אני אתחיל דווקא איתך. אין בישראל או מעטים מאוד מאוד הם החקלאים שעוסקים בחקלאות בלבד. היום קשה מאוד להתפרנס רק בחקלאות. זוהי עבודה קשה ולא תמיד מתגמלת בצורה הראויה. בישראל הממשלה מקשה מאוד על החקלאים לעומת ארה"ב ששם החקלאים מקבלים הטבות ובונוסים על מנת שיוכלו להחליף את המכישור שלהם. כמו כן, שם מכירים בחשיבות החלקאים ובמידה והייתה שנה "על הפנים" מבחינת מזג אויר או פרנסה המדינה מסבסדת ומגינה על החקלאי. כאן, קדחת בערימת שחת.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
שאלה,

 

לימוד תור ראשון בסיעוד שווה משהו? בארץ, בחו"ל?

אנשים אמרו לי שזה תואר שהמשכורת בו לא בשמיים אבל פותחת דף לצאת בקלות יחסית מהארץ ואומנם גם שם המשכורות לא בשמיים אבל לחיות אפשרי בהחלט (עם דגש על לחיות!). אז... האם נכון? לא נכון?

 

לא מחפש מקצוע שאני ישב רגל על רגל ושימ**ו לי ת*ין. מוכן לעבוד קשה, אין שום בעיה עם רילוקיישן (אפילו עדיף) אבל שיתן תמורה.

 

אח שלי הגדול למד סיעוד באוניברסיטה העברית, מסלול של 4 שנים.

אחרי שהוא עבר את המבחנים של משרד הבריאות הוא התקבל לעבודה בבית אבות עם תנאי שכר לא רעים.

 

אני ישראל אותו בהזדמנות על התנאים והביקוש לעובדים.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
הרג אותי מצחוק אותו בחור שחושב שאם רק הוא יעבוד הוא יעשה בוכטה של כסף ואם בת זוגתו תעבוד גם היא הם ירוויחו חבל"ז. מזכיר לי את אותם אנשים (כולל אותי) שחשבו שבאמריקה הכסף גודל על העצים וצריך רק לקטוף אותו. צר לי להיות זה שמנפץ לכם את הבועה אבל גם שם יש אנשים שקמים ב 5 בבוקר לעבודה, גם שם יש אנשים שעובדים בשתי עבודות, גם שם יש אנשים שלא גומרים את החודש וגם שם יש אנשים שנתמכים על ידי ארגוני צדקה ובנקים מזון (FOOD BANK). ברור כשמש שאם אתה מהנדס מכונות עם ריזומה מרשימה, מנתח לב או סתם מנתח ציצי אתה תעשה שם המון כסף כי הרפואה שם היא פרטית. לעומת זאת אם אתה מתכנן לעבוד במפעל או בתור נהג מונית מוטב לך שתפסיק לדמיין.

 

 

 

לא ידידי, באותה מידה שיש קפיטליזם חזירי ישנו גם סוציאליזם חזירי. אדם שלא גומר את החודש אבל מביא לעולם 10 ילדים בכדי שאחרים יתמכו בהם הוא חזיר סוציאלי מבחינתי. אנשים שחושבים שמגיע להם הכל בלי לעבוד ובלי להתאמץ או להקריב.

אני עזבתי עסק משגשג בחו"ל רק בכדי לפתוח בארץ עסק משלי. הפסדתי לא מעט כסף, האם אני בא למישהו בטענות? האם אני מקלל את המדינה או הממשלה ודורש דברים שאני חושב שמגיעים לי? ממש לא. הגיע הזמן שאנשים ישאו בתוצאות של מעשיהם.

אני אומר שארה"ב צריכה לאמץ את ישראל ולהפוך אותה למדינה ה 51 של ארצות הברית של אמריקה. קח ממני מינימום מיסים ותן לי להסתדר לבד. אני אדאג לביטוח אובדן כושר עבודה, אני אדאג לביטוח חיים, אני אדאג לביטוח בריאות, אני אשלם את התשלום בעבור בית הספר לילד שלי, אני אעשה הכל. אבל לקחת מהפה של משפחה עם 4 נפשות ששני ההורים עובדים קשה בכדי להתקיים רק בכדי להאכיל משפחה עם 12 נפשות שלעולם לא תחזיר למדינה את ההשקעה שהיא השקיעה בהם זאת חזירות.

 

 

 

בדיוק מה שרשמתי למעלה. בוא ותבין את האירוניה. קודם כל ונתחיל עם העובדה הראשונה. שכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה ביחס למדינות אחרות בעולם הוא מגוחך מאוד. זאת בגלל שמדינת ישראל מסבסדת את הלימודים הגבוהים. אני אומר כזה דבר, תפסיק לגמרי את המימון של הלימודים מכספי הציבור. תהפוך את האוניברסיטאות לפרטיות ואף תמסה את הלימודים. תקפיץ את שכר הלימוד ל50 אלף שקל לשנה. מי שרוצה להשתמט וללכת ללמוד שישלם את הסכום המלא. מי שיבחר לשרת בצבא יקבל 4 שנים חינם. בתמורה לכך שהלימודים לא מסובסדים יותר תוריד את המיסים ותוזיל את יוקר המחיה.

 

 

 

 

אני אתחיל דווקא איתך. אין בישראל או מעטים מאוד מאוד הם החקלאים שעוסקים בחקלאות בלבד. היום קשה מאוד להתפרנס רק בחקלאות. זוהי עבודה קשה ולא תמיד מתגמלת בצורה הראויה. בישראל הממשלה מקשה מאוד על החקלאים לעומת ארה"ב ששם החקלאים מקבלים הטבות ובונוסים על מנת שיוכלו להחליף את המכישור שלהם. כמו כן, שם מכירים בחשיבות החלקאים ובמידה והייתה שנה "על הפנים" מבחינת מזג אויר או פרנסה המדינה מסבסדת ומגינה על החקלאי. כאן, קדחת בערימת שחת.

 

למה אתה מתחמק מהשאלה? ספר בקווים כלליים היכן היית ומה עשית

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

רבים וטובים התישו את עצמם מולו, וותר.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

 

לא ידידי, באותה מידה שיש קפיטליזם חזירי ישנו גם סוציאליזם חזירי. אדם שלא גומר את החודש אבל מביא לעולם 10 ילדים בכדי שאחרים יתמכו בהם הוא חזיר סוציאלי מבחינתי. אנשים שחושבים שמגיע להם הכל בלי לעבוד ובלי להתאמץ או להקריב.

אני עזבתי עסק משגשג בחו"ל רק בכדי לפתוח בארץ עסק משלי. הפסדתי לא מעט כסף, האם אני בא למישהו בטענות? האם אני מקלל את המדינה או הממשלה ודורש דברים שאני חושב שמגיעים לי? ממש לא. הגיע הזמן שאנשים ישאו בתוצאות של מעשיהם.

אני אומר שארה"ב צריכה לאמץ את ישראל ולהפוך אותה למדינה ה 51 של ארצות הברית של אמריקה. קח ממני מינימום מיסים ותן לי להסתדר לבד. אני אדאג לביטוח אובדן כושר עבודה, אני אדאג לביטוח חיים, אני אדאג לביטוח בריאות, אני אשלם את התשלום בעבור בית הספר לילד שלי, אני אעשה הכל. אבל לקחת מהפה של משפחה עם 4 נפשות ששני ההורים עובדים קשה בכדי להתקיים רק בכדי להאכיל משפחה עם 12 נפשות שלעולם לא תחזיר למדינה את ההשקעה שהיא השקיעה בהם זאת חזירות.

 

 

 

בדיוק מה שרשמתי למעלה. בוא ותבין את האירוניה. קודם כל ונתחיל עם העובדה הראשונה. שכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה ביחס למדינות אחרות בעולם הוא מגוחך מאוד. זאת בגלל שמדינת ישראל מסבסדת את הלימודים הגבוהים. אני אומר כזה דבר, תפסיק לגמרי את המימון של הלימודים מכספי הציבור. תהפוך את האוניברסיטאות לפרטיות ואף תמסה את הלימודים. תקפיץ את שכר הלימוד ל50 אלף שקל לשנה. מי שרוצה להשתמט וללכת ללמוד שישלם את הסכום המלא. מי שיבחר לשרת בצבא יקבל 4 שנים חינם. בתמורה לכך שהלימודים לא מסובסדים יותר תוריד את המיסים ותוזיל את יוקר המחיה.

 

 

מה שאתה מתאר אינו קשור לסוציאלזים או קפיטליזם. זו שחיתות. באותה מידה בגישה הקפיטליסטית הקיצונית שאתה רוצה כל ההון ישאר בידי אותם מעטים שישלמו לעובדיהם פחות משכר מינימום, ימשכו דיבידנים עצומים ואז ימשכו מהציבור עוד הון בצורת "תספורות" . אלה חלאות ואלה חלאות.

 

ואם אתה רוצה שמדינה תפסיק לספק שירותים לחלוטין פרק אותה. לפי שיטתך הרפואה והחינוך והשיטור צריכים להיות פרטיים וכל אחד יאלץ לשלם תמורתם.. מה שיקרה הוא מה שקורה בארה"ב - כל אחד מנסה למקסם רווחים, ואז הרוב לא מסוגל להרשות לעצמו חינוך או בריאות או כל שירות אחר. אתה נשאר עם שכבה צרה מאד של עשירים מופלגים וכל השאר אניים מרודים. זה עולם שלישי במיטבו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בחו"ל ( אני מדבר על שוויץ), מרוויחים יותר, אבל ההוצאות הן בהתאם.

צריך גם לזכור, לא כל כך קל למצוא עבודה, לרוב בלי תעודות מקומיות אין סיכוי למצוא עבודה נורמאלית.

אני יודע שגם באוסטריה וגרמניה המצב דומה לשוויץ.

אפשר לחסוך כסף, אבל קודם צריך להרוויח טוב.

פורסם

 

לא ידידי, באותה מידה שיש קפיטליזם חזירי ישנו גם סוציאליזם חזירי. אדם שלא גומר את החודש אבל מביא לעולם 10 ילדים בכדי שאחרים יתמכו בהם הוא חזיר סוציאלי מבחינתי. אנשים שחושבים שמגיע להם הכל בלי לעבוד ובלי להתאמץ או להקריב.

אני עזבתי עסק משגשג בחו"ל רק בכדי לפתוח בארץ עסק משלי. הפסדתי לא מעט כסף, האם אני בא למישהו בטענות? האם אני מקלל את המדינה או הממשלה ודורש דברים שאני חושב שמגיעים לי? ממש לא. הגיע הזמן שאנשים ישאו בתוצאות של מעשיהם.

 

סרברל קורטקסט היקר, אתה בא בטענות לאחרים כל הזמן. כמעט 100% מהתגובות שלך בפורום הפתוח מתעסקות בסלידה שלך מערבים וחרדים. בציטוט הקצר שהבאתי, אתה מאשים אותם בבעיותיה של ישראל וטוען ש"אחרים" (כלומר אתה, בין היתר) נדרשים לתמוך בהם, ובא בטענות למדינה כאילו יש כאן "סוציאליזם חזירי". המשפט הראשון שלך, בוא אתה מתאר את הסוציאליזם הזה, והשאלה הרטורית שלך בסוף ("האם אני מקלל את המדינה"?) די לא מתיישבים אחד עם השני.

העניין הוא שאתה לא שם לב זה, מסיבה די ברורה: המדינה קדושה בעולמך, כמו שגם צהל קדוש, ואולי עוד דברים. אתה עושה מעין הנפשה של המדינה והופך אותה לאיזו קדושה מעונה. "הם", האנשים הרעים, אשמים ב"סוציאליזם החזירי", אבל אתה לא בא בטענות ל"מדינה", כאילו המדינה היא לא סך חלקיה ואזרחיה, בסופו של דבר.

 

מעבר לזה, כפי שגם כתבתי בתגובה הקודמת, וכתבו גם כמה אנשים אחרים כאן, שהתגובות שלהם קצת יותר מבוססות מטוקבק בווינט, לא בכל פעם שהמדינה עושה משהו שלא נראה לך, או תומכת באיזו שכבה שאתה לא אוהב, זה "סוציאליזם". חבורות של אוכלי חינם מהתחום הדתי היו קיימות גם לפני 2000 וגם לפני 1000 שנה. למעשה, אם כבר, בהתחשב בכמות אנשי הצבא שהובילו ומובילים את המדינה היום, הגישה של ימי הביניים של "לוחמים, עמלים ומתפללים" מתארת את ישראל טוב הרבה יותר מ"סוציאליזם" או "קפיטליזם".

 

עריכה: יש משהו מאוד אירוני בזה שאדם שמטיף פעם אחר פעם כנגד החיים הקשים בארה"ב, מבקש מישראל לאמץ את המודל הכלכלי שבה. אז לא הבנתי: פה קל? שם קשה? אז למה לאמץ את מה שהם עושים?

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
איזה מקצוע? :shock:

 

אחות.

 

רק בחודשים האחרונים היו המון פרסומים על גלי פיטורים, אך הנתונים מצביעים על כך שהאבטלה ירדה לשיא

 

תמשיך להאמין לכל הנתונים המעוותים שהממשלה מפרסמת ונראה לאן תגיע. כדאי לך לקרוא כיצד הנתונים נמדדים בפועל ואיך הם היו צריכים להימדד ואז תבין את גודל האבסורד.

יש פה מגזרים ענקיים, עשרות אלפי משפחות, שנתמכות ע"י המדינה. עד כמה שאני כועס על המגזר הציבורי שמרוויח משכורת מנופחות, לפחות הם קמים כל בוקר ועושים משהו בכדי לקבל את השכר הזה. יש הרבה מאוד אנשים שלא עושים את זה ועדיין מקבלים כסף.

 

מי שלא מחפש עבודה אינו מוגדר "מובטל", ולכן הנתונים לא מסולפים. יש אומנם בישראל בעיה קשה של השתתפות נמוכה יחסית בכח העבודה אך זו לא בעיית אבטלה.

 

הבעיה שרוב אותם אנשים שלא נכנסים להגדרה "מובטלים" פונים לרשויות המדינה ודורשים לקבל מהם מימון. מימון שמגיע בעיקרו מאנשים פרודוקטיבים, כאלה שמשלמים מיסים. ככל שהמגזר שדורש גדל כך צריך לקחת יותר כסף. מה שמוביל למצב שבו מי שעובד מרגיש שחצי מהשכר שלו הולך לכיוונים שהוא לא רוצה לעודד. אותו בחור מחליט שנשבר לו ולכן הוא לוקח את הרגליים ומספיק לממן. בין אם זה בלהגר לחו"ל ובין אם זה לצאת לרחוב בהפגנות (ולכן ציינתי שיהיה פה "כאוס").

 

Cerebral Cortex, הנתונים שלי מבוססים על מספר דיי גדול של משפחות (כאלה שחזרו וכאלה שלא). בנוסף יש לי קרוב משפחה שמשגר משפחות לשליחות למספר שנים כל כמה חודשים אז תאמין לי שהסרט שאני חיי בו הוא המציאות. תאמין לי שאני יודע שבארה"ב לא הכל זהב, אני ממש לא ניזון מסיפורי בנצי.

בניגוד אלייך שאתה יורה לכל כיוון בלי הסבר מנומק אני אתן למספרים לדבר כי המתמטיקה מאוד פשוטה. פה בארץ המשכורת נטו שלי ושל אשתי שוות בערך 17K ש"ח, בארה"ב שוות ל-15K$. עכשיו כתור בנאדם שחיי בארה"ב ובארץ אתה בטוח יודע מה רמת החיים שאפשר לקנות עם משכורות כאלה כאן ושם (ואל תעשה לי חישוב של לרכוש דירה בלב העיר הגדולה כי גם פה אני לא גר בת"א).

 

שאלה,

 

לימוד תור ראשון בסיעוד שווה משהו? בארץ, בחו"ל?

אנשים אמרו לי שזה תואר שהמשכורת בו לא בשמיים אבל פותחת דף לצאת בקלות יחסית מהארץ ואומנם גם שם המשכורות לא בשמיים אבל לחיות אפשרי בהחלט (עם דגש על לחיות!). אז... האם נכון? לא נכון?

 

לא מחפש מקצוע שאני ישב רגל על רגל ושימ**ו לי ת*ין. מוכן לעבוד קשה, אין שום בעיה עם רילוקיישן (אפילו עדיף) אבל שיתן תמורה.

 

אם אין לך בעיה רצינית עם דם (כי גם לזה מתרגלים עם הזמן) אז התואר הזה תפור עלייך. קח בחשבון שמדובר בעבודה פיזית לכל דבר, כלומר 8 שעות על הרגליים, בחלק מהמחלקות צריך להרים/לסובב את החולים ולא תמיד מדובר בחולה ממוצע של 60 ק"ג.

נכון שלא מרוויחים משכורות עתק אבל תיקח את האצבע שלך ומפת ארץ ישראל, תכסה את העיניים ותבחר נקודה על המפה, לא משנה איזה אזור סימנת עם התואר הזה תמצא עבודה. אתה בחיים לא תשמע את המושג "אח/אחות מובטל/ת" מכיוון שמדובר במקצוע שהביקוש הוא פשוט אדיר יחסית להיצע. התואר לא קל אבל גם לא קשה מדיי.

אתה יכול לבחור להיות אח/אחות מרפאה (מכבי, כללית וכו') ולהרוויח משכורת בסיסית בשעות יחסית קלות. אתה יכול לעבוד בבית חולים במגוון מחלקות. יש מחלקות שעובדות רק בקרים ואז השכר נמוך יחסית, אתה יכול לעבוד במחלקות שיש משמרות ואז השכר קופץ משמעותית כלפי מעלה אבל מצד שני זה גם משבש לך את סדר היום כפי שהוא מוכר לך כיום.

המשכורת בבית חולים לא מספקת אותך? אין בעיה, יש מגוון מחלקות אחרות/מחקרים שיש בהם כרגע לחץ נקודתי וייקחו אותך למשמרת נוספת לפי מה שאתה יכול לתת ומה שהם צריכים, בשכר של עד פי 2 ממה שאתה מקבל ביום יום (אבל חלק נכבד מזה לוקח השותף הסודי שלך, המדינה).

בקיצור ולעניין, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות (בעיקר באזור המרכז).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם
סרברל קורטקסט היקר, אתה בא בטענות לאחרים כל הזמן. כמעט 100% מהתגובות שלך בפורום הפתוח מתעסקות בסלידה שלך מערבים וחרדים. בציטוט הקצר שהבאתי, אתה מאשים אותם בבעיותיה של ישראל וטוען ש"אחרים" (כלומר אתה, בין היתר) נדרשים לתמוך בהם, ובא בטענות למדינה כאילו יש כאן "סוציאליזם חזירי". המשפט הראשון שלך, בוא אתה מתאר את הסוציאליזם הזה, והשאלה הרטורית שלך בסוף ("האם אני מקלל את המדינה"?) די לא מתיישבים אחד עם השני.

העניין הוא שאתה לא שם לב זה, מסיבה די ברורה: המדינה קדושה בעולמך, כמו שגם צהל קדוש, ואולי עוד דברים. אתה עושה מעין הנפשה של המדינה והופך אותה לאיזו קדושה מעונה. "הם", האנשים הרעים, אשמים ב"סוציאליזם החזירי", אבל אתה לא בא בטענות ל"מדינה", כאילו המדינה היא לא סך חלקיה ואזרחיה, בסופו של דבר.

 

מעבר לזה, כפי שגם כתבתי בתגובה הקודמת, וכתבו גם כמה אנשים אחרים כאן, שהתגובות שלהם קצת יותר מבוססות מטוקבק בווינט, לא בכל פעם שהמדינה עושה משהו שלא נראה לך, או תומכת באיזו שכבה שאתה לא אוהב, זה "סוציאליזם". חבורות של אוכלי חינם מהתחום הדתי היו קיימות גם לפני 2000 וגם לפני 1000 שנה. למעשה, אם כבר, בהתחשב בכמות אנשי הצבא שהובילו ומובילים את המדינה היום, הגישה של ימי הביניים של "לוחמים, עמלים ומתפללים" מתארת את ישראל טוב הרבה יותר מ"סוציאליזם" או "קפיטליזם".

 

עריכה: יש משהו מאוד אירוני בזה שאדם שמטיף פעם אחר פעם כנגד החיים הקשים בארה"ב, מבקש מישראל לאמץ את המודל הכלכלי שבה. אז לא הבנתי: פה קל? שם קשה? אז למה לאמץ את מה שהם עושים?

 

קודם כל, ברשותך אני רוצה להבהיר שחייתי קרוב לעשור עם אנשים מדתות, אמונות, מנהגים ותרבויות שונות. מעולם לא התערבתי בחייהם של אחרים כל עוד הם לא התערבו בחיי. במילים אחרות, אין לי שום בעיה עם אף אדם בגלל מוצאו, מיניותו, השקפת עולמו וכיוצא בזה. בזאת אני בא לפסול את הטענה שעולה מדברייך כי יש לי משהו נגד ערבים וחרדים רק בגלל אמונתם.

 

SAID THIS, יש לי בהחלט בעיה עם כל אדם שחיי מעבר ליוכולתו ומפיל את החשבון על אחרים. לעשות ילדים כאשר אין לך את היכולת לשלם עבורם ולדרוש מהמדינה שתממן אותם זוהי חזירות. גם אני משתוקק לדוקאטי חדש ונוצץ אבל אין לי את הכסף. במקום זאת, אני נוסע בפיאסטה בת 18 שנים. האם אני בא בדרישות למדינה? האם אני מאשים מישהו? ממש לא. עשיתי מהלכים כלכליים כאלה ואחרים ואף שגיעות. אני לוקח אחריות מלאה על מעשיי ולא מחפש מישהו להפיל עליו את האשמה. אני רווק מבחירה כי אני לא רוצה להביא ילדים לעולם עד אשר אני אעמוד על קרקע יציבה מבחינה כלכלית. אם אני יכול להימנע להביא לעולם ילדים שאין לי את היכולת הכלכלית לגדלם אז כל אחד יכול וצריך.

זה לא סוד שאותם מגזרים שהזכרת הם אלה שמקבלים את רוב תקציבי הרווחה ואילו מה שהמדינה מקבלת בתמורה שואף לאפס או שהוא זניח וזה מה שיש לי נגד המגזרים האלה.

 

לגבי האירוניה שהעלית בדברייך, אני אומר שאולי מדינת ישראל תאמץ את המדיניות הכלכלית של ארה"ב.אולי זה יגרום לאנשים להפסיק להתבכיין וגם יגרום לאנשים להבין מה הם הפסידו. מה שאירוני בכל הסיפור הוא שדווקא אלה שנתמכים הכי הרבה מהמדינה הם אלה שמתלוננים הכי הרבה. אנשים לא מבינים שככל שהם רוצים זכויות והטבות ככה המיסים שלהם יעלו. אין ארוחות חינם. אם המדינה רוצה לתת יותר קיצבה לנכה לדוגמה אז עלייה לקחת את הכסף הזה מתקציב אחר או להעלות מיסים.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אבל אם זה ככה בארה"ב, למה חזרת לישראל?

הרי שם לא היית צריך לפרנס שום פרזיט עם 10 ילדים, רק את עצמך. איפה היתרון של ישראל פה, עפ"י שיטתך?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אם הבנתי נכון את סרברל, הוא חושב שהשינוי הזה יוצא מאנשים את תרבות ה"מגיע לי".

מה שהוא לא יודע זה שתרבות ה"מגיע לי" חלחלה כל כך עמוק לאישיות של אנשים, שהם רק יאשימו יותר את המדינה במצב שלהם ויבכו בכל ערוץ טלוויזיה על מר גורלם שהמדינה הפסיקה לתת להם את הכסף שנתנו להם עד היום.

הכל כמובן בבכי ומתוך תחושת ה"מגיע לי", כי הם באמת חושבים שמגיע להם, הכל מגיע להם.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

שאלת מצוינת, SlowRide, אך אל תצפה לקבל עליה תשובה.

בדיוק כמו שאני לא קיבלתי התייחסות עניינית לדבריי.

בדיוק כמו שקייסר לא קיבל תשובה לשאלה מה בדיוק עשה קורטקס בחול ואיפה.

בדיוק כמו שבנצי לא קיבל תשובה לשאלות האלו בעבר, או nitch או כל אחד אחר כאן.

 

סרברל קורטקסט, אני אחזור שוב על מה שכתבתי: לא רק שאתה *כן* בא בטענות לאחרים, אתה עושה את זה כל הזמן. ללא הספקה. הנה, למשל בציטוט הזה:

משפחה עם 4 נפשות ששני ההורים עובדים קשה בכדי להתקיים רק בכדי להאכיל משפחה עם

12 נפשות שלעולם לא תחזיר למדינה את ההשקעה שהיא השקיעה בהם זאת חזירות

 

כתבת את זה גם במספיק שרשורים דומים אחרים, כמובן.

 

אתה אולי לא מבין שאתה עושה את זה, בדיוק כמו שאתה כנראה לא מבין דברים אחרים שאתה כותב, ועדיין מתווכח עליהם בלהט. זה לא אומר שזה לא קורה. כמובן שמעבר לזה, אתה משתמש במושגים שאתה מרוקן אותם תוכן לחלוטין, כמו "סוציאליזם", כדי לתאר דברים שלא נראים לך.

 

 

מה שאירוני בכל הסיפור הוא שדווקא אלה שנתמכים הכי הרבה מהמדינה הם אלה

שמתלוננים הכי הרבה

 

לא. מה שהכי אירוני בכל הסיפור הוא שדווקא הבן אדם שהכי מתנגד לעזיבתה של ישראל בשרשור הזה ובשרשורים דומים אחרים, הוא גם הבן אדם שהכי מתנגד למדיניות הסוציאלית של ישראל, והכי רוצה שיאמצו כאן את המודל האמריקאי - אותו מודל שגורם לו, לכאורה, ככ לסלוד מהחיים בארה"ב מלכתחילה. בשרשור הזה, אגב, יש לא מעט אנשים שמתלוננים. אני די בטוח שאת החרדים והערבים שביניהם אפשר לספור על יד אחת, ועוד ישארו כמה אצבעות פנויות לחטט איתן באף.

 

לסיכום, סרברל קורטקסט, אתה פטריוט ישראלי מוחלט. אין רציונל בפטריוטיזם שלך, וזה בסדר. כבר כתבתי לך בעבר שעבורך הסגידה למדינה ולצבא שלה הפכו לתחליף ממשי לדת. רק תפסיק להסיק מזה על המצב במקומות אחרים או על תנאיי המחייה בהם, כי בשורה התחתונה, אתה לא מרוצה מהצב כאן בדיוק כמו האחרים, וזה עולה מכל תגובה ותגובה שלך. ההבדל היחיד הוא, שפה אתה מפתח לעצמך דיסוננסים קוגניטיביים שונים, כדי לשכנע את עצמך "למה כן, למרות שלא".

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
אבל אם זה ככה בארה"ב, למה חזרת לישראל?

הרי שם לא היית צריך לפרנס שום פרזיט עם 10 ילדים, רק את עצמך. איפה היתרון של ישראל פה, עפ"י שיטתך?

 

מאותה סיבה שהרבה ישראלים מחליטים לחזור. געגועים למשפחה, חברים וכיוצא בזה. מה גם שנפל לי האסימון והבנתי שההבדלים בין ישראל לארה"ב הם "תן וקח". שם מקבלים בנזין זול אבל טוחנים אותך במחירי ביטוח בריאות. שם מקבלים מכוניות בזול אבל טוחנים אותך במחירים שאתה צריך לשלם לילדייך עבור בית ספר. שם אולי הבתים זולים אבל גם יכולים להעיף אותך מהבית ולמכור לך אותו במידה ואתה לא יכול לשלם מיסים כגון ארנונה, מים, ביוב וכיוצא בזה. שם אולי הבתים זולים אבל המיסים מחושבים לפי ערך הבית לעומת ישראל שבה המיסים מחושבים לפי גודל הבית. יש עוד הרבה דברים וכמו שאמרתי לא כל הנוצץ זהב.

 

שאלת מצוינת, SlowRide, אך אל תצפה לקבל עליה תשובה.

בדיוק כמו שאני לא קיבלתי התייחסות עניינית לדבריי.

בדיוק כמו שקייסר לא קיבל תשובה לשאלה מה בדיוק עשה קורטקס בחול ואיפה.

בדיוק כמו שבנצי לא קיבל תשובה לשאלות האלו בעבר, או nitch או כל אחד אחר כאן.

 

סרברל קורטקסט, אני אחזור שוב על מה שכתבתי: לא רק שאתה *כן* בא בטענות לאחרים, אתה עושה את זה כל הזמן. ללא הספקה. הנה, למשל בציטוט הזה:

 

 

כתבת את זה גם במספיק שרשורים דומים אחרים, כמובן.

 

אתה אולי לא מבין שאתה עושה את זה, בדיוק כמו שאתה כנראה לא מבין דברים אחרים שאתה כותב, ועדיין מתווכח עליהם בלהט. זה לא אומר שזה לא קורה. כמובן שמעבר לזה, אתה משתמש במושגים שאתה מרוקן אותם תוכן לחלוטין, כמו "סוציאליזם", כדי לתאר דברים שלא נראים לך.

 

 

 

 

לא. מה שהכי אירוני בכל הסיפור הוא שדווקא הבן אדם שהכי מתנגד לעזיבתה של ישראל בשרשור הזה ובשרשורים דומים אחרים, הוא גם הבן אדם שהכי מתנגד למדיניות הסוציאלית של ישראל, והכי רוצה שיאמצו כאן את המודל האמריקאי - אותו מודל שגורם לו, לכאורה, ככ לסלוד מהחיים בארה"ב מלכתחילה. בשרשור הזה, אגב, יש לא מעט אנשים שמתלוננים. אני די בטוח שאת החרדים והערבים שביניהם אפשר לספור על יד אחת, ועוד ישארו כמה אצבעות פנויות לחטט איתן באף.

 

לסיכום, סרברל קורטקסט, אתה פטריוט ישראלי מוחלט. אין רציונל בפטריוטיזם שלך, וזה בסדר. כבר כתבתי לך בעבר שעבורך הסגידה למדינה ולצבא שלה הפכו לתחליף ממשי לדת. רק תפסיק להסיק מזה על המצב במקומות אחרים או על תנאיי המחייה בהם, כי בשורה התחתונה, אתה לא מרוצה מהצב כאן בדיוק כמו האחרים, וזה עולה מכל תגובה ותגובה שלך. ההבדל היחיד הוא, שפה אתה מפתח לעצמך דיסוננסים קוגניטיביים שונים, כדי לשכנע את עצמך "למה כן, למרות שלא".

 

יבגני, כמה שנים אתה בישראל? האם אתה חושב שאתה דובר עברית ברמת שפת אם? כי נראה לי שלא. הסברתי בצורה פשוטה שאינה מובנת לשני צדדים מדוע אם ככה ישראל צריכה לאמץ את המודל הכלכלי האמריקאי.

הנה, אני מביא לך את דבריי שוב פעם כפי שרשמתי לך מקודם : "לגבי האירוניה שהעלית בדברייך, אני אומר שאולי מדינת ישראל תאמץ את המדיניות הכלכלית של ארה"ב.אולי זה יגרום לאנשים להפסיק להתבכיין וגם יגרום לאנשים להבין מה הם הפסידו. מה שאירוני בכל הסיפור הוא שדווקא אלה שנתמכים הכי הרבה מהמדינה הם אלה שמתלוננים הכי הרבה. אנשים לא מבינים שככל שהם רוצים זכויות והטבות ככה המיסים שלהם יעלו. אין ארוחות חינם. אם המדינה רוצה לתת יותר קיצבה לנכה לדוגמה אז עלייה לקחת את הכסף הזה מתקציב אחר או להעלות מיסים".

 

האם לפי דעתך זה חוצפה מצידי או הגזמה לבקש את הדבר הבסיסי ביותר? אם אנשים רוצים כל כך לקבל את הזכויות שלהם האם הם לא צריכים גם למלא אחר החובות שלהם? אין סיכוי שערבים או חרדים ישרתו בצבא. אין סיכוי שהם ירגישו שהם חלק מהמדינה הזאת ושהם חיים כאן בזכות ולא מאונס. אם ככה, בטל לכול תושבי ישראל את כל הזכויות ומצד שני תקל בחובות. ככה אנשים לא יקבלו שירותים שאין ביוכלתם לשלם עליהם אבל המחייה שלהם תהיה הרבה יותר זולה. אולי זה מה שיגרום להם להפסיק להתבכיין עד כמה קשה לחיות כאן.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

הגיע הזמן לנפץ לכולם את הסטיגמה, מי שחושב שאנשים מביאים ילדים כדי לקבל קצבאות הוא דביל גמור וגם מי שמביא ילדים בשביל הקצבה הוא דביל.

ילד עולה הרבה יותר מהקצבה שמקבלים עליו, גם אם "אליעזר מבני ברק" מקבל קצבה על הילדים שלו, היא ממש לא תספיק לו.

 

איפה הכסף הגדול מילדים? תבדקו אצל אלה שמתחתנים עם עוד אישה ואז ככה יש לו משפחה עם יותר משני מפרנסים, אבל אחת מהן לפחות מקבלת הטבות של חד-הורית.

במקביל גם תבדקו על הגרעונות העצומים של חברת החשמל שאת הגרעון שלהם הם בוחרים לכסות בלהעלות את מחירי החשמל במקום להתייעל, וכאשר קמות תחנות כוח פרטיות הם מנסות לחבל בהם.

תבדקו גם מה קורה עם כל הלוביסטים בכנסת שמציגים מצגי שוא רק כדי לקבל הטבות שיותר יסייעו להם.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

לא עושים ילדים בשביל קצבה אבל מצד שני הפאן הכלכלי לא מהווה שיקול בהבאת ילדים במגזרים מסוימים. מה שעל פניו אמור להיות שיקול מרכזי.

 

אם חסכת עכשיו 100 אלף שקל לא תקנה מרצדס יד שניה כי הכסף שילך על המרצדס לא יחזור אחרכך לסיבוב שני בשביל התחזוקה. זה משהו שצריך להיות לאורך זמן. אם זוג הורים מקבל מספר קצבאות רעב מהמדינה זה כנראה לא הזמן להביא עשירייה.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.


×
×
  • תוכן חדש...