Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3568 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מה הבעיה ברכב הזה?

תחזיק אותו עשור ותהיה לך דירה,זה עדיף על רכב חדש ולחיות בשכירות.

אחרי שאתה נכנס למשכנתא פחות או יותר קבועה לשדרג רכב זה שטויות.

Infiniti G37-Sold

Toyota Corolla 2014-חזרה לאלבר

Ford Focus 1.5 2016

  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
ולמה לקנות בית זו פסגת השאיפות?

אם המחיר מתאים, קונים. אם יקר מדי לא קונים. אם מספיק אנשים יצמדו לדרך הפעולה הזו, המחירים יהיו סבירים.

אלא מאי, כולם פשוט חייבים דירה בבעלות כי שכירות זה "כסף לפח". לשבת ערב וללמוד את המספרים הם לא ישקיעו, אבל לזרוק שלושים שנה מהחיים על תשלומים של משכנתא, למה לא.

 

אתה פשוט שוכח שאתה חיי במדינת ישראל,

שהכספים שחסכת כל חייך עלולים להתנדף ותישאר בלי כלום.

 

אם לא יהיה לך ביטחון כלשהו אתה תרגיש אבוד קצת.

זו דעתי האישית.

Infiniti G37-Sold

Toyota Corolla 2014-חזרה לאלבר

Ford Focus 1.5 2016

פורסם
בהנחה שלוקחים משכנתה הגיונית, נניח של 3000 שקל לחודש פלוס מינוס, שזה פחות או יותר שכירות לדירה שלושה חדרים באזור סובב תל אביב. אשמח להסבר למה לשכור שלושים שנה דירה כזו זה בסדר, אבל לשלם שלושים שנה משכנתה כזו זה לזרוק שלושים שנה מהחיים ?

 

הבעיה היא עם ההנחות שלך:

1. עם משכנתא של 3K ש"ח גם ל-30 שנה לא תוכל לקנות דירה באזור המרכז (אלא אם כן יש לך 50% הון עצמי).

2. ב-3K ש"ח אתה לא שוכר דירת 3 חדרים באזור סביר בת"א (אולי 2 חדרים באזור סביר) ודירה כזו לא תספק אותך ל-30 שנה.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

את הכספים לא חייבים להחזיק בשקלים ולא חייבים להחזיק אותם בארץ. איזה בטחון אתה מקבל מ4 קירות שאין אפשר להזיז לשום מקום במדינה עם 4 כיווני טילים? גם אז אתה יכול להישאר בלי כלום.

 

אלון, משכנתא ב3000 ש"ח החזר על איזה סכום, באיזה ריבית והצמדה? בשביל לדעת שההחזר שלך יהיה נשלט תצטרך ריבית קבועה או היעדר הצמדה, ואז הסכום שתקבל יהיה בערך חצי מעלות של דירה נורמלית, בהנחה מקלה 1.2 מליון. שאר ה600 שגירדת הם לא כסף? אם אתה בשכירות אתה יכול להשקיע אותם ויש לך כרית בטחון זמינה הרבה יותר מדירה שקשה לממש.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
בהנחה שלוקחים משכנתה הגיונית, נניח של 3000 שקל לחודש פלוס מינוס, שזה פחות או יותר שכירות לדירה שלושה חדרים באזור סובב תל אביב. אשמח להסבר למה לשכור שלושים שנה דירה כזו זה בסדר, אבל לשלם שלושים שנה משכנתה כזו זה לזרוק שלושים שנה מהחיים ?

 

1.המשכנתא תהיה גבוהה יותר מהשכירות(בהנחה שכמו שאמרו, אין לך הון עצמי של 50 אחוז) על דירה שהשכירות שלה עולה 3000 אתה תשלם משכנתא הרבה יותר גבוהה

2. בשכירות, אני חופשי. אם מחר מפטרים אותי/מתפטר/רוצה לשנות כיוון בחיים, אני תמיד יכול לעבור לגור בדירה קטנה יותר או אפילו רחמנא ליצלן, לחזור לבית של ההורים. בניגוד למשכנתא שאתה משועבד לשלם את הסכום הזה. יש לך רצונות אחרים בחיים? יש לך סיטואציות לא נעימות? הוצאות בילתי צפויות? מעניין לבנק את התחת.

 

לא טוען שרכישת דירה זה צעד לא הגיוני. זה הגיוני וחכם הרבה יותר, אבל לא בכול סכום. וסכום המקסימום כבר עבר מזמן מזמן.

פורסם

האמת זה ממש תלוי למי.

מי שמחושב כלכלית, חוסך כל חודש ושם את הכסף שלו על אפיקים מניבים - כנראה מבחינה כלכלית נטו - לא ישתלם לו לקנות דירה.

אבל לכל עם ישראל שחי ממשכורת למשכורת זה בעצם מכריח אותם לחסוך הרבה כסף (נכון שאת רובם זה מכניס לחובות אבל נתעלם מזה לרגע).

וניקח את הדוגמא הקודמת שיש לכם 600000 ש"ח הון עצמי (חצי מהערך של הדירה) אז בריבית של 4% שנתי תצליחו להרוויח 24 אש"ח שזה 2000 ש"ח בחודש, זה כבר משנה את המשוואה לגמרי.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם
את הכספים לא חייבים להחזיק בשקלים ולא חייבים להחזיק אותם בארץ. איזה בטחון אתה מקבל מ4 קירות שאין אפשר להזיז לשום מקום במדינה עם 4 כיווני טילים? גם אז אתה יכול להישאר בלי כלום.

 

אלון, משכנתא ב3000 ש"ח החזר על איזה סכום, באיזה ריבית והצמדה? בשביל לדעת שההחזר שלך יהיה נשלט תצטרך ריבית קבועה או היעדר הצמדה, ואז הסכום שתקבל יהיה בערך חצי מעלות של דירה נורמלית, בהנחה מקלה 1.2 מליון. שאר ה600 שגירדת הם לא כסף? אם אתה בשכירות אתה יכול להשקיע אותם ויש לך כרית בטחון זמינה הרבה יותר מדירה שקשה לממש.

 

אבל המצב היום הוא שהריביות בבנק הם עלובות.

מצד שני ערך הנדל"ן בנתיים רק עולה.

אם קנית דירה לפני כמה שנים, הוא היום עולה הרבה יותר ואני לא מכיר אף פקדון שיכול לעלות כמו שערך הדירות עלו.

 

בנוסף שאתה גר בשכירות, רוב הפעמים אתה משלם את המשכנתא של בעל הדירה + רווח לבעל דירה.

שההחזר החודשי של המשכנתא עולה - גם בעל הדירה מעלה לך את השכ"ד.

בנוסף עדיף שתגיע לגיל פנסיה עם נכס ביד, אחרת בגיל 70 תמצא את עצמך נודד בין דירות, או משלם שכירות מהפנסיה שלך.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
האמת זה ממש תלוי למי.

מי שמחושב כלכלית, חוסך כל חודש ושם את הכסף שלו על אפיקים מניבים - כנראה מבחינה כלכלית נטו - לא ישתלם לו לקנות דירה.

אבל לכל עם ישראל שחי ממשכורת למשכורת זה בעצם מכריח אותם לחסוך הרבה כסף (נכון שאת רובם זה מכניס לחובות אבל נתעלם מזה לרגע).

וניקח את הדוגמא הקודמת שיש לכם 600000 ש"ח הון עצמי (חצי מהערך של הדירה) אז בריבית של 4% שנתי תצליחו להרוויח 24 אש"ח שזה 2000 ש"ח בחודש, זה כבר משנה את המשוואה לגמרי.

 

אני אשמח אם תפנה אותי לבנק שייתן לי 4 אחוז ריבית על פקדונות...כי אם יש בנק כזה אני עכשיו עובר אליו.

הריביות היום על תכניות חסכון הם לעג לרש

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

אז תשקיע את הכסף איכשהו. אתה יכול לשים כספך בקרן נאמנות כלשהיא עם יחס סיכון יחסית נמוך (נגיד 30% מנייתי) בממוצע לאורך הרבה שנים כנראה שהקרן תעשה יותר מ 4% שנתי.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם

מצד שני ערך הנדל"ן בנתיים רק עולה.

אם קנית דירה לפני כמה שנים, הוא היום עולה הרבה יותר ואני לא מכיר אף פקדון שיכול לעלות כמו שערך הדירות עלו.

אם מדובר בדירה להשקעה אתה צודק. אם מדובר בדירה למגורים זו טעות אופטית - שכן כאשר תרצה להשתדרג ההפרש בין הדירה שתמכור לדירה שתרכוש יגדל, כלומר למעשה יהיה לך פחות הון.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
רוצים לדבר על יוקר המחיה? אתמול הייתי ברמי לוי ובכניסה מקדמים את פניי הררי חבילות מצות (החבילות הגדולות) ב 90 ש"ח!!! :shock:

 

חשבתי אחד באפריל, שפשפתי עיניים, בדקתי שזה אולי 9.0 ולא 90 אבל לא עזרו כל התיחמונים, חבילת מצות ב 90 ש"ח!!! וכן, אני יודע שזו מצה שמורה, עדיין, מופרז ומישהוא כנראה התחלק על השכל אם הוא חושב שזה מחיר לגיטימי למצות.

 

נו, ברור לך שתימחור מזון של הדתיים עם "הכשר מיוחד" הוא מנותק לחלוטין מהמציאות, אבל זה עובד. עובדה.

בנוגע לרמי לוי - מבחינת מחירים אין כמו רמי לוי. הוא לא מושלם אבל הוא מציע סל מצויין ומבצעים מפגרים. ברור לי ש"you" וגם שופרסל מציעים דברים אחרים (מספיק להסתובב בסניף ולראות את המרווח בין שורות המוצרים, הכמויות על המדפים, איכות הסחורה במחלקת הירקות והפירות) אבל בשורה התחתונה אם אתה מתכוונן נכון לכיוון הימים הנכונים (מבחינת עומס בקופות, קבלת הסחורה בסניף של הירקות והפירות) אתה יכול להתמודד מול רוב החסרונות יופי.

 

עוד דבר, לא פחות חשוב, הוא עניין המזון לתינוקות, שאצל רמי לוי מקבל דגש גדול מאוד עם מחירים מצויינים. מזה כמה חודשים שרמי לוי מוכר את הסטוק שנשאר ל"אופטימיל" במחיר מגוכח של 10 ש"ח לאריזה של 450 גרם. אותו המוצר נמכר ברשתות אחרות ב 35 שח ויותר. בתור משפחה שהיתה משתמשת בסימילאק קומפורט (400 שח לחודש) ירדנו לעלות של 90 ש"ח (10 שח לאריזה, כמו שאמרתי) חודשית. רמי לוי רק בסעיף הזה חוסך לי מאות שקלים בחודש (עוד לפני שדיברתי על טיטולים ושאר דברים).

 

אגב - רק עכשיו, לקראת פסח, היו מבצעים מפגרים שגרמו לי לאחסן כמות נאה ביותר של ג'ל כביסה, חומרי ניקוי, טונה ועוד. קניתי חבילת מצות של 1 ק"ג ב 5.80 ש"ח (קניה מעל 100 שח), פשוט בדיחה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אגב, לאחרונה אני רואה הרבה קבוצות רכישה של דירות לציבור הדתי-לאומי.

דוגמא לכך, מציעים דירות 5 חדרים בפולג בנתניה ב-1.1 מיליון (נמוך ממחיר השוק).

 

בגלל שמדובר בציבור דתי-לאומי (לא חרדים) לא נראה שתהיה בעיה לחילונים להיות בקבוצות כאלה, חוץ מזה בדרך כלל מדובר בקבוצות שמחפשות דירות במפרט גבוה.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

אני לא בטוח לגבי החילונים. מה עם המעלית בשבת? מה עם נסיעה בשבת בחניה?

אל תשכח שגם בקרב הדתיים-לאומיים חלה בשנים האחרונות הקצנה - גם פוליטית וגם דתית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
אני אשמח אם תפנה אותי לבנק שייתן לי 4 אחוז ריבית על פקדונות...כי אם יש בנק כזה אני עכשיו עובר אליו.

הריביות היום על תכניות חסכון הם לעג לרש

 

הבנקים נותנים סביבות 0.3. רק אחרי השנה הראשונה זה עולה עוד ועוד, יכול להגיע ל- 2 אחוז אחרי כמה שנים. בושה כבר אמרנו?

פורסם
לא צריך לקנות בלי הבחנה, ואני מסכים אתך שהקולה של שופרסל זה סירופ מגעיל. אבל ערסינ סבל,

לא. הוא לא.

ועולה כמה עשרות אחוזים פחות מקוקה\פפסי, אז זה מה שנכנס הביתה.

לא בדקתי את מחירי הפכסי ושאר הירקות לאחרונה. ניסיתי את רובם (למעט שופרסל), ולא יכול לסבול את הטעם של אף אחד מהם.

ושימורי ירקות (מלפפונים חמוצים וזיתים ) מגיעים מאותם מפעלים כמו המותגים, אבל עולים פחות, וכך גם הקפואים ממותגי הבית, כך שאין סיבה לשלם תמורת המדבקה.

ועוד דבר שלמדתימאשתי והיא מאמא שלה) - מוצרים שימושיים ועם חיי מדף ארוכים לקנות כאשר יש מבצע, לא כאשר יש בהם צורך. סיכוי טוב לחסכון, למרות שזה הימור על המחיר העתידי.

איך בדיוק אתה חוסך פה- על המקרה שתצטרך את אחד מהמוצרים האלו, אתה קונה אותו?

אני פשוט לא רוכש מה שאני לא צריך, גם אם זה במבצע. זה שזה במבצע לא אומר שאני צריך לרוץ לקנות אותו. אין לי צורך במפשיר תנינים, במגבת לתיקנים או במערגל שומרונים, כך שגם אם הם במבצע אני פשוט לא נוגע בהם. ולמי שתוהה, לרוב המוצרים במבצע הם בעלי אותה יעילות עבורי כמו ה"מוצרים" שציינתי.

בהנחה שלוקחים משכנתה הגיונית, נניח של 3000 שקל לחודש פלוס מינוס, שזה פחות או יותר שכירות לדירה שלושה חדרים באזור סובב תל אביב. אשמח להסבר למה לשכור שלושים שנה דירה כזו זה בסדר, אבל לשלם שלושים שנה משכנתה כזו זה לזרוק שלושים שנה מהחיים ?

ואתה חושב שתוכל לקחת כזו משכנתה? שמישהו ייתן לך?

פלוס, אל תחשוב אפילו על איזור תל אביב אם זה הסכום שאתה מוכן להוציא.

הבעיה היא עם ההנחות שלך:

1. עם משכנתא של 3K ש"ח גם ל-30 שנה לא תוכל לקנות דירה באזור המרכז (אלא אם כן יש לך 50% הון עצמי).

2. ב-3K ש"ח אתה לא שוכר דירת 3 חדרים באזור סביר בת"א (אולי 2 חדרים באזור סביר) ודירה כזו לא תספק אותך ל-30 שנה.

 

1.המשכנתא תהיה גבוהה יותר מהשכירות(בהנחה שכמו שאמרו, אין לך הון עצמי של 50 אחוז) על דירה שהשכירות שלה עולה 3000 אתה תשלם משכנתא הרבה יותר גבוהה

2. בשכירות, אני חופשי. אם מחר מפטרים אותי/מתפטר/רוצה לשנות כיוון בחיים, אני תמיד יכול לעבור לגור בדירה קטנה יותר או אפילו רחמנא ליצלן, לחזור לבית של ההורים.

זה הולך לשני הכיוונים, ידידי: אתה תלוי בהחלטות של בעל הדירה. אם מחר הוא מחליט למכור, אם הוא מחליט שלא טוב לו שיש לך חיית מחמד פתאום אחרי 3 שנים, אם הוא חושב שאתה עושה יותר מדיי רעש או שסתם לא בא לו בטוב שביום שישי אתה בונה לך דברים שימושיים במרפסת, אז אתה תמצא את עצמך במירוץ אחרי דירה חדשה לגור בה, וזה לא תמיד בא ברגע שנוח לך להתמודד גם עם זה בחיים.

בניגוד למשכנתא שאתה משועבד לשלם את הסכום הזה. יש לך רצונות אחרים בחיים? יש לך סיטואציות לא נעימות? הוצאות בילתי צפויות? מעניין לבנק את התחת.

 

לא טוען שרכישת דירה זה צעד לא הגיוני. זה הגיוני וחכם הרבה יותר, אבל לא בכול סכום. וסכום המקסימום כבר עבר מזמן מזמן.

זה נכון.

האמת זה ממש תלוי למי.

מי שמחושב כלכלית, חוסך כל חודש ושם את הכסף שלו על אפיקים מניבים - כנראה מבחינה כלכלית נטו - לא ישתלם לו לקנות דירה.

 

אתה יכול בבקשה לתת דוגמאות?

 

אבל לכל עם ישראל שחי ממשכורת למשכורת זה בעצם מכריח אותם לחסוך הרבה כסף (נכון שאת רובם זה מכניס לחובות אבל נתעלם מזה לרגע).

וניקח את הדוגמא הקודמת שיש לכם 600000 ש"ח הון עצמי (חצי מהערך של הדירה) אז בריבית של 4% שנתי תצליחו להרוויח 24 אש"ח שזה 2000 ש"ח בחודש, זה כבר משנה את המשוואה לגמרי.

 

וכמובן: לך ותגיע להון העצמי הנדרש.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.


×
×
  • תוכן חדש...