Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3568 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
סבר פלוצקר הוא מסוכן, דווקא מכיון שיש לו כישרון נדיר לכתוב בצורה מאוד מענינת על נושא משעמם כמו כלכלה. הבעיה הגדולה אצלו היא שהתוכן מוטה חזק מאוד לטובת טייקונים, חברות גדולות וכו. הרגל נוסף שלו הוא להראות שהוא צדק בעבר כשניבא XYZ , והוא מסתמך בצדק על כך שאף אחד לא בודק אם זה נכון. לדוגמא, אחרי שפורסם שהמועמד לנגיד בנק ישראל פרנקל לקח מוצר בלי לשלם בדיוטי פרי בהונג קונג, פלוצקר הסביר מדוע זה כן בסדר ודי נורמטיבי !

 

ב"ידיעות" של היום סבר פלוצקר מאיים שחידק "יוקר המחיה" משתלט עלינו. "ישראל השתגעה, השתלטה עליה אובססיה, השתלט דיבוק המחירים ואינו מרפה". כתוצאה מכך נגרמים לטענתו נזקים:

- מטפלים בבטוחים הבריאות הפרטים ולא מטפלים בבעיות בריאות חמורות כמו אורך התור לניתוח או הזקן ששוכב במסדרון. הממשלה צריכה להזרים כסף.

- סטימצקי פושטת רגל מכיון שמלחמת המחירים עם "צומת ספרים" הביאה לקריסתה. טוב שיצא חוק שמעגן מחיר גבוה של ספרים.

- לא טוב להעלות את שכר הקופאיות בסופר, כי זה יגרום להעלאת מחירים.

- ביטול המכסים על מזון מיובא יפגע בשכרם של עובדי תעשית המזון

- המגמה תגרום ל"תחרות אלימה...שבה ...לא ישלמו שכר עבודה מעל המינימום, לא תוכר התארגנות עובדים, לא יתרחש שיפור טכנולגי.

- הציבור לא מעונין באידיאולוגיה של יוקר המחיה, אלא מעונין בקשת רחבה של מחירים. הציבור מוכן לשלם יותר מיסים , כדי לממן שירותים טובים יותר כולל שירותי בריאות.

 

מענין מי זה הציבור שהוא מכיר. אלה שאני מכיר בהחלט מעונינים שהמחירים יהיו זולים יותר ולא רואים שום סיבה לשלם יותר מס, בזמן שהממשלה מבזבזת ללא הכרה.

 

כל דמגוגית ההפחדה הזו לא מתיחסת למציאות בארצות אירופה וצפון אמריקה. שם משום מה מחירי המזון (ועוד מחירים) יותר זולים מאשר בארץ ומשום מה לא קרו שם כל האסונות שהוא מנבא לנו בארץ.

 

ועל הפרק : מי הטייקון התורני שנהנה הפעם? את מי משרתת הדמגוגיה הזו?

מכיון שהטקסט הכי ארוך נוגע בביטוחי הבריאות, שם שודדים אותנו עם אחוזי רווח דמיונים שלא קימים בחברות ביטוח בעולם, נראה לי שהנהנים הם משפחת המבורגר, בעלי חברת הביטוח הראל, המבטחת הגדולה ביותר בתחמי ביטוח הבריאות.

 

יהודה

  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אני בכלל בדעה שיקחו כמה שפחות ויתנו כמה שפחות.

שלא יקחו 12% ביטוח לאומי וגם לא יביאו קצבת ילדים\זקנה וכו'. אני אדאג לעצמי תודה - לא מדובשכם ולא מעוקצכם.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם

ואללה - כאשר תבין מה העלויות האמיתיות של שירותי בריאות תבין שעדיפה "רכישה מרוכזת" שתמומן באמצעות ביטוח ממלכתי. הבעיה היא שמדיניות ממשלת ישראל היא לצמצם את השירות - דומני שפורסם שמאז החלת חוק ביטוח בריאות ממלכתי ועד היום הצטמצם התקצוב בכ-30% (מעשית, לא מספרית) והציבור משלם על כך ברכישת ביטוחים יקרים ושירותים פרטיים, ובהתפתחות שחיתות כפי שנחשפה ב"הסדה".

מצב דומה מתרחש גם בשירותים אחרים כגון בחינוך.

אין לי ספק שאכן הציבור היה מעדיף לממן את השירותים באמצעות הגדלת המיסוי (וכמובן שבמקביל עול השירותים הפרטיים יפחת), אבל בתנאי שהוא ידע שהכסף הנגבה ממנו אכן עובר לשירותים החיוניים ולא לכל מיני עלוקות המוצצות את לשד המדינה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

יוקר המחיה, סיפור מהיום.

הלכנו אני, אשתי ושתי הבנות הקטנות לראות הצגה לילדים בקיבוץ יגור. כשיצאנו, ראינו שיש שם ילדים שאוכלים קרטיבים, כמובן שהבנות רצו גם. בכיף, היו ילדות טובות, למה לא.

מסתבר שיש שם סניף קטן של "קפה קפה". שלחתי את הבנות לבחור לעצמם קרטיבים והלכתי לשלם.

אני שואל את הבחור "כמה זה קרטיב?", הוא אומר לי "9 שקל".

חשבתי שהוא התבלבל, ושאלתי שוב "קרטיב קרח? אחד?", הוא אומר לי "9 שקל".

"בטוח?"

"כן."

אמרתי לו שהם איבדו את הבושה. לקחתי לבנות את הקרטיבים, החזרתי למקרר וגררתי אותם צועקות וצורחות לאוטו.

רק הורים לילדים קטנים יבינו כמה קשה הסיטואציה הזו, ביחוד שמסביב עומדים הורים ומסתכלים עליך בזמן שהילדים שלהם מלקקים קרטיב קרח בתשעה שקל ליחידה.

נסענו 500 מטר, עצרנו בסטופ מרקט וקניתי להם חבילה של 10 קרטיבים ב 25 ש"ח. בתחנת דלק שנמצאת קילומטר משם, אפשר לקנות את הקרטיב בבודד ב 4.5 ש"ח.

 

עכשיו ממה שראיתי, רוב ההורים שכן קנו הם לא עשירים מופלגים, אני בטוח שמידי פעם גם הם מתלוננים על יוקר המחיה. נראה לי שלקנות לילד שלך קרטיב במחיר כזה די שולל ממך את הזכות הזו.

זהו, הייתי חייב לספר לכם כדי שאני אוכל להרדם הלילה בשקט.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם

קפה קפה גנבים גדולים. אחרי פעם אחת שישבתי שם החלטתי שלשם אני לא חוזר.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם

מה פירוש המילה "גנבים" ?

לא כל מי שמנסה להרוויח כסף הוא בהכרח גנב.

לבית קפה יש לא מעט הוצאות שלא תמיד אנחנו מודעים להן, ולכן נראה ששודדים אותנו.

בכלל, בתקופה האחרונה התפתחה אופנה חדשה - כולם גנבים ושודדים, ללא יוצא מן הכלל.

כולנו מרווחים כסף, וזה מגיע מהיכן שהוא.

תחשבו על זה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

אין לי תלונות לבית הקפה. מותר לו לבקש מה שהוא רוצה.

יש לי תלונות מרות להורים שלא עושים חשבון - אישית הייתי מביא אוכל מהבית, מכסימום עושה מה שעשה המגביה לגלוש.

דווקא החלשים הם הלא מודעים - בכל שרשור כזה אני נזכר בקרה שכבר תארתי בפורום: אשה שקנתה מכל טוב בסופר, כולל מעדני החלב היקרים ביותר - ובקופה פיצלה את החשבון בין מזומן ולא פחות משלושה כרטיסי אשראי. אני מניח שיש לה קרדיט מוגבל בכל חשבון, אבל היא לא מסוגלת לבחור במוצרים יותר זולים המתאימים ליכולתה - מתעקשת על היקרים ביותר במקום להסתפק במוצרים יותר זולים ולא פחות איכותיים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לא חסרות דוגמאות בסגנון אותה האישה , מזון מהיר היא האהובה עליי .

ערימות על ערימות של אנשים שלא שורדים , שלא נזכיר את הסטודנטים (הפחות מסובסדי הורים) שחצי מהתואר שלהם הוא בחיפוש הלוואות , אבל לאכול כל יום לפחות ארוחה אחת ב50~90 שקל (מוזס , ג'ירף וכו') זה מנהג .

 

גם אלכוהול הוא דוגמא טובה להוצאה חסרת אחריות , אנשים שהגרעון אצלם גדל מחודש לחודש ועדיין לא מפספים סבב של כמה בירות כמה פעמים בחודש אם לא בשבוע , נתקלתי באלפים שלא מסוגלים לצמצם .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

פורסם

ומה שהזכרתי לפני כמה חודשים, בפתיחת השרשור: סיגריות - האסון של האנושות. ואנשים שורפים אלף ש"ח בחודש על הזבל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

גם אלכוהול הוא דוגמא טובה להוצאה חסרת אחריות , אנשים שהגרעון אצלם גדל מחודש לחודש ועדיין לא מפספים סבב של כמה בירות כמה פעמים בחודש אם לא בשבוע ...

 

יש לי כמה חברים טובים שהם גם עמידים ביותר וגם חובבי אלכוהול גדולים.

 

אפילו הם, דואגים "לתדלק" בבית לפני היציאה כי במחירי האלכוהול היום, 2 קוקטיילים לנשים, 2 בירות לגברים, 2 סיבובים של ארבעה שאטים והופ, אתה מוסיף בקלות 500 ש"ח לחשבון של הארוחה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

עצוב ככל שזה יהיה כמו לאכול לפני יציאה למסעדה , יש רק היגיון במנהג הזה (יש כאן מקום לתת ביקורת על אנשים שגם עושים את המנהג הזה , אלה שבד"כ גם דואגים לשתות בחניה בכניסה למועדונים , אבל זה כבר נושא אחר) .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

פורסם
לא חסרות דוגמאות בסגנון אותה האישה , מזון מהיר היא האהובה עליי .

ערימות על ערימות של אנשים שלא שורדים , שלא נזכיר את הסטודנטים (הפחות מסובסדי הורים) שחצי מהתואר שלהם הוא בחיפוש הלוואות , אבל לאכול כל יום לפחות ארוחה אחת ב50~90 שקל (מוזס , ג'ירף וכו') זה מנהג .

 

רציני? בתור סטודנט אכלנו ארוחת צהריים (אחרי שלא אכלנו ארוחת בוקר) באגט ב-15-20 שקל, וארוחת ערב היינו מביאים מהבית לכל השבוע.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

דווקא החלשים הם הלא מודעים

 

גם אני שמתי לב לזה. לדעתי זה נובע מכך שמי שאין לו, חי מהיד לפה, ולכן נמצא תמיד ב"מצב חירום" ללא יכולת תמרון.

 

כמובן שהבעיה היא בראש בלבד, ללא קשר לגובה ההכנסה, אבל זה לא מבטל את התופעה.

 

דני

פורסם

שטויות. מי שחי ב"מצב חרום" קונה לבן או יוגורט בסיסי ולא מעדנים ב-5 ש"ח ל-100 מ"ל.

חוק הצגת המחירים בארץ הוא מהמתקדמים בעולם ונאכף היטב. אבל מי שאינו מודע למחירים מחמיר את מצבו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...