Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3568 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ה"תרומה" של רשות שדות התעופה ליוקר המיחייה אפסי ושולי בעליל.

שחיתויות ואי יעיליות היו, ישנם ותמיד יהיו ואין מה לעשות נגדם.

קל לצעוק "תפריטו את חברת חשמל", כשהמטרה היא כמובן לפגוע בשכרם של העובדים, על משקל אני "מוכן שיוציאו לי עיין, אבל אני אוציא לו שניים".

חברת חשמל מפסידה כסף באופן מובנה, וגם ללא הוצאות שכר כלל, היא רחוקה מלהרוויח.

אני לא מכיר הרבה עסקים שהממשלה מכתיבה להם בכמה למכור את מוצריהם.

ממשלת ישראל יכולה מחר בבוקר לבטל את רשות שדות התעופה, ולהחזיר לידיה את כל כאב הראש הזה.

ואם מישהו חושב שמהנדסים או פקחי טיסה יעבדו בשכר מינימום, חי באשליות.

כל הדיבורים על יוקר המיחייה די תלושים מהמציאות - זה הכל פונקצייה של שכר מול הוצאות.

כל זמן שהציבור קונה וצורך, אין שום בעייה, ככה מתנהל שוק חופשי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

כתבה מרתקת ממש. מדהים לגלות כל פעם עוד ועוד גופים שמתנהלים כך.

באופן קצת עצוב, כל ההתנהלות הזו (וגם של נמל אשדוד בהקשר זה) מזכירה לי את הסדרה The Wire, למי שראה. ובהתחשב בזה שחלק ניכר מהעלילה שם היה מבוסס על אירועים אמיתיים פחות או יותר, אפשר להבין שבעיות דומות קיימות גם בארה"ב וסביר שבעוד מקומות בעולם.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
ה"תרומה" של רשות שדות התעופה ליוקר המיחייה אפסי ושולי בעליל.

שחיתויות ואי יעיליות היו, ישנם ותמיד יהיו ואין מה לעשות נגדם.

קל לצעוק "תפריטו את חברת חשמל", כשהמטרה היא כמובן לפגוע בשכרם של העובדים, על משקל אני "מוכן שיוציאו לי עיין, אבל אני אוציא לו שניים".

חברת חשמל מפסידה כסף באופן מובנה, וגם ללא הוצאות שכר כלל, היא רחוקה מלהרוויח.

אני לא מכיר הרבה עסקים שהממשלה מכתיבה להם בכמה למכור את מוצריהם.

ממשלת ישראל יכולה מחר בבוקר לבטל את רשות שדות התעופה, ולהחזיר לידיה את כל כאב הראש הזה.

ואם מישהו חושב שמהנדסים או פקחי טיסה יעבדו בשכר מינימום, חי באשליות.

כל הדיבורים על יוקר המיחייה די תלושים מהמציאות - זה הכל פונקצייה של שכר מול הוצאות.

כל זמן שהציבור קונה וצורך, אין שום בעייה, ככה מתנהל שוק חופשי.

 

רשות שדות התעופה שייכת לממשלה. אלא מאי, הממשלה לא מתערבת כריבון ומניחה לעובדים להכתיב את הטון. ברור לי שפקחי טיסה לא יעבדו בשכר מינימום, אבל מה לגבי כל מיני טכנאים? הם גם צריכים להרוויח כמו מנכ"לים של חברות?

 

לגבי אי יעילות ושחיתות שאינם ניתנים לתיקון, אפשר היה לומר את אותו הדבר על השוק הסלולרי, וברגע שהפך לשוק חופשי, המצב נעשה מעולה. מה לגבי אונס של עובדות הכפופות לך? היה מקובל מאוד פעם בצבא ובממשלה, היום כבר אי אפשר לעשות את זה.

שוחד לבכירים? קשה יותר ויותר, אז בבקשה חסוך מאיתנו את הטיעונים הסותרים שלך שמצד אחד אין מה לעשות לגבי כל מה שדפוק ומאידך הכל מצויין ואין בעיות.

 

ספציפית לגבי חברת החשמל, הבעיה שמעבר לשכר העובדים היא אי יעילות שמוכתבת על ידי כך שהעובדים מנהלים את החברה על פי השיקולים שלהם ולא תוך ראיית הלקוח. לדוג', זוכר כמה העובדים התנגדו לגז הטבעי? הרי נדרשים פחות עובדים ליצור חשמל ממנו, אז שילכו לעזאזל אזרחי ישראל שצריכים לנשום אויר מזוהם מפחם ולשלם יותר על ייצור החשמל.

 

הממשלה לא מכתיבה בכמה למכור ברוב המקרים, אבל היא כן מכתיבה לעסק ממי לקנות, ממי לקבל שירותים ומי יכול להתחרות בו. כל אלו תורמים תרומה מכרעת ליתר המחיה.

 

בניגוד למה שאתה כנראה חושב, אני לא טוען ששוק חופשי הוא פתרון לכל. נהפוך הוא, בקרה ממשלתית חשובה מאוד בתחומים מסוימים (מונופולים טבעיים לדוג'). הבעיה מתחילה כשאין ברצון הממשלה למשול, ואזי נכנסים לואקום השלטוני הזה גופים אחרים שלא רואים את טובת הציבור לנגד עיניהם, כגון מיליציות המיסוי העצמאיות אליהן מתייחס רולניק.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

הגוף היחיד שבאמת משפיע על יוקר המחייה הוא רשות הנמלים, מאחר וכל מוצרי הייבוא (והייצוא) עוברים דרכו, כך שהדרך היחידה לחסל את המונופול המעיק הזה היא הקמת נמלים מתחרים.

תרומת רשות שדות התעופה ליוקר המיחייה אפסית בעליל, וסה"כ זהו גוף די יעיל, יחסית לגודלו.

שוק הסלולר לא דומה כלל למקרה רשות שדות התעופה, ולא מזכיר אותו אפילו.

תאורטית, שוק הסלולאר היה חופשי, מעשית הוא הוכתב ע"י 3 חברות גדולות, ורק שנפתח לתחרות ע"י הכנסת מתחרות, הוא הפך לחופשי באמת.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

לפחות אנחנו מסכימים על חלק מהבעיה. אתה חושב שזה ניתן לפתרון? שצריך לפתור את זה?

 

יש יבוא ויצוא גם דרך האויר, ומחירי טיסות וחופשות הם חלק מיוקר המחיה. נניח והמחירים לא ירדו אבל היעילות תגבר, זה יעלה את הכנסות הממשלה ויאפשר למסות פחות בתחומים אחרים.

מה לגבי מכון התקנים, הוא לא משפיע על יוקר המחייה?

שירות רע במשרדי ממשלה שמקשה על עסקים?

אותו שירות שמקשה על פיתוח נדל"ן?

 

כל אלו לא תורמים ליוקר המחיה?

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

מישהו יודע להעריך כמה משכו הבעלים של בזק ( מאז שהופרטה שנת 2006) כדיבידנדים עד היום????

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

ישה אם אתה רוצה אתה גם יכול להיות בעלים של בזק ולקבל דיבידנדים.

אני מאמין שכן צריך להפריט חברות כאלה(כמו בזק) אבל צריך גם ליצור להם תחרות לאחר מכן. להפריט חברה בלי ליצור לה תחרות זה פשוט לתת מתנה.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם

חן, יוקר המחייה מורכב מהרבה דברים. בכל פעם שמעלים איזה משהו, אפשר להגיד שהמשקל שלו זניח. זה קורה, למשל, עם דיונים על תקציב הבטחון. אבל הכל ביחד מתאסף למחיר די גבוהה שאנחנו משלמים.

הבעיה היא ממש לא רק בנמלים, היא בכל הדברים המצטברים גם יחד, ובשירות העלוב שאתה מקבל מהמדינה בתמורה, לפחות בחלק מהמקרים. אי אפשר לפתור את הכל ב"אם יקר לי אני לא קונה". רכב זה דבר יקר בארץ. אתה יכול להסתדר בלי רכב, אלא אם אתה גר ועובד באותו הישוב בדיוק (רצוי ישוב כמו תל אביב, שבו באמת יש תחבורה ציבורית סבירה)? והוא יקר לא בגלל הנמלים, אלא בגלל אחוזי מיסוי מטורפים, מס נוסף שאתה צריך לשלם בדמותה של אגרת חידוש רישיון, מחירי דלק ועוד. ומה בדיוק אתה מקבל בתמורה לכל המיסים האלו? כן, כולם הולכים למיליוני דבירם "קטנים", שכולם ביחד מצטברים לנטל על כולנו.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

שוחד לבכירים? קשה יותר ויותר,

הלוואי שזה היה נכון. לדעתי אין סיבה למושחתים להפסיק את החגיגה. כל מי שראה את בניני הולילנד בירושליים ידע כבר שנים לא מעטות שזה לא יתכן ובוודאי לא בדרך הישר. למרות זאת, אי אפשר היה לעשות כלום עד שבעל הפרויקט , צ'רני טעה ולא הסכים לתת לאלוף השיחודים דכנר עוד איזה זיליון. לכן דכנר הפך לעד המדינה וזו הסיבה היחידה שבלון השחיתות הגדול הזה התפוצץ.

 

גם פואד, סירסר בשחיתויות במשך שנים רבות וכולם ידעו. אם לא היה מנסה לרוץ לנשיאות, הוא היה יכול להמשיך ללא הפרעה.

 

החלק הטוב הוא מערכת הפרקליטות והשיפוט, שמטפלת ללא מורא (לא תמיד) בשחיתות, במקרה הנדיר שנפתחת חקירה.

החלק הרע הוא אימפוטנציה ממשלתית ובמיוחד עובדי מס ההכנסה. את ראש המאפיה בשיקגו, אל קפונה, לא הצליחו לתפוס על פשיעה, אבל הכניסו להרבה שנות כלא על עבירות מס הכנסה.

פוליטיקאים כמו אולמרט, פואד, אריה דרעי, אריה הירשזון, ועוד, חיבים למלא הצהרת הון שנשמרת בסוד. הרי העושר שלהם צמח פי כמה וללא שום קשר לשכר שלהם. מה יותר פשוט מאשר לבדוק את הצהרות ההון האלה?

, אני לא טוען ששוק חופשי הוא פתרון לכל. נהפוך הוא, בקרה ממשלתית חשובה מאוד בתחומים מסוימים (מונופולים טבעיים לדוג')

שוק חפשי הוא אכן פתרון (כמעט) לכל, אבל כמובן נדרש פיקוח. השירות הציבורי לא צריך לעסוק בעשיה , למעט גופים כמו המשטרה והצבא, וגם שם רק חלק קטנטן, אותו החלק שיורה.

. הבעיה מתחילה כשאין ברצון הממשלה למשול, ואזי נכנסים לואקום השלטוני הזה גופים אחרים שלא רואים את טובת הציבור לנגד עיניהם, כגון מיליציות המיסוי העצמאיות אליהן מתייחס רולניק.

הבעיה אינה אי רצון למשול אלא הפריימריס שדרכם ה"פנחס עידנים" שולטים בפוליטיקאים. איזה פוליטיקאי יתאבד פוליטית על ידי כניסה בועדי העובדים?

מישהו יודע להעריך כמה משכו הבעלים של בזק ( מאז שהופרטה שנת 2006) כדיבידנדים עד היום????

בזק התיעלה מאוד לאחר שהופרטה, והשירות שלה הפך להיות מצוין (קצת דעך לאחרונה). הבעיה היתה משרד התקשורת, שבמו ידיו נתן לבזק מתנה ענקית. המשרד הכריח את בזק לא לתת הנחות על קו הטלפון !, ולא פיקח כלל על מחיר התשתית לאינטרנט. זה נשמע אבסורדי אבל זה מה שקרה. טמטום? שחיתות?

חן, יוקר המחייה מורכב מהרבה דברים. בכל פעם שמעלים איזה משהו, אפשר להגיד שהמשקל שלו זניח.

נכון מאוד.

 

אם אנשי מס ההכנסה היו עושים את עבודתם, ובודקים הצהרות הון של ראשי המאפיות ושל הפוליטיקאים, בעית השחיתות היתה מצטמצמת מהותית. מתי זה יקרה? כשיפריטו את מס ההכנסה. כלומר אף פעם.

 

אם הפוליטיקאים לא היו נבחרים בפריימריס, כוחם של ה"פנחס עידנים" היה יורד מאוד, והמדינה היתה נעשית הרבה יותר טובה. יאיר לפיד, אמנם לא מקים הבטחות, אבל הוא היחיד שבוחר את חברי הכנסת שלו. חברי הכנסת שלו לא צריכים ללקק לועדי עובדים ולטייקונים. זו מהפיכה ענקית לטובה. טוב עוד יותר היה לבחור את חברי הכנסת בצורה ישירה.

 

יהודה

פורסם

דווקא רש"ת יחסית די יעלילים. אני מביא לא פעם משלוחים של קרוב לטון באויר במחירים יותר זוליח ממחירי ההובלה הימית בגלל הפרשי העלויות בנמל בארץ.

 

ברור שתמיד ניתן להתייעל ולהוזיל אבל ברוב שדות התעוםה בעולם הקפה יקר פי כמה מאשר בחוץ כי אין לנוסע הרבה ברירות.

 

לגבי שכר א י חושב שאנשים שנושאים במשרות עם אחריות רבה מאוד (טכנאים, מהנדסים וכו') או עבודה קשה אוד (נטלים שעובדים סביב השעון בכל מזג אויר כולל בשבתות וחגים כשאנחנו נחים עם המשפחות שלנו) מגיע להם תגמול נדיב יותר מטכנאי המזגנים שמתקן לי את המזגן או השליח בסופר.

 

לגבי חברת החשמל שהוזכרה כאן, זו החברה היחידה שעובדת ב 100% תפוקה ומפסידה. אני לא מבין את מנכ"ל החברה שלא הולך עם הדוחות הכספיים לדירקטוריון ומסביר להם למה אין איפה לקצץ כדי שיפעילו את קשריהם בחלונות הגבוהים כדי להעלות את התעריף (ולדעתי האישית הוא לא עושה את זה כי יש איפה לקצץ. חברה שמעלה תעריפים כדי לממן הטבות לעובדים לא יכולה לבוא בבקשה לכסות את הגרעונות כיסו של הציבור לפני שהיא מקצצת בשמנת).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

[h=2]למה פוליטיקאים חייבים לשרת קבוצות אינטרס[/h]http://www.themarker.com/markerweek/thisweek/1.2366554

 

"הפוליטיקאים והמנהלים במגזר הציבורי לכודים על ידי קבוצות אינטרס ולכן לא מסוגלים לחולל שינויים, ושגרוע מזה: חלק מנבחרי הציבור ופקידיו נהפכים בעצמם לקבוצת אינטרס שמשרתת בעיקר את עצמה....

חלטה של פוליטיקאי לצאת נגד מונופול, ענף חמסני או ועד עובדים שסידר לעצמו תנאים חריגים על חשבון הציבור נראית טוב על הנייר, אבל היא בעלת משמעויות התאבדותיות. לכן יש להתייחס אליה בכובד ראש ולהחליט אם שווה להקריב את הקריירה הפוליטית עבור רפורמה שככל הנראה לא תתרחש. גרוע מזה: ברגע שתחליט לעשות את הדבר הנכון ותצא לקרב נגד מיליציית מיסוי עצמאית, ועד גדול וחזק או גידו משפיע, תגלה שאצלך במפלגה ובמפלגות אחרות יש מספיק צדיקים שיילחמו למען הוועד, ולכן רוב הסיכויים הם שאתה תיפול על חרבך בעת שהם יגזרו את קופון התמיכה השמן של הוועד כל הדרך אל הקלפי....

רחיש זה נכון ביתר שאת בשיטת המחוזות, שבה נדרשים אלפי קולות בודדים כדי לשריין מקום בכנסת. כמובן שבעת ראיונות ההיכרות שיערכו הפוליטיקאים החדשים בתקשורת הם יספרו לנו על 'הרצון שלהם לתרום לציבור ולעסוק בעשייה חברתית נמרצת', בעוד שבפועל העשייה הפוליטית שלהם מסתכמת בשימור המצב הקיים - מניעת רפורמות במקומות המסואבים והמושחתים ביותר במדינה"

 

רק שינוי שיטת הבחירות ינתק את הקשר בען קבלני הקולות (הועדים הגדולים) ובין בחירת חברי הכנסת, חברי מועצת העיריה ועוד.

 

יהודה

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

זה הכל דיבורים.

מחירי הדירות עלו אך ורק בגלל המדיניות הקלוקלת של ב"י.

ברגע שיעלו את הריבית תראה איך לאט לאט המחירים יורדים, נקווה שיעשו את זה בהדרגה ארוכה על מנת שלא תראה פה קריסה של חצי ממשקי הבית.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם

קודם כל שהטבת המע"מ תכנס לפועל אח"כ נדבר... לגבי הנאום של לפיד: הדבר הכי צועק בנאומו הוא האזכור של גדעון סער. לא מקרי לטעמי.

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
פורסם

"מתנה נפשעת במיליארדי דולרים

 

http://www.themarker.com/dynamo/1.2422013

בעודה יושבת על המדוכה בשאלה אם להטיל פיקוח על מחיר הגז במשק, בעודה מתחבטת כיצד לבלום את המונופול בחוזי הגז שהוא מכתיב ללקוחות, ובעוד היא חוששת מפני כוחו המפלצתי של המונופול ומפני יכולתו להשבית מפעילות את כלל המשק הישראלי, מוליכה הממשלה את אזרחיה בעיניים פקוחות באותה דרך שגויה שבה הלכה כבר בעבר - ומוסרת לידי המונופול גם את תגלית הגז התשיעית והעשירית שלחופיה. משרד האנרגיה עוד לא הבין איך יצליח לחייב את דלק ונובל לפתח בזמן את מאגר לווייתן - וכבר אץ־רץ להגדיל עוד יותר את השאלטר שבידיהן; הממונה על ההגבלים העסקיים עוד לא מצא את הפתרון למלכוד של הפקדת משאב טבע אסטרטגי בידי גורם פרטי אחד — אך שותק כשהבור מעמיק;...

איזה מסר מעבירה הממשלה למונופול הגז כשגם את סמכותה לפי חוק היא לא מעזה לממש מולו? איזה ריח מדיפים דיוני משרד האנרגיה על הארכת רישיונות המונופול, בעוד הם מבזים ומשפילים את ועדת טרכטנברג, ועדת צמח, ועדת הריכוזיות ומבקר המדינה? מה מידת האמון שצריך האזרח להפגין היום בבוקר כלפי נבחריו?"

 

ומי שר האנרגיה האחראי על השחיתות הזו?

2505420784.jpg2505420784.jpg

 

כשהמדינה מוותרת על המיליארדים לטובת תשובה, ברור שבסוף נשלם עוד מיסים כדי שהבזבוז ימשך והמחירים יעלו.

כל זמן שאין בחירות אישיות, סילבן שלום יכול לדפוק אותנו ככל שמתחשק לו ובבחירות הוא יכנס שוב לממשלה בחסות הבוחרים למפלגה שלו.

 

יהודה

 

יהודה


×
×
  • תוכן חדש...