Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3568 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ממה שאני רואה מסביבי - חיים במינוס וכל כמה שנים מזרימים קצת כסף מקרן השתלמות שנפתחת.

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

חיים באשליה שכאילו אנחנו יכולים ליקנות רכב חדש, אייפון, פלאזמה ואייפד. במציאות הכל של הבנק ואנחנו רק בחובות.

לדעתי הסיבה שאנשים לא יוצאים באמת לרחובות היא בשל הקלות שהוא יכול לקבל הלוואה בקליק לכל מטרה ישר מהכורסא וככה "ליפתור" את הבעיות שלו.

 

ביום שהלוואות הנ"ל יגמרו ואנשים יוכלו ליקנות רק מה שבאמת הם יכולים להרשות לעצמם בכסף מזומן נגלה כמה אנחנו באמת עניים ואז תהיה כבר חגיגה ברחובות :-).

 

איך הול השיר?.: "בתשלומים....בתשלומייםםם...".

 

(מעניין מי עומד מאחורי העידוד להלוואות לכל מטרה...אולי זו הסם הרגעה של שלטון/מדינה/טייקונים לאזרחים קשיי יום זועמים?).

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

אז מה זה אומר? שלאנשים יש כסף או שכולם חיים על המינוס?

 

זה אומר ככה:

 

1. אין היום איפה להשקיע, הריביות מגוחכות ולכן אנשים נוטים להוציא את הכסף על רמת חיים גבוהה יותר.

2. גם כשהמיכירות עולות, צריך לראות מה עולה ומה יורד. עד לפני כמה שנים, מזדה 3 הייתה הרכב הנמכר ביותר בארץ, אח"כ פוקוס, היום זה פיקנטו, מרכב הכי נמכר בארץ בערך של כ 125K ש"ח, נהפכנו למדינה של הרכב הנמכר ביותר בשווי של 70K ש"ח.

3. כבר בראשית התנ"ך הסופר המקראי הבין שאנחנו עם ייללן וקשה עורף, אין מה לעשות, זה אנחנו.:wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

1. אין היום איפה להשקיע, הריביות מגוחכות ולכן אנשים נוטים להוציא את הכסף על רמת חיים גבוהה יותר.

נקודה חשובה. בדקתי לאחרונה עם "חבר שמבין" את אפשרויות ההשקעה של הסכום החביב-אך-לא-גבוה שחסכתי לאחרונה,

והמסקנה שלו (!) הייתה: עזוב, תקנה איזה אוטו. בשביל להגיע לסכום שלא ייבלע בדמי ניהול של אפיקי השקעה שונים

צריך וואחד נחישות ועצבי ברזל למשך תקופה ארוכה.

ישראלים ממוצעים עם עצבי נחושת מהולה בחרס נשברים הרבה לפני ואת המעט שנחסך הם משליכים להלוואה / משכנתא

בבחינת "תמות נפשי עם פלישתים".

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

נניח לרגע שחסכת סכום של משפחתית חדשה.

במקום לשים אותו בבנק ולקבל אפילו שקל ריבית בחודש הוא ממליץ לקנות רכב ולספוג ירידת ערך מאסיבית ?

עצה כזו טובה רק במידה וכבר יש לך את בית חלומותיך וסיימת כבר לחסוך לתואר של הילדים.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם

סכום עודף של משפחתית ממוצעת הוא בעייתי ביותר (ברמה של "צרות של עשירים").

 

מרבית בתי ההשקעות לא ינהלו לך תיק עם 120K ש"ח "עלובים".

נדל"ן אין ב 120K ש"ח.

הבנק על שלל תוכניותיו המפתות ביותר יתן לך מכות ולא ריבית ומה שהוא כן יתן, גורם ישר לחשוב משהוא בסגנון של "אני אנהג ברכב מיושן כי הכסף בבנק ואני מקבל עליו ריבית של 90 ש"ח לשנה?":2gunfire:

 

ואז עולה פתאום המחשבה, אתה עובד כ"כ קשה כל השנים, למה שלא תפרגן לעצמך איזה מזדה 3 חדשה, או איזה פיקנטו, או טיול לחו"ל?

 

להגיד לך שזה צעד נכון כלכלית? קטונתי מלשפוט, אבל המון אנשים עושים את זה.

המון!

ואתה רואה את זה יפה מאוד במכירות המכוניות ובטרמינל של נתב"ג שגם שם, אגב, הרוב נוסע לבורגס ואנטליה והרבה פחות לארה"ב.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
שטויות. מי שחי ב"מצב חרום" קונה לבן או יוגורט בסיסי ולא מעדנים ב-5 ש"ח ל-100 מ"ל.

בדיוק להיפך. מי שחי ב"מצב חירום" צריך יוגורט ומיד, ולכן קונה את מה שמוכרים בתחנת הדלק במחיר כפול מהסופר. וכך בכל דבר. זו הנקודה.

 

אתה מדבר על מי שמצמצם הוצאות מתוך ראיה לעתיד, וזה לא מה שאני דיברתי עליו.

 

דני

פורסם

עוד גורם ליוקר המחיה:

 

http://www.haaretz.co.il/captain/room404/.premium-1.2306911

נטוויז'ן ללקוחות: רוצים הקלטה? בואו לחיפה

• משרד התקשורת: לא עושה דבר

האזינו: לקוח מבקש הקלטה של שיחה שלו עם נטוויז'ן, החברה מזמנת אותו למשרדיה בחיפה. משרד התקשורת מסרב לעזור...

 

בעקבות המכתב התקשרה נציגה של נטוויז'ן לזוג ואמרה שאיתור ההקלטה יארך שבוע, וכי יהיה עליהם להגיע למשרדי 013 נטוויז'ן בחיפה כדי להאזין לה – דרישה שערורייתית, הזויה וחסרת כל בסיס. למרות זאת, הזוג הביע הסכמה לבוא לחיפה. מאז ניתקה החברה קשר, לא השיבה לפניותיהם, לא הציגה את התיעוד ולא החזירה את הכסף...

לפי הרשיון, אסור לחברה לספק שירות ולגבות עליו תשלום, אלא אם הזמנת השירות תועדה במסמך חתום בידי המנוי, דוא"ל, שיחת טלפון, פנייה דרך אתר החברה או צ'ט עם נציג שירות. כאמור, בני הזוג גפן מכחישים שהשירות הוזמן, ונטוויז'ן מסרבים להציג תיעוד.

 

לפי הרשיון, החברה חייבת לשמור את תיעוד העיסקה במשך כל תקופת ההתחייבות של המנוי (אם יש התחייבות) או במשך שנה וחצי (אם אין התחייבות), וכן חצי שנה אחרי שליחת החשבון הסופי למנוי. נטוויז'ן לא מסרה לזוג גפן העתק של התיעוד.

 

לפי הרשיון, החברה מחוייבת להשיב בכתב ובצורה מנומקת לפניית המנוי תוך 21 יום ממועד הפנייה. נטוויז'ן לא השיבה בכתב לפנייתם של הגפנים, אלא שלחה אליהם נציגים טלפוניים, כנראה מתוך מחשבה שיהיה קשה להם יותר להקליט שיחה מאשר לתעד התקשרות בכתב.

 

לפי הרשיון, אם מנוי טוען שלא הזמין שירות והחברה לא מחזיקה תיעוד של ההזמנה, היא חייבת להחזיר את הכסף ללא כל תנאי, בתוספת הצמדה וריבית. נטוויז'ן לא החזירה את הכסף לזוג גפן. ...

 

למרבה הצער, הרשיון של נטוויז'ן לא מחייב אותה להעביר עותק של תיעוד ההזמנה לידי הלקוח. הוא כן מחייב אותה להעביר עותק כזה ל"מפקח", לשון החוק – כלומר הרגולטור, משרד התקשורת, תוך חמישה ימים ממועד הבקשה.

 

משרד התקשורת יכול לדרוש מנטוויז'ן עותק של התיעוד, כדי לוודא שהחברה לא גנבה כסף מהזוג גפן. הוא יכול לחייב את החברה להציג את גירסתה לאירוע, כדי לוודא שהיא לא פועלת בניגוד לתנאי הרשיון. אם נטוויז'ן פעלה בניגוד לרשיון, משרד התקשורת יכול לקנוס אותה. הוא יכול גם לפתוח בחקירה נרחבת יותר נגד החברה, במיוחד לאור העובדה שמדובר בשור מועד שמשקר ללקוחות, ומשום שלא מדובר במקרה בודד אלא בשיטה – בידי "הארץ" עשרות עדויות על מקרים דומים, כמה מהם מתועדים בהמשך הכתבה...

 

גם מיה פרלמוטר נתקלה בנוהל "גניבה והתחמקות" של נטוויז'ן...."

 

לדעתי צריך להפיץ לכל אמצעי התקשורת שבמקרה של ויכוח, לא להסכים לקבל מהשודדים שיחות טלפון וכמובן לא לטלפן אליהם. הכל צריך להתנהל בכתב, כלומר- דוא'ל, צ'אט או דואר נייר.

 

יהודה

פורסם

מתעלק על יוקר המחייה,

חזרתי משבוע בברלין ויצא לי לעשות קניות של מוצרים בסיסיים שאני רוכש גם כאן בסופר.

איך זה שחבילת ביצים,לחם,חמאה,בשר ועוד מוצרים בסיסים עולים מקסימום מחצית מהמחיר בארץ?

מוצרי סופר פארם(מברשת שיניים,משחה,דאודורנט) וכו עולים שליש מכאן כאשר אלו אותם מוצרים אחד לאחד?:evil::evil::evil:

איך גונבים אותנו ככה בדברים הכי בסיסיים?:brickwall:

HU:PIONEER 5850MP,COMP:RAINBOW DREAM LINE SLX265,AMP1:JBL 75.4,AMP2:BAZOOKA ELA60.2

 

 

פורסם

dany תבדוק את המשכורות שלהם ואחרי זה תחזור לדווח, אני יכול להגיד לך שמשכורת טובה בגרמניה היא סביב ה2200 יורו לחודש, וזה תקף גם לאוסטריה.

ובעוד שבשוויץ ב3500 פרנק אתה בקושי מסיים את החודש.

פורסם
מתעלק על יוקר המחייה,

חזרתי משבוע בברלין ויצא לי לעשות קניות של מוצרים בסיסיים שאני רוכש גם כאן בסופר.

איך זה שחבילת ביצים,לחם,חמאה,בשר ועוד מוצרים בסיסים עולים מקסימום מחצית מהמחיר בארץ?

מוצרי סופר פארם(מברשת שיניים,משחה,דאודורנט) וכו עולים שליש מכאן כאשר אלו אותם מוצרים אחד לאחד?:evil::evil::evil:

איך גונבים אותנו ככה בדברים הכי בסיסיים?:brickwall:

ברלין היא אחת הערים העניות ביותר בגרמניה ולכן יוקר המיחייה בה בהתאם.

בדוק את רמת המחירים במינכן או בשטוטגרט ותבין.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם (נערך)

אולי יחסית למינכן,לדעתך המחירים בסופר שונים?

המצב ברחובות ממש לא נראה עני.

אני מוכן לחיות בעוני כזה.:lol:

עריכה אחרונה על ידי dany

HU:PIONEER 5850MP,COMP:RAINBOW DREAM LINE SLX265,AMP1:JBL 75.4,AMP2:BAZOOKA ELA60.2

 

 

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

מתברר שיוקר המחיה דווקא מועיל. הנה, יש אנשים שמרויחים מיוקר המחיה, ואפילו מרויחים טוב:

"חברות המזון משקיעות מיליוני ש' יחד עם "ידיעות אחרונות" לשיפור דימוין הציבורי

בעקבות מחאת יוקר המחייה, החברות שכרו את שירותיה של יעל דרומי, לשעבר עורכת "ממון", לערוך סדרת כתבות ומוספים בעיתון...

ישלמו לעיתון סכום שעשוי להגיע ל–4 מיליון שקל, בתמורה לקמפיין לשיפור תדמית חברות המזון, על רקע המחאה נגד יוקר המחייה. הקמפיין כולל תוכן מערכתי בעיתון, ... יעל דרומי, לשעבר עורכת המוסף הכלכלי "ממון" של "ידיעות אחרונות". לפי מקורות המקורבים לענף המזון, דרומי תקבל 40% מעלות הקמפיין ו"ידיעות אחרונות" יקבל 60%....

דרומי פרשה מעריכת "ממון" בסוף 2013, לאחר 15 שנה ב"ידיעות אחרונות". עם פרישתה היא פתחה משרד לייעוץ אסטרטגי, שמתמחה בשיתופי פעולה בין גורמים עסקיים לגורמי מדיה שונים. בן זוגה, עידן מוטולה, החליף אותה בעריכת מוסף "ממון"....

יום העצמאות הפיץ העיתון מוסף מיוחד בשם "על הדבש ועל הקרמבו", שכלל כתבות נרחבות ומחמיאות לחברות הגדולות. .... ההערכות הן כי תמורת המוסף המיוחד חברות המזון שילמו 1–1.5 מיליון שקל.... לקוראים לא קל להבחין אילו כתבות הן מטעם התעשיות או בשיתוף עמן, ואילו הן כתבות עיתונאיות לכל דבר...

 

אז יעל דרומי מרויחה מצוין מיוקר המחיה. גם אני רוצה סכומים עגולים כאלה. אולי אציע גם את שירותי לחברות המזון?

 

"ידיעות אחרונות" מרבה לקיים שיתופי פעולה עם גופים מסחריים וציבוריים שמגיעים לידי ביטוי גם בכתבות מערכתיות. כך למשל, העיתון מוציא לאור מוספים הכוללים פרויקטים שונים המקדמים את בנק הפועלים, ובאחרונה גם עם חברת אסם, וכן עם גופים ציבוריים, בהם קק"ל, הסתדרות המורים ומשרד החינוך. ... "

"ידיעות אחרונות" גם מוביל קו מערכתי שאינו מצדד בביצוע שינויים מבניים במשק הישראלי, כאלה שעלולים לפגוע בחברות הגדולות ובמוקדי הכוח במשק.

ומה איתי? גם אני רוצה ל"קדם ע"י כתבות מערכתיות". יש למישהו רעיון איך ניתן להצטרף לחגיגה?

 

ואיך אפשר בלי הפרשן הכלכלי הבכיר (מענין במה הוא בכיר):

 

" הפרשן הכלכלי של העיתון, סבר פלוצקר, אף פירסם באחרונה טור פרשנות שעורר הדים רבים, שבו תקף את העיסוק הציבורי הגובר ביוקר המחיה, וטען כי העיסוק בנושא עלול לפגוע ברווחי החברות ובשכר העובדים"

ב"ידיעות" של היום סבר פלוצקר מאיים שחידק "יוקר המחיה" משתלט עלינו. "ישראל השתגעה, השתלטה עליה אובססיה, השתלט דיבוק המחירים ואינו מרפה". כתוצאה מכך נגרמים לטענתו נזקים:

- מטפלים בבטוחים הבריאות הפרטים ולא מטפלים בבעיות בריאות חמורות כמו אורך התור לניתוח או הזקן ששוכב במסדרון. הממשלה צריכה להזרים כסף.

- סטימצקי פושטת רגל מכיון שמלחמת המחירים עם "צומת ספרים" הביאה לקריסתה. טוב שיצא חוק שמעגן מחיר גבוה של ספרים.

- לא טוב להעלות את שכר הקופאיות בסופר, כי זה יגרום להעלאת מחירים.

- ביטול המכסים על מזון מיובא יפגע בשכרם של עובדי תעשית המזון

- המגמה תגרום ל"תחרות אלימה...שבה ...לא ישלמו שכר עבודה מעל המינימום, לא תוכר התארגנות עובדים, לא יתרחש שיפור טכנולגי.

- הציבור לא מעונין באידיאולוגיה של יוקר המחיה, אלא מעונין בקשת רחבה של מחירים. הציבור מוכן לשלם יותר מיסים , כדי לממן שירותים טובים יותר כולל שירותי בריאות.

 

מענין מי זה הציבור שהוא מכיר. אלה שאני מכיר בהחלט מעונינים שהמחירים יהיו זולים יותר ולא רואים שום סיבה לשלם יותר מס, בזמן שהממשלה מבזבזת ללא הכרה.

 

כל דמגוגית ההפחדה הזו לא מתיחסת למציאות בארצות אירופה וצפון אמריקה. שם משום מה מחירי המזון (ועוד מחירים) יותר זולים מאשר בארץ ומשום מה לא קרו שם כל האסונות שהוא מנבא לנו בארץ.

 

ועל הפרק : מי הטייקון התורני שנהנה הפעם? את מי משרתת הדמגוגיה הזו?

מכיון שהטקסט הכי ארוך נוגע בביטוחי הבריאות, שם שודדים אותנו עם אחוזי רווח דמיונים שלא קימים בחברות ביטוח בעולם, נראה לי שהנהנים הם משפחת המבורגר, בעלי חברת הביטוח הראל, המבטחת הגדולה ביותר בתחמי ביטוח הבריאות.

 

יהודה


×
×
  • תוכן חדש...