Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3568 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

המצות הרגילות עולות 30 שקלים (גם 2.5 קילו וגם מצות יהודה).

מי שרוצה לשלם פי 3 על אותה כמות (בדרך כלל החרדים קונים את השמורות) שיהנה...

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הבחור אמנם צעיר והעלה שאלה טובה.

אני אמנם קצת יותר בוגר ממנו, אבל אני תוהה לעצמי באמת, איך בלי עזרה מההורים אוכל לקנות דירה?

ולא, אני לא מדבר על בית החלומות שלי, שבטח עולה כמה מיליונים טובים, אני מדבר על דירה סבירה בת 4 חדרים באיזור סביר ובינוני במדינה. לא בלב תל אביב.

איך, אני בחור בן 21, אמור לקנות בית? הון עצמי עד גיל 28-30 כנראה שלא יהיה לי בשביל בית. המחירים רק מרקיעים שחקים. דירה באיזור שאני גר בו, עלתה בעבר בסביבות 400-450 אלף ש"ח, היום דירות משומשות כאלו נמכרות בסביבות 800-850 אלף ש"ח.

 

עוד שנה אני משתחרר מהצבא. בהנחה שהכול יהיה בסדר, אני מקווה ב2015 או ב2016 להתחיל ללמוד. נניח שאתחיל ללמוד ב2016, ואספיק לעבוד שנה וחצי.

כל חודש ארוויח 5000-5500₪, חלק מזה יילך לשדרוג של הרכב, והשאר ישמר ללימודים כנראה.

אני לא רואה את עצמי מתחיל את החיים עם כמה עשרות אלפי שקלים. כלומר כן זה אפשרי, אבל לא אוכל לקנות ככה בית בחיים. נכון שאחרי, או אפילו בזמן הלימודים מתחילים לעבוד, אבל עדיין זה נראה בלתי אפשרי ולא הגיוני.

 

זה הזוי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

ולמה לקנות בית זו פסגת השאיפות?

אם המחיר מתאים, קונים. אם יקר מדי לא קונים. אם מספיק אנשים יצמדו לדרך הפעולה הזו, המחירים יהיו סבירים.

אלא מאי, כולם פשוט חייבים דירה בבעלות כי שכירות זה "כסף לפח". לשבת ערב וללמוד את המספרים הם לא ישקיעו, אבל לזרוק שלושים שנה מהחיים על תשלומים של משכנתא, למה לא.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

שאיפה זה לבנות בית בצפון, עם מרתף, חדר הקלטות ומוסך סגור שאוכל לאכסן בו 3-4 רכבים, בריכה וכו'.

אבל צריך להתחיל ממשהו צנוע יותר בחיים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
הבחור אמנם צעיר והעלה שאלה טובה.

אני אמנם קצת יותר בוגר ממנו, אבל אני תוהה לעצמי באמת, איך בלי עזרה מההורים אוכל לקנות דירה?

ולא, אני לא מדבר על בית החלומות שלי, שבטח עולה כמה מיליונים טובים, אני מדבר על דירה סבירה בת 4 חדרים באיזור סביר ובינוני במדינה. לא בלב תל אביב.

איך, אני בחור בן 21, אמור לקנות בית? הון עצמי עד גיל 28-30 כנראה שלא יהיה לי בשביל בית. המחירים רק מרקיעים שחקים. דירה באיזור שאני גר בו, עלתה בעבר בסביבות 400-450 אלף ש"ח, היום דירות משומשות כאלו נמכרות בסביבות 800-850 אלף ש"ח.

 

עוד שנה אני משתחרר מהצבא. בהנחה שהכול יהיה בסדר, אני מקווה ב2015 או ב2016 להתחיל ללמוד. נניח שאתחיל ללמוד ב2016, ואספיק לעבוד שנה וחצי.

כל חודש ארוויח 5000-5500₪, חלק מזה יילך לשדרוג של הרכב, והשאר ישמר ללימודים כנראה.

אני לא רואה את עצמי מתחיל את החיים עם כמה עשרות אלפי שקלים. כלומר כן זה אפשרי, אבל לא אוכל לקנות ככה בית בחיים. נכון שאחרי, או אפילו בזמן הלימודים מתחילים לעבוד, אבל עדיין זה נראה בלתי אפשרי ולא הגיוני.

 

זה הזוי.

אני גם מסכים עם מה שניטש כתב לך אבל בנוסף:

אז אל תשדרג את הרכב (ובכלל למה סטודנט צריך להחזיק רכב ?).

וקח את הכמה עשרות אלפים שתחסוך ותשקיע אותך בחוכמה. כל חודש שתעבוד תחסוך עוד ועוד עד שבסוף יהיה לך מספיק.

תחיה ברמת חיים שתואמת את מה שיש לך.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם
המצות הרגילות עולות 30 שקלים (גם 2.5 קילו וגם מצות יהודה).

מי שרוצה לשלם פי 3 על אותה כמות (בדרך כלל החרדים קונים את השמורות) שיהנה...

 

לא הבנת את הפואנטה, זה נכתב בהמשך לדיון בעמוד הקודם על אנשים חסרי מודעות צרכנית/כלכלית, נכנסו לרמי לוי עם העגלה, על הכניסה ערמה של המצות האלה ב 90 ש"ח, לא חושבים פעמיים, הרי באו לקנות חצי סופר לקראת החג, צריכים מצות והופ, מצות ב 90 ש"ח בתוך העגלה.

 

בבית הם ישברו את הראש איך הגיעו לקניות לחג ב 1200 שקל אבל אין איך לבדוק ואין איך להחזיר, אותם אנשים כלל לא טורחים לקחת את החשבון מהקופה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

בגירה, המחיר של המצות זה רק בלוף, הרי ברמי לווי (ובכל רשת אחרת) צריכים מחזור מכירות מסויים,ומערך הזמנות בשווי מסוים, איך עושים את זה? מעלים מחירים על מוצרי "עונה", לדוגמא, ב20 באפריל מתחיל הOSTER, המוצר הכי נחוץ הוא ביצים, לקחו ביצים רגילות שינו את השם, והעלו את המחיר (פי 3) ,מחזור המחירות של הביצים מכסה על מוצרים אחרים שפחות מכניסים, איך אני יודע? כי אני זה שאחראי לזה :lol: (פה בשוויץ), העבודה שלי היא מערך ההזמנות, החזקת המחסן בשווי מסויים, ועוד.

 

לגבי קניה חכמה, אני מאותם האנשים שלא קונה חכם, אני לא מסוגל להיכנס לסופר שמפוצץ אנשים, וכולם דוחפים וצועקים, אני פשוט לא מסוגל לזה, לא איכפת לי להוציא עוד 10 פרנק, ולקנות בשקט שלי, מאשר להתחיל להידחף, מי שהיה באירופה מכיר את הרשתות ALDI (בכל מקום יש שם אחר אבל הסמל אותו דבר), LANDI, אילו רשתות שמאוד זול לקנות בהם, אבל מה, לרוב אתה תמתין לפחות 20 דקות בתור לקופה, והכאוס שהולך בפנים זה טירוף.

פורסם
אני גם מסכים עם מה שניטש כתב לך אבל בנוסף:

אז אל תשדרג את הרכב (ובכלל למה סטודנט צריך להחזיק רכב ?).

וקח את הכמה עשרות אלפים שתחסוך ותשקיע אותך בחוכמה. כל חודש שתעבוד תחסוך עוד ועוד עד שבסוף יהיה לך מספיק.

תחיה ברמת חיים שתואמת את מה שיש לך.

כי המרחק בין המקום שאני רוצה ללמוד לבית שלי זה משהו כמו 8 ק"מ לכל כיוון. עם תחבורה ציבורית ייקח לי המון המון זמן להגיע.

חוץ מזה, סוג של פינוק, יותר נוח לקום מאוחר ולהגיע הביתה יותר מוקדם. (זה גם יתרון אם תהיה לי עבודה)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
אני מנסה לשמור על ראש פתוח לגבי המוצרים הגנריים.

זה לא שלא ניסיתי כמה מהם, ולמען האמת ניסיתי די הרבה מהם.

הם פשוט לא טעימים לי.

אני מעדיף את מעדנות מאשר את שלושת הקופים או "המותג!!!1!1!!1", החלב של טרה לא משהו, החומוס של צבר הכי טעים לי לעומת מעדני שמוקי\חומוס וופלה\"המותג!!11!1!11!!!" וכדומה.

יש משהו אחד שאני לא מתכנן לנסות אפילו: קולה של שופרסל. רק המחשבה מעבירה בי חלחלה.

 

לעומת זאת, יש כמה מוצרים שאני דווקא מעדיף של שופרסל על פני מותגים שונים למיניהם, ורובם המכריע הם לא מזון אלא דברים אחרים.

 

לא צריך לקנות בלי הבחנה, ואני מסכים אתך שהקולה של שופרסל זה סירופ מגעיל. אבל ערסינ סבל, ועולה כמה עשרות אחוזים פחות מקוקה\פפסי, אז זה מה שנכנס הביתה. ושימורי ירקות (מלפפונים חמוצים וזיתים ) מגיעים מאותם מפעלים כמו המותגים, אבל עולים פחות, וכך גם הקפואים ממותגי הבית, כך שאין סיבה לשלם תמורת המדבקה.

ועוד דבר שלמדתימאשתי והיא מאמא שלה) - מוצרים שימושיים ועם חיי מדף ארוכים לקנות כאשר יש מבצע, לא כאשר יש בהם צורך. סיכוי טוב לחסכון, למרות שזה הימור על המחיר העתידי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
כי המרחק בין המקום שאני רוצה ללמוד לבית שלי זה משהו כמו 8 ק"מ לכל כיוון. עם תחבורה ציבורית ייקח לי המון המון זמן להגיע.

חוץ מזה, סוג של פינוק, יותר נוח לקום מאוחר ולהגיע הביתה יותר מוקדם. (זה גם יתרון אם תהיה לי עבודה)

 

יש לך רנו חדשה,לא?

זה רכב,לעשור,הקרוב מבחינתך.

 

אולי היה לי קצת מזל ואולי זה כי ככה הסתדר בכל מקרה, חתמתי קבע ועם הזמן הגעתי לשכר נורמאלי,

 

מההתחלה חסכתי את הכל וככה במשך כמה שנים טובות מאוד.גרתי עם ההורים והכל היה על חשבונם,נסעתי באוטובוסים וברכב לפעמים וההוצאה היחידה הייתה אצלי דלק ומגיל 18 עד 27 לא החלפתי רכב.

 

הגעתי לחיסכון משמעותי,בזמן שכל מי שהכרתי השתוללו עם חתונות במחירי עתק,רכבים חדשים וחופשות בוגאס.

 

השתחררתי,המשכורת עלתה והתחלתי לשלם משכנתא(חצי מהבנק חצי מההורים),

עכשו סיימתי להחזיר אותה.

 

הדירה נראת חרא ויש צורך בשיפוץ נרחב,אני נוסע על חרא אוטו(לפחות הוא לא עולה לי כלום) ולמעט טלויזיה שקניתי לא מזמן הכל ישן ונקנה משומש...וכן,אני מרוויח לא רע בכלל ועדיין ככה צריך לחיות אם אתה רוצה דירה...

 

כל ההתחלות קשות,קשות מאוד אפילו..

אבל אם אתה רוצה שיהיה לך משהו צריך לקבל אותה,אם תשתרלל עם רכבים וחופשות לא תחסוך שקל.

 

לדעתי במהלך הלימודים וכולל,השנה הזו אתה יכול לחסוך 100,שזה סכום מכובד מאוד!

Infiniti G37-Sold

Toyota Corolla 2014-חזרה לאלבר

Ford Focus 1.5 2016

פורסם

אם אחזיק את הרכב עשור, אחר כך יהיה לי מאוד קשה לבצע את הקפיצה לרכב חדש.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

נכון. מצד שני, אם תסכם את העלו של החלפת רכב פעמיים בתקופה זו (נניח -עם ב-4-5 שנים) תגיע לעות כוללת יותר גבוהה. זה נראה קל כיון שהסכום לעל החלפה יותר קטן, אבל תספוג פעמיים את ירידת הערך של רכב חדש, במקום פעם אחת + ירידת הערך המופחתת של ישן + קצת טיפולים ותיקונים.

הגישה שלי - להחזיק רכב עד התקלה המג'ורית הראשונה. אם זה קורה אחרי 6 שנים להחליף אז אם אחרי 12 - מה טוב. ואני כבר מבוסס מספיק בכדי שהעלות של החלפת רכב לא תזעזע את המאזן שלי.

דור - אתה מפונק מאד. הבנים שלי למדו\לומדים במרחק דומה מהבית, נוסעים בשני אוטובוסים בבוקר (בחזרה יש ישיר) ולא חולמים על רכישת רכב או החזקתו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מדוע פעמיים?

הרכב ימכר נניח בגיל 4-5, בסביבות 35-40 אלף ש"ח, הקפיצה לרכב חדש אז תהיה לכל הפחות 25-30 אלף ש"ח.

אחריי הלימודים אלוהים גדול, מקווה כבר שתהיה עבודה.

 

על זה שאני מפונק אין ויכוח, אבל כשאין לך תחבורה ציבורית בשבת והתחבורה הציבורית גרועה, אין ברירה אלא להחזיק רכב.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

יש ברירה, גם אני תקוע ולא מחזיק רכב.

אני פשוט לוקח את התקופה הזו כתקופה שבה אני חוסך כמה שיותר (כמעט את כל המשכורת), אני עובד במשרה מלאה, סטודנט וכן אני סובל בתח"צ ומצטמצם.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם
ולמה לקנות בית זו פסגת השאיפות?

אם המחיר מתאים, קונים. אם יקר מדי לא קונים. אם מספיק אנשים יצמדו לדרך הפעולה הזו, המחירים יהיו סבירים.

אלא מאי, כולם פשוט חייבים דירה בבעלות כי שכירות זה "כסף לפח". לשבת ערב וללמוד את המספרים הם לא ישקיעו, אבל לזרוק שלושים שנה מהחיים על תשלומים של משכנתא, למה לא.

 

בהנחה שלוקחים משכנתה הגיונית, נניח של 3000 שקל לחודש פלוס מינוס, שזה פחות או יותר שכירות לדירה שלושה חדרים באזור סובב תל אביב. אשמח להסבר למה לשכור שלושים שנה דירה כזו זה בסדר, אבל לשלם שלושים שנה משכנתה כזו זה לזרוק שלושים שנה מהחיים ?

SAY MY NAME | www.alonadler.com


×
×
  • תוכן חדש...