Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אקסל לסטרט-אפיסטית צעירה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4610 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לקוחה שלנו מאזור ת"א, בחורה צעירה, צריכה עזרה בשיוף אקסל של תוכנית עסקית , קישורים בין גיליונות, קצת נוסחאות, היגיון מסחרי בריא וכאלה. רוב החומר שלה מוכן אבל היא צריכה סיוע בהעלתו לגיליון אחד.

אם יש מישהו שמוכן לעזור לה היום/מחר, בתשלום, אנא שילחו לי ה"פ.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

סליחה על חטיפת השרשור, אבל מנסיוני יזמי היי טק הם בדרך כלל או טכנולוגים מוכשרים, או אנשי עסקים חדים או שניהם. אלה ואלה יודעים להפעיל אקסל טוב. איך בדיוק היא נופלת פה?

 

או שלא מדובר בהיי טק, ואז אפשר לחזל"ש.

 

אני בדיוק מלמד את אשתי שהיא לא זה ולא זה איך לעשות Pivot talbe, לא שמחה גדולה.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

אולי זה לא הייטק ואולי היא אשפית תכנות עם ידע אפסי בכתיבת מסמכים... בקריירה הקצרה שלי ראיתי לא מעט מנהלים בכירים שכותבים עם שגיאות כתיב באנגלית וגם אנשים טכניים שלא יכולים לעשות גרף באקסל אם החיים שלהם היו תלויים בזה - אין שום קורלציה בין כישורים כאלה לאחרים.

 

בכל מקרה, לפותח השרשור אני יכול לומר רק דבר אחד: Tits or GTFO. :mm_yeah:

פורסם

לא בא לשפוט, סתם גם לי ישר עלתה האסוציאציה כמו ש-nitch אמר- שאם היא סטרטאפיסטית ולא התגברה על האקסל סביר להניח שהיא לא באמת סטארטאפיסטית. יכול להיות שזה סתם דעה מעוותת שלי... באמת לא שופט, סתם משתף מהרהורי ליבי...

פורסם

סתם מתוך סקרנות (בתור מי שמתעתד מתישהו לבנות עסק עצמאי), מהן לדעתכם תכונות סף נוספות לסטארטאפיסט "אמיתי" חוץ מידיעת אקסל על בוריו?

 

לענייננו - שלחתי שאילתא לחבר שלי שמתעסק בפיננסים ומכיר אנשים מהתחום, אם ימצא מישהו מתאים אעדכן במיידי.

פורסם

לא צריך לדעת אקסל על בוריו ולא צריך לדעת בכלל. צריך להיות מסוגל להוריד מדריך מהאינטרנט ולהשתלט על זה תוך כמה ימים.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

גם סוג של הייג'קינג אבל זה טרי מהיום אז אני משתף:

 

בחור מהעבודה שלי, טיפוס הייטקיסטי מאוד נחמד אבל לא טכנולוג גדול (לא נאמר בתור עלבון - גם אני לא טכנולוג גדול, או אפילו קטן) ביקש ממני לעזור ביצירת דו"ח אקסל שעליו לעשות מדי יום. מכיוון שזה לוקח לו כחצי שעה מדי יום, הוא לא מצליח להגיע לזה ולכן עושה את זה פעם בכמה ימים.

ביקשתי שיראה לי את הדו"ח ומסתבר שמדובר ב-10 שאילתות מבסיס נתונים שמוכנסות בקופי פייסט לתוך טבלאות מקבילות באקסל (גיליון לכל טבלה) ומשם נלקחים חלק מהנתונים לתוך טבלה שנמצאת בגיליון נפרד. נשמע פשוט, נכון?

 

רק שאת הכל הוא עושה לגמרי ידנית.

 

הוא עושה פייסט לתוך הגיליון, מוחק ידנית את הנתונים שהוא לא צריך, מסדר את הנתונים ידנית ואז עושה קופי פייסט של הנתונים הספציפיים שהוא צריך לתוך הטבלה הסופית. כן - במקום לעשות נניח =B2 בתוך הטבלה הסופית כדי שהיא תתעדכן אוטומטית, הוא עושה קופי פייסט - ידני...

יש לו גם עמודה של נתונים ממוצעים שאותה הוא עידכן פעם אחת לפני כמה חודשים ומאז היא לא מתעדכנת (כי היא עודכנה ידנית...) ואת כל נתוני ההשוואה לממוצע הוא עושה מולה... :?:roll:

 

בקיצור, 20 דקות עבודה מול האקסל וקיצרתי את כל התהליך ב-80% בערך, ולא באמצעות pivot table או "חתירה למטרה" או כל פונקציית אקסל מפחידה אחרת, אלא באמצעות כמה קישורים ושתיים וחצי פונקציות סופר-פשוטות.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
צריך להיות מסוגל להוריד מדריך מהאינטרנט ולהשתלט על זה תוך כמה ימים.

או. או! או!!!

דריש - אם יש תכונה שנדרשת מסטארטאפיסט,

היא היכולת ללמוד לבד דברים חדשים.

אני חלש/עלוב באקסל אבל כשצריך משהו אני "נזכר" באמצעות גוגל.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

  • אחראי פורום
פורסם

מעבר ללקיחת יוזמה ואוטודידקטיות לפחות בדברים הקטנים,

סטארטאפיסט טוב ידע לגייס סביבו בעלי מקצוע שמשלימים את החולשות שלו.

אני חמור באקסלים אבל מעיף סולידים וקבצים לייצור במהירות, שותפה אחת אלופה ברגולציה וחלשה בתלת מימד,

שותף שלישי היה קלולס היסטרי בתכנון מוצר אבל אלוף האלופים בכל הקשור לקשרים עסקיים וגיוס (בוכטות) של כסף.

איך זה נגמר? נגמר טוב, בעיקר כי לא בזבזנו זמן בלנסות לתקן את הפאקים והחוסרים שהיו לכל אחד מאיתנו.

מניסיון, הכי מסורבלים ואיטיים הם ה-one man show.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם
מעבר ללקיחת יוזמה ואוטודידקטיות לפחות בדברים הקטנים,

סטארטאפיסט טוב ידע לגייס סביבו בעלי מקצוע שמשלימים את החולשות שלו.

אני חמור באקסלים אבל מעיף סולידים וקבצים לייצור במהירות, שותפה אחת אלופה ברגולציה וחלשה בתלת מימד,

שותף שלישי היה קלולס היסטרי בתכנון מוצר אבל אלוף האלופים בכל הקשור לקשרים עסקיים וגיוס (בוכטות) של כסף.

איך זה נגמר? נגמר טוב, בעיקר כי לא בזבזנו זמן בלנסות לתקן את הפאקים והחוסרים שהיו לכל אחד מאיתנו.

מניסיון, הכי מסורבלים ואיטיים הם ה-one man show.

 

התחלתי לעבוד בחברה למסחר. מיותר לציין ש95% מהעבודה מתבצעת באקסל, ולכן הייתי בטוח שכולם תותחים ברמה עולמית. לא לקח לי יותר מדי זמן להבין מספר דברים:

1. זה לא תותח\ לא תותח באקסל, יש אחד שמומחה בפקודות מאקרו מסובכות ואחר שמומחה בתחום אחר בתוכנה.

2. לומדים תוך כדי עבודה. לומדים הרבה יותר מהר תוך כדי עבודה צמודה עם אדם שמתמצא בתוכנה.

3. אקסל היא תוכנה מאוד אינטואיטיבית ברגע שיש את הסבלנות והזמן לשבת וללמוד משגיאות ותיקונן.

פורסם

מסכים עם איתי, אבל לפעמים אוזלת ידו או חוסר נסיונו של אדם אחד הם פרנסתו של השני ועדיף/פשוט יותר ללכת על מיקור חוץ. מניח שהיא כבר תלמד מהמקרה הנ"ל ותסיק את המסקנות הנדרשות להבא כשתגיע לשלב גיוס כח האדם.

 

אוטודידקטיות זה אחלה וגם אני אוהב ללמוד דברים חדשים מגוגל כשאני נתקל בבעיה, אבל אם הייתי בסיטואציה כזאת וללא חברים שיודעים את העבודה, לא חושב שהייתי מסכן את התכנית העסקית שלי בפונקציות שלמדתי לפני שעה וחצי. סביר יותר להניח שהייתי מפעיל את הפורום והרשתות החברתיות, מוצא מישהו אמין והגון ומשלם לו בכיף את הסכום שיבקש ע"מ שיעשה את העבודה באופן מקצועי.

×
×
  • תוכן חדש...