Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה לא אוהבים מיצובישי בארץ?


vadim6385
שימו לב! השרשור הזה בן 3996 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההתנהלות של כלמוביל מזכירה לי את UMI ואופל.

 

מאז שהתחיל השיווק של כל הדייהולטים, UMI זנחו את אופל, צמצמו את היצע הדגמים והביאו למצב שלפני סוף זכיון הייבוא נשאר רק דגם אחד.

נראה לי שבהנהלת UMI מורטים את השיערות עם המצב היום, שברולט יורדת במכירות משנה לשנה, הקרוז לא נמכרת בהתאם לציפיות, לעומתם אופל מתחזקת, היצע הדגמים יחסית עשיר, יש ייבוא חלקי של ספורטיביות (גרסאות OPC של קורסה ואינסיגניה) וגרסאות נישה (אסטרה GTC, אינסיגיה OPC ליין) וכל זה במחירים יחסית תחרותיים.

 

אם יקום יבואן שייקח את זכיון מיצובישי וישאיר לכלמוביל את יונדאי, אז אני בטוח שתהיה יותר תחרותיות.

 

קל להאשים את כלמוביל אבל צריך לזכור שגם למיצובישי, כיצרנית רכב, היו כמה שנים לא טובות בשוק האירופאי. בשנת 2008 מה שהיה להם להציע זאת הלנסר קלאסיק, שלא סתם זכתה לכינוי קלאסיק. היא הייתה מיושנת ולא מרשימה, בזמן שלשתי המתחרות העיקריות מיפן היו דגמים חדשים ואטרקטיביים יחסית. באותה השנה החלה גם העלייה הגדולה של יונדאי, תחילה עם ה-i30 ולאחר מכן עם ה-i30cw. ללנסר פשוט לא היה מה לתת בשוק.

גם כשהגיעה כבר הלנסר החדשה, גרסת ציי הרכב צויידה במנוע 1.5 ליטר שהפיק ביצועים חלשים ולא ממש הרשים אל מול הקורולה החדשה (שאז כבר קיבלה גיר אוטומטי רגיל) או המאזדה 3 החדשה/מחודשת.

לצידה של הלנסר נמכרו כאן שני רכבי שטח קשוחים שכבר "יצאו מהאופנה" (פג'ארו והאנטר) והאאוטלנדר הוותיק שדווקא מכר לא רע.

 

בניגוד ל-UMI, כלמוביל מעולם לא זנחו את המותג והמשיכו למכור כאן את רכבי מיצובישי גם כשלא היה להם "קלף מנצח" ביד. האאוטלנדר החדש שהגיע לא מזמן הוא קלף מנצח והוא אכן נמכר יפה מאוד בחודשים האחרונים, למרות שהוא מתחרה ראש בראש עם יונדאי ix35 משווקת אותה היבואנית ממש.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא שונאים מיצובישי בארץ, למעשה עדיין יש לה מוניטין טוב של אמינות ויעילות בסיסית. לפי דעתי הבעיה של מיצובישי טמונה לאחר שיווק ה"סופר" לאנסר, כי פשוט לא הייתה לה מכונית משפחתית (הקטגוריה הכי נפוצה) נורמלית שתתחרה בלאנטיס ובקורולה שהציפו את הכבישים בתקופה ההיא. הייתה להם את הכריזמה שלא יודעים עד היום לאיזו קטגוריה היא שייכת, ואת הלאנסר התאילנדית שלא הייתה ממש טובה.

באותה תקופה מיצובישי הרגישה כבר לא מיוחדת וכבר הסלוגן "מיצובישי ויש בה הכל" לא תפס כי טויוטה ומאזדה ואפילו ניסאן הציעו יותר ממנה (וזה עוד מבלי להזכיר שהקוריאניות תומחרו במחירים מפתים ואת האירופאיות שהשאירו לה אבק). גם בגזרת הקטנות הקולט התיישנה ואבדה מ"הקסם" ובמשפחתיות הגדולות/מנהלים הגאלאנט הממוצעת סבלה מבעיות שיווק. בקיצור תקופה מאוד רדומה בשביל מיצובישי. לפחות בארץ.

 

באמצע 2003 נחתה כאן הלאנסר שוב (קלאסיק) שאכן יוצרה ביפן, אבל הרכב כבר אז הרגיש מיושן ביחס למתחרות, בזבזן דלק וחלש עם התנהגות כביש סבירה בלבד. טויוטה נלחמה בה יפה עם הקורולה החדשה בזמנו והלאנטיס (זו שאפשר היה להשוות אף באף מול הלאנסר קלאסיק וגם אז לא בטוח שהיא הייתה מפסידה) הייתה לקראת סופה והמחליפה, המאזדה 3 הייתה כבר בדלת. כך ששוב הלאנסר מצאה את עצמה נחותה יחסית ולא מפתה יותר מחברותיה היפניות והאירופאיות. גם לא באבזור "ספורט" שכלל בין היתר הגה ספורט של MOMO ולוח שעונים לבן. גם מתיחת הפנים של סוף 2006 לא שינה דבר מעבר לכמה שטויות קטנות.

הדור האחרון של הלאנסר גם כן סובל מפלסטיקים חלולים, בידוד רעשים בעייתי וביצועים חלשים מאוד. מה שמפצה על זה, זה שלפחות עכשיו היא מרגישה די מודרנית ונראית טוב.

עם זאת חייב להגיד שעדיין מיצובישי מכרה בכמויות די טובות יחסית והביקוש אליה די יציב בשנים האחרונות.

 

^

ואלה היו 60 שניות על מיצובישי בישראל :wink: .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי מביאים דגם וחצי לארץ

 

גם אני חושב ככה וגם את מה שמעלים לארץ הוא מגזע נחות עם מנוע חלש ומעט אבזור. היה לי את הלנסר קלאסיק והוא היה מאוד אמין והייתי די מאמץ אותו וגם היה מאוד מטופל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדור האחרון של הלאנסר גם כן סובל מפלסטיקים חלולים, בידוד רעשים בעייתי וביצועים חלשים מאוד. מה שמפצה על זה, זה שלפחות עכשיו היא מרגישה די מודרנית ונראית טוב.

עם זאת חייב להגיד שעדיין מיצובישי מכרה בכמויות די טובות יחסית והביקוש אליה די יציב בשנים האחרונות.

 

^

ואלה היו 60 שניות על מיצובישי בישראל :wink: .

 

תוכל להסביר לי בבקשה מה זה "פלסטיק חלול"?

יש לי לנסר למעלה משלוש שנים ולמעלה ממאה אלף ק"מ ולא הרגשתי מה יש בתוך הפלסטיק... גם לא ווקאלית כי אין שום קירקוש.

בידוד רעשים? רק מכוון המנוע במאמץ ונהגתי במכוניות רועשות ממנה.

חסר כח? צודק בהחלט למרות שכשקניתי אותה היו לה יותר סוסים מלמזדה שלוש דאז.

לדעתי יש כאן בעיה של היבואן שלא הזדרז להביא מנוע חזק יותר.

אגב, ללנסר סדאן הנוכחית יש גירסה ידנית חזקה ולבת שלי בבוסטון יש כזאת. ממש כייף לנהוג בה.

 

אם אסכם, הלנסר 1.5, 1.6, היא סוס עבודה אפור ומשפחתי שמצוייד בכל מה שצריך ובהחלט עושה את העבודה... ועוד משהו: בסגמנט של "אפור ועושה את העבודה" יש את אפקט העדר וכולם נוהרים אחרי רכב אחד כמו מזדה שלוש ואת הטרנד התורן קובעות בהחלט חברות הליסינג וזה כבר עניין של תימחור להן ושווק. (עיינו ערך ניסן אלמרה שבחלוף הזמן מגלים את האיכות והאמינות שלה).

כשקניתי את הלנסר לא היו לי סנטימנטים אלא שיקולים אישיים של יהודי בן ששים ומשהו שידע כמה רכבים וכמה ק"מ בחייו. השיקול לא היה של חובב רכב אלא של סבא שצריך לשנע נכדים ונוסע כ 30000 ק"מ בשנה. הבדיקה הקיפה כעשר מכוניות והלנסר היתה עדיפה על כולן מבחינת נוחות, פשטות הפעלה, גובה הרכב, בגאז', איזופיקס ושבע כריות בטיחות. זה מה שאני צריך. אז תצאו בבקשה מענייני הפלסטיק החלול. זה לא חשוב... באמת לא חשוב...

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשוב זה עניין של דעה. גם כשאבא שלי קנה את הלנסר היה חשוב לו שיהיו 4 גלגלים, מנוע, מחיר טוב ולהמעיט במערכות שיכולות להתקלקל.

אני אישית דורש יותר מהרכב שלי. לי חשוב שיהיו מערכות,תאי אכסון,בידוד רעשים ופלסטיקה שאינה מרגישה זולה. וזה עוד לפני שדיברנו על כוח וכיוב'.

 

אגב בסעיף הכוח הלנסר בגרסאת 1.8 לא מאכזבת בכלל. גם הסלד שלה בשיוט על תלת ספרתי לא מאכזב והוא נמוך מאוד. הגרסא הזו היא גם די מאובזרת. מה שהביא אותי למסקנה ההפוכה מ"מאובזר טוב".

רכב שמגיע עם קרוז קונטרול אבל אין לו תאי אכסון בסיסיים הוא פשוט רכב לא מוקפד. בכלל התחושה הכללית בלנסר זה שלא השקיעו מחשבה רבה בתא הנוסעים ומיהרו להשיק את הדגם ולהעלות אותו לפס הייצור

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכל להסביר לי בבקשה מה זה "פלסטיק חלול"?

יש לי לנסר למעלה משלוש שנים ולמעלה ממאה אלף ק"מ ולא הרגשתי מה יש בתוך הפלסטיק... גם לא ווקאלית כי אין שום קירקוש.

בידוד רעשים? רק מכוון המנוע במאמץ ונהגתי במכוניות רועשות ממנה.

חסר כח? צודק בהחלט למרות שכשקניתי אותה היו לה יותר סוסים מלמזדה שלוש דאז.

לדעתי יש כאן בעיה של היבואן שלא הזדרז להביא מנוע חזק יותר.

אגב, ללנסר סדאן הנוכחית יש גירסה ידנית חזקה ולבת שלי בבוסטון יש כזאת. ממש כייף לנהוג בה.

 

אם אסכם, הלנסר 1.5, 1.6, היא סוס עבודה אפור ומשפחתי שמצוייד בכל מה שצריך ובהחלט עושה את העבודה... ועוד משהו: בסגמנט של "אפור ועושה את העבודה" יש את אפקט העדר וכולם נוהרים אחרי רכב אחד כמו מזדה שלוש ואת הטרנד התורן קובעות בהחלט חברות הליסינג וזה כבר עניין של תימחור להן ושווק. (עיינו ערך ניסן אלמרה שבחלוף הזמן מגלים את האיכות והאמינות שלה).

כשקניתי את הלנסר לא היו לי סנטימנטים אלא שיקולים אישיים של יהודי בן ששים ומשהו שידע כמה רכבים וכמה ק"מ בחייו. השיקול לא היה של חובב רכב אלא של סבא שצריך לשנע נכדים ונוסע כ 30000 ק"מ בשנה. הבדיקה הקיפה כעשר מכוניות והלנסר היתה עדיפה על כולן מבחינת נוחות, פשטות הפעלה, גובה הרכב, בגאז', איזופיקס ושבע כריות בטיחות. זה מה שאני צריך. אז תצאו בבקשה מענייני הפלסטיק החלול. זה לא חשוב... באמת לא חשוב...

 

פלסטיק חלול הכוונה היא לפלסטיק זול ודק. כמובן שבמקומות הנראים לעין במיצובישי כמו בחלק העליון של הדש והדלתות, הפלסטיק הוא סביר לגמרי, אבל ככל שתרד יותר לפרטים במורד הדשבורד תבחין גם בפלסטיקים זולים מאוד בזמן שרוב המתחרות כבר השתמשו בפלסטיקים עבים ומוצקים, ואפילו חלק מהן השתמשו בחומרים גמישים. מודה שזה לא הכי חשוב, אבל מתי שאתה מחפש רכב אתה רוצה להרגיש קצת איכות. עדיין לא דיל ברייקר, אבל היו מתחרות מפתות ממנה שמציעות תאי נוסעים עדיפים, עם הנדסת אנוש עדיפה, עיצוב יפה יותר ויותר תאי אכסון. בידוד הרעשים לא טוב גם הוא, אכן היו מתחרות רועשות ממנה, אבל הן לפחות נתנו קצת ביצועים בתמורה. המנועים של הגרסאות החלשות לא היו חסכוניים במיוחד והיו מאוד חלשים. (הרבה לקוחות שופטים כבר על הנייר מבלי להתנסות, גם זה גרם לכמה לקוחות לבצע אחורה פנה וללכת למכוניות אחרות בקטגוריה). מנוע ה-1.8 הוא היה חביב מאוד, ואני אישית אוהב אותו והוא מתאים לרכב הזה. אבל למה להעדיף את ה-1.8 כאשר אצל המתחרות בכמעט אותו מחיר אתה יכול לרכוש את גרסאות ה-2 ליטר של המשפחתיות שלהם. או לחלופין, את הסיוויק שנהנית ממוניטין טוב בהרבה של יפנית פרימיום בארץ, גם אם זה לא באמת נכון. הלאנסר אמרת שהיא סוס עבודה וסיכמת נכון, היא גם מאובזרת יפה. אבל יש אנשים שיש להם דרישות אחרות. אני לא אומר שזו לא קנייה חכמה, אבל פשוט היא לא מפתה. מרגישה כאילו היא הגיעה למסיבה מאוחר בזמן שהמתחרות כבר התקדמו.

אגב אתה הזכרת כאן את האלמרה, אבל תסתכל על המתחרות שלה מיפן ואירופה באותה תקופה ותראה איך היא מרגישה ונראית מיושנת. עזוב את זה שהיא אמינה ולהרבה אנשים שרוצים רכב מנקודה לנקודה, עם ביצועים טובים, צריכת דלק טובה יחסית, פשטות ואמינות ישר הייתי ממליץ עליה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשקניתי את הלנסר לא היו לי סנטימנטים אלא שיקולים אישיים של יהודי בן ששים ומשהו שידע כמה רכבים וכמה ק"מ בחייו. השיקול לא היה של חובב רכב אלא של סבא שצריך לשנע נכדים ונוסע כ 30000 ק"מ בשנה. הבדיקה הקיפה כעשר מכוניות והלנסר היתה עדיפה על כולן מבחינת נוחות, פשטות הפעלה, גובה הרכב, בגאז', איזופיקס ושבע כריות בטיחות. זה מה שאני צריך. אז תצאו בבקשה מענייני הפלסטיק החלול. זה לא חשוב... באמת לא חשוב...

 

זה קטע מעניין אצלך ואצל עוד כמה חובבי רכבי אספנות ותיקים שאני מכיר.

 

יש לכם תשוקה רבה לרכבים היסטוריים - אבל הרכב היומיומי שלכם בנאלי להחריד - לא משהו מהסוג שחובב רכב היה רוכש לעצמו.

 

אפרופו, זכורים לי מפגשי מועדון משנות השמונים, כשללא מעט מהחבר'ה היתה סובארו 1300DL...(לך דווקא היתה אז סיטרואן GSA :mm_yeah:)

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוהבים, למה לא אוהבים?

פשוט למיצובישי אין היום מה להציע.

 

להורים שלי בשנות ה90 הייתה לנסר ואז כריזמה, היום הם לא שוקלים אפילו לקנות מיצובישי. מה כבר יש למיצובישי היום להציע ביחס למתחרות?

 

דוקא שם אמין למיצובישי כן נשאר, ובג'יפים לפאג'רו יש את הכבוד שלו. בכל היתר, המתחרים פשוט הרבה יותר אטרקטיביים.

 

עכשיו מיצובישי התחילו לפרסם סופר מיני חדשה, הצצתי קצת על המפרט ובכלל על תמונות -> היא נראית פחות טוב ופחות מרשימה מהקולט שיצאה בסוף שנות ה90. באמת שאני לא יודע מה עובר להם בראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע איך הגעת למסקנה הזאת אבל זאת שטות

בישראל אוהבים מיצובישי וחבל שלא נמכרות יותר ממאזדה. אם יש רכב יפני שאני באמת מסמפט פרט לסובארו זה מיצובישי.

רכב אמין וטוב ולצערי נמכרות הרבה פחות מאשר הזבל הזה שנקרא מאזדה. חברות הליסינג מעדיפות ללכת באופן מסורתי על מאזדה כשזאת טעות בפני עצמה לדעתי האישית.

יש למיצובישי מכלולים טובים, גירים מצויינים ומגדשים בכלל לא רעים שמותקנים על הרבה רכבים(כולל סאאב :mm_yeah::mm_yeah:).

מה שכן אני לא מת על הדגמים הישנים של מיצובישי בכלל!! הלאנסר והגאלאנט עד תחילת שנות ה-2000 פשוט זוועה, רכבים מקומצ'צ'ים מדי...

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לכם תשוקה רבה לרכבים היסטוריים - אבל הרכב היומיומי שלכם בנאלי להחריד - לא משהו מהסוג שחובב רכב היה רוכש לעצמו.

"חובב רכב" זו הגדרה רחבה מאוד.

אף אחד לא קבע שחובב רכב זה רק איביזה קופרה או STI. אין סתירה בין אהבת רכב והחזקת רכב אספנות, לבין התניידות ברכב יומיומי אפור ומצ'עמם.

שביט, חובב רכב ונהיגה שמתנייע במאזדה 3 אקס ליסינג

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע איך הגעת למסקנה הזאת אבל זאת שטות

בישראל אוהבים מיצובישי וחבל שלא נמכרות יותר ממאזדה. אם יש רכב יפני שאני באמת מסמפט פרט לסובארו זה מיצובישי.

רכב אמין וטוב ולצערי נמכרות הרבה פחות מאשר הזבל הזה שנקרא מאזדה. חברות הליסינג מעדיפות ללכת באופן מסורתי על מאזדה כשזאת טעות בפני עצמה לדעתי האישית.

יש למיצובישי מכלולים טובים, גירים מצויינים ומגדשים בכלל לא רעים שמותקנים על הרבה רכבים(כולל סאאב :mm_yeah::mm_yeah:).

מה שכן אני לא מת על הדגמים הישנים של מיצובישי בכלל!! הלאנסר והגאלאנט עד תחילת שנות ה-2000 פשוט זוועה, רכבים מקומצ'צ'ים מדי...

 

מעניין אותי במה מיצובישי וסובארו טובים יותר ממאזדה (אני מדבר על הדגמים שנמכרים בארץ, בחו"ל יש עוד מלא דגמים לכל חברה ולא נגמור עם "הוויכוח" בחיים)

 

במה בדיוק לאנסר קלאסיק טובה יותר ממאזדה 3 דור 1? במנוע? לא. למאזדה יש מנוע חזק יותר בהרבה (105 כ"ס לעומת 98 בלאנסר) שמציע צריכת דלק עדיפה ורצועת כוח גמישה יותר (רק 1000 סל"ד הבדל בין שיא המומנט לשיא ההספק בלאנסר). ללאנסר יש קצת יותר קג"מ אבל זה כמעט ולא מורגש. באיכות? גם לא. הלאנסר מיושנת מבפנים ואיכות החומרים לא יותר מסבירה. פתיחה/טריקה של הדלתות, לחיצות על כפתורים העברת יד על הדש יעזרו לך להבין על מה אני מקשקש. איכות ההרכבה לעומת זאת טובה מאוד, אבל גם במאזדה. בגיר? גיר אוטומטי 4 מהירויות בשתיהן. למאזדה יש טיפטרוניק יעיל שנותן שליטה מלאה לנהג על בחירת ההילוך ולא עושה כמעט כלום לדעתה ואפשר בקלות לשמור על מהירות מסוימת ומומנט. בעיצוב? טוב זה עניין של טעם. לדעתי הלאנסר נאה בסולידיות שלה, אבל למאזדה יש עיצוב הרבה יותר מעורר. בעיצוב הפנים ואבזור? בטח ובטח שלא. אין מה להתווכח, גם לא בגרסאת ה"ספורט" יענו של הלאנסר. התנהגות כביש? המאזדה נחשבת לבעלת ההתנהגות כביש הכי טובה ומהנה בקבוצת המשפחתיות ביחד עם הפוקוס שחולקת איתה את אותה פלטפורמה. לעומת זאת הלאנסר מציעה הרבה תת היגוי בכניסה לפניות שמתחלף באופן פתאומי ולא מתקשר להיגוי יתר, זוויות גלגול תלולות יותר, פחות אחיזה, הגה שתקן, קל ובעל שטח מת די גדול במרכז בזמן שההגה של המאזדה מציע דיוק מצוין, משקל טוב, חדות ותקשורת סבירה.

 

אותו סיפור עם הלאנסר מהדור האחרון לעומת המאזדה 3 דור שני, אותו סיפור גם עם המנועים הגדולים שלהם, אותו סיפור גם עם ה-CX-5 והאאוטלנדר (למרות שזה פחות חד משמעי) ואפשר להמשיך עוד.

גם סובארו, בדגמים המשפחתיים היא הביאה לנו רק דגמים מיושנים, שתייני דלק ועצלנים. טויוטה, מאזדה, הונדה ואפילו חלק מהדגמים של ניסאן (ושלא יובן לא נכון, אני מאוד אוהב ניסאן) מציעים הרבה יותר אם חושבים על רכב משפחתי יפני מאשר סובארו ומיצובישי. ושלא נדבר על רנו, פיג'ו ופורד מאירופה שמביאות רכבים טובים מאוד ונוחים בהרבה (אבל בוא נשאר בינתיים רק אצל היפנים).

קח תראה גם כמה מבחני דרכים שתראה עד כמה מאזדה 3 זבל, גם בשאר העולם:

http://www.youtube.com/watch?v=tKr5R6JLqk8 דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

http://www.youtube.com/watch?v=bAYm0IIsjVQ דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

http://www.youtube.com/watch?v=xibHkab9mYg דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/112_0805_civic_mazda3_impreza_corolla_comparison/viewall.html

 

בארץ, מול האימפרזה:

http://motocar.allmag.co.il/test/631.aspx

 

http://motocarnew.allmag.co.il/page/568

בארץ, מבחן לא השוואתי לגרסאת ה1.6

 

http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-576,650-%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%90%D7%96%D7%93%D7%943-1-6-%D7%9C-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95.aspx

 

בארץ, מבחני סוליקו לגרסאת ה2.0

http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-23842-%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%90%D7%96%D7%93%D7%94-3-2-0-%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%A8-%D7%90%D7%A8.aspx

 

http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-577-%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%90%D7%96%D7%93%D7%943-2-0-%D7%9C-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95.aspx

 

בהחלט, דרעק...

 

בכל זאת אני באמת רוצה לשמוע ממך במה מיצובישי וסובארו טובים יותר ממאזדה או טויוטה בשנים האחרונות. אולי אני מפספס משהו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת הבעיות הרציניות של היצרנים היפאניים (מיצובישי וסובארו בפרט) זה שהן שייכות למגזר שבו אין הרבה חלוצים (אני משאיר כמה אחוזים למקרים שהם כן היו). דווקא טויוטה והונדה, או בעיקר הונדה, מציגות דגמים איכותיים שגם נמכרים טוב בכל העולם.

אני חושב שבמקום חלוצים הייתי אומר שהם "שמרנים טכנולוגית" ברוב המקרים.

בהמשך הפוסט הזה תבין שהשמרנות היא לא בהכרח טכנולוגית, אלא פסיכולוגית. את הטכנולוגיה יש להם, את הניסיון יש להם, אבל הם לא משתמשים בו ומורידים אותו לדגמי הלחם והחמאה.

 

במגזר החלוצים יש לך את היצרנים האירופאיים שלא מפחדים לשחרר לשוק טכנולוגיות חדשות, לעיתים שנות אור לפני היפאניים.

ספציפית לסובארו: מדובר ביצרן קטן, עם תקציבים שאינם יכולים להתחרות בקונצרנים ענקיים. זה כמובן גובה מהם מחירים גבוהים מאוד בפיתוח טכנולוגיות חדישות, אבל משאיר אותם כיצרן בוטיק לרכבים עם הנעה כפולה (כ"לחם וחמאה" בכל קשת הדגמים) - מה שלא מציע אף יצרן אחר כברירת מחדל.

אם AWD טוב ליהודים (ולשאר העולם) כברירת מחדל - על זה עוד אפשר לנהל דיון ארוך, אבל בינתיים נעצור כאן.

 

לאורך העשרים-שלושים שנה האחרונות, היו דברים בהם היצרנים היפאניים הקדימו הרבה יצרנים: הן באיכויות הייצור (שתרמו לאמינות מופלגת) והן בתיכנון פשוט ויעיל (שגם הוא תרם רבות לאמינות מופלגת).

 

...ולשלב המעצבן (לדעתי) של היצרנים הללו:

מיצובישי וסובארו שיחררו כמה "הברקות" טובות בעשרים שנה האחרונות (אימפרזה GT לדורותיה, מיצובישי EVO לדורותיה) אבל משום מה לא לקחו את הטכנולוגיות שלהם והניסיון שלהם בדגמי הספורט - וזרקו אותו לדגמי הלחם וחמאה שלהם.

הרי לסובארו ישנם דגמים עם מנועי טורבו עוד משנות ה 80, אז למה לא להשתמש בניסיון והידע שנצבר לאורך שנים ולדחוף אותו למנועים קטנים יותר ? למה לא לתת גם ללקוחות הלחם והחמאה אופציה להנות מהניסיון והידע הנצבר ? הרי אם כבר בחרתם לשתול בכל הרכבים שלכם מערכת הנעה כפולה שהפיתוח שלה עלה הון והחלקים שלה לא זולים לייצור, אז מה רע בטורבו קטן ?

כנ"ל לגבי מנועי דיזל; ליצרנים הללו יש מנועי דיזל. לסובארו לקח שנים רבות עד שנכנס לפני שנים בודדות מנוע בוקסר דיזל, והם עדיין לא דוחפים את זה מספיק בשביל שזה יימכר ויעשה טוב לכל הלקוחות. רק שווקים ספציפיים מקבלים את המנועים האלו, והם מצידם לא ממש טורחים ללחוץ מספיק ולהכניס לתודעה של האנשים את היתרונות של המנוע הזה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל"אוהב מכוניות"

אני לא אמרתי שמזדה שלוש פחות טובה מהלנסר. לדעתי כאדם שצריך לנסוע מנקודה לנקודה, כולן על הנייר אותו דבר. לכן נהגתי כמעט בכולן והלנסר, שלא היתה לי דעה עליה קודם, הרגישה לי הכי טוב ופרקטי. לכן הפלסטיק החלול ועוד מיני "הרגשות" לא עניינו אותי. שכרתי מזדה שלוש לכמה ימים ופשוט לא מצאתי בה את המקום שלי (מה גם שבשנת 2009 המנוע שלה היה חלש ממנוע הלנסר 1.5 שתוכנן למיטב ידיעתי במרצדס). ושוב, הלנסר היא הכי הגיונית לי כמשנע נכדים ונוסע למעלה מ 120 ק"מ לגן שלהם...). מה שכן הכריע את הכף היתה כרית אויר נוספת (מדובר על 2009...כן?).

ואני לא מתחרט. אתה מרגיש שאתה נוסע ברכב מרווח ("תא הנהג" יותר מרווח לי מהמזדה), עם לוח שעונים פשוט הרבה יותר מזה של הקרוז וכו' וכו'. אבל כמו שאמרתי. היום כולן טובות ואם אחליף רכב זה יהיה או לנסר או...מליבו. (מה לעשות, המליבו כן מדליקה אותי מעבר לשינוע מנק' לנק').

ותוספת לאיציק. תנוח דעתך. אני כנהג מבוגר ולקוח טיפוסי של כל מה שהוא לא EVO, קונה ואקנה רכב שיהיה פשוט, שלא "יברח" ממני ושיהיה לו גיר שלא מעצבן ומנוע בנזין לא מטרטר. היה לי רכב אירופאי כזה פשוט שנקרא "קורדובה" שגם אותו, משום מה חובבי הטורבו לא אוהבים.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין אותי במה מיצובישי וסובארו טובים יותר ממאזדה (אני מדבר על הדגמים שנמכרים בארץ, בחו"ל יש עוד מלא דגמים לכל חברה ולא נגמור עם "הוויכוח" בחיים)

 

במה בדיוק לאנסר קלאסיק טובה יותר ממאזדה 3 דור 1? במנוע? לא. למאזדה יש מנוע חזק יותר בהרבה (105 כ"ס לעומת 98 בלאנסר) שמציע צריכת דלק עדיפה ורצועת כוח גמישה יותר (רק 1000 סל"ד הבדל בין שיא המומנט לשיא ההספק בלאנסר). ללאנסר יש קצת יותר קג"מ אבל זה כמעט ולא מורגש. באיכות? גם לא. הלאנסר מיושנת מבפנים ואיכות החומרים לא יותר מסבירה. פתיחה/טריקה של הדלתות, לחיצות על כפתורים העברת יד על הדש יעזרו לך להבין על מה אני מקשקש. איכות ההרכבה לעומת זאת טובה מאוד, אבל גם במאזדה. בגיר? גיר אוטומטי 4 מהירויות בשתיהן. למאזדה יש טיפטרוניק יעיל שנותן שליטה מלאה לנהג על בחירת ההילוך ולא עושה כמעט כלום לדעתה ואפשר בקלות לשמור על מהירות מסוימת ומומנט. בעיצוב? טוב זה עניין של טעם. לדעתי הלאנסר נאה בסולידיות שלה, אבל למאזדה יש עיצוב הרבה יותר מעורר. בעיצוב הפנים ואבזור? בטח ובטח שלא. אין מה להתווכח, גם לא בגרסאת ה"ספורט" יענו של הלאנסר. התנהגות כביש? המאזדה נחשבת לבעלת ההתנהגות כביש הכי טובה ומהנה בקבוצת המשפחתיות ביחד עם הפוקוס שחולקת איתה את אותה פלטפורמה. לעומת זאת הלאנסר מציעה הרבה תת היגוי בכניסה לפניות שמתחלף באופן פתאומי ולא מתקשר להיגוי יתר, זוויות גלגול תלולות יותר, פחות אחיזה, הגה שתקן, קל ובעל שטח מת די גדול במרכז בזמן שההגה של המאזדה מציע דיוק מצוין, משקל טוב, חדות ותקשורת סבירה.

 

אותו סיפור עם הלאנסר מהדור האחרון לעומת המאזדה 3 דור שני, אותו סיפור גם עם המנועים הגדולים שלהם, אותו סיפור גם עם ה-CX-5 והאאוטלנדר (למרות שזה פחות חד משמעי) ואפשר להמשיך עוד.

גם סובארו, בדגמים המשפחתיים היא הביאה לנו רק דגמים מיושנים, שתייני דלק ועצלנים. טויוטה, מאזדה, הונדה ואפילו חלק מהדגמים של ניסאן (ושלא יובן לא נכון, אני מאוד אוהב ניסאן) מציעים הרבה יותר אם חושבים על רכב משפחתי יפני מאשר סובארו ומיצובישי. ושלא נדבר על רנו, פיג'ו ופורד מאירופה שמביאות רכבים טובים מאוד ונוחים בהרבה (אבל בוא נשאר בינתיים רק אצל היפנים).

קח תראה גם כמה מבחני דרכים שתראה עד כמה מאזדה 3 זבל, גם בשאר העולם:

http://www.youtube.com/watch?v=tKr5R6JLqk8 דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

http://www.youtube.com/watch?v=bAYm0IIsjVQ דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

http://www.youtube.com/watch?v=xibHkab9mYg דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/112_0805_civic_mazda3_impreza_corolla_comparison/viewall.html

 

בארץ, מול האימפרזה:

http://motocar.allmag.co.il/test/631.aspx

 

http://motocarnew.allmag.co.il/page/568

בארץ, מבחן לא השוואתי לגרסאת ה1.6

 

http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-576,650-%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%90%D7%96%D7%93%D7%943-1-6-%D7%9C-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95.aspx

 

בארץ, מבחני סוליקו לגרסאת ה2.0

http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-23842-%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%90%D7%96%D7%93%D7%94-3-2-0-%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%A8-%D7%90%D7%A8.aspx

 

http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-577-%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%90%D7%96%D7%93%D7%943-2-0-%D7%9C-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95.aspx

 

בהחלט, דרעק...

 

בכל זאת אני באמת רוצה לשמוע ממך במה מיצובישי וסובארו טובים יותר ממאזדה או טויוטה בשנים האחרונות. אולי אני מפספס משהו...

 

הסמלון שלו אמור להגיד לך הכל, אז חבל על ההסברים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3996 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...