Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7948 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב וחג שמח!!!

ברשותי פונטו שנת 95 נפח 1250 סמ"ק. ישנם כמה דברים שמתרידים אותי בקשר לצריכת דלק של רכבי.

אני יודע שהרבה יקפצו אכשיו ויגידו שאין באפשררות לבצע בדיקה של צריכת דלק על הכבישים בארץ במיוחד לא בנסיע משולבת + מזגן + במהירות לפעמים של 120 - 160 קמ"ש. בכל זאת היית רוצה לשמוע את דעתכם בנושא.

מלאתי את טנק הדלק "עד האוטומט" לא פול כי אני פוחד שהמצוף יתקע ולא צריך. טנק דלק 47 ל'.

איפסתי את המונה והתחלית במסיע, לרוב הנסיע היית בעלייות עם משיכת הילכים עד 4000 סל"ד בשני ובשלישי נסיעה ב 120 קמ"ש + מזגן ונסיע עירונית באזור הכרמל (מקום הררי מאוד מי שמכיר). בקיצור

הצלחתי לעבור על טנק דלק בערך 420 ק"מ. לדעתי זה מעט מאוד. לפי החוברת של הרכב שאני מחזיק מולי בנסיע בין עירונית צריכת הדלק אמורה להיות 6.5 ל' ל 100 ק"מ ובעיר 7.4 ל' ל100 ק"מ.

היית רוצה לשמוע את דעתכם בעניין כיצד אני יכול לאבחן נכון את צריכת הדלק ואני בטוח שיש פה בעלי פונטו שעשו בדיקה או מעקב אחרי צריכת דלק.

תודה מראש ושנה טובה. :wink:

פורסם
לאף אחד אין מושג?

:?

הרכב שלך עשה כמעט 9 קילומטרים לכל ליטר דלק, ובנתונים שנתת מדובר בצריכה סבירה בהחלט.

 

מניסיון לא ארוך שלי עם רכב דומה, הצריכה הממוצעת שלו עומדת על 1 ל10 בקירוב.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
שלום רב וחג שמח!!!

ברשותי פונטו שנת 95 נפח 1250 סמ"ק. ישנם כמה דברים שמתרידים אותי בקשר לצריכת דלק של רכבי.

אני יודע שהרבה יקפצו אכשיו ויגידו שאין באפשררות לבצע בדיקה של צריכת דלק על הכבישים בארץ במיוחד לא בנסיע משולבת + מזגן + במהירות לפעמים של 120 - 160 קמ"ש. בכל זאת היית רוצה לשמוע את דעתכם בנושא.

מלאתי את טנק הדלק "עד האוטומט" לא פול כי אני פוחד שהמצוף יתקע ולא צריך. טנק דלק 47 ל'.

איפסתי את המונה והתחלית במסיע, לרוב הנסיע היית בעלייות עם משיכת הילכים עד 4000 סל"ד בשני ובשלישי נסיעה ב 120 קמ"ש + מזגן ונסיע עירונית באזור הכרמל (מקום הררי מאוד מי שמכיר). בקיצור

הצלחתי לעבור על טנק דלק בערך 420 ק"מ. לדעתי זה מעט מאוד. לפי החוברת של הרכב שאני מחזיק מולי בנסיע בין עירונית צריכת הדלק אמורה להיות 6.5 ל' ל 100 ק"מ ובעיר 7.4 ל' ל100 ק"מ.

היית רוצה לשמוע את דעתכם בעניין כיצד אני יכול לאבחן נכון את צריכת הדלק ואני בטוח שיש פה בעלי פונטו שעשו בדיקה או מעקב אחרי צריכת דלק.

תודה מראש ושנה טובה. :wink:

אני מניח שצריכת הדלק בפונטו כמו שלך נעה על ה13-15 ק"מ לליטר.

אזרוק לך תשובה, אבל קח אותה בערבון הכי מוגבל שאתה מכיר.

 

חילקתי את הנתונים שלקחת ויצא לי שעשית 8 ק"מ וקצת לליטר. (שזה כמו מכונית משפחתית 1600)

אך....

 

נסעת בעליות? המנוע מתאמץ דורש עוד כוח (כוח=דלק)

סחבת הילוכים? 4000 סלד שזה די גבוהה יחסית.

בפן המהירות (ככה לפחות אני חושב, 120 זאת לא נסיעה אידאלית. יש תחום בו צריכת הדלק היא אידאלית. מעבר לזה המנוע מתאמץ ושותה יותר דלק)

תוסיף את המזגן שהרי אנו יודעים שגם הוא רוצה חלק בעוגה.

היה לך משהו בתא המטען? מטען מגביר את כובד הרכב מה שגורם למנוע להתאמץ גם כן.

 

את נתוני היצרן אל תקח כתורה מסיני. צריכת הדלק נבדקת בנסיעה בתנאים אידאלים של כבערך 90 קמ"ש במקום אידאלי לבדיקה (שטח מישורי) במצב שבו חוץ מנהג אין שום דבר ברכב.

בארצנו החמה, גם המנועים החזקים לפעמים מתעצלים, ועצלנות גורמת לשתיינות, והרכב שלך עוד מעט בן 10, ואני חושב שזה הזמן לבדיקות שמדברים עליהן בפורום (קרבורטור וכיו"ב), אבל בתחום הזה קטונתי, ותצטרך את עזרתן של המומחים בפורום.

 

שוב, בערבון מוגבל ביותר.

פורסם
אני מניח שצריכת הדלק בפונטו כמו שלך נעה על ה13-15 ק"מ לליטר.

אזרוק לך תשובה, אבל קח אותה בערבון הכי מוגבל שאתה מכיר.

 

חילקתי את הנתונים שלקחת ויצא לי שעשית 8 ק"מ וקצת לליטר. (שזה כמו מכונית משפחתית 1600)

אך....

 

נסעת בעליות? המנוע מתאמץ דורש עוד כוח (כוח=דלק)

סחבת הילוכים? 4000 סלד שזה די גבוהה יחסית.

בפן המהירות (ככה לפחות אני חושב, 120 זאת לא נסיעה אידאלית. יש תחום בו צריכת הדלק היא אידאלית. מעבר לזה המנוע מתאמץ ושותה יותר דלק)

תוסיף את המזגן שהרי אנו יודעים שגם הוא רוצה חלק בעוגה.

היה לך משהו בתא המטען? מטען מגביר את כובד הרכב מה שגורם למנוע להתאמץ גם כן.

 

את נתוני היצרן אל תקח כתורה מסיני. צריכת הדלק נבדקת בנסיעה בתנאים אידאלים של כבערך 90 קמ"ש במקום אידאלי לבדיקה (שטח מישורי) במצב שבו חוץ מנהג אין שום דבר ברכב.

בארצנו החמה, גם המנועים החזקים לפעמים מתעצלים, ועצלנות גורמת לשתיינות, והרכב שלך עוד מעט בן 10, ואני חושב שזה הזמן לבדיקות שמדברים עליהן בפורום (קרבורטור וכיו"ב), אבל בתחום הזה קטונתי, ותצטרך את עזרתן של המומחים בפורום.

 

שוב, בערבון מוגבל ביותר.

יצא לך לא רע הפעם.

 

לבעל הפונטו - הבדיקה שלך לא קרובה אפילו להיות רצינית.

 

מלא מיכל , סע ברכב לבדך בכביש מישורי ,האץ בעדינות (בלי משיכות ) והקפד לא לעבור 90 -100 קמ"ש גג ,רצוי בלי מזגן - ואז תבדוק צריכה.

 

אם גם אז אתה לא מתקרב להצהרת היצרן בטווח של כ-10 אחוז יש טעם להתחיל בדיקות כיוונים (אצלך אין קרב' ,אז הסיכוי נמוך יותר) - אחרת חסוך לעצמך את ההוצאה.

פורסם

אני עשיתי בדיקה דומה במשך חצי שנה בכל מיני מצבים ..

הפונטו שלי שנת 2000 גם 1250 סמ"ק .

על 40 ליטר טנק הוא עושה לי בין 550 ל 600 ק"מ ...

פורסם

שלום

 

יש לנו פונטו 1100 שנת 1995.

בנסיעה מחוץ לעיר במהירות 100 קמ"ש עם מזגן הצריכה 18 ק"מ לליטר.

בנסיעה בעיר בין 10 ל11 ק"מ לליטר.

 

נתוני יצרן חשובים אבל לא ממש קשורים לנסיעה נורמלית שלנו אלא לאיזשהו תקן במעבדה. החשיבות שלהם היא בדירוג המכוניות. כלומר רכב שנתוני היצרן שלו יותר חסכונים משל רכב אחר, יהיה באמת יותר חסכוני אבל לא בהפרש בין נתוני היצרנים.

 

בהצלחה

יהודה

×
×
  • תוכן חדש...