Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4882 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, לאחרונה נתקלתי בטענות לפיהן לא כדאי לנסוע ברכבים בעלי מנועים ממוצעים וגדולים (1.6 ומעלה) נסיעות קצרות. הכוונה לנסיעות בתוך השכונה, של לא יותר מ-5,10 דקות (כלומר, לא תמיד המנוע מספיק להתחמם). האם לרכב שעמד מספר שעות ולאחר מכן נסע נסיעה קצרה מאוד ואז שוב הועמד למספר שעות, נגרם נזק כלשהו?

אודה מאוד לעוזרים!

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הנזקים המדוברים הם לטווח הארוך.

 

נסיעות קצרות, נסיעות על סל"ד נמוך ונסיעות עם מנוע קר וכו' גורמות להצטברות פיח בצילינדרים, ופלאגים.

גם כן השמן מנוע והשמן גיר לא עושים את העבודה כראוי כאשר הם לא בטמפרטורת העבודה שלהם.

פיח על צלחות השסתומים, פיח במצערת. בסופו של דבר אחרי הרבה זמן המשקעים האלה נצברים

בחורים ובמעברים .

 

יש עוד דברים אבל זה על אצבע אחת.

 

גם זה לא בריא כ"כ למצבר שכל פעם התנעה מרוקנת ממנו הרבה ובנסיעה קצרה הוא לא מספיק להטען כמו שצריך.

מפתח אפליקציית פרטי רכב

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.OMApp.rechev

פורסם

הבלאי הגדול ביותר הינו בשניות הראשונות של ההנעה, כמו כן בנסיעות קצרות המנוע לא מספיק להתנקות מפיח.

למנוע כך או כך לוקח X דקות להתחמם, לאחר X דקות שהוא מגיע לטמפ העבודה הבלאי כבר כמעט ולא קיים אם בכלל.

אם אתה מחשב באופן יחסי את הנזק שתגרום בנסיעה קצרה לפי הק"מ לבין נסיעה ארוכה, אז יוצא שבנסיעה הארוכה הבלאי מתפרש על הרבה יותר ק"מ. למרות שבפועל הבלאי העיקרי הינו בדקות הראשונות עד שהוא מגיע לטמפ עבודה.

 

מומלץ לא לעבור את ה 2.5-3 אלף סלד עד שהמנוע מתחמם. לצמצם את הבלאי כמה שיותר.

אם הנסיעות שלך רק בעיר אז פעם בתקופה אחרי שהמנוע התחמם מומלץ "לנקות" אותו באמצעות כמה לחיצות בריאות.

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

פורסם

נזק ממש לא יקרה אבל זה גם לא בריא

בנסיעה שיגרתית פעם בשבועים או יותר להוריד להילוך נמוך להגיע ל-- 3000 3500 סיבובי מנוע למשך 10 דקות בערך

ניקוי עצמי הכי טוב.

פורסם

בגדול, כל פעם שאתה מניע את האוטו בבוקר, אתה רוצח את המנוע שלך עוד קצת.

 

אז מה, לא ניסע? נשאיר את האוטו מונע 24/7?

 

השאלה היא לא האם יש לעשות נסיעות קצרות, אלא איך להתנהג עם הרכב בנסיעות האלה

 

סע רגוע, באופן אישי אני מקפיד לא לעבור את ה - 2500 סל"ד בחצי השעה הראשונה בבוקר חורפי, והכל יהיה בסדר.

 

כל כלי רכב ממונע צריך "לקרוע" מידי פעם, כפי שהעירו לפניי

פורסם

תודה על התשובות! אבל כנראה שלא ניסחתי את השאלה כמו שצריך...

מדובר ברכב עם מנוע ממוצע+ ש95% מהנסיעות שלו הן קצרות בתוך העיר.

עם הזמן, למיטב הבנתי, המנוע הופך לשתיין דלק רציני בגלל זה והוא גם מאבד מהכוח שלו.

פורסם

לא יודע לגבי צריכת דלק מוגברת, אך אני יודע שיש איבוד כוח.

 

כשקניתי את האיביזה מודל 2002, איך שהתחלתי לנסוע ישר הבנתי שהבעלים הקודמים שלו נסע איתו ממש לאט ונסיעות קצרות, המנוע הרגיש לי רדום מאוד, תגובה על הפנים לדוושת הגז ופשוט לא רוצה להמשיך.

 

לאחר כמה פעמים שהמנוע ראה קצת סל"ד גבוהה, המנוע התעורר לחיים, תגובת גז הרבה יותר רצינית, הרגשתי שזה רכב אחר לגמרי.

מפתח אפליקציית פרטי רכב

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.OMApp.rechev

פורסם

אני ראיתי כאן תגובות הזוייות שמישהו מחכה חצי שעה שהרכת יתחמם

אתה רציני? אלא אם יש לך רכב שנת 70-80

אני לא מבין בכלל על מה מדובר

רכב מונע גם בבוקר רק מאוד לוקח לו להתחמם בדיוק 2 דק' וכמה מאות מטרים נסיעה...לא יותר מזה

רכב יעמוד בזה יפה מאוד.

הבלאי לרכב שלא עושים בו שימוש אפילו לכמה דק' הוא הרבה יותר גדול... תיסע יותר יותר טוב.

Subaru Impreza 1.6 04

פורסם

דרך אגב, לא מזמן ראיתי היכן שהוא תוכנית בקשר לשמן מנוע. הם טוענים שהתנעה של המנוע ועצם העובדה שהוא עובד ללא שמן בכל הזמן הזה שלוקח לשמן להגיע לכל החלקים הנעים שווה לשחיקה של 500 ק"מ. הגיוני? לשיפותכם.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

גם אני שמעתי משו כזה שדברו על זה באיזה מותג רכב יוקרתי ומוכר שה8 שניות הראשונות של המנוע השמן עוד לא מגיע וזה הזמן שהיא מזיק למנוע

פורסם
דרך אגב, לא מזמן ראיתי היכן שהוא תוכנית בקשר לשמן מנוע. הם טוענים שהתנעה של המנוע ועצם העובדה שהוא עובד ללא שמן בכל הזמן הזה שלוקח לשמן להגיע לכל החלקים הנעים שווה לשחיקה של 500 ק"מ. הגיוני? לשיפותכם.
התנעה של המנוע - עד שמגיע שימון לכל החלקים - אין ספק שתורמת מאוד לשחיקה (לא יודע אם זה שווה ערך ל-500 ק"מ. אולי) בעיקר במנוע קר.
גם אני שמעתי משו כזה שדברו על זה באיזה מותג רכב יוקרתי ומוכר שה8 שניות הראשונות של המנוע השמן עוד לא מגיע וזה הזמן שהיא מזיק למנוע
אם כל מה שרשמתם היה נכון מנועים לא היו זוכים לראות יותר מכמה עשרות אלפי קילומטרים בלי נזק משמעותי. יצרני המנועים לא טיפשים כמו שחלק מחברי הפורום חושבים או משערים. ישנו פטנט הקרוי "שימון סטטי", בזכותו המנוע אף פעם לא יבש. בנוסף, יש "עיכוב התנעה" כשהמנוע קר לגמרי וזה כדי שמשאבת השמן תוכל להיכנס לפעולה קצת לפני שהמנוע מתחיל לעבוד. והדבר האחרון זה משהו קצת יותר מוכר ונפוץ: "שמן רב דרגתי" המקטין משמעותית את התלות בשימון סטטי, מאפשר התנעה קלה/מהירה יותר ומספק טווח צמיגות רחב מול טמפרטורה (ולמתחכמים, כן גם 20W50 כלול ביכולת הזאת).
פורסם
בנוסף, יש "עיכוב התנעה" כשהמנוע קר לגמרי וזה כדי שמשאבת השמן תוכל להיכנס לפעולה קצת לפני שהמנוע מתחיל לעבוד.

 

מה? :shock:

באיזו רכב קיימת טכנולוגיית העל הזו?

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"


×
×
  • תוכן חדש...