Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4882 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
באיזו רכב קיימת טכנולוגיית העל הזו?
בכל רכב מהעשור וחצי האחרון שיצא לי לנהוג עליו. בוא נעשה ניסוי, נתק את החיבור למערכת ההצתה/דלק כך שהמתנע יפעל אך לא יצליח להניע את המנוע. אם מנורת לחץ השמן תכבה לך למרות שמנוע עדייך לא הונע ניצחתי.
  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
מה? :shock:

באיזו רכב קיימת טכנולוגיית העל הזו?

 

איתמר.

 

בהרצאה האחרונה שהשתתפנו בה, הוזכר נושא עיקוב ההתנעה.

 

כלומר הזרקת דלק מופעלת לא מיידית עם סיבוב מפתח בסוויץ' אלא לאחר שהמנוע צבר מהירות של 250 סל"ד.

 

לדעתי, הסידור הזה נועד יותר על מנת לאפשר התנעה מיידית, בלי שיגיע דלק לא שרוף למערכת פליטה, כדי לשמור על ממיר קטליטי.

 

ולא כדי לבנות לחץ שמן.

 

 

פורסם

אנחנו עוסקים כאן במשאבת שמן מנוע, לא משאבת דלק שמתחילה את פעולתה לפני או בזמן מתן הסטרטר.

משאבת השמן היא משאבה מכנית שמונעת מסיבוב המנוע, היא לא חשמלית.

idanm, נורת השמן הייתה כבית גם ללא התנעת המנוע אם הסטרטר היה מביא את המנוע לסל"ד מסויים בו נבנה מספיק לחץ שמן. סטארטר מביא את המנוע ל 250 סל"ד (פלוס מינוס) ובסל"ד הזה משאבת השמן לא מצליחה לבנות לחץ מספק ולכן הנורה תישאר דולקת קבוע.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
בנוסף, יש "עיכוב התנעה" כשהמנוע קר לגמרי וזה כדי שמשאבת השמן תוכל להיכנס לפעולה קצת לפני שהמנוע מתחיל לעבוד.

ללא מילים :?

איך משאבת שמן מכנית המונעת על-ידי גלגלי שיניים יכולה להסתובב מבלי שהמנוע עובד ?

איזה כייף לי :)

פורסם

איתמר, משאבת דלק מתחילה את פועלתה עם הסוויץ' . העיקוב הוא בפקודה למזרקים.

 

אבל עזוב את זה, בוא נפתח קצת את ההיבט הפילוסופי:

 

נזכרתי עכשיו בכתבה שקראתי על מנועי דיזל ישנים, להם לא היה סורטר חשמלי, אלא מנוע בנזין קטן, שמשמש כסטרטר.

 

תחליה מניעם את מנוע הבנזין עם pull starter (כמו של מכסחת דשא), משלבים אותו עם קלאץ' מיוחד למנוע הראשי ונותנים לו לצבור קצת סל"ד.

לאחר מכן מניעם את מנוע הדיזל על ידי פתיחת ברז במשאבת סולר.

 

נטען שם, שהסידור הנ"ל תורם לבלאי נמוך של המנוע הראשי, וההסבר הוא שעוד לפני שהמנוע מניע - לפני שנוצר עומס של ממש על מייסבי טלטל וקרנק למשל - מרעכת השימון כבר מתפקדת באופן מלא.

 

 

פורסם

בואו אתקן את טעותי במילים, יכול להיות שעיקוב ההתנעה לא נועד בשביל מערכת השמן 100% אך מכיוון שמשאבת השמן תלויה בסיבובי המנוע והמתנע מסובב את המנוע אז לחץ שמן התחלתי נבנה עוד לפי שהמנוע מתחיל לפעול בכוחות עצמו. מכאן שמשאבת השמן במנוע נכנסת לעבודה לפני שהמנוע נדלק.

 

ובסל"ד הזה משאבת השמן לא מצליחה לבנות לחץ מספק ולכן הנורה תישאר דולקת קבוע.

כשהמנוע במצב "מושלם" נורית לחץ השמן תכבה בסמוך (אבל לפני) להדלקת המנוע (מדובר כמובן על התנעה קרה).

 

תכף סרטון הדגמה מיונדאי אקסנט 2008 מנוע 1.4 (של אבא) עם מערכת דלק מנותקת בזכות קודנית מטומטמת (הרכב לא הותנע יומיים).

פורסם

יכול להיות שרק אני הבנתי את דבריו של IDANM.

 

הכוונה שלו הייתה להשערתי היא שכאשר המנוע קר לוקח זמן ארוך יותר למנוע להניע(סטרטר ארוך יותר מהרגיל) כדי שיבנה לחץ שמן כאשר הסל"ד מנוע נמוך, ולא יגיע למצב שבו המנוע מניע בשבריר שניה כאשר לא נבנה לחץ ולדעתי יש משהו בדבריו.

 

וכוונה שלו הייתה שלחץ שמן יכול להיבנות בסל"ד נמוך (הסיבובים של הסטרטר מספיקים כדי לבנות לחץ שמן מסויים ורק לאחר זמן מה שהסטרטר מסובב את המנוע נבנה לחץ שמן ורק אז המנוע יניע).

 

נסיעות קצרות והתנעות מרובות הורסות את הממיר הקטליתי עקב תערובת עשירה כאשר המנוע קר, ונסיעות קצרות גורמות להצטברות לחות(מים) בצנרת הפליטה ולרקבונות חלודה.

פורסם

שאלה לכולם:

 

נניח אני מסובב את המנוע עם סטרטר ב 700 סל"ד (נניח שאפשרי).

 

 

המצב השני, המנוע פועל לבד ב 700 סל"ד.

 

מתי יש בלאי יותר גדול למנוע?

 

 

פורסם
שאלה לכולם:

 

נניח אני מסובב את המנוע עם סטרטר ב 700 סל"ד (נניח שאפשרי).

 

 

המצב השני, המנוע פועל לבד ב 700 סל"ד.

 

מתי יש בלאי יותר גדול למנוע?

 

לדעתי ותיאורתית, כאשר המנוע מונע הבלאי גדול יותר משום שהבוכנות יוצרים עומס מסויים בגל הארכובה על מייסבי הטלטל ומייסבי גל ארכובה.

 

בנוסף הוא שהצילינדרים מתחילים לקבל דלק לפני שמקבלים שימון(שמן), ואז תיאורתית כמובן הצילנדרים מקבלים שחיקה משום שעדיין לא הגיע שמן לדפנות הצילינדרים ורינגים ומקבלים ישר דלק שלא מטיב עם הסיכוך.

פורסם

יקיר, צודק.

 

זה בדיוק מה שמנסים להסביר כאן.

 

אם ניתן למנוע לעשות כמה סיבובים עם סטרטר בלבד לפני התנעה יבנה לחץ שמן מסויים, לפני שיופעל העומס של מנוע מונע.

 

עוד מישהו חושב כמוני?

 

 

פורסם

במבט שני, כך או כך (מנוע מונע ב 700 סל"ד או סטרטר ב700סל"ד) בשני המקרים העומס נשאר זהה בראש המנוע, הקאמשפטים עובדים ללא שימון("ללא שימון" תיאורתית בלבד!), לא נסתכל רק על מנוע תחתון לא לשכוח שיש את הראש מנוע.

 

אבל בכל מקרה במנוע תחתון(בלוק-גל ארכובה) זה כן משנה לדעתי ועדיף שהמנוע יסתובב ע"י הסטרטר זמן מה לפני שהוא מתחיל להניע.

פורסם
בכל רכב מהעשור וחצי האחרון שיצא לי לנהוג עליו. בוא נעשה ניסוי, נתק את החיבור למערכת ההצתה/דלק כך שהמתנע יפעל אך לא יצליח להניע את המנוע. אם מנורת לחץ השמן תכבה לך למרות שמנוע עדייך לא הונע ניצחתי.

לא בכול הרכבים מנורת לחץ שמן מנוע עובדת באותה תצורה.

ישנם רכבים שמנורת לחץ שמן כבית (נכבית) לפני התנעת הרכב כלומר בשלב שמכניסים את המפתח לסווי'ץ מסובבים למצב ON בלי סטרטר ולאחר סיום דיאגנוסטיקה עצמית.

איזה כייף לי :)

פורסם
ישנם רכבים שמנורת לחץ שמן כבית (נכבית) לפני התנעת הרכב כלומר בשלב שמכניסים את המפתח לסווי'ץ מסובבים למצב ON בלי סטרטר ולאחר סיום דיאגנוסטיקה עצמית.
בוא נודה באמת, חוץ מקבוצת "הוואגיות" עוד לא נתקלתי ברכב שמעלים את נורית לחץ השמן לפני שבכלל יש לחץ במערכת. אם זה עדיף כך או כך בשביל משתמש הקצה אי אפשר לקבוע בלי סקר מעמיק.

 

בסרטון שצירפתי מדובר ברכב פשוט עם תצורה ידועה ומוכרת לרוב בעלי הרכבים, נורית לחץ השמן כבית רק לאחר שנבנה לחץ מתאים במערכת.

 

עריכה: טוב אחרי בדיקה קצת יותר מעמיקה, בשנים האחרונות יש עוד רכבים ולא תוצרת גרמניה אשר מנורת לחץ השמן כבית מיד בסיום הדיאגנוסטיקה. עדיין, הנתון הנ"ל אינו פוסל את העבודה שלחץ שמן ראשוני נבנה במערכת עוד לפני שהמנוע פועל בזכות עצמו אלא כבר עם סיבובו בעזרת המתנע.


×
×
  • תוכן חדש...