Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4883 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
איתמר, משאבת דלק מתחילה את פועלתה עם הסוויץ' . העיקוב הוא בפקודה למזרקים.

 

אבל עזוב את זה, בוא נפתח קצת את ההיבט הפילוסופי:

 

נזכרתי עכשיו בכתבה שקראתי על מנועי דיזל ישנים, להם לא היה סורטר חשמלי, אלא מנוע בנזין קטן, שמשמש כסטרטר.

 

תחליה מניעם את מנוע הבנזין עם pull starter (כמו של מכסחת דשא), משלבים אותו עם קלאץ' מיוחד למנוע הראשי ונותנים לו לצבור קצת סל"ד.

לאחר מכן מניעם את מנוע הדיזל על ידי פתיחת ברז במשאבת סולר.

 

נטען שם, שהסידור הנ"ל תורם לבלאי נמוך של המנוע הראשי, וההסבר הוא שעוד לפני שהמנוע מניע - לפני שנוצר עומס של ממש על מייסבי טלטל וקרנק למשל - מרעכת השימון כבר מתפקדת באופן מלא.

 

זוכר רק בקטרפילר. באיזה עוד ?

ב-D8 2U וגם בעוד דגמים לא היה חשמל.היה מנוע "קטן" די גדול,2 צילינדר, לא כמו במכסחת, שמניעים במנואלה ואחרי שגומר לעשות ענן עשן מפה עד חיפה משלבים שייסובב מנוע ראשי שגם הוא היה מזכיר בהתחלה פטריית הירושימה.

למנועים האלה, למרות התיאוריה שלך, אין להשוות כמה שהיה אורך חיים יותר קצר מהמודרניים כמו ה 3306,3408 , סדרה C וכו. חצי מהזמן היו עומדים באוברולים.הייתרון שלהם היה שלא היה מערכת חשמל. (בעולם השלישי-מצבר ביער גשם הוא שק של צרות).

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

בשביל לדעת אם התיאוריה נכונה צריך להשוות מנועים מאותן שנים. עם הנעה מיידית מול מסתובב ומעלה שמן לפני הנעה. זה קצת קשה היום.יחד עם זאת,בהתחשב במיליארדים שהושקעו בפיתוחי שמנים ומתכות להארכת חיים, קשה להאמין שלא היו משקיעים בפתרון שימון התחלתי אם הוא היה כל כך מקצר חיים.(הלף קומפרשן לכמה סיבובים ?...)

פורסם

מסכים, וכתבתי את זה כבר בתגובה 17:

 

לדעתי, הסידור הזה (עיקוב התנעה) נועד יותר על מנת לאפשר התנעה מיידית, בלי שיגיע דלק לא שרוף למערכת פליטה, כדי לשמור על ממיר קטליטי.

 

ולא כדי לבנות לחץ שמן.

לאחר מכן בתגובה 20 כתבתי שהדיון הוא מבחינתי פילוסופי.

 

 

פורסם

שאלה שלא הכי קשורה, האם נסיעה (שהמנוע חם כמובן) על סל"ד נמוך יחסית בעיר פוגעת באותה המידה פחות או יותר? בסביבות 1.5-2.0 סל"ד.

Peugeot 208GTI 2017 and Hyundai Tucson 1.6T 2019. 😀

Hyundai Tucson 2.0L Open sky 2016-2019- Sold Hyundai Elantra 2006 2.0L 2006-2016-Sold, Peugeot 206XS 2015-2021 Sold

פורסם
אם ניתן למנוע לעשות כמה סיבובים עם סטרטר בלבד לפני התנעה יבנה לחץ שמן מסויים, לפני שיופעל העומס של מנוע מונע.
אין צורך "לפמפם" מתנע בשביל ליצור לחץ שמן ראשוני, הנעה רגילה כסדרה מתוכננת על ידי היצרן עם מינימום שחיקה בכל היבטי המנוע (ממיר קטליטי, שימון וכן הלאה).

 

זוכר רק בקטרפילר. באיזה עוד ?
"הטכנולוגיה" הזאת עוד חיה ובועטת רק שבעולם התעופה. לדוגמה: מסוק עם שני מנועי סילון כבדים וגדולים מונעים בעזרת מנוע עזר סילוני קטן שאותו מניעים בעזרת פריקה הידראולית (בלחץ עצום של 3000 PSI).

 

קשה להאמין שלא היו משקיעים בפתרון שימון התחלתי אם הוא היה כל כך מקצר חיים
כמו שכבר ציינתי המנוע בנוי לעבור התנעה קרה מבלי לייצר שחיקה משמעותית אם בכלל. לידע כללי, מספיקה נגיעה יבשה אחת בין גל הארכובה למייסבים שלו בשביל ליצור נזק רציני ובלתי הפיך. מנועים בד"כ מתים לפני זמנם בגלל מחסור באחזקה, תקלה באחת מהמערכות הקשורות אליו ושימוש בניגוד להוראות היצרן. שאל את בני ל. הוא החזיק רכבי בנזין שחצו את קו ה-300 אלף קילומטר מבלי לגעת במנוע.
פורסם

מה מיוחד ברכב בנזין שעשה 300 אלף בלי לגעת במנוע?

 

יש מיליונים כאלו...

 

לא צריך בשביל זה להיות מכונאי או לבצע תחזקה מיוחדת מעבר להוראות היצרן.

 

 

פורסם

הגולף הקודמת שלי עשתה נכון להיום כ-300K קילומטרים ללא פתיחת מנוע.

הרכב נמכר לחבר שמטפל אצל חבר הפורום רון.

 

כפי שציין בוקי אחזקה נכונה של הרכב ושימוש בנוזלים בהתאם להוראות הייצרן מעריכה את חיי המנוע.

איזה כייף לי :)

פורסם
שאלה שלא הכי קשורה, האם נסיעה (שהמנוע חם כמובן) על סל"ד נמוך יחסית בעיר פוגעת באותה המידה פחות או יותר? בסביבות 1.5-2.0 סל"ד.

 

 

לא, לזה המנוע מיועד... אבל מן הסתם שהרכב שלך יצרוך יותר דלק במצב הזה, בהשוואה לנסיעה בכביש מהיר

פורסם
שלום, לאחרונה נתקלתי בטענות לפיהן לא כדאי לנסוע ברכבים בעלי מנועים ממוצעים וגדולים (1.6 ומעלה) נסיעות קצרות. הכוונה לנסיעות בתוך השכונה, של לא יותר מ-5,10 דקות (כלומר, לא תמיד המנוע מספיק להתחמם). האם לרכב שעמד מספר שעות ולאחר מכן נסע נסיעה קצרה מאוד ואז שוב הועמד למספר שעות, נגרם נזק כלשהו?

אודה מאוד לעוזרים!

 

שמן המנוע הוא הנפגע העקרי בגלל פיח ודלק שמגיע אליו מהתערובת העשירה ואם הזמן הוא יהפוך מהר מאוד לבוצה ואז יהיו נזקים למנוע

אם אלו רוב הנסיעות שלך החלף שמן כל 5000 ק"מ

פורסם
בכל רכב מהעשור וחצי האחרון שיצא לי לנהוג עליו. בוא נעשה ניסוי, נתק את החיבור למערכת ההצתה/דלק כך שהמתנע יפעל אך לא יצליח להניע את המנוע. אם מנורת לחץ השמן תכבה לך למרות שמנוע עדייך לא הונע ניצחתי.

 

ברור שגם סיבוב של סטרטר בונה לחץ שמן במנוע תקין אבל אין שום דבר כזה מעקב הנעה בשביל שימון מוקדם

פורסם

ועוד שאלה למומחה, לפני שלושה-ארבעה חודשים הוסיפו לי 100 מ"ל שמן כי היה חסר, לא מזמן בדקתי שמן וחסר כמעט רבע מהמדיד, למה בזמן כל כך קצר? הרכב מטופל במוסך מורשה והכל תקין. 115,800 ק"מ. הרכב נוסע רק בעיר.

Peugeot 208GTI 2017 and Hyundai Tucson 1.6T 2019. 😀

Hyundai Tucson 2.0L Open sky 2016-2019- Sold Hyundai Elantra 2006 2.0L 2006-2016-Sold, Peugeot 206XS 2015-2021 Sold

פורסם

רבע מדיד זה בערך 250 סמ"ק של שמן.

 

אם נניח שב 4 חודשים עברת 5000 קילומטר, צריכה כזאת לא מעידה על שום בעיה. זה טבעי. למרות שיש מנועים שאין להם את הצריכה הזו.

 

תמשיך לעקוב. ברגע שהמפלס יורד מתחת לחצי במדיד, תשלים 1/2 ליטר למקסימום.

 

באיזה רכב מדובר?

 

 


×
×
  • תוכן חדש...