Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4890 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הסוכן עמוס, אשמח לשמוע (בלי גרם של ציניות) מהם עלויות האחזקה החריגות שלפי דעתך אמורות להיות לקליאו, בשונה מרכב רגיל?

הנושא הזה חוזר מדי פעם בפורום, ובתור אחד שמחזיק רכב ספורטיבי בעצמו, אשמח מאוד לשמוע את דעתך.

 

 

אלי.

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

שייטת אוטוסטרדות של ממש לא תמצא בתקציב הזה.

אבל יש לך אופציות לא רעות למכוניות חביבות חנהיגה וידניות בתקציב שפוי.

אימפרזה 2 ליטר ידנית תהיה חזקה, אוחזת ואמינה, החיסרון הוא בצריכת דלק גבוהה קצת.

עוד אופציה היא פולו או פאביה 1.4 16V ידניות או אולי אפילו גולף/ ליאון.

מגאן סימן 1 ידנית תהיה מכונית נוחה מאובזרת וסבירה מבחינת אמינות בכלום כסף.

פורסם

אני בעלים גאה של 206XS שנת 2001 עם 132K ק"מ. אני מאוד אוהב את הרכב הזה (כולל הרבה ריבים עם החברה בנוגע למכירה או אי מכירה שלו)

אני גם מטפל בגבע ואני מאמין שמי שמטפל אצלו ולא חוסך יהנה מהרכב הרבה זמן.

 

מבחינת אמינות:

יש פה ושם דברים קטנים שצריך לתקן, למשל, עכשיו נהרסו לי המחזיקים ההידראולים של הבגאז' או דברים דומים אחרים וזה באמת מציק.

מצד שני, אני לא חושב שיש רכב שאין לו בעיות בגיל הזה.

 

מבחינת עלויות אחזקה:

אני עושה כ10000 ק"מ בשנה אז לרכב יש חיים יחסית קלים וגם התחזוקה לא יקרה מידי. גם ביטוח וגם חלפים סבירים מאוד. בטח שיחסית לאיביזה שהייתה לי קודם.

 

נהיגה במהירות של 120 קמ"ש על 431 או 1 אצלי עם סל"ד 3100-3200 בערך, קצת רועש אבל כשמגיעים לכביש 38/נס הרים/44/איזור בית חולים הדסה עין כרם שוכחים את הכבישים המהירים

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
פורסם

מבקש חידודים.

יש דגם של 206 שהוא בעל מנוע 1600 והוא לא XS?

האם כל הXS מגיעים עם גג נפתח ?

מבקש מכל בעלי הרכב עם גג נפתח ברכב שכזה - עד כמה הוא שימושי ?

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

פורסם

הבעיה היא לרוב במי שהחזיק את הקליאו ספורט לפניך, זה רכב נורא רגיש, יש לו גיר גרוע ועדין מבחינת עמידות אז אין קליאו ספורט שהסינכרונים שלה או לפחות אחד מהם לא חורק. צריך שמנים מקוריים בלבד ונורא ספציפיים כדי להשתמש ברכב, הוא מאוד רגיש לשמנים מצוינים שהם לא של ELF, שמעתי על גירים שחורקים רק בגלל שמן גיר שלא מתוצרת זאת או מנועים עם שסתומים שדופקים עד שעברו חזרה לשמן המקורי.

אני אישית חשבתי לקנות אחת כזאת, אבל גם עלויות החלקים שהם יקרים בצורה מחרידה לעומת ה306 שגם אצלה אין חלקים זולים. טיימינג ברכב הזה עולה כמו לקנות מכונית וחצי במחיר גריטה, בקיצור לא עסק זול.

האוטו מתנהג מדהים ובעל כוח מטריף, אין ספק שהוא מהאטמוספריות הטובות שיש בארץ, מצד שני התחזוקה שלו היא של רכב יוקרה, וכל דבר קטן שיכול להיהרס בגלל חוסר תשומת לב גורר הוצאות באלפי שקלים.

אם לא הייתי סטודנט תפרן יכול להיות שהייתי מעז לקנות קליאו ספורט אבל צריך עתודות כלכליות, ואל תתן לי את האקזמפלר המלוקק שלך כדוגמא כי אני יודע טוב שהרכב הזה מושקע מכל כיוון בהרבה כסף כדי להיות במצב הזה, ולא גרוטאה שבורה.

 

לפותח השרשור, הכל שאלה של כמה שילם הבעלים הראשון ללובינסקי, יש XS עם כל התוספות ויש כאלה בלי, הגג ב206 נוטה להתקלקל על ימין ועל שמאל או לנזול, עדיף בלי אחד כזה. בחר אקזמפלר שלא היה אצל צעיר שחשב שהוא רכב ספורטיבי וגרזן את המנוע 1.6 המסכן שלו. זה לא רכב ספורטיבי, זה רכב עם שלדה טובה והתנהגות נחמדה ולא יותר, אם אתה מחפש רכב ספורטיבי לך על גרסת הRC או הGTI.

התענוג שמוביל אותך

פורסם

שבוע טוב עמוס,

מבלי להתייחס לרכב שלי או לרכבים ספציפיים כאלה או אחרים, רק ארצה להתייחס למספר מיתוסים שהתייחסת אליהם:

 

טיימינג - בשימוש בחלקים מקוריים + עבודה עלותו הממוצעת היא 2.5K (ממוצע למספר קליאוז שעשו לאחרונה), מה גם ש-90% מהקליאוז כבר מאחוריו.

 

גיר - אכן עקב האכילס של הקליאו, אך גם כאן - לאחר עשור על הכביש, אני יכול לספור על יד אחת את מספר הקליאוז שאני מכיר שלא עברו החלפת גיר (כלומר שעדיין סובלות מהתופעה שתיארת), רובן זכו כבר לגיר חדש שלא חורק\נתקע כפי שתארת.

 

שמנים - אכן יש העדפה לשמנים של ELF, אך מחירם נוח, וזהה לשמנים אחרים ברמתו, מה גם שלא קשה להשיגם.

"המינוס" היחיד שאני יכול להצביע עליו באחזקה השותפת של הקליאו הוא הדרישה לאוקטן 98, אך זה מתקזז עם תצרוכת דלק מצויינת.

 

בשורה התחתונה, בניגוד לדעה הרווחת - האחזקה השותפת של הקליאו סבירה בהחלט, רק כפי שציינת יש לשים לב לאיזה אקזמפלר קונים (וזה אגב נכון לכל רכב).

 

 

בכל מקרה,

שיהיה בהצלחה לפותח השרשור,

אלי.

פורסם
שבוע טוב עמוס,

מבלי להתייחס לרכב שלי או לרכבים ספציפיים כאלה או אחרים, רק ארצה להתייחס למספר מיתוסים שהתייחסת אליהם:

 

טיימינג - בשימוש בחלקים מקוריים + עבודה עלותו הממוצעת היא 2.5K (ממוצע למספר קליאוז שעשו לאחרונה), מה גם ש-90% מהקליאוז כבר מאחוריו.

 

גיר - אכן עקב האכילס של הקליאו, אך גם כאן - לאחר עשור על הכביש, אני יכול לספור על יד אחת את מספר הקליאוז שאני מכיר שלא עברו החלפת גיר (כלומר שעדיין סובלות מהתופעה שתיארת), רובן זכו כבר לגיר חדש שלא חורק\נתקע כפי שתארת.

 

שמנים - אכן יש העדפה לשמנים של ELF, אך מחירם נוח, וזהה לשמנים אחרים ברמתו, מה גם שלא קשה להשיגם.

"המינוס" היחיד שאני יכול להצביע עליו באחזקה השותפת של הקליאו הוא הדרישה לאוקטן 98, אך זה מתקזז עם תצרוכת דלק מצויינת.

 

בשורה התחתונה, בניגוד לדעה הרווחת - האחזקה השותפת של הקליאו סבירה בהחלט, רק כפי שציינת יש לשים לב לאיזה אקזמפלר קונים (וזה אגב נכון לכל רכב).

 

 

בכל מקרה,

שיהיה בהצלחה לפותח השרשור,

אלי.

 

אלי תודה רבה. אבל אני לא רואה הגיון כלכלי לשלם על רכב שעל הכביש 11 שנה 40 אלף שקלים , לא משנה כמה הושקע בו. שריטה אישית שלי. אל תעלב .

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

פורסם

no offence taken :lol:

 

מי שקונה את הרכב הזה מחפש את הערך המוסף שהרכב הזה נותן (והוא בהחלט נותן) בתמורה לאגרה.

אנחנו שילמנו הרבה יותר בזמנו על הרכב, המחיר שלה כיום הוא פשוט בדיחה עצובה.

 

לא מכיר הרבה רכבים שמצד אחד גם היום לאחר עשור פלוס נלקחים כאמת מידה בתמורה הספורטיבית שלה, ומצד שני מאובזרת וחסכונית בצורה שלא תייבש אף סופרמיני מודרנית.

 

אגב, לגבי הXS - דגם ה-110 כ"ס מהנה מאוד, אך לפי דבריך אני חושב שתעדיף את ה-GTI עם 140 כ"ס.

הא.. ואל תבזבז את הזמן בחיפוש RC, נדירה מאוד ויקרה מאוד.

 

בהצלחה,

אלי.

פורסם

יש דגם של 206 שהוא בעל מנוע 1600 והוא לא XS?

כן, יש דגמים אוטומטיים עם אותו מנוע 1,600 סמ"ק שהם לא XS.

 

האם כל הXS מגיעים עם גג נפתח ?

לא, זה היה אבזור אופציונאלי בתוספת תשלום, כמו גם חישוקי הסגסוגת המקוריים.

 

מבקש מכל בעלי הרכב עם גג נפתח ברכב שכזה - עד כמה הוא שימושי ?

לא שימושי, זה גימיק נחמד אבל לא משהו שאפשר להגדיר אותו לדעתי כשימושי.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
כן, יש דגמים אוטומטיים עם אותו מנוע 1,600 סמ"ק שהם לא XS.

 

 

לא, זה היה אבזור אופציונאלי בתוספת תשלום, כמו גם חישוקי הסגסוגת המקוריים.

 

 

לא שימושי, זה גימיק נחמד אבל לא משהו שאפשר להגדיר אותו לדעתי כשימושי.

 

צביקה יש פיגו 206 עם שלוש דלתות שהיא לא XS ? הוא נקרא XT? יש מצב?

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

פורסם

יש, בעיקר עם גיר אוטומטי.

 

206XS נמכרה בתצורה של 3 דלתות מנוע 1.6 וגיר ידני בלבד. יש אבזור יחודי לדגם הזה (סרן דיסק מאחורה, פגושים קדימה\אחורה נמוכים יותר וכו'), ויש אבזור אופציאונלי כגון סאנרוף ומגנזיום אלה היו התוספות בתשלום.

יש 206 שהן לא XS עם מנוע 1.6 ו\או 3 דלתות. מדובר בעיקר ברכבים עם גיר אוטומטי והן די נדירות.

פורסם
צביקה יש פיגו 206 עם שלוש דלתות שהיא לא XS ? הוא נקרא XT? יש מצב?

כן. יש פיג'ו 206 שלוש דלתות ברמת גימור XT, אבל רק עם מנוע 1.4 ליטר.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

לא יודע נדיר או לא.

אני נוסע כבר שנה וחצי על 206 XT, 2003, מנוע 1,600 110 כ"ס, אכן אוטומט.

 

ההתרשמות שלי בשימוש ברכב באופן כללי. אל תקנה 3 דלתות, זה אולי פוזה - אבל לעיתים קרובות שתי הדלתות האחוריות הן שימושיות. שעברתי דירה, שאני עושה קניות מזון/ריהוט, שאני לוקח חברים איתי באוטו. בקיצור, באופן מוחלט לא הייתי הולך על 3 דלתות. במיוחד לא אם יש לך חברה :)

 

שנית, ה 110 כ"ס זה ממש מורגש - אני נוסע בלי בעיה על 110-120 בכביש 1 או כביש 6. עולה עליות בצ'יק בלי לקרוע את המנוע. גם אם אני רוצה לעשות עקיפה, אז זה בא בקלות.

לא הייתי אומר שזה מסט, אבל זה משהו שהוא מורגש ושונה לעומת רכבים שהם יותר חלשים.

 

לא פירטת מה התקציב שלך, שזה נתון קריטי לבחירה - אבל יש די הרבה 206 לבחור מהן,

אז אם אתה כבר מגיע ל 150K בקילומטראז' זה משחק לטובתך במחיר.

בכל מקרה המחירים של הרכבים האלה כבר די ברצפה ושם המשחק הוא יותר מצב הרכב / היסטוריה טיפולית ארוכת טווח.

 

מנסיוני האישי הקצר, רכב בגיל כזה - דורש הרבה תיקונים וטיפולים. אז תהיה מוכן נפשית לתסכול ועם ארנק פתוח, זה המחיר של רכב בגיל מתקדם. נכון שאפשר ליפול על רכב טוב, אבל אי אפשר לדעת באמת עד שאתה לא איתו כמה חודשים. בדר"כ אנשים לא מטפלים ברכב שלהם כזה טוב לפני שהם מוכרים אותו. בקיצור, תכין לפחות 5K מדי שנה לתיקונים וטיפולים, זה בלי כמובן לכלול הפתעות מסדר גודל של גיר / מנוע.

- פיאט בראבו סנסשיין רובוטית 1.4 - 2011

פורסם
לא יודע נדיר או לא.

אני נוסע כבר שנה וחצי על 206 XT, 2003, מנוע 1,600 110 כ"ס, אכן אוטומט.

 

ההתרשמות שלי בשימוש ברכב באופן כללי. אל תקנה 3 דלתות, זה אולי פוזה - אבל לעיתים קרובות שתי הדלתות האחוריות הן שימושיות. שעברתי דירה, שאני עושה קניות מזון/ריהוט, שאני לוקח חברים איתי באוטו. בקיצור, באופן מוחלט לא הייתי הולך על 3 דלתות. במיוחד לא אם יש לך חברה :)

 

שנית, ה 110 כ"ס זה ממש מורגש - אני נוסע בלי בעיה על 110-120 בכביש 1 או כביש 6. עולה עליות בצ'יק בלי לקרוע את המנוע. גם אם אני רוצה לעשות עקיפה, אז זה בא בקלות.

לא הייתי אומר שזה מסט, אבל זה משהו שהוא מורגש ושונה לעומת רכבים שהם יותר חלשים.

 

לא פירטת מה התקציב שלך, שזה נתון קריטי לבחירה - אבל יש די הרבה 206 לבחור מהן,

אז אם אתה כבר מגיע ל 150K בקילומטראז' זה משחק לטובתך במחיר.

בכל מקרה המחירים של הרכבים האלה כבר די ברצפה ושם המשחק הוא יותר מצב הרכב / היסטוריה טיפולית ארוכת טווח.

 

מנסיוני האישי הקצר, רכב בגיל כזה - דורש הרבה תיקונים וטיפולים. אז תהיה מוכן נפשית לתסכול ועם ארנק פתוח, זה המחיר של רכב בגיל מתקדם. נכון שאפשר ליפול על רכב טוב, אבל אי אפשר לדעת באמת עד שאתה לא איתו כמה חודשים. בדר"כ אנשים לא מטפלים ברכב שלהם כזה טוב לפני שהם מוכרים אותו. בקיצור, תכין לפחות 5K מדי שנה לתיקונים וטיפולים, זה בלי כמובן לכלול הפתעות מסדר גודל של גיר / מנוע.

 

אין לי צורך ביותר מ-3 דלתות. לא מסיע אנשים ברכב. 110-120 גם ב1.4 אפשר לנסוע בכיף. ולגבי הטיפולים לפני המכירה בזה אני בטוח שאתה צודק. הבעיה שאני מחפש רק ידני. ואין יותר מדי מבחר. 5 בשנה????!!!! קצת מוגזם לא.

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

פורסם

אמרתי לך את דעתי לגבי 3 דלתות. לא מתווכח.

אני לא יודע לגבי 1.4, אין לי ניסיון, אבל אני די בטוח ש1.4 עם 75 כ"ס יש הבדל גדול.

אם יוצא לך ליפול על 1.6, מה טוב. זה לא מתבטא בכלל במחיר.

אני אישית הייתי מעדיף עוד 2 דלתות ע"פ עוד כוח.

 

אני גם מטפל בגבע, וככה יצא לי בערך.

סתם דוג' שקנית ישר החלפתי את כל הגלגלים - זה 1,200.

היה לי טיפה נזילות, עפה עוד איזה אלפיה.

החלפתי מצבר, החלפתי בלמים שנשחקו...

היתה לי בעיה חשמלית בדלת האחורית, הוחלף המחשב דלת לא בזול.

 

אני לא חושב שרכב 2001 שווה אפילו 15,000.

אני לא הייתי קונה רכב שהחליף ידיים ככה מהר תוך שבוע - זאת אינדקציה שלילית חזקה לא משנה מה הסיפורים מסביב.

בטח לא שיש עוד עשרות רכבים זהים בשוק אפילו שנתון-שתיים יותר כמעט באותו מחיר.

 

אני לא חושב שתיקונים צריכים להפחיד אותך - התיקונים השוטפים אולי זולים. אבל זה לא סביר להניח שלרכב בן 13 לא יהיו תקלות שונות ומשונות בחלקים שונים. רוצה אמינות תיקונים גבוהה, תעלה בשנתונים, אבל ירידת הערך מנסרת הרבה יותר חזק מכל התיקונים.

- פיאט בראבו סנסשיין רובוטית 1.4 - 2011


×
×
  • תוכן חדש...