Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4883 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

צהריים טובים לכולם.

אני בחור בן 18 וחצי, מס' חודשים לפני הגיוס וקניתי לעצמי רכב לפני זמן-מה.

אני עובד ב2 עבודות במקביל, משלם את כל ההוצאות שלי לבדי, כולל קניית האוטו והביטוח וכל מה שמתלווה עם רכב.

חוץ מכניסה למוסך פעמיים (מצבר תקול, ופאנצ'ר בגלגל) לא נכנסתי ברוך ה' עדיין למוסך, ויצא לי לחשוב, אחרי הרבה שרשורים שקראתי, אנשים ששמעתי ותוכניות שראיתי (יצאת צדיק, למשל) עלתה בי השאלה.. האם יש עדין מוסכים שעושים את עבודתם כראוי?

 

להחזיק רכב זה לא קל, מי כמוני יודע, ופעם חשבתי לעצמי אם קונים משהו - הוא אמור לעבוד. למה הרי שהוא יתקלקל? וכל הזמן אני שומע מאנשים שאומרים 'לקנות אוטו זה קל, להחזיק אותו זאת בעיה' ואני שואל 'למה?' והם עונים לי 'מה עם טיפולים'? תמיד זה היה נשמע כאילו כל מכונית עתידה לההרס.

 

עכשיו, לפי מה שהבנתי מלא מוסכים מנסים לחתוך לעצם קופונים, בן אדם מגיע עם פאנצ'ר, כולה צריך לתקן אותו ומתחילים לזבל לו בשכל שצריך להחליף, במקרה הטוב מחליפים, ברע - מביאים גלגל משומש. ומלא מלא דוגמאות אחרות.

 

ואנשים במקום לצאת מהמוסך כמו שהם יוצאים ממסעדה, או מחנות, יוצאים (אם לא דפקו אותם) בהרגשה של 'יש אלוהים' למרות ששירות אמין ורציני של מוסך אמור להיות דבר מובן מאליו.

 

אז תסבירו לי, האם יש מוסכים כאלה? ואם כן, מה היחס של מוסכים כאלה למוסכים רמאים?

אם אתה רוצה שלום, תתכונן למלחמה.

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כמובן שיש,ואנשים ימליצו לך בהתאם למיקומך על מוסכים מומלצים באזור.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

כן, המוסך בחניה שלך.

 

רכב מתקלקל כתוצאה מהזנחה או מהתנהגות לא נכונה.

תסכים איתי שאם תקפוץ איתו רמפות הוא יתקלקל, וכך גם דריפטים, פתיחות, מירוצים, וכל מה שחסרי חיים עושים.

אותו דבר לגבי זמן טיפולים.

 

סע לאט, מוזיקה טובה, גם תחסוך דלק וגם הרכב לא יתקלקל.

 

בן 18 וחצי, תלמד לתקן את הרכב לבד, היום יש הכל מהכל באינטרנט, רק צריך אומץ וידע כללי, וזהו.

גם תטפל ברכב באהבה, וגם תחסוך הרבה מאוד כסף!

פורסם

רכב מתקלקל גם מהתיישנות.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

שכחתי לציין התיישנות ובלאי, כי זה נורמה אצלי, קוואליר בת 17, פעם ב.. נהרס משהו כתוצאה מזקנה.

 

אבל בלאי של התיישנות הוא לא קריטי, אם הרכב מתוחזק טוב, זה עלויות שטויות ההתיישנות, ברוב המקרים.

הכוונה שלי, שברוב המקרים, אפשר עוד ליסוע, זה לא משהו שפוגע במצב המכאני.

פורסם

יש גם כמה מוסכים רציניים. מעט ומרוחקים זה מזה, אבל יש. צריך למצוא אחד טוב ולדבוק בו...

 

לגבי טיפולים, אל תשכח טיפול תקופתי, טיימינג, אגרת רישוי שנתית וכדומה. זה מה שעושה אחזקה ליקרה. יש רכבים ששם זה מחירים משוגעים בעליל (אם היית קונה למשל רכב יוקרה, נניח BMW מסוף שנות ה-90, היית מבין מה זה עלויות טיפול...)

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

כלל האצבע אצלי זה לטפל במוסך מורשה.

יקר יותר אבל איכותי הרבה יותר.

הצחקת אותי בקשר להשוואה למסעדה. גם שם יש כאלה שדופקים אותך עם פרוסת חציל ועליה מלפפון וקוראים לזה "חציל צבעוני בירוק גלילי" ותוקעים לך 300 ש"ח...

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

כן, בפירוש יש מוסכים טובים. ואם כבר הזכרת את "יצאת צדיק", לפחות היית מציין שבפרק שעסק במוסכים, מרבית העסקים שנדגמו יצאו צדיקים.

בלי קשר, לפחות עבורי התכונה החשובה ביותר אצל נותן שירות בענף הרכב היא אמינות ויושר. אני אעריך הרבה יותר מכונאי שיפנה אותי למוסך אחר מכיון שאין לו את הידע להתמודד עם בעיה מסויימת מאשר כזה שאולי יפתור אותה בסופו של דבר, ועל הדרך יעשה ניסויים על הגב שלי וימרר לי את החיים.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

לאחרונה פתחתי שירשור על בעיה ברכב שלי , ניתן לקרוא כאן .

כשהגעתי למוסך אמרתי לחיים משפט שאסור לומר במוסכים : "תעשה מה שצריך , תחליף מה שצריך , אני רוצה את הרכב

הזה פיקס "

הרכב שלי בעייתי מאוד בנושא של חלקי חילוף , חלקם לא ניתן למצוא אפילו במוסכי יבואן (כך היה במקרה הנ"ל), חיים הפך את המדינה ומצא את כל החלפים. החליף נטו את מה שהיה צריך למרות שיכל בקלות לערבב אותי .

אני מוצא לנכון להמליץ עליו גם כאן לכל מי שצריך מוסך בכל מה שקשור להיגוי ובולמים .

Gn'f'R

פורסם
כלל האצבע אצלי זה לטפל במוסך מורשה.

יקר יותר אבל איכותי הרבה יותר.

הצחקת אותי בקשר להשוואה למסעדה. גם שם יש כאלה שדופקים אותך עם פרוסת חציל ועליה מלפפון וקוראים לזה "חציל צבעוני בירוק גלילי" ותוקעים לך 300 ש"ח...

 

מוסך מורשה לרוב רק יקר יותר, קראתי פה כל כך הרבה פוסטים על מוסכים מורשים שפשוט עשו עבודה עלובה ומביישת ועוד העזו לקחת מחירים מופקעים, רובם היו צמפיון אבל יש גם עוד.

אני חושב שאני מכיר יותר מוסכים לא מורשים שעושים עבודה מעולה במחירים הוגנים מאשר מוסכים מורשים כאלה.

זה לא שהעובדים של המוסכים המורשים עוברים השתלמויות בחול במפעל של VW וכו׳.

אותו פועל שתשלם על עבודה שלו במורשה 500 שקל זה אותו אחד שאחרי שעות העבודה במוסך קטן שהוא עובד בו אתה תשלם 100 שקל.

 

אותה עבודה ואותם חלקים.

כשבמורשה הרכבים יעברו טיפול כמו באירופה אז אני אשקול לקרוע לעצמי את הכיס ולטפל שם. בינתיים איפה שאני מטפל אני מקבל חומרים של היצרן ולא שמן של דלק מוטורוס שאני מקבל במורשה.

פורסם

לא. אין אחד.

תראה לי מכונאי רכב שיודע לקרוא אנגלית טכנית ברמת הבנה אמיתית של תיאור מערכת חדשה בבולטין של יצרן רכב - יש לך את התשובה.

בארץ כבר הרבה שנים אין בתי"ס מקצועיים, כי מה שבגרמניה ושבדיה מקצוע מכובד ומכניס - כאן מתביישים ע"י החבר לכתה שניהיה עו"ד תחמן (ובקושי חי).

ראה מי עובד על האוטו שלך - לא מנהל המוסך בחלוק הלבן. על החלוק אתה משלם. את העבודה עושה ילד בשכר מינימום ש(לא באשמתו) לא יודע מה זה ק"ג/מ בסגירת בורג.

פורסם
לא. אין אחד.

תראה לי מכונאי רכב שיודע לקרוא אנגלית טכנית ברמת הבנה אמיתית של תיאור מערכת חדשה בבולטין של יצרן רכב - יש לך את התשובה.

בארץ כבר הרבה שנים אין בתי"ס מקצועיים, כי מה שבגרמניה ושבדיה מקצוע מכובד ומכניס - כאן מתביישים ע"י החבר לכתה שניהיה עו"ד תחמן (ובקושי חי).

ראה מי עובד על האוטו שלך - לא מנהל המוסך בחלוק הלבן. על החלוק אתה משלם. את העבודה עושה ילד בשכר מינימום ש(לא באשמתו) לא יודע מה זה ק"ג/מ בסגירת בורג.

 

תאכלס, אתה צודק.

 

אבל אם תראה את זה מצד שני, אני יכול לומר לך שגם על המטוסים של הצבא, עובדים גם ילדים בני 19, שעברו קורס של כמה חודשים בודדים. (ותיהיה בטוח שעדיין יש כאלה שלא יודעים להחזיק מברג).

 

תלוי גם במה מטפלים, יש דברים שזה לא בעיה, וידברים שצריך כבר ניסיון.

קח דוגמא, טיפול אחרון לקוואליר שלי, לקחתי למוסך (למרות שרציתי לטפל בבית, אבל הייתה בעיה שפחדתי שהיא חמורה), בקיצור כמו שאתה אומר, עבד עליו ילד.

הוא בא להבריג הפלאגים החדשים, ישר עם המפתח, מיד עצרתי אותו ואמרתי לו שיבריג אותה כמה סיבובים ביד ואת השאר עם מפתח.

זה חוסר ניסיון.

פעם, בעל מוסך מורשה UMI דפק לי ראש מנוע בגלל בעיה כזאת, אז מזה אומר?

 

שורה תחתונה, הכי טוב לטפל ברכב לבד בבית, ובבעיות קשות או שקשורות למערכות בטיחותיות מאוד (כמו בלמים והגה) אז הולכים למוסך, ככה שתיהיה חתימה במקרה שחס וחלילה יקרה משהו.

 

בני, כנראה נפלת על מורשה מצויין!

אני יכול לומר לך, שנפלתי על 3-4 מורשים (1 של פיגו), וגם אם יתנו לי את הטיפולים בחינם, אני לא אתקרב אליהם בחיים!

 

לדעתי העסק שנקרא "רכב" הוא מלוכלך מכל כיוון אפשרי בארץ שלנו.

אכן, יש כמה מוסכים בודדים בארץ שלאור התגובות והביקורות הם באמת צדיקים.

אבל כל השאר, זאבים.


×
×
  • תוכן חדש...