Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5083 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא בדיוק מכונית על - אבל בהחלט

שמנצל את היכולות הייחודיות של התעשיה הישראלית
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

זהו? כך גווע לו השרשור? הייתי בטוח שהרעיון יצית את הדמיון ויעורר התלהבות רבה יותר. ישבתי מרותק משך שלושת רבעי השעה כדי לגלות מה שמר קוניגסאג השבדי הצליח ליצור בתוך פחות מ-20 שנה:

 

http://www.youtube.com/watch?v=7JZqkRiUtGY דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

לאיש לא היה שום רקע במוטוריקה, רק חלום מתוק לבנות את המכונית הטובה ביותר שאפשר. כיום, המוצרים היוצאים תחת ידיו וידי עובדיו (כשני תריסר במספר!) מדורגים כמשובחים בעולם. שבדיה היא סביבה מוצלחת בהרבה לפיתוח מכונית על, אין בכך ספק - זו אחת הסיבות לכך שהמודל המתאים יותר הוא זה הנמצא יותר בכיוון של נובל הבריטית מאשר קוניגסאג השבדית, מאחר והוא בר הגשמה יותר.

 

כעת ברצינות, אך בכל זאת בנימה פיוטית: כמה מיכם היום היו מוכנים להירתם לעבוד בפרויקט שכזה? האם לבבכם לא חדור בלהט כה גדול לתחום עד שהייתם מתגייסים ללא היסוס אילו הייתה מועלית הדרישה לכך? אני אומר בלב שלם שהייתי מוכן לתרום מכישוריי ומרצי לכך, לו הייתי נמצא מתאים. זו הזדמנות היסטורית, של פעם בחיים.

 

אני משתעשע במחשבה, שעכשיו "רק" צריך משקיע.. מה הסיכוי שהוא קורא את זה? :oops:

:idea:
פורסם

הכל כסף.

מי קנה את מכונית העל המרוקאית, הלאראקי ?

 

אותו דבר יקרה גם לישראלית, אין לה מספיק ״סקסי פקטור״.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם

תסלח לי, אתה ממש חופר. האם אתה באמת חושב שיש תוחלת כלכלית למכונית על ישראלית? חארטה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

מובן לחלוטין. האם ל-Made in Israel אין מספיק אסוציאציות חיוביות בכל הקשור לתרבות ייצור או מסורת הנדסית? זה מצריך בדיקה מעמיקה בשווקים השונים בעולם.

 

אגב, דווקא אי הזמינות של השוק המזרח-תיכוני אינו מטריד. השוק הכי גדול של פרארי הוא השוק האמריקאי; השוק הסיני מראה נסיקה גדולה מאד. בקיצור, באמת שלא צריך את השייחים המיליארדרים..

 

בנוגע לתוחלת כלכלית: אני רוצה להאמין. גם זה מצריך בידוק מעמיק - אני פשוט לא משוכנע שהתשובה היא שלילית, כמוך.

:idea:
פורסם

לא הלכת רחוק בכלל - פרארי...

אתה מדמיין תחרות עם המורשת של האגדה, עם מועדוני המעריצים, תשתית השיווק והתחזוקה שהוקמו על פני עשרות שנים?

מסורת שנבנתה על מסלולים...

תחשוב יותר בכיוון של שמות קצת פחות אגדיים ותבין שגם זה דימיוני.

 

אגב, כבר בתחילת השירשור נתתי לך את ההגדרה של מכונית על. תחזור לשם. מכונית על ישראלית לא תהיה! מכונית ספורט קיצונית כן. וגם על זה מישהו יצטרך להפסיד כסף הרבה זמן.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

קראתי את ההודעה שלי שוב ואני לא רואה היכן רשמתי שפרארי נמצאת על הכוונת.. אם כבר, תוכל להאשים אותי שהצעתי שהשווקים העיקריים למכוניות מסוג זה הם ככל הנראה האמריקאי והסיני ולא המזרח תיכוני. זה הכל.

 

באשר להגדרה של מכונית על, עם כל הכבוד להתעקשות שלך, בשם מכונית על נקראת גם הוייפר, הלוטוס אבורה (שהיא חלשה משמעותית) והנובל שהבאתי כדוגמא. ההגדרה הרחבה והמקובלת של מכוניות על כוללת גם אותן. בעולם שלך דברים אולי נראים אחרת, אבל אתה יודע.. זה רק אצלך בראש. (אגב, הכוונה כאן היא במה שמכונה באנגלית supercar ולא hypercar).

:idea:
פורסם

כמו בכל קטגוריה, יש מכוניות שמתיימרות או שהן גבוליות או שבהעדר קטגוריה אחרת נכללות שם.

מכונית על (והפעם בעברית) היא מכונית שתאופיין בביצועים, יכולות כביש, עיצוב, טכנולוגיה ומחיר גבוהים מאוד.

אם נתייחס רק למחיר, לא רואה איך מישהו יצליח להעמיס עלויות פיתוח של מכונית מקורית חדשה ויגיע לתוצר שמצדיק עצמו לעומת אלטרניטבות נחשקות עם מסורת ותשתית שיווק ותחזוקה. יקרה אחת מהשתיים - המכונית תהיה תחרותית בהיבט הטכנולוגי אך יקרה ללא פרופרציה, לחילופין היא תהיה נחותה טכנולוגית אבל עם מחיר "סביר", אבל אז לא נחשקת (כי היא לא מובילה טכנולוגית).

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

אני לא רואה את זה בצורה דיכוטומית שכזו. הנובל (אני מרגיש כאילו נטפלתי אליה, אבל היא באמת ממחישה היטב את כוונתי) לא מתקדמת מבחינה טכנולוגית ועם זאת פקטור הנחשקות (זה נשמע יותר טוב באנגלית..) שלה לא נחות משמעותית ממכוניות על אחרות ולא אכנס כעת לסיבות מדוע. אני מכיר שוק אחר לגמרי שמתנהג באופן דומה למדי, שבו גם יצרן צעיר שנעדר מסורת ומומחיות טכנולוגית מוכחת מסוגל להצליח בכל זאת בזכות ביצועים טובים מאד שמוצריו מציגים, בעולם האמיתי. זה פחות או יותר מה שעושים החבר'ה בנובל.

 

בנימה אישית: ברור לי שרעיון עסקי לא קורם עור וגידים דרך פורום ממוחשב. לכל היותר, הוא יכול להוות מוקד לדיון ראשוני ושטחי בלבד. אני מבין שהחזון זוכה לתגובות סקפטיות, אבל נדמה לי שרובן אינן מנומקות היטב, במסגרת רוחבו המצומצם של הדיון. בכל זאת, הייתי שמח לו ניתנה לי האפשרות לקחת חלק בפרויקט מעין זה. אני בוודאי לא אהיה מראשיו ולא לכך אני מפלל מעצם העלאת הרעיון.

:idea:
פורסם

מאחל לך שתצליח להגשים את החלום.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
מובן לחלוטין. האם ל-Made in Israel אין מספיק אסוציאציות חיוביות בכל הקשור לתרבות ייצור או מסורת הנדסית? זה מצריך בדיקה מעמיקה בשווקים השונים בעולם.

 

 

לפני הרבהב שנים אבא שלי הסביר לי שההבדל בין ישראל לגרמניה הוא שבישראל מפרסמים מוצר ב"איכות יבוא" ובגרמניה כ"איכות יצוא".

 

מאז זרמו הרבה מים אפילו בירדן היבש, ואיכות הייצור של התעשיה הישראלית אינה נופלת מהאיכות של שום מדינה מערבית אחרת. עם זאת, כאשר המוצרים ממותגים כאינטל או פיליפס או GE, או מהווים רכיבים של יצרנים בין לאומיים אחרים לא כל אחד מודע לכך שמדובר בתוצרת ישראל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
אני לא רואה את זה בצורה דיכוטומית שכזו. הנובל (אני מרגיש כאילו נטפלתי אליה, אבל היא באמת ממחישה היטב את כוונתי) לא מתקדמת מבחינה טכנולוגית ועם זאת פקטור הנחשקות (זה נשמע יותר טוב באנגלית..) שלה לא נחות משמעותית ממכוניות על אחרות ולא אכנס כעת לסיבות מדוע. אני מכיר שוק אחר לגמרי שמתנהג באופן דומה למדי, שבו גם יצרן צעיר שנעדר מסורת ומומחיות טכנולוגית מוכחת מסוגל להצליח בכל זאת בזכות ביצועים טובים מאד שמוצריו מציגים, בעולם האמיתי. זה פחות או יותר מה שעושים החבר'ה בנובל.

 

בנימה אישית: ברור לי שרעיון עסקי לא קורם עור וגידים דרך פורום ממוחשב. לכל היותר, הוא יכול להוות מוקד לדיון ראשוני ושטחי בלבד. אני מבין שהחזון זוכה לתגובות סקפטיות, אבל נדמה לי שרובן אינן מנומקות היטב, במסגרת רוחבו המצומצם של הדיון. בכל זאת, הייתי שמח לו ניתנה לי האפשרות לקחת חלק בפרויקט מעין זה. אני בוודאי לא אהיה מראשיו ולא לכך אני מפלל מעצם העלאת הרעיון.

 

אתה פשוט לא מבין איך בכלל תעשיית הרכב עובדת וכמה שכבות (Tiers) קיימות, מרמת חומר הגלם דרך תכנון וייצור כל רכיבי המשנה, עד שמגיעים בכלל ליצרן הממותג, שהוא רק הרכיב הסופי בשרשרת. כשתלמד קצת איך מייצרים רכבים, אפשר יהיה לנהל דיון משמעותי.

 

בינתיים, גם שבדיה וגם בריטניה הן מדינות שמייצרים בהן רכבים. בארץ אפילו שיפור רכבים זה עסק לא חוקי...

 

הנובל ממחישה מצויין את כוונתי. היא הוקמה במדינה עם תשתית של יצור רכבים, מרכבי קיט ועד מכוניות F1. בשבדיה, מדינה עם תשתית קיימת לייצור תעשייתי, ממכוניות דרך ספינות ועד מטוסי קרב, לקח לקונביסנגסינגבינסינג 20 שנה להקים חברה...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

תתן ,לי דוגמא למוצר שעושים בישראל מאפס ועד סופו ,ואני יגיד לך זה אפשרי !

ps: אל תערב היטק ומוצרי לו-טק שמחירם נמוך .

משהוא מורכב, שדורש המון זרועות בתעשייה ,שימוש בחומרים מרובים ,התכה ,חישול ,עיבוד ,הרכבה ,צביעה וכו' .

ומוצר זה מתחרה בחברות הכי גדולות בעולם ,אם תצליח, אני אשתכנע שזה ניתן לעשות בישראל .ואל תאמין למה שמספרים בחדשות ,אנחנו לא באמת כאלה טובים .

פורסם
מקבל את הערתך. מתוך סקרנות, האם ראית את התייחסותי הקודמת להודעתך? למה בתחום ההוא זה עובד אחרת? אפשר בפרטי. :arrow:

 

כי ייצור רכיבי אלקטרוניקה זה תהליך הרבה יותר פשוט, ובטח ייצור אודיו (שם כל מה שצריך זה סיפור טוב, לא מחקר שמוכיח משהו...).

 

ייצור מטוסים בארץ הוא דוגמא מצויינת לבניית תשתית תעשייתית, אבל זה לקח עשרים שנה, דרש מקור יידע שהיה מוכן לשתף (צרפת), התחיל מרמה בסיסית של שיפור הקיים (היתה תעשייה אווירית ששיפרה מטוסים), דרש מימון מדינה... ובסוף הוכיח עצמו כלא כדאי משום בחינה פרקטית (כלכלית או צבאית).

צריך גם לזכור, כל גוף הלביא לא יוצר הארץ, לדוגמא (המנוע כן).

 

ואתה רוצה להתחיל מייצור מכונית על כשאין כאן מישהו שיודע לעשות סט-אפ נכון למתלים ומסלול לבדוק אותו...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...