Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5086 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הכל יוטל עליו ,וגם מסים ,מע"מ ושאר הבולשיט בגלל זה לא משתלם להרכיב סופות ולמכור אותם לאזרחים .

נראה לי ,השתגעתם אם אתם חושבים שזה ריאלי ,כי זה לא .

באגי וקרטינג גם ילד בכיתה י"ב ירכיב מעבר לזה ,אין פה שום דבר . בנוסף לכל ,צריך מינימום "שם" ,משהו שאין .

אם זה שם משפחה של אגדת מרוץ או איזה חברה בעלת שם עולמי ומוכרת בתעשיית הרכב .

למרות שקונינסג זאת דוגמא מובהקת לאיש אלמוני ,בלי ידע מתאים ,בלי שום יכולת ובלי ממון ולמרות זאת הצליח להרכיב מכונית על. אבל הוא יחיד במינו וכנראה עשה זאת בתקופה מתאימה ובמדינה ליברלית שמעודדת תעשיית רכב ,גם תומכת בה :)ההפך מישראל .

ניסיתם לייצר חלק ? התמחור הוא מטורף ,בורג מטיטניום בויירון עולה מאות דולרים ,אני לא יודע אם יש פה בארץ רתך שיכול לרתך טיטניום שלא לדבר על ייצור מלא .לשפר מנוע ,יש מכונאי בארץ שיכול לייצר קאמפשאפט ?כדי לשפר את ההספק ,נו באמת ואלה הדברים הפשוטים יחסית ,מישהו מבין בכלל במנוע "תכלס" ,מחזורי אוטו ודיזל תשאירו לספרים ,ועזבו פרופסורים ,הם לא מבינים כלום מעבר לתאוריה ,אתם יודעים כמה ניסיון יש לסדנאות כמו מקלארן או קוזוורט ?? הם יודעים לפרטי פרטים את הדברים הכי קטנים והשפעתם על המנוע או כל חלק אחר ברכב ,ולא מספרים אלא מעבודה מעשית ,זה הם שכתבו את הספרים ולא להפך.

אז על איזה מוחות בדיוק מדובר ?? אם כל הכבוד לקארטינג שייצרתם :) הוא רחוק שנות אור מהדבר האמיתי .

בסופו של דבר ,מה שיקבע זה כמה אתה יכול למכור ,ואם יש מטורף שיכול לשכנע קונים פוטנציאלים ,אז כנראה גם קרח הוא יצליח לשווק לאסקימוסים .

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
הכל יוטל עליו ,וגם מסים ,מע"מ ושאר הבולשיט בגלל זה לא משתלם להרכיב סופות ולמכור אותם לאזרחים .

נראה לי ,השתגעתם אם אתם חושבים שזה ריאלי ,כי זה לא .

באגי וקרטינג גם ילד בכיתה י"ב ירכיב מעבר לזה ,אין פה שום דבר . בנוסף לכל ,צריך מינימום "שם" ,משהו שאין .

אם זה שם משפחה של אגדת מרוץ או איזה חברה בעלת שם עולמי ומוכרת בתעשיית הרכב .

למרות שקונינסג זאת דוגמא מובהקת לאיש אלמוני ,בלי ידע מתאים ,בלי שום יכולת ובלי ממון ולמרות זאת הצליח להרכיב מכונית על. אבל הוא יחיד במינו וכנראה עשה זאת בתקופה מתאימה ובמדינה ליברלית שמעודדת תעשיית רכב ,גם תומכת בה :)ההפך מישראל .

ניסיתם לייצר חלק ? התמחור הוא מטורף ,בורג מטיטניום בויירון עולה מאות דולרים ,אני לא יודע אם יש פה בארץ רתך שיכול לרתך טיטניום שלא לדבר על ייצור מלא .לשפר מנוע ,יש מכונאי בארץ שיכול לייצר קאמפשאפט ?כדי לשפר את ההספק ,נו באמת ואלה הדברים הפשוטים יחסית ,מישהו מבין בכלל במנוע "תכלס" ,מחזורי אוטו ודיזל תשאירו לספרים ,ועזבו פרופסורים ,הם לא מבינים כלום מעבר לתאוריה ,אתם יודעים כמה ניסיון יש לסדנאות כמו מקלארן או קוזוורט ?? הם יודעים לפרטי פרטים את הדברים הכי קטנים והשפעתם על המנוע או כל חלק אחר ברכב ,ולא מספרים אלא מעבודה מעשית ,זה הם שכתבו את הספרים ולא להפך.

אז על איזה מוחות בדיוק מדובר ?? אם כל הכבוד לקארטינג שייצרתם :) הוא רחוק שנות אור מהדבר האמיתי .

בסופו של דבר ,מה שיקבע זה כמה אתה יכול למכור ,ואם יש מטורף שיכול לשכנע קונים פוטנציאלים ,אז כנראה גם קרח הוא יצליח לשווק לאסקימוסים .

 

קוניגסג הוא לא יחיד במינו. קח כמעט כל יצרן בוטיק מקביל אליו ותבדוק לכמה מהם היה "שם" או ניסיון מירוצים לפני שנכנסו לעסקים. לא להרבה. כולם מתחילים מאפס כמעט. גם אריאל, גם את לוטוס הקים מהנדס צעיר (ומבריק), גם פאגאני התחיל כמשוגע בלי שם ובלי שום ניסיון במירוצים (גם עם עבד בתחום לפני).

 

אמנם לא בתחום הרכב, אבל גם בארץ קמו חברות מובילות בתחומן מאפס. חברות כמו אלביט, רפאל, ישכר, אורמת ועוד. הכל מתחיל ממשוגע וקצת כסף.

 

וטיטניום? אני ממליץ על עידו לוריה מבית שערים בכל הנוגע לריתוך טיטניום. תאמין לי שעובדים בארץ עם חומרים אקזוטיים לא פחות משום מקום אחר. ידעת שבואינג מייצרת חלקים קריטיים בספינת הדגל שלה בארץ?

פורסם

אתה מכניס את הבריטים למשוואה כבר כתבתי לפני זה ,למה בבריטניה זה אפשרי ,היצרן פגאני לא אלמוני כמו שאתה חושב ,הוא עבד בסטודיו של למבורגיני ,הוא ידע מה צריך לעשות ואיפה .

הרי אני לא מסביר לך למה לייצר מטוס בארץ זה לא אפשרי ,כי אני יודע שזה אפשרי ,בפרוש כתבתי על תעשיית הרכב . זה שאנחנו מייצרים גם להבי מדחסים לתעשיית המטוסים ,כנראה גם הם מחומרים מיוחדים ,לא אומר שיש לנו כלים לייצר חלק לתעשיית הרכב.

יש לנו לשמחתנו ניסיון גדול בתעשיית המטוסים וניסיון אפסי בתעשיית הרכב ,לוטוס התחילו מוקדם כך גם פרארי ולמבורגיני ,אתה לא יכול להשוות בראשית של התעשייה לעכשיו ,זה כמו שתגיד שמחר המצרים ייצרו מטוס קרב ,זה פשוט בלתי אפשרי ,ניסיון תעשייתי לא נרכש בשנה ולא בשנתיים ,תשאל את הסינים או את הקוריאנים ואפילו את היפנים ,מה שלקח להם עשרות שנים ,אי אפשר היה לעשות בחצי שנה .

בבראשית של התעשייה זה היה אחרת ,לא היו שמות ,לא היה כלום ,תעשיית טרקטורים הולידה את השמות הנחשקים של תעשיית הרכב או יזמים מבריקים בעלי גישה לאמצעים ,הן במישור הכלכלי והן במישור ההנדסי .

מה גם בד"כ לא קמה תעשייה מכלום, התערבות ממשלתית היא זאת שדוחפת את התעשייה לפריחה ובארץ התערבות ממשלתית תגרום ליותר נזק מאשר תועלת במיוחד בימינו .

פורסם

אני בטוח שאותם אמיצים שהקימו את כל החברות הארוספייס המצליחות שמעו ממישהו בדיוק את מה שאתה כותב עכשיו. הרי פעם לא הייתה התעשיה הזאת בישראל. אז מה? הלכו ולמדו קצת בחו"ל והקימו חברות. אני לא אומר שיכולה לקום בארץ מתחרה לטויוטה תוך 5 שנים. מתחרה לחברה כמו אריאל - בפירוש כן. יותר מזה, אפשר לבנות בארץ גם דברים יותר מתקדמים. הרבה יותר קשה להגיע למצב של פס שמוציא אלף מכוניות ביום מאשר חברת בוטיק שבונה מכוניות בעבודת יד (גם מכוניות על מתקדמות). את הידע אפשר לרכוש בכל העולם. מה מונע מישראלי ללכת לעבוד באיטליה וללמוד את התורה בדיוק כמו אותו פאגאני? קצת שיגעון בריא והשמים הם הגבול.

פורסם

אולי יהיה כזה ,שיגיע לתפקידי מפתח באחד ממפעלי רכב עולמיים ירכוש ידע וניסיון מעשי ,יגיע לארץ יעבור את כל הפרוצדורות הבירוקרטיות כדי להפוך לייצרן רכב (ניתן לאשליות לפרוח) ,כאן על פנס אמריקאי לא מאשרים יבוא של רכב שלם וכדי להפוך למרכיב אופנועים צריך לעבור 7 מדורי גיהנום ,שלא לדבר על יבוא קיט קאר והרכבתו בארץ ,חוק מוטורי שתקוע ,בירוקרטיה ביבוא של חלפים ועוד ועוד ועוד .אוי ,אני רק מתחיל לחשוב על בירוקרטיה ועולה לי החום .

נניח כל זה יתממש ,ימצא תקציב ,כי הוא כמו בן משפחה למשפחת דנקנר .

ועדיין כל מה שהוא יצליח, זה להרכיב לפי קטלוג ולפי קטלוג בדרך כלל ,זה לא זה .עדיין הוא צריך להתחרות בעשרות רכבים באותה קטגוריה ,לספק את הסחורה ,ולמכור עשרות יחדות בשנה שיעריכו את מחירו וביצועיו שכנראה יהיו פושרים .

מממ ... אני אופטימי :) הסיכוי דומה לעוד אוסטרונאוט ישראלי ,אז יש תקווה .

פורסם

לא תשכנע אותי שייצור מכונית-על בישראל איננו אפשרי.

 

קח גוף כמו התעשיה האווירית, אתה רוצה להגיד שאין להם את היכולת והידע לייצר גוף אטרקטיבי ועליו להרכיב סוכריות?

זה בדיוק מה שהם עושים בייצור מטוסים, מייצרים ומרכיבים גוף שאת רוב חלקיו מכינים במקום והשאר ניקנה מספקים שונים.

במקום גוף של מטוס ייצרו גוף של מכונית בטכנולוגיה תעופתית, מנועים, תיה"ל, בלמים, חלקי מיתלים ואלקטרוניקה יגיעו מספקי משנה - אגב, את זה בדיוק עושים רוב יצרני הרכב בעולם.

 

גם למתג את הרכב יהיה קל - התעשיה שמציידת את טייסי חיל האוויר הישראלי, מייצרת את הרכב הבא שלך...

פורסם
אפשר גם לפתוח אקדמיה להכשרת שחקני ראגבי.

רלוונטי באותה מידה...

 

אני מתפלא עליך.. מה היית אתה אומר לפני מס' שנים על תדי פרדו, שכיכב לאחרונה במגזינים הבריטים הנחשבים? למה במוטוריקה זה אחרת?

 

האם בגלל שדווקא ישנה בישראל מסורת תכנון וייצור בתחום הנדסת החשמל והאלקטרוניקה? גם אז, מדובר הרי ב-VLSI בה תעשיית ההיי-טק הישראלית חזקה (לפי מיטב הבנתי) ולא באלקטרוניקה-מכניקה "פושטית" בהשוואה לכך, אשר במסגרתה נדרשת מזיגה הגונה של אותה יכולת אומנותית נשגבת. מעניין שאת מלאכת האומנות הזו הישראלים כן יודעים כשזה מדובר באודיו היי-אנד אבל לא כשמדובר במוטוריקה היי-אנד.

 

למה לא יכולה להיות מכונית על ישראלית שתהיה לנובל הבריטית מה שתדי פרדו הוא לסוניטיר (hint, hint..)? :wink: להזכיר לך איך סוניטיר התחילה?

 

ביחס לדיון שהתפתח בעמוד זה: חזרתי והדגשתי שמה שניתן לרכוש off-the-shelf אכן יש לרכשו באופן זה. הדבר ימנע מאמצי פיתוח יקרים להחריד ומסגרת זמן יקרה לא פחות שהם יתבעו. בנוסף, רכיבים שכאלו יימצאו כבר מראש בשווקים השונים שאליהם תיוצא המכונית וכך ייחסך הון עתק בכל הקשור להקמת מערך ההתלמדות עבור שרותי התיקונים\החלפות. כך או אחרת, יהיה זה מרגש עד מאד אם תסריט שכזה אכן יצא לפועל. time will tell..

 

עריכה: באשר למדורי הגיהנום הבירוקרטיים והידועים לשמצה - יש לי הרגשה שמי שיראה רצינות להיעשות יצרן מכונית העל הישראלית הראשונה (הסברה לא הייתה מכונית על בזמנה), ייפתחו בפניו הרבה דלתות.. מה שהלביא היה בגזרת ייצור מטוסים ישראלים, תהיה המכונית הזו בגזרת ייצור מכוניות ישראליות: הדחיפה תינתן מהגורמים השונים כדי לטפוח על שכם הלאומיות, אני משוכנע בכך. כאן, למזלנו, הפוליטיקה - אשר תהיה גם תהיה, אני מודע לכך - אם כי היא עשויה לעכב את הפרויקט, הרי שהיא לא תחשוף אותו לסכנת גניזה.

:idea:
פורסם

אני עברתי לחו"ל בין השאר בשביל להרים פרוייקטים כמו זה.

לא מדובר במכונית-על אבל כן ברכב מעניין שמבוסס על מכלולים קיימים + מרכב מחומרים מורכבים בשיטת ייצור שבדרך כלל לא קשורה ממש לרכב אבל כן יכולה לעבוד יופי עם רכב של 600 קילו.

בתקווה, התחלת ייצור ב2014, עם 10 רכבים בשנה.

 

זה לא שבארץ אין את הידע לעשות את זה.

יש המון מהנדסים שיודעים טוב מאוד מה לעשות וכיום אפשר גם "לייבא" אנשים מהתחום עם הניסיון הדרוש.

 

העניין הוא הבירוקרטיה וכל כאבי הראש של הארץ.

בחלק גדול מהמדינות ישנם נהלים ברורים לגבי ייצור רכבים ואפשר לרכוש ספר שלם עם הדרישות.

בארץ אין כזה דבר וכיום גם לא ברורים התהליכים הבירוקרטיים בשביל לעשות את זה.

אין סיבה להכנס לכאב הראש הזה ופשוט עדיף להגיע לחו"ל ולעשות את זה כמו שצריך.

פורסם

ביחס לדיון שהתפתח בעמוד זה: חזרתי והדגשתי שמה שניתן לרכוש off-the-shelf אכן יש לרכשו באופן זה. הדבר ימנע מאמצי פיתוח יקרים להחריד ומסגרת זמן יקרה לא פחות שהם יתבעו. בנוסף, רכיבים שכאלו יימצאו כבר מראש בשווקים השונים שאליהם תיוצא המכונית וכך ייחסך הון עתק בכל הקשור להקמת מערך ההתלמדות עבור שרותי התיקונים\החלפות. כך או אחרת, יהיה זה מרגש עד מאד אם תסריט שכזה אכן יצא לפועל. time will tell..

 

עריכה: באשר למדורי הגיהנום הבירוקרטיים והידועים לשמצה - יש לי הרגשה שמי שיראה רצינות להיעשות יצרן מכונית העל הישראלית הראשונה (הסברה לא הייתה מכונית על בזמנה), ייפתחו בפניו הרבה דלתות.. מה שהלביא היה בגזרת ייצור מטוסים ישראלים, תהיה המכונית הזו בגזרת ייצור מכוניות ישראליות: הדחיפה תינתן מהגורמים השונים כדי לטפוח על שכם הלאומיות, אני משוכנע בכך. כאן, למזלנו, הפוליטיקה - אשר תהיה גם תהיה, אני מודע לכך - אם כי היא עשויה לעכב את הפרויקט, הרי שהיא לא תחשוף אותו לסכנת גניזה.

יש משהו שאתה יודע ורוצה לחלוק ?? או שזה רק תסריט :lol:

תעשיית אלקטרוניקה לא דורשת סכומי השקעה עצומים ,כל מה שצריך זה מלחם טוב ,מס' לוחות נחושת,טוש לציור מעגלים ,חומצה ורכיבים אלקטרוניים 10 בשקל (בהגזמה ,זה קצת יותר מזה אבל עדיין מחיר יחסית אפסי) וכישרון שיווקי .

פורסם

אני אתן כמה סיבות שלדעתי העסק עדיין לא קם בארץ:

א. היהודים אוהבים כסף קל, מאז ומעולם.

ב. לייצר רכב שלם זה כמעט הכסף הכי קשה שאפשר לייצר במיוחד כשמדברים על הקמה מאפס

ג. לייצר חברות סטרט אפ ולמכור לחו"ל זה הכי משתלם

ד. לייצר אפליקציות ולמכור הלאה זה הכי קל

ה. עסק של רכבים זאת אחת ההשקעות הכי לא בטוחות, במיוחד כשמדובר ברכב לא מדובר איזה טלפון שמקסימום הקונה זורק לפח 2000 ש"ח, אז אנשים יעדיפו לקנות משהו מוכר

 

אז איך בכל זאת ניתן להוציא פרוייקט כזה לפועל?

א. צריך משקיע שלא מעוניין לעשות מזה הון, לפחות לא בחמש-עשרה שנים הראשונות (כמה כאלו יש? 0.0000*%)

ב. צריך ללמוד את השוק בטירוף להכנס לנישה מסויימת עם מוצר יותר מעניין ועם מחיר פחות גבוה לפחות לשנה שנתיים (איפה ראיתי פראיירים?)

ג. אם באמת רוצים חברת מכוניות מצליחה יש לבנות חברה קטנה שתייצר משהו מעניין לשוק המקומי בלבד (בטוח לא פגאני) וככה לפחות להימנע ממחצית הבירוקרטיה של ייצוא לחו"ל

ד. בארץ הרכבים ייקרים בטירוף ואם יבוא ייצרן ישראלי שימכור לישראלים רכב מחיר של 60%-75% ממחיר של רכב באותה נישה שמגיע מחו"ל יש פותנציאל שתהיה כאן חברה, כחול לבן (!), מצליחה (!), אולי לא הכי ריווחית ביחס להשקעה אבל מישהו שעושה את זה בשביל הנשמה יזכה להמון אושר.. כסף זה לא הכל.

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

פורסם

מכונית על היא בעצם מכונית פשוטה, עד לפני מעט שנים הן גם נעדרו את העידון של מכוניות GT מפוארות הגרמניות.

תקציב פיתוח של מכונית על קטן משמעותית, ולראיה הסדנאות הקטנות של יצרניות כאלו, פרט לפרארי הותיקה.

כשהתבגרתי הבנתי עד כמה מורכב האתגר ההנדסי לייצר מכונית משפחתית איכותית האמורה לעמוד בדרישות מורכבות ולהתאים לתנאי נהיגה בטווח רחב וגדול בהרבה משל מכוניות העל שהערצתי.

היום מכונית על בשבילי זה טויוטה לקסוס המיוצרת מכלום תוך 3 שעות המתמודדת היטב עם דרישות לכח, נוחות,אמינות,שקט, מחיר

תחרותי לעומת מתחרותיה, כן... מכונית משעממת כמו לקסוס יכולה להיות מאוד מרתקת.

פורסם

עם מיסי היבוא המטורפים שיש כאן על מכוניות אני מופתע שמישהוא עדיין לא חשב לייצר רכבים ישראלים בשביל השוק המקומי.

אם הצליחו לבנות כאן מטוס קרב אני לא רואה סיבה שלא ניתן יהיה לעשות את אותו הדבר עם מכונית.

פורסם

אתם מגזימים עם החשיבה שלכם שזה לא אפשרי כי אין ידע,אין נסיון, בלה בלה בלה.

 

ישראלים אחראיים לפרוייקטים הרבה הרבה יותר מורכבים מבניית מכונית (גם אם זו מכונית על).

 

בונים בישראל מערכות לתחום הבטחון מהמובילות בעולם, בונים כאן טנקים, בנו מטוס קרב שהרעיד לאמריקאים את הביצים,כל "הברקה" הכי גדולה של אינטל ב-15 שנה האחרונות נולדה בקרית גת, אבל לבנות מכונית- לא יודעים.

 

ממש לא נסחפתם.

 

יש מספיק חומר אנושי בשביל לבנות כבר היום מכונית על, יכול להיות שהיא לא תיהיה הכי טובה או טובה כמו פרארי\למבורגיני אבל גם את פרארי לא בנו ביום.

 

אחת הדרכים ללמוד משהו היא לקנות מוצר מוגמר ולפרק אותו לגורמיו, זה מלמד אותך המון ובזמן קצר, אם פורשה עושים את זה עם רכבי פרארי, אין סיבה שחברה ישראלית לא תקנה 5 מכוניות מייצרנים שונים, תפרק ותלמד אותם.

 

הכל עניין של כסף וכדאיות כלכלית, פה קבור הכלב ועל זה הרעיון של מכונית ישראלית-ייפול.

 

ואפרופו פגאני שהזכירו, נכון, בעל החברה עבד לפני כן בלמבורגיני, אבל בואו ניתן לו קרדיט- הוא בונה הרבה פחות מכוניות מלמבורגיני והמכוניות שלו "לא רואות ממטר" את רכבי למבורגיני.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

כנראה שכל מדינה מפתחת יכולות ייחודיות. היסטורית תעשית הרכב בישראל כשלה מרבה סיבות, והתעשיה הישראלית התפתחה להצטיינות בתחומים אחרים - כמו הנדסה ביורפואית (ד"א - זו אלקטרו-מכאניקה במיטבה), חקלאית, אלקטרוניקה ותעופה. אנחנו מדינה קטנה וכנראה שעדיף להתרכז בכמה תחומים, לרכז בהם את הכוחות הטובים ביותר ולהיות המובילים בתחום, מאשר להתפזר על תחומים רבים ולא להצטיין בהם.

ועובהדה היא שגם היום יש תרומה ישראלית לתעשיית הרכב, למשל מפעלים המיצרים רכיבים, או הפיתוחים החדשניים של בטר-פלייס. אני לא רוצה להגרר לויכוח לגבי עתיד הטככנולוגיה - נשאיר זאת לשרשור הייעודי - אבל בהחלט מדובר בטכנולוגיות שסביר שגם אם יכשלו כלכלית בנושא המכונית החשמלית יימצאו את מקומן בתעשיות אחרות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...