Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

דני, כמות האנרגיה האצורה בסוללה (energy density ) היא רק חלק מהסיפור. החלק השני של הסיפור הוא קצב מילוי האנרגיה הזו

נכון, אבל המכשול העיקרי לרכב חשמלי הוא הקיבולת ולא מהירות הטעינה. כי אם הסוללה היתה מספיקה לרוב האנשים לשבוע, כמו מיכל דלק, ואם יכולת להטעין בלילה אצלך בבית, אז לא היה איכפת לך שהטעינה היא איטית.

 

אבל כל זמן שכמות האנרגיה היא כל כך קטנה, זה פשוט לא עובד.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

"טוב! חברים...חברים... נא לכבד את המעמד, נא להפסיק לדבר!

חברים, נא לשבת ולהפסיק לדבר...

תודה.

התכנסנו כאן ל TAKE 2 לאחר שבפעם הקודמת, בשניה האחרונה המת קם לתחיה לרגעים מספר."

 

"אל מלא רחמים..."

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4444632,00.html

 

בטר פלייס - חברת חשמל מנתקת את הזרם

בטר פלייס ממשיכה לצלול. כעת יאלצו לקוחותיה להתמודד עם ניתוק הזרם בכל עמודי הטעינה. חברת חשמל: ננתק ביום ג' הקרוב ללא הודעה נוספת. החוב גדול ומצטבר מדי יום

 

לא מכה כ"כ אנושה לבעלי הרכבים כי הם נקראים ע"י חברת חשמל ליצור קשר ולהעביר את התשלום והמונה על שמם וחשבונם אבל אם זה המצב החדש, מי צריך פה בדיוק את בטר פלייס ובשביל מה בדיוק?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתי אפשר להגיד ברוך שפטרנו מעונשו של מונופול זה?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא לגמרי מדוייק - בסוף המאה התשע עשרה, כלומר 1880 בערך, היתה תקופה של מספר שנים שבהן לרכב החשמלי היה יתרון. אבל מהר מאד השתפרו מנועי הבנזין, והסוללות לא השתפרו בקצב מספיק - ולכן נשארו מאחור. זה סתם טרימנולוגיה, רכב כמוצר ולא צעצוע לעשירים התחיל לטעמי רק אחרי המודל טי המפורסם (1908).

 

 

אני לא יודע למה בדיוק אתה מתכוון כאן במילה "חסכונית". הבעיה המשמעותית היחידה שיש לרכב חשמלי, וזה נכון כאמור מאז 1890 בערך ועד היום, זה שכמות האנרגיה שאצורה בסוללה היא נמוכה באופן משמעותי מהכמות שאצורה במיכל דלק. לכן הרכב החשמלי תמיד יהיה חלש יותר ו/או בעל טווח קצר. זו הסיבה המהותית שבגללה הרכב החשמלי לא מתחרה.

לא נכון, במילה "חסכונית" אני מתכוון לעלות הכוללת האמיתית (ללא סובסידיות למינהן) של רכב חשמלי בהשוואה לרכב בנזין דומה. במקרה שלנו קל לבצע את החישוב כי רכב בנזין תואם ל"פלואנס" החשמלית הוא "פלואנס" בנזין שהפרמטרים שלה ידועים. אין הרבה טעם בכלל לבצע את החישוב כשזוכרים כי עלות הרכישה (כולל הסוללה כמובן) של "פלואנס" חשמלית היא כ 180 אש"ח (מסובסדת!) כך שמחירה לצרכן יהיה כרבע מיליון ש"ח. במחיר כזה כבר מרצדס סי-קלאס עדיפה על הרנו כמעט מכל בחינה.

כיום יש סוללות ליתיום שמשפרות את המצב עד כדי כך שבתנאים מסויימים (רכב עירוני קטן), יש לרכב החשמלי קיום. חבל ש-BP האמינו לתעמולה של עצמם וחשבו שהחשמלי יכול להתחרות גם מחוץ לעיר, וכך הציעו רכב גדול וכבד - ובהכרח לא תחרותי בכלל.

 

דני

ראה באדום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם בעל רכב כזה יכול סופסוף לבצע חיבור עצמאי לטעינת הרכב או לחילופין לשלם לחברת חשמל את תעריף החשמל הרגיל ?

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הכתבה בעלי הרכבים התבקשו ליצור קשר עם חברת חשמל על מנת להעביר את העמדות על שמם. בקיצור עכשיו הם יוכלו לשלם את החשבון ישירות לחברת חשמל ולא דרך המונופול של בטר פלייס.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק תיקון טעות - בטר פלייס היא לא מונופול, בשום שוק (בטח לא במצבה). הפרקטיקה של קניית חשמל בסיטונאות, במחיר מופחת, ושיווקה ללקוחות ע"י מתווך, נהוגה גם בנדל"ן מסחרי. אין בהתנהלות זו לבדה כדי לקבוע כי עסק הוא מונופול. לכשעצמה, זו פרקטיקה עסקית לגיטימית.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק לא מבוטל מהשוק הסלולרי שלנו עובד על העקרון הזה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק תיקון טעות - בטר פלייס היא לא מונופול, בשום שוק (בטח לא במצבה). הפרקטיקה של קניית חשמל בסיטונאות, במחיר מופחת, ושיווקה ללקוחות ע"י מתווך, נהוגה גם בנדל"ן מסחרי. אין בהתנהלות זו לבדה כדי לקבוע כי עסק הוא מונופול. לכשעצמה, זו פרקטיקה עסקית לגיטימית.

 

אבל (לפי מה שהבנתי) הם הצליחו להעביר תקנות שאומרות שהם יהיו הספקים היחידים של תשתית חשמל לרכבים ושגם אם מישהו ייבא רכב שלא שלהם, הם עדיין יספקו את החשמל.

אני טועה?

 

כי אם לא, זה מונופול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל (לפי מה שהבנתי) הם הצליחו להעביר תקנות שאומרות שהם יהיו הספקים היחידים של תשתית חשמל לרכבים ושגם אם מישהו ייבא רכב שלא שלהם, הם עדיין יספקו את החשמל.

אני טועה?

 

כי אם לא, זה מונופול.

 

יוסי תראה מה קורה כרגע עם הליף, מתקינים לך מערכת טעינה בבית ואין שום קשר לבטר פלייס. כנראה שזה עונה על השאלה אם הם מונופול או לא.

החיים הם כמו....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככל הזכור לי, הם מעולם לא דרשו בלעדיות, הכעס הראשוני היה שהם דרשו וקיבלו (מי אמר הון שלטון) תקנות שמכריחות בעלי רכבים לטעון אך ורק בתחנות טעינה מוסדרות (בזמנו זה היה רק הם אבל מלכתחילה היה ברור שלא הם הולכים לפרוס תחנות טעינה במרכזי הערים) ולא בכבל חשמל שמתחבר לשקע ביתי סטנדרתי כמו בכל מקום בעולם.

 

הם קשקשו שטויות על בטיחות הטעינה בעוד שמה שבאמת עניין אותם הוא כבילת הלקוח לתעריפים שהם מחליטים עליהם.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק ותגלה כי ישראל היא לא המדינה היחידה בעולם שמנהיגה תקן של טעינה מנוהלת בלבד לרכב חשמלי ולא רק זה אלא שזה די פופולרי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק אתה ותגלה שרק במדינות בודדות יש איסור טעינה משקע רשת.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם אתה צודק בעניין הזה ואתה לא אז כל מה שכתבת קודם לא תקף (לגבי זה שכתבת שכל העולם ככה וישראל אחרת)

העיקר לזרוק ססמאות כמה קל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם אתה צודק בעניין הזה ואתה לא אז כל מה שכתבת קודם לא תקף (לגבי זה שכתבת שכל העולם ככה וישראל אחרת)

העיקר לזרוק ססמאות כמה קל

ברוב המדינות בעולם שקיימים בהם רכבים חשמלים קיים תקן של מכון התקנים האירופאי/אמריקאי/גרמני/צרפתי המגדיר בצורה ברורה כיצד להתקין חיבור לטעינה ביתיית משקע החשמל הבייתי עבור רכב חשמלי על-ידי חשמלי מוסך ולא מנוהל על-ידי חברה חיצונית מונופוליסיטית שגוזרת קופון.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...