Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת תרמוסטט - תחזוקה מונעת? או בזבוז זמן וכסף?


Max.M
שימו לב! השרשור הזה בן 313 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מאוד בוגר מצידך, התגובה שלך הייתה בדיוק כמו שאם הרכב נוסע, לא מעשן, סוחב והכל תקין אז לא צריך להחליף שמן.

 

שלום רב !

החלפת שמן יזומה, היא בהתאם להוראות היצרן, והיא לא משולה לתחזוקה מונעת, היא תחזוקה הכרחית, וזאת בניגוד להחלפה יזומה של תרמוסטט, בגלל תחזוקה מונעת!

אני אצטט את דברי חברי רון, מה שתקין ועובד לא לגעת !

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מחליפים תרמוסטט ברכב באופן יזום מאותה סיבה שלא מחליפים סלילי הצתה, רדיאטור, סטרטר, מנוע וישרים, נורת רוורס, בנד לאגזוז צנרת דלק, ג'ק, פין בוכנה, וברגים לראש מנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקבוע בצורה גורפת שלא מחליפים באופן יזום זה קצת קיצוני

 

למשל - רצועת טיימינג, פלאגים, צינוריות קירור שמן לתיבת ההילוכים האוטומטית(60K ק"מ), חוטי מתח גבוה (100K ק"מ). מסנן אויר, כן מחליפים באופן יזום וזה גם לפי הוראות היצרן שלי (בלנו)

 

אין פה אמת מוחלטת וכל אחד הולך עם הדרך שלו וזה בסדר,

אני בגישה של מניעה והחלפת רכיבים שהעלות שלהם קטנה מול הנזק שהם יכולים לגרום, ובנושא קירור המנוע אני נוטה להחמיר אחרי שהייתי מאד קרוב לאבד אותו מספר פעמים כשאשתי נהגה ברכב.

אחרי 140K החלפתי את הטרמוסטט וחלק מהצינורות של מערכת הקירור ואני מתכוון לחזור על זה בטיפול ה 250K.

בנוסף התקנתי בקר טמפרטורה שעלה לי 400 שקל רק בשביל שיתריע אם חום המנוע עובר סף מסוכן.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק. לפי התגובות פה אפשר לחשוב שתרמוסטט זה רכיב שלא מתקלקל לעולם. החלפה של 200 ש"ח יכולה לחסוך אלפי שקלים.

והכי חשוב זה מי נוהג ברכב. יש אנשים שפשוט נוסעים גם אם יצא להם עשן מהמכסה מנוע ומבחינתם זה תקין. אם אתה רגיש לרכב ומסתכל מדי פעם על החום מנוע ובכללי יכול להבחין בתקלות וכשל באחד הרכיבים לפני שזה נהיה קריטי, אז אולי יש מקום לא להחליף. בשביל 200 ש"ח למה לקחת סיכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרמוסטט עלול להתקלקל כמו כל רכיב אחר ברכב ואין לו בלאי משוער ולכו אין צורך בהחלפת היזומה ובכלל, יש כלל במכונאות שלא לתקן שלא לצורך אחרת תקלות אחרות יתחילו.

מתי כן להחליף תרמוסטט: שיפוץ ראש מנוע ומנוע, לאחר התחממות, מערכת קירור מוזנחת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקבוע בצורה גורפת שלא מחליפים באופן יזום זה קצת קיצוני

 

למשל - רצועת טיימינג, פלאגים, צינוריות קירור שמן לתיבת ההילוכים האוטומטית(60K ק"מ), חוטי מתח גבוה (100K ק"מ). מסנן אויר, כן מחליפים באופן יזום וזה גם לפי הוראות היצרן שלי (בלנו)

 

אין פה אמת מוחלטת וכל אחד הולך עם הדרך שלו וזה בסדר,

אני בגישה של מניעה והחלפת רכיבים שהעלות שלהם קטנה מול הנזק שהם יכולים לגרום, ובנושא קירור המנוע אני נוטה להחמיר אחרי שהייתי מאד קרוב לאבד אותו מספר פעמים כשאשתי נהגה ברכב.

אחרי 140K החלפתי את הטרמוסטט וחלק מהצינורות של מערכת הקירור ואני מתכוון לחזור על זה בטיפול ה 250K.

בנוסף התקנתי בקר טמפרטורה שעלה לי 400 שקל רק בשביל שיתריע אם חום המנוע עובר סף מסוכן.

 

כל החלקים שמנית אלו חלקים מתבלים.

 

כשנעשה שימוש בנוזל קירור איכותי טרמוסטט יכול להיות תקין במשך כל חיי הרכב.

 

כמעט כל תרמוסטט שהחלפתי אי פעם היה ברכב שנעשה בו שימוש עם מים באיכות גרועה, או אחרי התחממות.

 

תחליף גם מאורר מנוע, נגד מהירויות, וריליי כי גם להם קשר ישיר להתחממות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כלל במכונאות שלא לתקן שלא לצורך אחרת תקלות אחרות יתחילו. .

 

סיכמת במשפט את המנטליות של המוסכים וגם של לקוחות שהמושג תחזוקה מונעת זר להם ולא אוסיף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרמוסטט עלול להתקלקל כמו כל רכיב אחר ברכב ואין לו בלאי משוער ולכו אין צורך בהחלפת היזומה ובכלל, יש כלל במכונאות שלא לתקן שלא לצורך אחרת תקלות אחרות יתחילו.

מתי כן להחליף תרמוסטט: שיפוץ ראש מנוע ומנוע, לאחר התחממות, מערכת קירור מוזנחת.

לכול כלל יש יוצא מהכלל :-)

מה השורשים של הכלל הזה ?

אני מכיר את מושג של תחזוקה מונעת דווקא מהפן החיובי ולאו דווקא בהקשר של מכונאות רכב.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכמת במשפט את המנטליות של המוסכים וגם של לקוחות שהמושג תחזוקה מונעת זר להם ולא אוסיף.
אל תוציא דברים מחוץ להקשרם, איפה אני מזכיר או אפילו רומז על תחזוקה? כדאי שבאמת לא תוסיף!

 

מרק,

יש תחזוקה ויש תיקון תקלה. אתה לא עושה ראש מנוע (או כל תיקון אחר לצורך העניין) רק כי נראה לך שהגיע הזמן או כדי למנוע צרות שאולי יבואו...אולי זה יהיה לטובה אבל הפוטנציאל של הבעיות רק מתחיל. למשל, שוכחים לסגור בורג או בנד, לא מכוונים משהו כמו שצריך, מרכיבים חלק תחליפי נחות פי כמה מהמקורי, בקיצור אני מניח שהבנת, אם משהו עובד טוב ולא מדובר בתחזוקה שוטפת, תניח לזה. חבל על הכסף וחבל על הסיכונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 11 שנים מאוחר יותר...

יש לי ניסן אקסטרייל 2017 (המודל החדש)  2 ליטר טורבודיזל. בעליות ארוכות אם אני במהירויות קצת גבוהות מהרגיל, חום המנוע עולה מעל לחצי סקלה. בפעם הראשונה שמתי לב לזה כי המזגן הפסיק לקרר כהגנה מעומסי יתר על המנוע ואז עצרתי בצד כי נבהלתי מחום מנוע, לאחר 2-3 דקות הטמפ' ירדה והמשכתי בנסיעה אך במהירות איטית יותר כדי לא לאמץ את המנוע.

בנסיעות עירוניות זה לא מתחמם אף פעם, גם לא בפקקים ארוכים.

מהם ההמלצות לבדיקה ?  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 8 שעות, Iany כתב:

עולה מעל לחצי סקלה

אז?  האם הגיע לקו האדום או קרוב אליו?  אם יש סימון טמפרטורות במד החום - לאיזה טמפרטורה הגיע?

 

ברור שביום חם ובעליה המנוע יתחמם יותר.  הבעייה אצלך היא לא שהוא עבר את "חצי הסקאלה" אלא שנראה לך שהמזגן הפסיק לקרר וזה אכן יכול להראות שהוא מתחמם יותר מדי אבל אז חום המנוע היה צריך להיות בקו האדום או קרוב מאוד אליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל זה חלק זול מאוד ולא חייב מקורי

דבר שני חשוב להחליף, החשיבה הזאת של "למה להחליף" היא הסיבה למה הרכבים בישראל שבורים ומוזנחים

אני החלפתי את שלי קניתי ב 70 שקל שמתי נוזל קירור איכותי וחצי שעה עבודה החלפתי (הייתה לי בעיה באיזון טמפ' בבלוק) והרכב 2002 על פניו בגישה שלך אפשר להשתין עליו

 

שמע, אם התרמוסטט תקין (תחבר OBD ותסתכל בדיאגרמה שיש עליה וירידה חוזרת תקינה) אז  אין צורך להחליף אבל אני אישית ממליץ אם כבר אתה מחליף קירור אז תחליף תרמוסטט כי אם הוא ילך לך אז אתה צריך לרוקן את הבלוק ולהוציא אותו

לפני 8 שעות, nit_zan כתב:

if it ain't broke don't fix it

 

14500000 תוצאות בגוגל

המשפט הזה לא תופס ברכבים !!!! אם ילך לו התרמוסטט עוד חודש הוא יצטרך לרוקן את כל הבלוק שוב. שיחליף ויהיה לו ראש שקט לשנים הבאות עם תרמוסטט תקין 

בתאריך 10.2.2012 בשעה 14:00, roeiw כתב:

 

כל החלקים שמנית אלו חלקים מתבלים.

 

כשנעשה שימוש בנוזל קירור איכותי טרמוסטט יכול להיות תקין במשך כל חיי הרכב.

 

כמעט כל תרמוסטט שהחלפתי אי פעם היה ברכב שנעשה בו שימוש עם מים באיכות גרועה, או אחרי התחממות.

 

תחליף גם מאורר מנוע, נגד מהירויות, וריליי כי גם להם קשר ישיר להתחממות.

אני מסכים

בתאריך 10.2.2012 בשעה 09:25, martines כתב:

לקבוע בצורה גורפת שלא מחליפים באופן יזום זה קצת קיצוני

 

למשל - רצועת טיימינג, פלאגים, צינוריות קירור שמן לתיבת ההילוכים האוטומטית(60K ק"מ), חוטי מתח גבוה (100K ק"מ). מסנן אויר, כן מחליפים באופן יזום וזה גם לפי הוראות היצרן שלי (בלנו)

 

אין פה אמת מוחלטת וכל אחד הולך עם הדרך שלו וזה בסדר,

אני בגישה של מניעה והחלפת רכיבים שהעלות שלהם קטנה מול הנזק שהם יכולים לגרום, ובנושא קירור המנוע אני נוטה להחמיר אחרי שהייתי מאד קרוב לאבד אותו מספר פעמים כשאשתי נהגה ברכב.

אחרי 140K החלפתי את הטרמוסטט וחלק מהצינורות של מערכת הקירור ואני מתכוון לחזור על זה בטיפול ה 250K.

בנוסף התקנתי בקר טמפרטורה שעלה לי 400 שקל רק בשביל שיתריע אם חום המנוע עובר סף מסוכן.

תגובה מעולה

עריכה אחרונה על ידי CiUiK
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקו המנחה בתחזוקת רכב הוא הוראות יצרן

הוראות יצרן אומרות להחליף XYZ  על פי מספר ק"מ\זמן מה שמגיע קודם

אני בעד הגישה של @ Buki-לטפל בדיוק על פי הנחיות  היצרן לא יותר לא פחות

מנסיוני לעיתים התעסקות שלא לצורך במיוחד בחלקי פלסטיק גומי ישנים גורמת ל"נזק אגבי"

יש שירשורים בפורום שלעיתים "הגדלת הראש" יצרה בעיות חדשות

יכול להעיד על כך מנסיון אישי ושל אנשים בפורום

 

לפני 7 חודשים החלפתי (בעצמי) נוזל קירור עת הגיע המועד ולפני כן רכשתי טרמוסטט מקורי  בחו"ל במחיר מצחיק(פחות מ30 דולר) למקרה שאצטרך

הרכב בן 9 וחצי עם הטרמוסטט המקורי מהמפעל לאחר 2 החלפות נוזל קירור מקורי ואין שום סימנים של בעיה בתפקוד הטרמוסטט (נבדקו טמפרטורות עם סורק מתוך סקרנות) לכן לא הוחלף

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי nit_zan
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 313 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...