Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5506 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הלכתי למוסך מורשה של סוזוקי הילוך שישי באזור.....לקחו לי 1326 שקל על טיפול שכולל:

 

שמן מנוע סופר מקס 07

מסנן שמן

שייבה לפקק אגן שמן

מצתים ngk

מסנן דלק

שמן גיר

 

יש לי תחושה חזקה ששילמתי מחיר מופקע ובמוסך רגיל זה היה עולה לי 500 שקל כל הסיפור??

 

עכשיו אני רואה שלקחו לי על 2.5 שעות עבודה 630 שקל, אני לא מבין הם מחייבים מהרגע שלקחו לי את המפתחות מהידיים או על הזמן שתכלס עובדים על הרכב? כי אני ראיתי את המוסכניק שלהם עובד עליתי להסתכל..הוא עבד גג 40 -50 דק על הרכב שלי אז למה חייבו אותי ב2.5 שעות עבודה? זדומרת זה שהרכב שלי סתם עומד שם בצד ומחכה שיורידו אותו אחרי ולפני הטיפול למה אני צריך לשלם על זה האם זה בסיס לקבל החזר לדעתכם??

 

וגם את הטיפול הכי חשוב לא עשו לי כי לא היה זמן..לא אמרו לי אם הרצועת טיימינג תקינה או לא אי אפשר לדעת..

על החלפת רצועת טיימינג + מותחנים + נוזקל קירור, משאבת מים יפנית + פקק של רדיאטור למרות שבדקו ואין לי נזילות רוצים 1570 שקל ויש להם שירות של לקיחת הרכב שלי והחזרתו למקום העבודה שלי האם 1570 שקל זה נורמלי או גם מופקע?

אין לי בעיה ששילמתי יותר כי זה מוסך מורשה והכל אבל למה הם מחייבים על שעות עבודה שלא היו בפועל? חבל ששמתי לזה רק עכשיו שהטופס אצלי בבית ולא באותו הרגע ?:roll: :roll:

מצד אחר הרכב שלי עבר 145 אלף והרצועה הוחלפה ב90 אלף אז יש עוד קמ לעבור אבל עברו מעל 5 שנים...אם הייתי שזה כזה יקר לא הייתי הולך למורשה

I never thought it could happen, but love hit me like an elephant and I was thrown into a jungle of dreams.

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

למוסכים המורשים, יש שעתון לכל פעולה ופעולה (איני אומר שזה מוצדק, אבל גם הם רוצים להתפרנס).

כ"כ - המחיר נגזר גם מאיכות חלקי החילוף (מקורי/תחליפי/תחליפי סיני דרעק...).

אם אתה יכול להעלות פירוט של החשבונית (סריקה שלה, בהשמטת פרטים מזהים) - יהיה ניתן להתייחס בדיוק יתר.

על פניו - לי זה נראה קצת יקר, אולי מי מהמגיבים הבאים מתמצא יותר במחירים.

לגבי החלפת טיימינג - אני מציע לך לקבל עוד הצעות מחיר לעבודה (יש דגמים שרצוי מאוד להחליף עם הטיימינג גם את משאבת המיים (שאורך חייה מוגבל, וכדי להחליפה יש לפרק את חגורת הטיימינג ממילא, וכן את המותחנים). מוסך מורשה של סוזוקי נתן לך הצעת מחיר של "עבודה קומפלט" כולל כל האלמנטים שצריך ורצוי להחליף במסגרת העבודה (1570 ש"ח זה עם עלות העבודה ? עם מע"מ או בלי ?)

alfa 156 2.5.

פורסם

לגבי מחיר הטיפול עצמו אינני יודע, אבל המחיר על העבודה במוסך מורשה יבואן לא מחושב על סמך כמות העבודה בפועל. היצרן מגדיר שעתון עבודה לכל טיפול, והחיוב בהתאם. אם עבור החלפת שמן מנוע היצרן קבע 0.5 שעה, והעלות לשעה היא 250 ש"ח, יגבה עבור הפעולה 125 ש"ח, אפילו אם זמן העבודה נטו של המכונאי הוא 5 דקות.

 

אם תוכל להעלות את הקבלה (תוך מחיקת פרטים מזהים), אני בטוח שיוכלו לעזור לך יותר.

פורסם

פשוט מחירים עצובים וכואבים...כמו תמיד כל פעם שמציינים מחירים של המורשים על טיפולים שנעשים שאמורים לעלות חצי ממה שהם גבו מתחיל לכאוב לי הראש ואני מיתעצבן מחדש פשוט כל פעם. אתם מבינים מה זה? בן אדם רואה את הרכב שלו 50 דקות על הליפט ומחוייב בשעתיים וחצי...איך ייתכן? מורשה! על מה ולמה? אמה!! פשוט כאב לב. טוב...גם על הקפה שהם שותים שם בין סיבוב בורג אחד לסיבוב בורג שני צריך לשלם להם..זה בהחלט חשוב. על טיימינג מעל 1500 ש"ח? טוב נו...אני לא אוסיף שלא יישבר פה המחשב בטעות. :)

ועוד משהו לא ברור לי.... באת בין היתר כדי שייבדקו גם את הטיימינג ולא בדקו כי אין זמן? מילא היו בודקים והיו מחייבים על כל הזמן שחייבו זה היה יותר הגיוני. פשוט לא ניתפס לי! אם מחר ילך טיימינג באמצע נסיעה מה אז?

בקיצור, תעלה חשבונית כדי שייכאב לנו עוד קצת.. :)

:)
פורסם

שמן מנוע חצי סינטטי של ליקווי מולי עולה 90 ש"ח

מסנן שמן + שייבה עולה בחברה 50 ש"ח

מצתים מקוריים 50 ש"ח

מסנן דלק מקורי 50 ש"ח

שמן גיר 100 ש"ח גג כי הוחלפו רק 3 ליטר .

סה"כ 340 ש"ח .

 

986 ש"ח עבודה ???

 

פעם הבאה שאתה בא למוסך תבקש הצעת מחיר ותעשה לבד את החשבון אם כדאי לך לטפל שם .

פורסם

עשיתי טיפול + טיימניג במחיר של הטיפול שלך.

ברכב ישן אין שום סיבה שבעולם לטפל במורשה,חבל על הכסף.

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם
לגבי מחיר הטיפול עצמו אינני יודע, אבל המחיר על העבודה במוסך מורשה יבואן לא מחושב על סמך כמות העבודה בפועל. היצרן מגדיר שעתון עבודה לכל טיפול, והחיוב בהתאם. אם עבור החלפת שמן מנוע היצרן קבע 0.5 שעה, והעלות לשעה היא 250 ש"ח, יגבה עבור הפעולה 125 ש"ח, אפילו אם זמן העבודה נטו של המכונאי הוא 5 דקות.

 

אם תוכל להעלות את הקבלה (תוך מחיקת פרטים מזהים), אני בטוח שיוכלו לעזור לך יותר.

 

מה?! מה זה השטויות האלה מה שהמוסך קבע? על החלפת שמנים ומסננים שזה שהאוטו טופל סה"כ חצי שעה - אני הרי התסכלתי מהרגע שהמוסכניק התחיל לעבוד ועד שהוא סיים. הוא התחיל ב14:15 וגג סיים בשעה 15. זה שהם שיחררו אותי רק בשעה 16 זה כי המוסך היה עמוס והיו רכבים לפני לשחרר הבנת? מה אני צריך לשלם על הזמן שהרכב שוכב בצד לפני הטיפול והזמן שהוא שוכב ומחכה שיורידו אותו? זה הזוי לגמריי.

 

מה שמפורט בקבלה:

שמן מנוע סופר מקס 07 - 178 שח

מסנן שמן - 32 שי

שייבה לפקק אגן שמן - 5.20 שח

מצתים - NGK BKR6E11 - 25 כמות 4

מסנן דלן בלנו הזרקה - 56 שח

שמן גיר - 234 שח

סה"כ 1326 שקל!!

עכשיו מסנן אויר לא עשו לי...כי עשיתי שנה שעברה למרות שלא היה לי אכפת כי זה קובע צריכת דלק...ורצועת טיימינג לא עשו לי..קיצר התבאסתי ממש על טיפול שהיה עולה לי 500 שקל פה מתחת לבית הפסדתי 1300 שקל ועוד בלי הדברים החשובים? רצועת טיימינג ומסנן אויר? בא לי כבר לא להחליף רצועה.....אני לא מאמין שהיא תלך אחרי 55 אלף בלבד..אבל עברו מעל 5 שנים.. אני לא יודע אם זה בלי מע"מ או עם...אמרו לי 1570 שקל שזה כולל הרצועה מותחנים, נוזל קירור, מכסה קפיץ לרדיאטור ומשאבת מים יפנית...אני חושב שזה בלי מע"מ אני אשאל. רשום בקבלה טיפול 150 אלף שזה יעני טיפול גדול......אבל תכלס אני ראיתי בעניים מהרגע שהוא פתח תמכסה מנוע ועד שהוא סגר עברו 40 דק גג...גם המנהל עבודה שם אמר שיפתחו ויגידו לי אם צריך להחליף רצועה או לא הם בכלל לא פתחו כי זה לוקח מלא זמן. אני יכול לדבר איתם לומר שאני רוצה החזר של השעות עבודה או שיורידו מהמחיר של הטיימינג עוד כסף? זה לא הגיוני זה ייצא לי כמעט 2800 שקל אם אני יעשה שם גם טיימינג

כאילו אין לי בעיה להשקיע לטיפול גדול כי גם ככה אני בטח עוד 5 שנים אתשמש ברכב ואז אמכור אותו כבר אבל 2800 שקל זה כבר ממש גזל של כסף מורשה לא מורשה גם יפני מיפן היה לוקח פחות כסף...

I never thought it could happen, but love hit me like an elephant and I was thrown into a jungle of dreams.

פורסם
הלכתי למוסך מורשה של סוזוקי הילוך שישי באזור.....לקחו לי 1326 שקל על טיפול שכולל:

 

שמן מנוע סופר מקס 07

מסנן שמן

שייבה לפקק אגן שמן

מצתים ngk

מסנן דלק

שמן גיר

 

יש לי תחושה חזקה ששילמתי מחיר מופקע ובמוסך רגיל זה היה עולה לי 500 שקל כל הסיפור??

 

עכשיו אני רואה שלקחו לי על 2.5 שעות עבודה 630 שקל, אני לא מבין הם מחייבים מהרגע שלקחו לי את המפתחות מהידיים או על הזמן שתכלס עובדים על הרכב? כי אני ראיתי את המוסכניק שלהם עובד עליתי להסתכל..הוא עבד גג 40 -50 דק על הרכב שלי אז למה חייבו אותי ב2.5 שעות עבודה? זדומרת זה שהרכב שלי סתם עומד שם בצד ומחכה שיורידו אותו אחרי ולפני הטיפול למה אני צריך לשלם על זה האם זה בסיס לקבל החזר לדעתכם??

 

וגם את הטיפול הכי חשוב לא עשו לי כי לא היה זמן..לא אמרו לי אם הרצועת טיימינג תקינה או לא אי אפשר לדעת..

על החלפת רצועת טיימינג + מותחנים + נוזקל קירור, משאבת מים יפנית + פקק של רדיאטור למרות שבדקו ואין לי נזילות רוצים 1570 שקל ויש להם שירות של לקיחת הרכב שלי והחזרתו למקום העבודה שלי האם 1570 שקל זה נורמלי או גם מופקע?

אין לי בעיה ששילמתי יותר כי זה מוסך מורשה והכל אבל למה הם מחייבים על שעות עבודה שלא היו בפועל? חבל ששמתי לזה רק עכשיו שהטופס אצלי בבית ולא באותו הרגע ?:roll: :roll:

מצד אחר הרכב שלי עבר 145 אלף והרצועה הוחלפה ב90 אלף אז יש עוד קמ לעבור אבל עברו מעל 5 שנים...אם הייתי שזה כזה יקר לא הייתי הולך למורשה

 

קראתי את דבריך בעיון וכך אתה כותב במפורש :

 

"אין לי בעיה ששילמתי יותר כי זה מוסך מורשה והכל אבל למה? "

 

איש יקר ,אל לך להלין ,כי מראש זוהי גישתם של משתמשי מוסך מרכזי ,זה לא יכול להתנהל אחרת אלא כך ,יש למוסכים ולרשתות האלו הוצאות מאוד גדולות ויותר מכך ,קונספט מובנה של לגבות מחיר יקר באיצטלה של יוקרה וסדר ,כך מגיעים די בקלות למחיר שגבו ממך .

 

קרא את תגובתו של אייל צבי .

פורסם

היצרן קובע כמה לגבות על כל פעולה ופעולה. היצרן כותב שעל טיפול X לוקחים שעתיים וחצי עבודה.

 

אם העבודה לקחה חצי שעה, או יומיים - עדיין הם יגבו עבור שעתיים וחצי בדיוק. ככה זה במוסכים מורשים. אפילו אם היו משחררים את הרכב שלך אחרי 40 דקות, עדיין היו גובים על שעתיים וחצי.

 

במוסכים שהם לא מורשי היבואן, זה נתון למיקוח. גם החלפים נתונים למיקוח, וגם השמן. מצד שני, אין להם את המכשור והספרות שיש במוסך המרכזי, ולפחות תיאורטית גם לא את הידע.

 

אני לא מכיר את הרכב שלך ולא יודע עד כמה הוא מסובך או לא.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם
קראתי את דבריך בעיון וכך אתה כותב במפורש :

 

"אין לי בעיה ששילמתי יותר כי זה מוסך מורשה והכל אבל למה? "

 

איש יקר ,אל לך להלין ,כי מראש זוהי גישתם של משתמשי מוסך מרכזי ,זה לא יכול להתנהל אחרת אלא כך ,יש למוסכים ולרשתות האלו הוצאות מאוד גדולות ויותר מכך ,קונספט מובנה של לגבות מחיר יקר באיצטלה של יוקרה וסדר ,כך מגיעים די בקלות למחיר שגבו ממך .

 

קרא את תגובתו של אייל צבי .

 

להרברט סמואל, אמרתי אין לי בעיה אם במוסך מורשה יצא לי 300-400 שקל יותר..ואם פה ושם יחליפו כל מיני ברגים או מסבים למנוע או כל מיני דברים כי אני אוהב את הרכב, לא ידעתי שיחייבו אותי ב2.5 שעות עבודה כשהבן אדם עבד על הרכב חצי שעה! ועוד אני צריך לסבול שם שעה בתור שהרכב שלי כבר מוכן כי יש להם פיצוץ של רכבים ועוד לשלם על הזמן שחיכיתי בתור עד שהרכב עלה לחדר טיפולים? תראו אני לא מתכוון לשתוק על זה. אני אדבר מחר עם המנהל מוסך שם אני יאמר לו שיוריד לי את השעתיים עבודה מהטיפול של הטיימינג אם לא אני אתלונן בועד המוסכים או לא יודע מה אפילו תביעה קטנה - אני ראיתי תבן אדם עובד חצי שעה בעניים שלי על מה ולמה גבו 2.5 שעות עבודה? עוד לפני שעליתי אמרו לי שיפתחתו את הרצועת טיימיג בחינם ויסתכלו ושיעשו בדיקת אויר לרדיאטור בחינם..במקום שאני אשלם 300 שקל, עכשיו רק שעליתי פיזית ראיתי שהוא לא פתח שום טיימיג כי זה שעתיים עבודה ושאם אין שום נזילה ברדיאטור......ולמרות שאין מציעים לי גם לקנות פקק חדש לרדיאטור עם המשאבת מים.....סתם ככה על הדרך..אין לי בעיה שהם לוקחים יותר על חלקים ועל עבודה אבל למה לחייב בשעות עבודה שלא בפועל מה אני עושה במצב הזה? ומה לגבי זה שהם שחררו את הרכב ככה בלי לבדוק את הטיימיגנ תסע על אחריותך למרות שעברו מעל 5 שנים? מה אני אמור לשלם את התלוש לקפה ולשטיפת רכב שהם נותנים?? רציתי מוסך מורשה כי אמרתי שאפשר לסמוך עליהם בעניים עצומות אם הם לוקחים את הרכב ומחזירים אם אני בזמן עבודה או לא יכול לבוא..אבל בכאלה מחירים? חוץ מזה למה רשום שם בענק מה המחיר לשעת עבודה במוסך? תכלס נדפקתי את 2 הדברים החשובים לא עשיתי מסנן אויר וטיימינג וסתם הפסדתי 1300 שקל אגב נראה לי שגם לא הייתי צריך נוזל בלמים וסתם דחפו אפשר לעשות משהו? יש מצב שהם בכלל לא שמו נוזל בלמים וסתם רשמו על הדרך? אני גם לא יודע איזה שמן הם שמו לי כלום, נראה לי עבדו עליי לגמריי איזה באסה.

I never thought it could happen, but love hit me like an elephant and I was thrown into a jungle of dreams.

פורסם

spun24

 

קודם כל אל תרגיש שדפקו אותך.

אני כבעל מוסך בטוח שעשו עוד כמה דברים ולא סתם חייבו אותך סכום כזה ואם כן אני יכול לקרוא לזה במילה אחת (גנבה)

לגבי מחיר במדינת ישראל תמיד יש יותר זול לכן אל תתרגש יותר מידי.

אמרת שביקשת שיציצו על הרצועת טיימינג לא?

ובבלאנו כדי לראות את הרצועה צריך לבציע הרבה פירוקים בערך כ- שעה וחצי רק כדי לראות את הרצועה כי המכסה של הרצועה הוא מקשה אחת אז אני חושב שעל זה גבו ממך עוד תשלום על הטיפול

הלוואי ואני הייתי מעיז לגבות על טיפול לבלאנו מעל 600 ש"ח (ואני פותר בעיות שבאחלה מורשה לא פותרים).

אגב

מה ששילמת זה מחיר של החלפת סט' טיימינג+משאבת מים.

 

אבל שוב אל תשכח שמישהו צריך לממן את כל הפקידות המנקות והנהג שמביא ומחזיר את הרכב.

פורסם

מכל דבר לומדים.

בפעם הבאה - אין צורך להכנס למוסך מורשה יבואן. יש גם מוסכים טובים אחרים שמכירים את הדגם (למיטב ידיעתי לבאלנו אין משהו מיוחד, טכני, שיודעים רק במוסכי היבואן).

מה שעוד אפשר - להבא, לבקש לפני הטיפול הצעות/הערכות מחיר משניים שלושה מוסכים ולהשוות.

alfa 156 2.5.

פורסם
spun24

 

קודם כל אל תרגיש שדפקו אותך.

אני כבעל מוסך בטוח שעשו עוד כמה דברים ולא סתם חייבו אותך סכום כזה ואם כן אני יכול לקרוא לזה במילה אחת (גנבה)

לגבי מחיר במדינת ישראל תמיד יש יותר זול לכן אל תתרגש יותר מידי.

אמרת שביקשת שיציצו על הרצועת טיימינג לא?

ובבלאנו כדי לראות את הרצועה צריך לבציע הרבה פירוקים בערך כ- שעה וחצי רק כדי לראות את הרצועה כי המכסה של הרצועה הוא מקשה אחת אז אני חושב שעל זה גבו ממך עוד תשלום על הטיפול

הלוואי ואני הייתי מעיז לגבות על טיפול לבלאנו מעל 600 ש"ח (ואני פותר בעיות שבאחלה מורשה לא פותרים).

אגב

מה ששילמת זה מחיר של החלפת סט' טיימינג+משאבת מים.

 

אבל שוב אל תשכח שמישהו צריך לממן את כל הפקידות המנקות והנהג שמביא ומחזיר את הרכב.

רימו אותי רימו חבל על הזמן רימו. דווקא היה לי מוסך של מכר בבני ברק שהיה עושה לי הכל הכל במחיר טוב, פשוט לא רציתי לנסוע עד בני ברק בפקקים ורציתי שילכו לפי הספר אם חסר ברגים פה פקקים שם ולא יודע מה. תשמע אני ראיתי בעניים שלי מה שהמוסכניק עשה מהרגע שהוא פתח את המכסה מנוע ב14:15 עד שהוא סגר אחרי חצי שעה. הם אמרו לי שהמחיר יכלול בדיקת רצועת טיימינג על חשבונם בלי תשלום ובדיקה של הרדיאטור. עכשיו אם לא הייתי עולה ורואה בעניים שלי שהמוסכניק אמר לבחור שעובד איתו שאי אפשר לראות כלום מהרצועה בהצצה כזו וזה שעה וחצי עבודה לא הייתי יודע שלא בדקו לי בכלל.

אני ראיתי כל מה שהוא עשה עד כמה שאני מבין במכוניות: בדיקת ברקסים, החלפת שמן, מסנן שמן, פתח את המכסה דלק - כנראה מסנן דלק, נוזל בלמים שמים שהליפט למעלה? יש מצב שהוא החליף למרות שלא היה צריך בכלל. ואת השטות הזו שנקראית שייבה לפקק שמן, פלאגים של NGK כל זה בחצי שעה. וכמובן בדיקת לחץ אויר ברדיאטור. עכשיו מילא שהיה עולה 800 שקל במקום 500 שקל במוסך רגיל אבל ככה 1326 שקל ועוד לחייב על שעות עבודה שלא היו? והכי חשוב להבטיח שיבדקו אם אני יכול לנסוע ככה עם הטיימינג או לא? הרי החלפתי ב2006. רימו אותי חבל על הזמן ועוד לא ביצעתי את הדברים החשובים והקריטיים - רצועת טיימינג ומסנן אויר, והם לא שמו איזה משהו מיוחד לפי הספר של סוזוקי. חוץ מזה אם המוסך נסגר בשעה 16 והתחילו לעבוד על הרכב שלי ב14 מה אי אפשר לסיים? הבנתם מה הם עושים דופקים כאלה מחירים והולכים כל היום הבית בשעה מוקדמת הלוואי עליי לסיים לעבוד בשעות כאלו. מה אני יכול לעשות להתלונן להנהלה של סוזוקי להנהלה של המוסכים? מה שמסתכל זה שלמה שכן היה שווה לי לשלם עלויות למורשה זה הרצועת טיימינג! בסוף שילמתי על החלפת שמנים וכל מיני דברים שאני יכול לעשות בכל מוסך אפילו אחד שעובד מהבית. ונשארה העלות הגדולה......או שאני לא יעשה טיימינג וזה יחכה ל180 אלף קמ?

I never thought it could happen, but love hit me like an elephant and I was thrown into a jungle of dreams.

פורסם

רימו אותך? במה בדיוק? לא רואה בשום מקום שיש כאן מחיר מופקע ואתה הוא זה שבחר היכן לטפל.

 

פעם הבאה תעשה סקר שוק ואל תאשים מוסך ברמאות בגלל צרכנות לא מחושבת ולא חכמה מבחינתך.

פורסם
רימו אותך? במה בדיוק? לא רואה בשום מקום שיש כאן מחיר מופקע ואתה הוא זה שבחר היכן לטפל.

 

פעם הבאה תעשה סקר שוק ואל תאשים מוסך ברמאות בגלל צרכנות לא מחושבת ולא חכמה מבחינתך.

 

רימו אותי שכתבו שעות עבודה בפועל 2.5 והעובד עבד רק חצי שעה שראיתי בעניים שלי. רימו אותי שאמרו טיפול גדול וכל מה שהוא עשה זה בדיקת ברקסים ומסננים שום דבר פה לא גדול, גם בחצר שלי יכלו לעשות את זה. אני רוצה להתקשר מחר לחברת אשראי ולבטל את העסקה האם זה אפשרי ולתבוע אותם בבית משפט לתביעות קטנות על גבייה שלא בפועל? מה גם אבא שלי אומר שגנבו אותי ב1000 שקל, גם נוזל בלמים לא היה צריך הוא בדק לי לפני כמה זמן והיה בסדר מה אני יכול לעשות במצב כזה?

I never thought it could happen, but love hit me like an elephant and I was thrown into a jungle of dreams.


×
×
  • תוכן חדש...