Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8059 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אימפרזה בשנים 95-98

סיוויק בשנים 93-96

בשתיהם מדובר על הדגמים הידניים.

מי היא העדיפה מבין השתיים?

איך כל אחת מהן בצריכת דלק?? אמינות??איבזור??

עלות חלפים? ביצועים??

 

דעה מניסיון יעזרו

ותשובה חד משמעית לגבי אחת מהן תעזור גם כן.

לכל מקום שנרצה, בכל דרך שנבחר!!!

פורסם

לגבי הסיוויק שציינת,מדובר בשני דגמים שונים:עד 95 ו 96 ומעלה.בהנחה שמדובד בדגם החדש,ביצועיה מצויינים ונמועה חזק בהרבה ממנועה של האימפרזה.(125 כ"ס מול 95 בסובארו).התנהגות הכביש טובה בשניהן עם עדיפות שילדה לאימפרזה שנוחות הנסיעה בה עדיפה בהרבה.שניהן די מרווחות ומאובזרות היטב.מאחר ומדובר בדגמים ידניים,צריכת הדלק סבירה למדי,עם עדיפות להונדה החסכונית יותר.האמינות מצויינת בשניהן,כשהסובארו זולה יותר לאחזקה(חלפים,תיקונים,ביטוח).סך הכל שניהן מכוניות טובות ומהנות לנהיגה,עם עדיםות ביצועים משמעותית להונדה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

תיקונים קלים לפרחי (שצודק ברוב דבריו):

 

הסיוויק מרווחת יותר מהאימפרזה מאחור באופן די משמעותי.

הנאה מנהיגה צריך לסייג - הן לא גרועות, אבל כלל לא מצטיינות. האימפרזה מנצחת בהתנהגות, הסיוויק בביצועים.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

והרשו לי להוסיף לרוני:

באימפרזה יש בעיה כרונית: בסיס גלגלים. גם באימפרזות החדשות צפוף מאוד מאחורה.

vot tol'ko na nas gnat' ne nado....

פורסם

מנהיגה ב2 המכוניות אבל אוטומטיות אני יכול להסכים עם הנאמר כאן .

הסיוויק נותנת תחושה שהיא חזקה יותר והיא אכן כזאת אבל זה לא משמעותי כ"כ.

אני גם מצאתי את המושב של הסיוויק קצת יותר נוח (לטעמי) משל האימפרזה (בנסיעות ארוכות)...

 

בקיצור שתיהן טובות, להונדה יש שם מצויין בשוק הישראלי (המפגר) יוקרתי אעלק...

לסובארו עדיין יש בעיית תדמית (מה נשמע יותר טוב? יש לי הונדה או יש לי סובארו?)

 

 

בהצלחה

 

אני יכול גם להמליץ לך על הקורולה - נהדרת רק בעייתית בכל הנוגע למרווח מאחור...

haters will hate

פורסם

 

אני יכול גם להמליץ לך על הקורולה - נהדרת רק בעייתית בכל הנוגע למרווח מאחור...

 

לא מסכים איתך בנושא...

 

הקורולה מהדגמים של 93-97 כן מרווחת מאחור (ניסיוני האישי... ברשותי אחת כזו) הבעיה במרווח קיימת בדגמים הבאים של הקורולה...

 

בהשוואה בין הקורולה ל2 המתמודדות אין הרבה הבדל... למעט יתרון תדמיתי של הקורולה (סובארו - תדמית שנות ה80 רודפת אותה, הונדה - ערסמוביל (לא דעתי... אלא דעת אנשים שונים) וגם רכב שנטחן על ידי צעירים, טויוטה - רכב מבוגר יותר)

אני חייב לציין שלדעתי הטיפולים בטויוטה יותר יקרים מבאחרות...

 

צריכת הדלק\נוחות\אמינות - דומה בכולם עם נטיות קלילות...

שיהיה בכיף!

פורסם

לי היה סובארו גרנד לאונה 94 LX גיר רגיל, וכרגע יש לי בבית הונדה סיויק SR אוטומט 125 כ"ס

 

לדעתי יש להונדה עדיפות בכל התחומים:

 

1. מבחינת ביצועים - מנוע יותר חזק - אפילו בגיר אוטומט היא לוקחת את הסובארו.

2. יציבות/התנהגות כביש - ביצעתי כמה סיבובים קצת חדים (לא יותר מדיי) ואין מה להשוות ההונדה בהרבה יותר יציבה ולא הרגשתי את הסיבוב מול הגרנד לאונה, כאשר מבצעים עקיפה אז ההונדה דיי יציבה במהירות גבוהה לעומת הסובארו שכבר קרה לי איתה מקרה מצער - איבדתי שליטה על האוטו בסיבוב.

3. מרווח מאחור - כאן יש גם יתרון אבל קליל להונדה - לא משמעותי.

4. בלמים - אותו חוזק - רק לסובארו יש נטייה יותר מהירה לנעול אל הגלגלים - חסרון!.

 

אני משער שבגיר רגיל הביצועים יותר טובים, אני מדבר על ההונדה משנתונים 96-2000

לגבי הצורה הקודמת, לא יכול לומר לך כלום עליה כי לא נהגתי בה.

Skoda Octavia MK III 1.8TSI

פורסם

אוקיי אז בסה"כ הכללי ההונדה עדיפה..

אבל מה לגבי זה שבסובארו אני יכול לקנות מודל גבוה יותר מאשר בסיוויק

וגם עלות חלפים,תיקונים,ביטוח נורא יקרים אצל ההונדה..

האם כדאי לי להסתמך על האמינות היפנית של הונדה ולסמוך על זה שהחלקים והתיקונים לא יהוו מרכיב כל כך חשוב במצבי הכלכלי??

לכל מקום שנרצה, בכל דרך שנבחר!!!

פורסם

אני נוהג על הונדה סיוויק EX מודל 92 אוטומט (לצערי,בגלל אחי שרצה רק אוטומט), והרכב ממש מצטיין בביצועים ובהתנגות כביש יחסית לסדאן משפחתית,הדגם הספציפי הזה EX מאובזר ברמה גבוהה,ג'אנטים,סאן-רוף,ספוילר,בקרת שיוט,ח"ח,נ"מ.

ותופתע שיחסית לרכב יפנומאטי 1600 סמ"ק הוא נורא חסכוני בדלק.

ובקיקים יש לו את זה הוא די חזק יחסית.

הקטע זה שהביטוח שלו יקר והמחירון שלו גם (מודל 92 33K!!).

 

אני יאמר לך את האמת הרכב אצלנו כבר שלוש שנים ואחי לא מצטיין בתחזוקה נכונה והרכב "שתה" הרבה מי ברז,ועבר טיפולים במוסכים לא מורשים.

ובשלושת השנים האלה ברכב הוחלף רק הדיסטרביוטור,סטרטר,ושתי מיסבים בגלגלים הקדמיים.

ולאחרונה המדחס מגיע לסוף חייו.

(אני לא מכליל את הדברים ה"מתכלים" ברקסים צמיגים וכו')

עכשיו תעשה את השיקול שלך רכב מודל 92 ששתי צעירים נוהגים בו (המון יש לציין)ובמהלך שלושת השנים הוחלפו בו הדברים שציינתי למעלה.

ומעבר לזה לדעתי הוא יותר יפה בהרבה מהאמפרזה.

 

נ.ב. אני מתייחס לשנתון 92-95 הדגם ה"אמריקאי" לפני מתיחת הפנים.

פורסם

לא, לא ושוב לא...

 

אם אתה קונה חדש מהחברה זה דבר אחד, אבל כשאתה קונה רכב שעברו אינו ידוע, אל תסתמך על האמינות הכללית המוצהרת של אותו הדגם כדי לנחש את מצבך הכלכלי העתידי.

 

אני קניתי BMW, ואמרתי: "מה יכול להיות, אמנם האחזקה יקרה, אבל BMW זה אמינות, כמה כבר תיקונים יהיו לי..." טעות!

 

אם מצבך הכלכלי אינו מאפשר להחזיק הונדה עם תקלות מדי פעם (בלי קשר לזו הספציפית שתקנה בסוף, אינ מדבר בכלליות) אל תקנה הונדה, רק בשל הסיכוי הקטן שכן תהיה פתאום איזה תקלה (מרפי המנ***ק) ואז תצטרך משכנתא (אני מגזים...).

 

קח בחשבון שלמרות שאתה קונה רכב שמור (במידה ותמצא אחד) והוא יצא מצויין בבדיקה, אתה לא יכול לדעת מה יהיה עוד חודש/חודשיים מהקנייה (שאינם זמן מספיק לצבור הון נורמלי, בד"כ).

 

אני אישית, אם להסתכל על שיקולי כיס, הייתי לוקח איפרזה בשנתון יותר גבוה (שנתון גבוה יותר = אמינות טובה יותר, וזה בהנחה שהאמינות של שני הרכבים זהה בבסיסה) ועוד חוסך עלויות ביטוח יקרות יותר.

 

שוב, המלצה זו היא רק בעקבות שאלתך על מצב כלכלי מול עלויות אחזקה.

אם כיסך מנופח, לך על מה שהלב אומר.

פורסם

2. יציבות/התנהגות כביש - ביצעתי כמה סיבובים קצת חדים (לא יותר מדיי) ואין מה להשוות ההונדה בהרבה יותר יציבה ולא הרגשתי את הסיבוב מול הגרנד לאונה, כאשר מבצעים עקיפה אז ההונדה דיי יציבה במהירות גבוהה לעומת הסובארו שכבר קרה לי איתה מקרה מצער - איבדתי שליטה על האוטו בסיבוב.

 

4. בלמים - אותו חוזק - רק לסובארו יש נטייה יותר מהירה לנעול אל הגלגלים - חסרון!.

 

אני חושב שמדובר כאן באימפרזה עם בעיה כלשהי. אני מכיר את שתי המכוניות ואמנם לכל אחת מהן יתרונות קלילים על השניה בהתנהגות כביש, שתיהן בינוניות ואין מנצחת מוחלטת. עוד משהו שגורם לי לתהיה הוא הנטייה של הסובארו לנעול גלגלים - אולי אתה נוסע עם מערכת בלימה תקולה או צמיגים במצב רע/לחץ אוויר לא תקין - זה גם יכול להשפיע על ההתנהגות...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

צודק לגביי הברקסים, לא מזמן נסעתי באימפרזה וחבר שלי נהג, זה היה כביש עם שני נתיבים שהופכים לאחד, היינו בשמאלי ובדיוק שהנתיבים התחברו הרכב שהיה מאחורנו בנתיב הימני נתן גז וניסה לעקוף מימין חבר שלי בלם וננעלו הגלגלים והרכב המשיך לכיוון ימין ונכנס ברכב בפינה האחורית של הרכב המפגר (סופר-רייסר)... עצוב, זאת התאונה הראשונה של חבר שלי והוא יצא ממש עצבני ותפס את הנהג של הרייסר מהחולצה וכמעט פיצץ אותו מכות...

אני מבין אותו במיוחד שהאימפרזה שלו היא מודל 98 יד ראשונה עם פחות מ30K ק"מ, רכב שמטופל במירב האהבה, הנזק מהתאונה היה פנס שבור ,גריל וטמבון שרוטים, כל החלקים הוחלפו בחדשים מקוריים.

 

בקיצר זאת תאונה מיותרת לחלוטין ותאמת אני חושב שהיא הייתה מתקיימת עם כל רכב.

 

אני המלצתי על הקורולה מודל 98 (פנסים עגולים) מניסיון כי לדוד שלי הייתה כזאת מ97 עד 2000 שנסעה במשך הזמן הזה כ 230K ק"מ בידי יותר מ6 נהגים שונים ובמשך כל הזמן הזה לא התגלו בעיות יוצאות דופן, טיפולים לפי הספר וזהו.

haters will hate

פורסם

2. יציבות/התנהגות כביש - ביצעתי כמה סיבובים קצת חדים (לא יותר מדיי) ואין מה להשוות ההונדה בהרבה יותר יציבה ולא הרגשתי את הסיבוב מול הגרנד לאונה, כאשר מבצעים עקיפה אז ההונדה דיי יציבה במהירות גבוהה לעומת הסובארו שכבר קרה לי איתה מקרה מצער - איבדתי שליטה על האוטו בסיבוב.

 

4. בלמים - אותו חוזק - רק לסובארו יש נטייה יותר מהירה לנעול אל הגלגלים - חסרון!.

 

אני חושב שמדובר כאן באימפרזה עם בעיה כלשהי. אני מכיר את שתי המכוניות ואמנם לכל אחת מהן יתרונות קלילים על השניה בהתנהגות כביש, שתיהן בינוניות ואין מנצחת מוחלטת. עוד משהו שגורם לי לתהיה הוא הנטייה של הסובארו לנעול גלגלים - אולי אתה נוסע עם מערכת בלימה תקולה או צמיגים במצב רע/לחץ אוויר לא תקין - זה גם יכול להשפיע על ההתנהגות...

 

רוני

 

אומנם זה כבר הסטוריה, אבל כפי שזכור לי לרכב הזה לא הייתה שום בעיה, הוא דווקא ממש טוב אפילו בבדיקה הוא יצא מעולה וגם המוסכניקים אמרו שהוא לא רע.

לחבר שלי גם יש לו אימפרזה 95 ושמתי לב שאני מרגיש את הסיבובים ממש כמו שהיה אצלי וגם הוא נועל את הגלגלים בלי שום בעייה.

ומאז שיש לי את ההונדה משום מה קרה לי רק פעמיים שנעלתי את הגלגלים זה היה למשך שניה.

אני חושב שאני דיי צודק כי את הסובארו היה לי במשך שנה וחצי ואת ההונדה כבר יש אותה שנה.

Skoda Octavia MK III 1.8TSI

×
×
  • תוכן חדש...