Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5564 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
הנה התחילו הלכלוכים לצאת מהביצה.

אריה, מנין לך שהנתון של מס' החברים אינו נכון, שמצאת לנכון לתחום אותו במרכאות כפולות :evil:

מעניין שכל פעם שדובר מועדונך טורח לציין את מס' חבריו, אינך טורח לעשות זאת גם כן. כמה מהם באמת טורח להגיע לאספות ולהשפיע על ה"בחירה הדמוקרטית" של הועד?!(כן, גם אני יודע להביא "במרכאות").

 

מה לעשות אבל מדובר על מספר חברים ולא אלה שבאים לאסיפה.

וכאן אין לערער כי מספר חברי מועדון החמש (860) הוא של אלה שמשלמים דמי חבר ורשומים כחברי עמותה.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

  • תגובות 150
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
הכתב הנכבד שחתום על הידיעה לא פנה לקבל את תגובת המועדון, והועמד היום על טעותו. אני מאמין שבזמן הקרוב הידיעה תתוקן או תוסר מהאינטרנט. דרשנו גם תיקון ב"ידיעות אחרונות" המודפס.

 

צדק צריך לא רק להיעשות, אלא גם להיראות.

Y-net התעשתו אחה"צ ותיקנו כפי שהובטח למעלה את הכתבה האומללה הזו: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4045823,00.html - ראו הערה בסוף הכתבה.

אילו היו מקדישים לבדיקת המידע שפרסמו רבע מהזמן ומהמאמץ שהקדישו לבדיקת הטענות שלי שהפריכו את הידיעה, הרי שהיא לא הייתה כלל מתפרסמת. אמשיך ואדרוש בשם המועדון גם התנצלות ותיקון הטעות ב"ידיעות אחרונות" המודפס, כפי שנכון, ראוי וצודק.

אם Y-net שיכתבו מחדש את הידיעה המקורית, תהיו בטוחים שהם עשו זאת בלית ברירה, כי השקר צף על פני המים. זו החותמת הרשמית שמועדון החמש דיבר אמת לכל אורך הטיפול בנושא מול משרד התחבורה.

לכל המאבקים בין המועדונים המתוארים בכתבה אני לא רוצה בכלל להתייחס. כל מי שגולש בקארס פורום יודע את האמת על יחסי הכוחות.

 

רון פז

דובר מועדון החמש

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

פורסם
אני יודע שאני פותח תיבת פנדורה ,

 

אבל אם זה לא יהיה אני אז בטח זה יהיה משהו אחר

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4045823,00.html

 

לדעת בני ברק מועדון ה 5 ביקש את השינוי במיסים (שבוטל בנתיים) ......

 

ירון

 

בסוף הכתבה הוא מתנצל שכתב שהמועדון ביקש את השינוי ולא כך היה הדבר.

חוץ מזה אין חדש תחת השמש.

אבל הכי צודק בשרשור הזה מי שאמר שהרכבים בארץ לא משופצים להם בגלל היבוא. (דרור קבל חיזוק).

גם מי שלא מגשים "חלום" שנמצא בדרך כלל בחו"ל ונכנס לתחום האספנות עדיין מחפש מציאות באיביי ולא מציל רכבים מקומיים.

חבל.

פורסם

אני מעריך שאנשים מיבאים כי מגוון המכוניות בארץ דיי מצומצם ועל מה שיש כאן דורשים מחיר גבוה מאוד. הרבה פעמים על רכבים שדורשים שיפוץ מאוד יקר וארוך . עלות המיסוי והמשלוח הגבוהים גם על חלפים הופכת את הליך השיפוץ לאחד יקר ביותר אז הרבה פעמים השכל היישר אומר עדיף להביא רכב שעבד פחות קשה בחול מאשר נבלה שהיתה זרוקה כאן באיזה רחוב 20 שנה ועכשיו הבעלים רוצה עליה סכום כאילו כל ימיה עמדה בתוך חניון מחומם ...

 

האישור ליבוא רכב עם הגה ימני המותנה באיסור לנהוג עליו גם לא שווה יותר מדי לטעמי ואם כך הדבר המדינה צריכה לחייב עליו במכס כמו שנהוג לחייב על פסלים או חפצי נוי שהרי אין בו שימוש .

 

אם רוצים לעשות הטבה במיוסי לרכבי אספנות עושים זאת לכולם באופן גורף ולא לקבוצה אחת על חשבון האחרת . נניח ולא נתייחס לשיקולי העלות אם אני מעוניין רק ברכבים ממודל 70 ואילך אני צריך לשלם יותר מאשר אותו אספן שמעדיף רכב ספציפי משנת 40? כי אולי הוא יותר נדיר? או מיוחד?

 

אם רוצים לתת הטבה על יבוא רכבי אספנות שייתנו אחת כוללת ואם לא שלא יעשו טובות ,רעיונות של אפליות ייצרו רק סיכסוכים בין חברי המועדונים וזה ממש מיותר לא יקדם את תחום רכבי האספנות בארץ

RACING

because football ,baseball , bowling & golf only require

ONE BALL

פורסם
רן מהיקרותי אותך אתה בחור נחמד והתחביב קרוב לליבך.

קשה לי להתדיין מעל דפי הפורום, אבל אתמצת:

 

אין בכל מה שאמרת לפסול פיצול של האספנות לפי גיל הרכב. אדרבא, כל חובב רכב כבודו במקומו מונח, אבל לא כל רכב משקף אותו פן של התחביב. בלי שום קשר לממון. הקשר ברור, היכולת בארץ להגיע לרכב כמו האברט שלך היא יכולת שניתנה ליחידי סגולה בארץ ובחו"ל והיא חלק קטן ומיוחד (ויקר) בתחום אספנות הרכב אבל לא נחלת הכלל, עדיין במסגרת היכולות ניתן לחיות עם הגזרה.

 

יש מקום לבחון פיצול ע"ב גיל. הפיצול יקרה מעצמו ללא התערבות הרשיות, אם יהיו עוד עשרים רכבים כמו שלך תמיד תוכלו ליצור מפגש ברמה ארופאית אני אשמח להגיע למפגשים אם תכניסו אותי.

 

חוסר היכולת להתגבש ולקדם מהלכים עדיין משליח שלילית על התחום. מסכים בהחלט, יש מקום להיפגש ולהידבר ולתת לכל אחד את החלק היחסי שלו ב"עוגה"

 

חבל ומאד מתסכל. - וכולנו מפסידים, כשיורד גשם כולם נרטבים.

 

 

שאלה:

עכשיו "מותר" לייבא רכב עם הגה ימני, האם האספן אמור לשלם מסי יבוא כמו כל רכב אספנות? נשמע אבסורדי אבל מי יודע? במיוחד לאור האיסור על תנועה, זה כמו להיות בעלים של קופסת פח. כן, החיקוק מטומטם גם לדעתי, אם מתיחסים לרכב כיצירת אומנות, תרבות מורשת, או פסל סביבתי, ככה צריך להתיחס אליו גם במס, גם באומנות יש ציירי רחוב יש קדישמן ויש פיקאסו, כל אחד אוסף מה שהוא רוצה ויכול, הבעייה זה הביטוח....

רן...

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

בתור אחד ששיפץ שתי מכוניות "מקומיות" אני מודיע לכל מי שרוצה לשמוע שהייבוא בסופו של דבר יותר זול, במיוחד ביחס למכוניות שהן בקצה התחתון והאמצעי של סקלת המחירים. והשיקול הכלכלי די קובע כאן.

הבעיה נעוצה במחיר שבעלי הרכב הזה דורשים או "זורקים" ובעיקר בזמינות חלקים. אין כאן מלאים, לא מייצרים חלקים תחליפיים וייבוא חלקים זה כאב ראש שלא ברא השטן. אני מקווה שהמועדון יצליח במאמץ שלו להוזיל את העלות של הייבוא ולפשט את התהליך.

בנוגע למכוניות שהן בקצה האמצעי והעליון של הסקלה הרי שרוב (אם לא כל) המכוניות שהיו בארץ כבר שייכות לאספנים.

רק מכוניות שהיו נפוצות כאן ומדברות לדור הצעיר שבקושי נולד אז כמו סובארו משנות השמונים, וולוו או חיפושיות (עדיין), מהוות נקודת פתיחה לא רעה לאלה שרוצים להתחיל.

ואין דבר שמרחיב לי את הלב מלראות חיוך מרוח על פני צעיר או צעירה בסובארו כזאת.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
בתור אחד ששיפץ שתי מכוניות "מקומיות" אני מודיע לכל מי שרוצה לשמוע שהייבוא בסופו של דבר יותר זול, במיוחד ביחס למכוניות שהן בקצה התחתון והאמצעי של סקלת המחירים. והשיקול הכלכלי די קובע כאן.

הבעיה נעוצה במחיר שבעלי הרכב הזה דורשים או "זורקים" ובעיקר בזמינות חלקים. אין כאן מלאים, לא מייצרים חלקים תחליפיים וייבוא חלקים זה כאב ראש שלא ברא השטן. אני מקווה שהמועדון יצליח במאמץ שלו להוזיל את העלות של הייבוא ולפשט את התהליך.

בנוגע למכוניות שהן בקצה האמצעי והעליון של הסקלה הרי שרוב (אם לא כל) המכוניות שהיו בארץ כבר שייכות לאספנים.

רק מכוניות שהיו נפוצות כאן ומדברות לדור הצעיר שבקושי נולד אז כמו סובארו משנות השמונים, וולוו או חיפושיות (עדיין), מהוות נקודת פתיחה לא רעה לאלה שרוצים להתחיל.

ואין דבר שמרחיב לי את הלב מלראות חיוך מרוח על פני צעיר או צעירה בסובארו כזאת.

 

צודק

אבל בשיפוץ אתה משלם בתשלומים ולא במכה אחת (או לוקח הלוואה )

ויתרון אחד בשיפוץ הוא שאתה בונה את הרכב כמו שאתה רוצה (לא רלוונתי למי שרוצה מקוריות שאז בכלל עדף יבוא )

mustang 67 GT, 302 engine t5

פורסם

שאלה:

עכשיו "מותר" לייבא רכב עם הגה ימני, האם האספן אמור לשלם מסי יבוא כמו כל רכב אספנות? נשמע אבסורדי אבל מי יודע? במיוחד לאור האיסור על תנועה, זה כמו להיות בעלים של קופסת פח

פורסם
צודק

אבל בשיפוץ אתה משלם בתשלומים ולא במכה אחת (או לוקח הלוואה )

ויתרון אחד בשיפוץ הוא שאתה בונה את הרכב כמו שאתה רוצה (לא רלוונתי למי שרוצה מקוריות שאז בכלל עדף יבוא )

 

כן אבל גם מי שמייבא רכב תמיד יש מה שרוצים לשפר , לשנות לעדכן אפילו אם זה סמל, שטיח או מאפרה חדשה

והיבוא של חלפים הוא גם לרכב מיובא וגם לרכב מקומי היות שאין יצור של חלפים בארץ ואין הרבה מקומות שמחזיקים חלפים.

 

וכל מי שמייבא חלפים מכיר את זה שהוא מזמין משהו ולעיתים מגיע משהו שלא מתאים או בכמות גדולה מדי או קטנה מדי בקיצור יבוא חלקים זה סיוט לא קטן, שנוגע לדעתי לחלק הגדול יותר של האספנים (אם לא כולם)

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם
שאלה:

עכשיו "מותר" לייבא רכב עם הגה ימני, האם האספן אמור לשלם מסי יבוא כמו כל רכב אספנות? נשמע אבסורדי אבל מי יודע? במיוחד לאור האיסור על תנועה, זה כמו להיות בעלים של קופסת פח

 

 

יש למישהו מידע קונקרטי - האם מכוניות (שאסור להן להיות מכוניות) עם היגוי ימיני פטורות ממס - בשל היותן פסולות מלהיות מכוניות?

יש לשאלה הזו נימה של "אפריים קישון" אבל לצערי הרבה ממה שכתב אותו הונגרי חביב ז"ל מתקיים בתחביבנו בשנת 2011!

 

יש למישהו מידע?

 

אלעד

פורסם
שאלה:

עכשיו "מותר" לייבא רכב עם הגה ימני, האם האספן אמור לשלם מסי יבוא כמו כל רכב אספנות? נשמע אבסורדי אבל מי יודע? במיוחד לאור האיסור על תנועה, זה כמו להיות בעלים של קופסת פח

 

 

באמת מוזר.

מה הקטע לייבא רכב מחו"ל, לשלם עליו מס ואז לא לנסוע בו?

 

חלמאות לשמה :roll:

מאזדה 6 06' ופורד פיאסטה 89 ללוחמה עירונית.

פורסם
בתור אחד ששיפץ שתי מכוניות "מקומיות" אני מודיע לכל מי שרוצה לשמוע שהייבוא בסופו של דבר יותר זול, במיוחד ביחס למכוניות שהן בקצה התחתון והאמצעי של סקלת המחירים. והשיקול הכלכלי די קובע כאן.

הבעיה נעוצה במחיר שבעלי הרכב הזה דורשים או "זורקים" ובעיקר בזמינות חלקים. אין כאן מלאים, לא מייצרים חלקים תחליפיים וייבוא חלקים זה כאב ראש שלא ברא השטן. אני מקווה שהמועדון יצליח במאמץ שלו להוזיל את העלות של הייבוא ולפשט את התהליך.

בנוגע למכוניות שהן בקצה האמצעי והעליון של הסקלה הרי שרוב (אם לא כל) המכוניות שהיו בארץ כבר שייכות לאספנים.

רק מכוניות שהיו נפוצות כאן ומדברות לדור הצעיר שבקושי נולד אז כמו סובארו משנות השמונים, וולוו או חיפושיות (עדיין), מהוות נקודת פתיחה לא רעה לאלה שרוצים להתחיל.

ואין דבר שמרחיב לי את הלב מלראות חיוך מרוח על פני צעיר או צעירה בסובארו כזאת.

 

 

את הרובר שלי ניסיתי לשפץ בארץ.

זה היה בלתי אפשרי לחלוטין. זמינות החלקים בארץ היתה אפסית, או יותר נכון - לא קיימת כלל, וכל משלוח היה נעצר במכס, ופשוט אי אפשר היה להתקדם בשיפוץ של רכב שאינו סטנדרטי.

כששיפצתי את הלמברטה, זה היה כבר סיפור אחר לחלוטין - היה כבר איביי, זמינות החלקים בחו"ל הרבה יותר גבוהה ונוחה, אך עדיין, לקנות למברטה כזאת בחו"ל ולהביאה במצב לא פחות טוב משלי לישראל - היה עולה לי משמעותית פחות כסף.

 

כשייבאתי את הגולדווינג, עלה כמה שעלה, והמוכרים של הגולדווינגים בארץ (כאלו שייבאו בעבר), היו יקרים משמעותית ממה ששילמתי על הייבוא.

 

אבל.... ואבל ענקי!!!

שום דבר לא ישווה לרכיבות הראשונות על הלמברטה. אבל באמת שום דבר.

לדעת שאני בניתי במו ידיי כלי רכב שיכול לנוע באופן חוקי בכבישי ישראל, ואני הוא זה שרוכב עליו, אני הוא זה שסגר כל בורג ובורג בכלי הרכב הזה, אי אפשר להשוות את זה לשום תחושה מוטורית שהיא, וזה שווה הרבה יותר מכסף....

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

פורסם
תסלחו לי אבל ,

התגובות כאן מתייחסות ל"עולם הייבוא" כאילו שאין אספנות אחרת בארץ ?!

כל האספנות בישראל מתבססת על הייבוא?

יש כאן (בישראל ) מספיק כלי רכב , ועוד מספיק כלי רכב לשפץ אולם בשל הייבוא וה"כלכליות"

כלי רכב רבים נרקבים וממתינים לגואל שאולי לא יגיע לעולם .

 

אז במקום לעשות חשבון כלכלי ולהציג את עיניין הייבוא ל"ממוסחר" תראו מה קורה לכלי רכב

המועמדים לשיפוץ כאן בישראל ובשל ה"כלכליות" מתפגרים להם .

דרור .

 

 

צודק ! צודק !! צודק !!!

פורסם
טובין המיובאים לתצוגה בבתי נכות, ובלבד - *** פ ט ו ר ****** פ ט ו ר ****** פ ט ו ר **** (א) שרשימת הטובין אושרה מראש בידי המנהל; (ב) בית הנכות הוא "מוזיאון מוכר" כמשמעותו בחוק המוזיאונים, התשמ"ג-1983, (ג) לא יובא יותר מאשר פריט אחד מכל דגם בידי בית נכות אחד (מותנה) .

זה כיוון נוסף שאתה יכול לנסות ללכת

 

ולשאלתך

אין הגבלה על כמות המכוניות שאתה יכול לייבא יש הגבלה על מכירתן.

אין כמעט כדאיות מסחרית בחניה בארץ המקור

 

שלום.

 

אני זקוק לעזרה בביאורים בנושא יבוא מכוניות אספנות.

אם מישהו יוכל לענות (באמינות כמובן) תודה מראש:

 

1. האם יש מגבלה למספר מכוניות אספנות שאדם פרטי יכול ליבא? אם כן, מה עם בני משפחה?

2. באם הרכב הובא לצורכי תצוגה בלבד (ולא לרישוי כביש) האם תשלום המכס עדיין תקף?

3. בקשר למס; 2, האם ניתן ליבא כלי רכב בעל 4 גלגלים לא ככלי תחבורה אלא -לדוגמא- כמוצג מוזאוני?

4. מגבלה כלשהי לרכב אם הגה ימני?

5. תוספות בטיחות? אם לא היו מאותתים, פנסים קדמיים?

6. מה העדכון האחרון בנושא ארץ יבוא/ייצור? האם המיסוי שונה עדיין? אם כן, עדיף לעשות תחנה בארץ הייצור?

7. מה התהליך לשם קביעת ערך הרכב לצורך המכס אם הרכב לא מופיע ברשימות המכס/מחירונים נפוצים? האם המחיר ששולם (לדוגמא לפני 3 שנים) קביל?

8. האם יש אפשרות לייבא רכב ולהפקיד פקדון במכס כנגד התחייבות לייצא אותו הרכב כעבור זמן מסויים, ללא אפשרות להעביר בעלות בישראל, אלא לשימוש אישי בלבד?

 

 

בקיצור הרבה שאלות, במידה ואפשר להמליץ על מקצוען ייבוא (הרכבים כבר ברשותי) שיוכל לתת ייעוץ אמין ב- 100%, אשמח.

 

מתקרב היום והאוסף יעשה עליה.

 

תודה מראש

 

זה לגבי השאלות של אלעד. התשובות מלפני שנתיים בדיוק.

 

לגבי המיסוי בכלל.

 

בכנסת ישראל יש כלל האומר. כל ח"כ המביא הצעת חוק פרטית שיש לה עלות כספית חייב גם להביא את מקור המימון לאותה עלות.

כך כדי למגר את הצעות החוק הפופוליסטיות של החכי"ם .

 

כמדומה שכלל דומה נקטה אותה וועדה. ביקשו ממנה הקלה עבור המכוניות הישנות יותר היא הכבידה את עולה על המכוניות "החדשות" יותר.

 

ולכן עמדת המועדון כפי שהוצגה , הביאה לתוצאה אותה לא רצתה, מתוך יישומו של הכלל "הצדקני " לעיל, אבל לא מן הנמנע כי היא פועל יוצא שלה.

 

אני בדעה שמה שכתב רב הפורום פרחי הוא מה יש לעשות.

 

לרדת מתחת לרדאר של הרשויות לתקופה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

חבל שנמנע מועדון החמש הותיק להשיג את מבוקשו מול הרשויות

דווקא יוזמה מבורכת זאת הייתה מאפשרת לי לייבא את רכב חלומותי בעליות בגדר ה "סביר"

Porsche 550 1955 ספיידר.

אשתולל ואצא מגדרי ואשאל את חברי הפורום הנכבד הזה האם יש רכב כזה בארץ אצל בעלי רכבים קלאסים אמיתיים ?

גהנום ירוק.


×
×
  • תוכן חדש...