Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5564 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
חבל שנמנע מועדון החמש הותיק להשיג את מבוקשו מול הרשויות

דווקא יוזמה מבורכת זאת הייתה מאפשרת לי לייבא את רכב חלומותי בעליות בגדר ה "סביר"

Porsche 550 1955 ספיידר.

אשתולל ואצא מגדרי ואשאל את חברי הפורום הנכבד הזה האם יש רכב כזה בארץ אצל בעלי רכבים קלאסים אמיתיים ?

 

מבלי לפגוע בכבודך או בכיסך, אם יש לך את הכסף לרכוש כזה רכב, הבדל של 10% ואפילו 20% במיסוי על רכב זה לא אמורים להיות מה שישפיע עליך להגשים את חלומך....

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

  • תגובות 150
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
מבלי לפגוע בכבודך או בכיסך, אם יש לך את הכסף לרכוש כזה רכב, הבדל של 10% ואפילו 20% במיסוי על רכב זה לא אמורים להיות מה שישפיע עליך להגשים את חלומך....

 

 

ליאור, אתה לא צודק.

הבדל של 20%, או אפילו 10%, הם סכום משמעותי ביותר, ואני לא בטוח שלא זה מה שישפיע על הגשמת החלום שלו.

לא זה העניין כאן.

 

העניין כאן הוא שקם אדם שלדעתו סובארו פשע זה לא רכב אספנות "ראוי", ואל לו לעמוד ליד שברולט בל אייר, ומחליט לעשות מעשה. מעשה אשר ייטיב עם עצמו ודומיו (כגון "פיסטון", למשל) ועם כיסו, וייפגע קשות בשאר חובבי רכבי האספנות אשר רוצים לייבא רכב אספנות מחו"ל.

 

טוב שיש מי שעומד ושומר והצליח לסכל את היוזמה לשינוי מיסוי על הייבוא, יוזמה שבאה מתוך שחצנות.

אין על השחצנות... ואסיים מתוך דבריו של "פיסטון": "אצל בעלי רכבים קלאסים אמיתיים" (ההדגשה לא במקור)

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

פורסם
ליאור, אתה לא צודק.

העניין כאן הוא שקם אדם שלדעתו סובארו פשע זה לא רכב אספנות "ראוי", ואל לו לעמוד ליד שברולט בל אייר, ומחליט לעשות מעשה. מעשה אשר ייטיב עם עצמו ודומיו (כגון "פיסטון", למשל) ועם כיסו, וייפגע קשות בשאר חובבי רכבי האספנות אשר רוצים לייבא רכב אספנות מחו"ל.

---------------------------------------------------------------------------------------

 

לא הבנתי את הרציונל.

אם החלום של הבנאדם הוא פורשה, במה הוא פוגע במי שהחלום שלו זה סובארו פשע?

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
ליאור, אתה לא צודק.

הבדל של 20%, או אפילו 10%, הם סכום משמעותי ביותר, ואני לא בטוח שלא זה מה שישפיע על הגשמת החלום שלו.

לא זה העניין כאן.

 

העניין כאן הוא שקם אדם שלדעתו סובארו פשע זה לא רכב אספנות "ראוי", ואל לו לעמוד ליד שברולט בל אייר, ומחליט לעשות מעשה. מעשה אשר ייטיב עם עצמו ודומיו (כגון "פיסטון", למשל) ועם כיסו, וייפגע קשות בשאר חובבי רכבי האספנות אשר רוצים לייבא רכב אספנות מחו"ל.

 

טוב שיש מי שעומד ושומר והצליח לסכל את היוזמה לשינוי מיסוי על הייבוא, יוזמה שבאה מתוך שחצנות.

אין על השחצנות... ואסיים מתוך דבריו של "פיסטון": "אצל בעלי רכבים קלאסים אמיתיים" (ההדגשה לא במקור)

 

התייחסתי בדבריי לתגובתו של הנ"ל בלבד... באותו אופן שמי ששואל מה צריכת הדלק של רולס-רויס, לא קונה רולס רויס :wink:

 

המכונית שהוא ציין שווה כמיליון דולר, קצת יותר או קצת פחות ולכן... קשה לי להאמין שהתגובה שלו ריאלית ועניינית לנושא ה"אישי" שלו..

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

פורסם
ליאור, אתה לא צודק.

העניין כאן הוא שקם אדם שלדעתו סובארו פשע זה לא רכב אספנות "ראוי", ואל לו לעמוד ליד שברולט בל אייר, ומחליט לעשות מעשה. מעשה אשר ייטיב עם עצמו ודומיו (כגון "פיסטון", למשל) ועם כיסו, וייפגע קשות בשאר חובבי רכבי האספנות אשר רוצים לייבא רכב אספנות מחו"ל.

---------------------------------------------------------------------------------------

 

לא הבנתי את הרציונל.

אם החלום של הבנאדם הוא פורשה, במה הוא פוגע במי שהחלום שלו זה סובארו פשע?

 

 

אכן אין כאן רציונל...

מי שרוצה לייבא פורש מודל 55', ויש לו את היכולת הכלכלית להרשות זאת לעצמו - שיבושם לו, ואכן הוא לא פוגע (כיום) במי שהחלום שלו זה לייבא סובארו פשע.

אבל, ואבל גדול, היה מי שניסה לפגוע במי שרוצה לייבא סובארו פשע, ולהיטיב עם מי שרוצה לייבא פורש 55' - וטוב שכוונה זאת סוכלה.

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

פורסם
מבלי לפגוע בכבודך או בכיסך, אם יש לך את הכסף לרכוש כזה רכב, הבדל של 10% ואפילו 20% במיסוי על רכב זה לא אמורים להיות מה שישפיע עליך להגשים את חלומך....

 

להזכירכם, לא מדובר ב-20% ואפילו לא ב-10% - אלא 6.4%+ (אחרי 1960) או 7%- (עד 1960). אלו השינויים בעלות הייבוא אחרי מיסים אם יאומצו לבסוף מסקנות הוועדה הבינמשרדית. מוקדם לחגוג את ביטולן, כפי שכבר כתבתי כאן. בינתיים הן מוקפאות (לדעתי האישית - טוב שכך!). פירוט על החישוב בהודעה 148 כאן: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=355950&highlight=%D7%94%D7%95%D7%95%D7%A2%D7%93%D7%94+%D7%94%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%9E%D7%A9%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%AA&page=10

 

ולגופו של עניין, אני מסכים לחלוטין עם ליאור. שישה או שבעה אחוזים ממילא נבלעים בתוך הויכוח השמאי על בסיס המס. חלאס עם הסיפורים שזה מה שעלול להשפיע על הגשמת החלום. זה אפילו לא בעשירייה הראשונה של הגורמים המשפיעים על מחיר רכישה, יבוא והשמשה של רכב אספנות.

 

אבל, ואבל גדול, היה מי שניסה לפגוע במי שרוצה לייבא סובארו פשע, ולהיטיב עם מי שרוצה לייבא פורש 55' - וטוב שכוונה זאת סוכלה.

 

יוני, מי בדיוק ניסה לפגוע? הייתי נזהר עם הסקת מסקנות פזיזה, גם כלפי מי שמחוץ למועדון שלך ושלי, והמבין יבין.

המלצות הוועדה, שפורסמו כאן בפורום במלואן, ציינו במפורש את הרציונאל מאחוריהן: מאבק בתופעה של ייבוא רכבי אספנות לשימוש בניגוד למטרות רישוי רכב אספנות, היינו רכבים מסוימים משנות ה-70 שלכאורה, כך נטען, מיובאים לשימוש יום יומי ומנוגדים למדיניות מוצהרת של הצערת צי הרכב במדינה, בטיחות בדרכים, צמצום זיהום האוויר וכו'. כולנו יודעים שסובארו "פשע" ודומותיה לא שייכות לכאן ואף אחד לא ניסה לפגוע בהן. למיטב ידיעתי עוד לא בוצע ייבוא ראשון של רכב אספנות יפני לישראל. לכן הדוגמא שהבאת אומנם נשמעת דרמטית ומשכנעת, אך היא גם לא רלוונטית בפועל וגם לא מייצגת את רוח הדברים שמאחורי המסמך.

נחכה בסבלנות לפורש 55'.

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

פורסם

די כבר לדבר על "הקפאה", להלן דברי הסיכום של עוזי יצחקי, סמנכ"ל בכיר תנועה:

"בכדי שלא לפגוע בחלק מבעלי הרכב בתחום אספנות הרכב ולאור עמדת רשות המסים, ישאר גובה המס ליבוא רכבי אספנות במצבו הנכחי. לפיכך גם מתייתר הצרך לחלק את קבוצות הרכבים לשניים."

 

אין יבוא יפני?! בבקשה.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

לשמחתי מישהו הבין את האיוולת בפגיעה בחלק מיבוא האספנות, ומנע בידול קבוע על פי שנתון

ולא גיל הרכב, שהיה עלול להוות פלטפורמה לחוקים אחרים.

 

אני לא יודע על פי מה נקבע הקריטריון או מי ביקש אותו אבל שוב, היות ורוע הגזרה הוסר זה כבר

לא משנה לעצם העניין, אבל העיקרון שכל מי שרוצה שינוי, הולך לפריץ לבקש בקשות, חייב להישתנות!

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם
לשמחתי מישהו הבין את האיוולת בפגיעה בחלק מיבוא האספנות, ומנע בידול קבוע על פי שנתון

ולא גיל הרכב, שהיה עלול להוות פלטפורמה לחוקים אחרים.

אני לא יודע על פי מה נקבע הקריטריון או מי ביקש אותו אבל שוב, היות ורוע הגזרה הוסר זה כבר

לא משנה לעצם העניין, אבל העיקרון שכל מי שרוצה שינוי, הולך לפריץ לבקש בקשות, חייב להישתנות!

 

צודק רן, וצודק לדעתי גם חן שכתב כאן שבשלב הזה עדיף לכולם להוריד פרופיל מול משרד התחבורה.

 

די כבר לדבר על "הקפאה", להלן דברי הסיכום של עוזי יצחקי, סמנכ"ל בכיר תנועה:

"בכדי שלא לפגוע בחלק מבעלי הרכב בתחום אספנות הרכב ולאור עמדת רשות המסים, ישאר גובה המס ליבוא רכבי אספנות במצבו הנכחי. לפיכך גם מתייתר הצרך לחלק את קבוצות הרכבים לשניים."

 

אין יבוא יפני?! בבקשה. כתבתי "למיטב ידיעתי"...

 

אתה שוכח שעניין המס הוא רק חלק מההמלצות, ויש עוד סוגיות שיתכן ונשארו פתוחות/מוקפאות - כמו אישור תנועה לרכב עם הגה ימני, ייבוא רכב עם מנוע זידל וכו' וכו' - אף אחד לא באמת יודע איפה כל דבר עומד, וסעיף אחד לא בהכרח תלוי בשני. חלקם בסמכות משרד התחבורה, וחלקם בסמכות האוצר. אם בעוד שנה לדוגמא יתברר לרשויות שהתאמתו החשדות שלהם לגבי ייבוא רכבי אספנות לשימוש יום יומי או מסחרי - גם נושא המיסוי עלול לחזור לשולחן הדיונים, ואז הטיוטה תצא מהמגירה. הכל תלוי בהתנהגות האספנים ולמרבה הצער מספיקות כמה חריגות בשביל לפגוע בכולם, כפי שקרה במכס והביא עלינו את זלטין.

 

ולגבי יבוא רכב יפני - וואלה, יש דאטסון בארץ, רכב יפהפה ומיוחד - להסיר את הכובע. בינתיים אמרו לי שיש אפילו עוד אחד כזה בישראל, ושניהם יובאו מארה"ב. אז אומנם מדובר ברכבים Made in Japan, אבל אין בינם לבין סובארו "פשע" דבר וחצי דבר, ולכן הנקודה העקרונית שניסיתי להבהיר למעלה נשארת על כנה: לא הרכבים העממיים היו על הכוונת של הממשלה, לפי מיטב הבנתי.

ואפרופו סובארו "פשע" ורכבים עממיים משנות ה-70, בסוף השבוע הקרוב תתפרסם בגלובס הכתבה שלי על רכבים עממיים שהיו נפוצים על כבישי הארץ בשנות ה-70, חסרי ייחוד בזמנם, ואילו עכשיו הם עושים קאמבק מרשים עם שיפוצים נפלאים, מועדוני מעריצים וערך שעולה ועולה (כולל סובארו "פשע"). 6 אספנים, מהם שניים אגב שאינם חברי מועדון.

 

שבת שלום

רון

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

פורסם

 

יוני, מי בדיוק ניסה לפגוע? הייתי נזהר עם הסקת מסקנות פזיזה, גם כלפי מי שמחוץ למועדון שלך ושלי, והמבין יבין.

המלצות הוועדה, שפורסמו כאן בפורום במלואן, ציינו במפורש את הרציונאל מאחוריהן: מאבק בתופעה של ייבוא רכבי אספנות לשימוש בניגוד למטרות רישוי רכב אספנות, היינו רכבים מסוימים משנות ה-70 שלכאורה, כך נטען, מיובאים לשימוש יום יומי ומנוגדים למדיניות מוצהרת של הצערת צי הרכב במדינה, בטיחות בדרכים, צמצום זיהום האוויר וכו'. כולנו יודעים שסובארו "פשע" ודומותיה לא שייכות לכאן ואף אחד לא ניסה לפגוע בהן. למיטב ידיעתי עוד לא בוצע ייבוא ראשון של רכב אספנות יפני לישראל. לכן הדוגמא שהבאת אומנם נשמעת דרמטית ומשכנעת, אך היא גם לא רלוונטית בפועל וגם לא מייצגת את רוח הדברים שמאחורי המסמך.

נחכה בסבלנות לפורש 55'.

 

 

רון, גם ייבוא של גולדווינג היה עלול להיפגע, כמו גם של כל רכב משנות השבעים ותחילת שנות השמונים, או לפחות היה עולה עליו המיסוי.

תמיד תוכל לטעון את אותה הטענה כי כל רכב בן 30, שהופך לרכב אספנות, יהיה מי שיינצל את זה וישתמש ברכב לשימוש יומיומי, בעיקר כעת, שהמכוניות היפניות של תחילת שנות השמונים מסוגלות בהחלט להחזיק מעמד בשימוש יומיומי, והנה הן מקבלות הקלות בביטוח ובטסט (פעם בשנה), והבטיחות שלהן לקויה (יחסית למכוניות מודרניות), זיהום האויר שלהן גדול (יחסית למכוניות מודרניות, והן בניגוד מוחלט למדיניות של הצערת צי הרכב במדינה. אז האם גם כאן יקום מישהו ויעלה בדעתו להגיד שרק רכב משנת 1960 ומטה ייחשב כאספנות? ורק לו מגיעות הטבות?

אנו הולכים כאן על חבל דק מאוד, ובהחלט יש מקום לשמר את הקיים, ולא לנסות ולארגן "הנחות למקורבים", כאלה שייפגעו בכולנו .

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

פורסם

מה זה בדיוק "הנחות למקורבים" ?

המשפט הזה ממש לא מריח טוב, בלשון המעטה.

בהיסטריה של "הנה,הנה, אלפי מכוניות יכנסו בקרוב לקטגוריית רכבי אספנות ויציפו את הכבישים" היינו כבר לפני 10 ו 15 שנה וכלום לא קרה, בדיוק כמו עכשיו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
אתה שוכח שעניין המס הוא רק חלק מההמלצות, ויש עוד סוגיות שיתכן ונשארו פתוחות/מוקפאות - כמו אישור תנועה לרכב עם הגה ימני, ייבוא רכב עם מנוע זידל וכו' וכו' - אף אחד לא באמת יודע איפה כל דבר עומד, וסעיף אחד לא בהכרח תלוי בשני. חלקם בסמכות משרד התחבורה, וחלקם בסמכות האוצר. אם בעוד שנה לדוגמא יתברר לרשויות שהתאמתו החשדות שלהם לגבי ייבוא רכבי אספנות לשימוש יום יומי או מסחרי - גם נושא המיסוי עלול לחזור לשולחן הדיונים, ואז הטיוטה תצא מהמגירה. הכל תלוי בהתנהגות האספנים ולמרבה הצער מספיקות כמה חריגות בשביל לפגוע בכולם, כפי שקרה במכס והביא עלינו את זלטין.

 

שבת שלום

רון

באותו סיכום של הסמנכ"ל עוזי יצחקי, לובנו כל שאר ההצעות שעמדו על הפרק.

בשרשור הראשון שנפתח בנושא סכמתי את ההחלטות שנפלו.

זה ודאי, ללא כל ספקות בנדון.

1. אין שינוי במיסוי.

2. אין חלוקה לקבוצות.

3. יש לוחית 55(יש בפועל).

4. יש יבוא דיזל עד 4 ט' ללא מגבלות(למעט מגבלות אספנות 281א)

5. יש יבוא דיזל מעל 4 ט' לתצוגה בלבד.

6. יש יבוא עם הגה ימני לתצוגה בלבד.

7. יש יבוא עם ידיות היגוי לתצוגה בלבד.

8. אין יבוא של יותר מרכב אחד בשנה.

 

סעיפים 4-7 ממתינים לניסוח מחדש של תקנה 281א ואישרורה.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

סליחה על החזרה, אבל התשובה של ישה לא מספקת (וסביר גם לא עדכנית) אני שואל שוב:

יש למישהו מידע קונקרטי - האם מכוניות (שאסור להן להיות מכוניות) עם היגוי ימיני פטורות ממס - בשל היותן פסולות מלהיות מכוניות?

 

תודה מראש.

 

קצת תגובות על חלק מהרעיונות והדעות כאן.

ישנה איזו נימה של "עשיית צדק", כאילו בעצם היותו של המיסוי אחיד ישנו צדק מוסרי. ישנם דוגמאות מספר של הבדלה בהיתנהלות מול שנתונים מסויימים (בדרך כלל ע"ב וותק ולא שנת חיתוך), במספר לא מבוטל של מדינות מתקדמות - קטגוריות של CLASSIC ו- HISTORIC. לא חושב שזה מעיין "אי צדק" זה פשוט פועל יוצא של תיפקוד שונה, שימושיות אחרת וכולי...

בעצם האפליה שיצרנו בין רכב בן שלושים שנה ויותר ("אספנות") ורכב צעיר מחתך זה ("לא אספנות"), אותו בידול כבר קיים. מי אמר ש 30 שנה זה טוב ו 25 שנה לא טוב יותר!!?? איפה התרעומת של אספני שנות ה-90? אה אין!

 

למה חיתוך שלושים הקיים יותר לגיטימי? הוא לא, אבל הוא לוגי, ומאותה לוגיקה חיתוך נוסף ראוי באותה מידה



 

לעצם הבעיה. ואני מחלק אותה לשתיים:

 

1. היתנהלות משרד התחבורה מול "האספנים". מה יותר קל מלפתוח דיון ראשוני בסוגייה לקהל הרחב? לאחר מכן יש באפשרות הוועדה לסנן ולהחליט מה רלוונטי ומה לא. אני די משוכנע שמרבית צועקי החמאס כאן לא יתרחו ויופיעו בפני הוועדה, אבל לפחות תינתן ההיזדמנות. סביר להניח שבסופו של דבר מועדון החמש יהיה נותן הטון המרכזי, בעצם היותו המאורגן ביותר, ובעל הייצוג הרחב והעמוק מבין כל איגודי האספנות.

 

2. חזון לתחביב: במילה אחת אין. ובגלל התככים והדעות (ברובן לא אידיאולוגיה אלא כלכליות גרידא), אנחנו לא נותנים לתחביב להתקדם ולהישתכלל.

אני מסכים עם מה שנאמר, מכוניות עם היסטוריה ישראלית הינן בעלת "ערך" נוסטאלגי רב, ואין ספק שצריך לעשות מאמץ אדיר לשמרן. הבעיה היא שמרבית המכוניות המשמעותיות (לדעתי) שופצו או בבעלות אספנים, לא נישארו פרוייקטים בעל משמעות רבה בכמות מספקת לענות על הדרישה. לכן ייבוא הוא נדבך קריטי.

היבוא הינו הדרך היחידה שתחביבנו יוכל לצמוך ולהמשיך להיות רלואנטי. לדעתי המכס צריך להיות שואף לאפס, כשם שהמכס על מטוסים ויאכטות הינו אפסי. ואנחנו צריכים לדרוש זאת בתוקף. ישנה פה אפליה לא מובנת ומאד לא יציבה מבחינה לוגית. איפה קול צעקה!!??

 

מישהוא מרים את הכפפה? או שאנחנו מעדיפים לשבת וליצפות בתאטרון ולישרוק בוז מתי שמתחשק?!

 

אני חושב שבידול השנים היה מעיין התחלת הפשרת הקרחון מול המשרדים, ועצירת מהלך זה משאיר מצב קיים שהוא סביל אבל מחניק ורומסני.

 

לא חושב ששקט הוא התשובה. בהחלט לא.

 

מי ייתן ויום יבוא ו550 ספיידר יתגייר בארצנו. בקצב הזה ובהיתנהלות שלנו (ושל המשרדים) אין מצב. וחבל

אלעד

פורסם
מה זה בדיוק "הנחות למקורבים" ?

המשפט הזה ממש לא מריח טוב, בלשון המעטה.

בהיסטריה של "הנה,הנה, אלפי מכוניות יכנסו בקרוב לקטגוריית רכבי אספנות ויציפו את הכבישים" היינו כבר לפני 10 ו 15 שנה וכלום לא קרה, בדיוק כמו עכשיו.

 

חן, המושג "הנחות למקורבים" לא התייחס למועדון החמש ו/או לחברי הוועד שלו. ממש לא.

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

פורסם

רון ידידי היקר,

שלום.

 

אתה יודע כי אם אומר "שאין לי כלום נגדך"

זה יהיה מעט מאד, לאמיתו של דבר יש לי הרבה בעד.

כדובר חדש יחסית - עד עתה השכלת לבצע את מלאכתך שאינה קלה,

באמינות, בסבלנות ומתוך יושר.

 

אני מעריך כי גם תגובתך הבאה הגיעה מאותו מקום.

בתגובה זו אתה כותב (מיוזמתך) על מה שמועדון החמש עשה בענין סיכול האפליה.

 

בעקבות פרסום ההמלצות פנה מועדון החמש למשרד התחבורה ולמכס, התנגד להעלאת המיסוי על רכב אספנות כלשהו ויצא נגד סעיפים נוספים בתוכנית, ודרש פגישה נוספת בנושא. מועדון החמש הוזמן לפגישה עם מר ערן יעקב ועם אחרים, הפגישה התקיימה וסוכם להקפיא בינתיים את קידום הנושא. פרטים נוספים על הפרשה פורסמו בשם מועדון החמש בגיליון האחרון של מגזין "הגה".

 

בברכה,

רון פז

דובר מועדון החמש

 

אולם באופן מפתיע (אותי לפחות), כאשר מישהו מגיב שלא לטעמך,

אתה מתקפל, מבכר שלא להמשיך בתשובות, "ומאיים" כי הדיון הזה יימשך רק בפורום הסגור. (הציטוט להלן).

בנקודה זו אכזבת אותי (ואני מניח שלא רק אותי).

 

האם באמת ובתמים אתה סבור כי יש למועדון החמש את הזכות לקחת על עצמו את הייצוג של כלל אספני הרכב,

אולם לדווח בנושא רק לחברי המועדון?

וכל זאת רק כי מישהו, ענה לך לא לטעמך?

ומה עם שאר הקוראים שלא ענו לך שלא לטעמך, לא מגיע להם לדעת את מה שסברת קודם שעליהם לדעת?

 

גם נקיבה בשם משובש של יתר המועדונים אינה מכובדת.

אני מעריך את המועדון בו אתה חבר, ומעריך אותך אישית.

אך בתגובה מעין זו אתה יורה למועדון ולעצמך ברגל,

מבזה את המועדון לו אתה שייך, ומשרת בכך את מתנגדיך.

 

יודע מה עמית - סבבה.

מועדון החמש לא עשה כלום, לא כתב מכתבים, לא הוזמן לפגישה, לא נסע לירושלים ורק טמן ראש בחול. בסדר?

רק חברי IVC, או ICV, או צהוב-סגול, או צהוב צהוב, הם ורק הם מביאים את התוצאות הטובות וגם מדווחים בזמן אמת ובשקיפות לכל קהילת האספנים, ואילו מועדון החמש כמו תמיד אחראי לתוצאות הגרועות.

אחרי שהבהרנו והסכמנו שרק מועדון החמש אשם, אפשר להמשיך הלאה וכל אחד מ-860 החברים שלנו יעשה את שיקוליו.

הדיון הזה מבחינתי יכול להימשך רק בפורום הסגור, שם המועדון נותן דין וחשבון לחבריו, ושיהיה לכם פורים שמח.

 

רון פז

דובר המועדון

 

נ.ב

הקלות שבה נשלפים פה הסכינים מגעילה אותי, ובוודאי שלא מובילה את התחביב הזה לשום מקום חיובי.

 

 

 

בני הספל כתב:

 

שכחת שהועד הנבחר של המועדון היחיד בשטח שמנוהל בצורה דמוקרטית מחוייב בראש ובראשונה לחבריו, אז אזכיר לך.

 

"משם" זה 800 חברים שמשלמים דמי חבר ובוחרים את נציגיהם. הם בטח לא "שאר הציבור". אז 800 טועים?

 

בני,

נכון שהועד מחוייב לחבריו, זאת, ככל שהדבר בו עוסקים נוגע להם בלבד.

כאשר מועדון החמש נוקט בפעילות כללית, שמחייבת את כלל האספנים,

יש לחשוב אם יש לו את הזכות לכך!

אם אינו מציג לכאורה בפני הרשויות מצג לא מדוייק, של גוף המייצג את מרבית אספני הרכב בארץ.

 

והערה שניה: אמנם מועדון החמש הוא הגדול מבין מועדוני רכבי האספנות.

אך אסור שדבר זה יבלבל אותך או את האחרים.

במועדון לא חברים מרבית אספני הרכב בארץ!

 

אם כן, הכיצד סבור המועדון, שזכותו כמיעוט, לקבוע עבור הרוב, מה תהיינה התקנות?

 

לכן, למרות היותכם הגוף הגדול מבין הגופים, ורצונכם לגרום רק לטוב,

ראוי להוריד את רף הגאווה.

ואם למרות שלא קיבלתם רשות ממרבית האספנים בארץ לייצגם,

אתם מחליטים כי אתם עושים זאת - לפחות דווחו להם (לנו).

 

בברכה

אבי נוף.

****************************************************

המקום הנכון:

מפגש השרון - מפגש בלתי תלוי לרכבי אספנות - בארומה שפיים.


×
×
  • תוכן חדש...