Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5696 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם .. קניתי לאחרונה סובארו גרנד לאונה (אימפרזה) LX שנת 95 150000 ק"מ ..

הרכב עמד שנה ..

עשיתי לו טיפול שכלל מצבר .. 10K .. משאבת מים + דלק .. טיימינג ..

העברתי את האוטו טסט ..

האוטו מתחמם בנסיעה ..

כל המים עוברים למיכל עיבוי .. ובמקרה של חימום הם פותחים עת הפקק של המכסה עיבוי החוצה ופשוט יוצאים מהמערכת ..

החלפתי צינור קרוע בין הרדיאטור למיכל עיבוי .. מילאתי את המיכל עיבוי למקסימום ( היה מלא עד למעלה והמקסימום למטה ) ..

אבל עדיין הייתה התחממות ..

לקחתי את האוטו לניקוי רדיאטור .. באמת פתח אותו והרדיאטור היה חסום לגמרי ..

היום הוצאתי את המיכל עיבוי .. ניקיתי אותו .. מילאתי עד המקסימום ( לא למעלה) .. מילאתי את הרדיטור חזרה עד הפקק שלו ..

נסעתי איזה כמה ק"מטרים .. וכשפתחתי את המכסה מנוע אני עוד פעם רואה שהמים במיכל עיבוי עלו .. וברדיאטור המים לא מגיעים עד הפקק ..

 

אז ככה .. זה תקין או שהמים ברדיאטור צריכים להישאר באותו קו ?

ואיך המים המיכל עיבוי צריכים להיות ? על למעלה למעלה כשהצינור שבא מהרדיאטור נכנס לתוך המים ?

 

האוטו בינתיים לא התחמם .. אם הוא ממשיך להתחמם יש איזה בעיה אחרת שעולה למישהו בראש ?

 

תודה מראש :)

פורסם

שלום,

למיטב ידיעתי אתה צריך שהרדיאטור יהיה מלא במים ממש עד הפקק.

תשלים את החסר ברדיאטור ובמיכל העודפים כמו שעשית על מנוע קר פעם פעמיים.

אם המים ימשיכו להעלם אז כבר יש בעייה- או נזילה או שהמים בורחים למנוע.

מקווה שזה עוזר :-o

If you live by the GUN

You die by the GUN

פורסם
שלום,

למיטב ידיעתי אתה צריך שהרדיאטור יהיה מלא במים ממש עד הפקק.

תשלים את החסר ברדיאטור ובמיכל העודפים כמו שעשית על מנוע קר פעם פעמיים.

אם המים ימשיכו להעלם אז כבר יש בעייה- או נזילה או שהמים בורחים למנוע.

מקווה שזה עוזר :-o

 

כן .. תודה ..

עכשיו במיכל עודפים למלות אותו עד למעלה ?

ומה שקורה זה פשוט שבמיכל עודפים מתמלאים מים וברדיאטור יורדים ..

אני עכשיו יילך למלא את שניהם עד למעלה ויכתוב מה קורה ..

אם עדיין נעלמים מים אז כנראה איזושהי נזילה בלחץ .. כשהאוטו עומד הוא לא מתחמם ולא יורדים מים ..

 

תודה :)

פורסם
במיכל עודפים יש למלא עד הסימון MAX .

כאשר המנוע חם זה טבעי שהמפלס במיכל העודפים יעלה מעט.

 

מלאתי עד למעלה .. מה שהתברר באמת כלא תקין ..

נסעתי 40 ק"מ .. חזרתי לבית ..

באמת בנסיעה יצאו מים מהפקק של המיכל עיבוי ..

אבל הפקק עצמו לא נפתח כמו שהיה קורה לפני הניקוי רדיאטור (אין לחץ במערכת (?)) ..

וברדיאטור הוספתי משהו כמו רבע כוס מים .. תקין ?

המים באמת צריכים להישאר בפקק של הרדיאטור או שזה סביר שהם יורדים טיפה מתחתיו ?

 

עוד שאלה ..

במיכל עיבוי אין צינור שמחזיר את המים לצנרת .. איך האוטו מתמודד עם העיניין ? זה אומר שברכב כזה צריך להיות יום יום במעקב ?

 

תודה מראש :)

פורסם

מד החום של המנוע מציג חום תקין?

האם הטרמוסטט נפתח?

יכול להיות שהלכלוך חסם את הטרמוסטט והוא לא מתפקד כמו שצריך, במקומך הייתי מבקש להחליף גם טרמוסטט ולנקות את המעברי מים במנוע, במיוחד שראית הראדיאטור היה חסום לגמרי.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם
מד החום של המנוע מציג חום תקין?

האם הטרמוסטט נפתח?

יכול להיות שהלכלוך חסם את הטרמוסטט והוא לא מתפקד כמו שצריך, במקומך הייתי מבקש להחליף גם טרמוסטט ולנקות את המעברי מים במנוע, במיוחד שראית הראדיאטור היה חסום לגמרי.

 

לפי מה שאני רואה המד חום תקין .. מראה שהמנוע קר .. אחרי נסיעה קצרה מתחיל לעלות ונעצר באמצע ..

כשהרכב היה מתחמם המד חום היה עולה ומראה שהמנוע מתחמם ..

 

נסעתי עם האוטו 40 ק"מ .. חלק מהנסיעה במאמץ (טורים גבוהים) .. אם הטרמוסטט לא היה נפתח אני חושב שהייתי מרגיש בזה .. מה שגם לי זה עלה בראש ..

 

ממה שאני הבנתי יש איזה חומר שמנקה את הצנרת ..

כדאי לנסות אותו ?

לא מפריע לי לנסות אותו אם הוא לא מזיק לצנרת .. מקסימום אחרי שאני יראה אם עוזר / לא עוזר אני יכול לבד לנקות את הרדיאטור (הסתכלתי על הבחור שעשה את העבודה והתבאסתי שלא ביקשתי מדריך בפורום :\ ) ..

אם הרדיאטור מאבד רבע כוס מים זה תקין ?

 

תודה מראש :)

פורסם

תבדוק שהפקק של הרדיאטור תקין וסוגר כמו שצריך, לפעמים הקפיץ שם נהרס או נשחק ואז אפילו אם האטימה רק קצת נמוכה יותר ממה שצריך זה יגרום לאיבוד מים כשיש לחץ במערכת. אם הפקק לא טוב תקנה רק מקורי כי החלופיים לא שווים הרבה.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם
תבדוק שהפקק של הרדיאטור תקין וסוגר כמו שצריך, לפעמים הקפיץ שם נהרס או נשחק ואז אפילו אם האטימה רק קצת נמוכה יותר ממה שצריך זה יגרום לאיבוד מים כשיש לחץ במערכת. אם הפקק לא טוב תקנה רק מקורי כי החלופיים לא שווים הרבה.

 

בוקר טוב ..

קניתי פקק לרדיאטור חדש .. אני לא יודע אם הוא מקורי .. ופקק חדש גם למכסה עיבוי ..

ההגיון אומר שאם הפקק לרדיאטור לא היה תקין אז בלחץ הפקק של המכסה עיבוי לא היה נפתח (לא ?) ..

היום אני יילך למוסך לבדוק מה קורה למערכת בלחץ ..

והשאלה היא אם חסר רבע כוס מים (שזה ממש מהרדיאטור עצמו עד הפקק שלו) זה תקין או שהמים צריכים להישאר למעלה כשהעין רואה ?

 

תודה מראש :)

פורסם

כן, סביר להניח שקודם לכן הפקק של המיכל היה נפתח בגלל שהרדיאטור היה סתום, אבל יכול מאוד להיות שמהלחץ שהיה נוצר בכמה פעמים שהרכב כן התחמם, הפקק של הרדיאטור נהרס עם הזמן והוא כבר לא אוטם כמו שצריך. אתה יכול לבדוק את זה בקלות, תשאיר את הרכב מונע עד לטמפרטורת עבודה ואז תבדוק אם יש זליגה של מים מהצינורית של הרדיאטור שמוביל למיכל עיבוי (אתה יכול להוציא את הצינורית הנ"ל ולראות), אם יש זליגה אז פשוט תקנה פקק מקורי כי יכול להיות שהחלופי גם לא אוטם כמו שצריך.

 

קרה לי ברכב הקודם (לנטרה 94) משהו כזה בדיוק, ואחרי פתיחת הרדיאטור (שהתברר שלא היה סתום בכלל) וניקוי בסוף זה היה הפקק רדיאטור שגרם לכל הצרות, קניתי פקק חלופי ב 25 ש"ח שלא אטם כמו שצריך (ראיתי את זה ב live איך המים זולגים מהצינורית עם הפקק החלופי) ורק כשקניתי פקק מקורי מיונדאי ב 75 ש"ח האטימה הייתה מושלמת, שמתי מים ירוקים אחת ולתמיד ומאז הרכב לא איבד טיפת מים עד שמכרתי אותו (בערך חודשיים).

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם
כן, סביר להניח שקודם לכן הפקק של המיכל היה נפתח בגלל שהרדיאטור היה סתום, אבל יכול מאוד להיות שמהלחץ שהיה נוצר בכמה פעמים שהרכב כן התחמם, הפקק של הרדיאטור נהרס עם הזמן והוא כבר לא אוטם כמו שצריך. אתה יכול לבדוק את זה בקלות, תשאיר את הרכב מונע עד לטמפרטורת עבודה ואז תבדוק אם יש זליגה של מים מהצינורית של הרדיאטור שמוביל למיכל עיבוי (אתה יכול להוציא את הצינורית הנ"ל ולראות), אם יש זליגה אז פשוט תקנה פקק מקורי כי יכול להיות שהחלופי גם לא אוטם כמו שצריך.

 

קרה לי ברכב הקודם (לנטרה 94) משהו כזה בדיוק, ואחרי פתיחת הרדיאטור (שהתברר שלא היה סתום בכלל) וניקוי בסוף זה היה הפקק רדיאטור שגרם לכל הצרות, קניתי פקק חלופי ב 25 ש"ח שלא אטם כמו שצריך (ראיתי את זה ב live איך המים זולגים מהצינורית עם הפקק החלופי) ורק כשקניתי פקק מקורי מיונדאי ב 75 ש"ח האטימה הייתה מושלמת, שמתי מים ירוקים אחת ולתמיד ומאז הרכב לא איבד טיפת מים עד שמכרתי אותו (בערך חודשיים).

 

תודה רבה .. הגיוני מאוד .. לא חשבתי על זה ..

אם לא יוצאים מים אז הוא תקין ?

עכשיו מה שעולה לי בראש זה ככה ..

המים מגיעים עד הפקק .. אז בהתחלה חייבים לצאת קצת מים (עד שהמים יורדים קצת למטה) .. או שלא ?

הפקק אמור להפתח טיפה ממש רק לאדים ?

ופקק מקורי אני קונה ממוסך מורשה ?

 

תודה מראש :)

פורסם
מקווה מאד שאתה ממלא נוזל קירור איכותי כמו פרסטון ולא איזה מים ירוקים או מי ברז.

 

מים ירוקים של American Eagle .. וזה אחרי הרבה זמן שכנראה שכבו שם מים רגילים ..

לקנות מים של פרסטון ? וזה ישפיע מאוד מאוד ?

 

תודה מראש :)

פורסם
מים ירוקים של American Eagle .. וזה אחרי הרבה זמן שכנראה שכבו שם מים רגילים ..

לקנות מים של פרסטון ? וזה ישפיע מאוד מאוד ?

 

תודה מראש :)

אל תקנה את המותג אמריקן איגל. לא, גם לא רק טאסות. פשוט אל.

ולענייננו:

פרסטון לא כזה ייקר מדובר ב80 שקל ל4 ליטר .תשיג באוטודיפו

שלום,

למיטב ידיעתי אתה צריך שהרדיאטור יהיה מלא במים ממש עד הפקק.

תשלים את החסר ברדיאטור ובמיכל העודפים כמו שעשית על מנוע קר פעם פעמיים.

אם המים ימשיכו להעלם אז כבר יש בעייה- או נזילה או שהמים בורחים למנוע.

מקווה שזה עוזר :eek:

ממש ממש לא נכון יש שם MAX וזה רק עד לשם.

יכול להיות גם שהמים שהשתמשת התאדו בטמפ גבוהה. אל תאמין במוצר הזה בכל מקרה זה לא אינדיקציה.

גם יש מצב שהיה בועות אוויר ועד שלא התנעת ונסעת לא יירד המים לכל המקומות כן למשל כמות מים של כוס מים שאמרת מאוד הגיוני.

תבדוק שהפקק של הרדיאטור תקין וסוגר כמו שצריך, לפעמים הקפיץ שם נהרס או נשחק ואז אפילו אם האטימה רק קצת נמוכה יותר ממה שצריך זה יגרום לאיבוד מים כשיש לחץ במערכת. אם הפקק לא טוב תקנה רק מקורי כי החלופיים לא שווים הרבה.

נכון ונכון מאוד.

רואים שהבחור הנ"ל מכיר את הרכב. יש לי גם כזה רכב ותדע לך שמערכת המים ברכב זה עובדת על יניקה בלחץ ולכן גם זה עונה על שאלתך מקודם איך אין חור במיכל עיבוי אלא רק צינור,זה בגלל שהצינור הזה גם יונק וגם פולט לפי הלחץ הנדרש מראש הרדיאטור. לכן אסור אסור למלא עד הסוף, וגם לכן זה פתח לך את המכסה מיכל עיבוי. אגב, הלחץ של היניקה מהמיכל מש לא תלוי בפקק המסכן של המיכל עיבוי שלפי מה שהבנתי מדבריך הוחלף..זה עובד יותר כמו קשית שתיה בכוס מיץ.לא צריך פקק בכלל.

 

בכל מקרה לחץ לא תקין במערכת יכול לגרום לסירקולציה חלקית של המים במערכת ולכן להתחממות חלקית ולא מלאה לכן יש לבדוק ככה:

צינורות והחיבורים שלהם, מאוד חשוב לבדוק איך הידקו את הצינורות (הם כבר ישנים והידוק חזק מידי עם אזיקוני מתכת גם יכול לגרום לחורים!)

חור או סדק בצידי הרדיאטור בחלקי הפלסטיק. מאוד נפוץ ולא נראה לעין עד שמגיע לנקודת לחץ בטמפ; עבודה. יש צורך במילוי מים תוך כדי עבודה כשהמנוע קר כדי לראות את זה . מה שלא מומלץ ולכן אם אתה חושד עדיף שפשוט תלך למכון רדיאטורים(אני יכול להמליץ לך בחיפה על מקום מעולה וזול)

 

משאבת מים זה אא והחלפת שזה מעולה. וכן ניקוי רדיאטור שזה גם דבר חשוב. מה שגורם לי לתהות זה -שאמרת שיכולת לעשות זאת לבד. תמוהה כי צריך ברזלים מיוחדים כדי לתקוע בתוך הרדיאטור ואם הוא לא עזה זאת אלא רק פירק עם פלאייר אז זאת לא עבודה מקצועית. מה בדיוק הוא עשה לך שם בזמן הניקוי?

פורסם
אל תקנה את המותג אמריקן איגל. לא, גם לא רק טאסות. פשוט אל.

ולענייננו:

פרסטון לא כזה ייקר מדובר ב80 שקל ל4 ליטר .תשיג באוטודיפו

 

ממש ממש לא נכון יש שם MAX וזה רק עד לשם.

יכול להיות גם שהמים שהשתמשת התאדו בטמפ גבוהה. אל תאמין במוצר הזה בכל מקרה זה לא אינדיקציה.

גם יש מצב שהיה בועות אוויר ועד שלא התנעת ונסעת לא יירד המים לכל המקומות כן למשל כמות מים של כוס מים שאמרת מאוד הגיוני.

 

נכון ונכון מאוד.

רואים שהבחור הנ"ל מכיר את הרכב. יש לי גם כזה רכב ותדע לך שמערכת המים ברכב זה עובדת על יניקה בלחץ ולכן גם זה עונה על שאלתך מקודם איך אין חור במיכל עיבוי אלא רק צינור,זה בגלל שהצינור הזה גם יונק וגם פולט לפי הלחץ הנדרש מראש הרדיאטור. לכן אסור אסור למלא עד הסוף, וגם לכן זה פתח לך את המכסה מיכל עיבוי. אגב, הלחץ של היניקה מהמיכל מש לא תלוי בפקק המסכן של המיכל עיבוי שלפי מה שהבנתי מדבריך הוחלף..זה עובד יותר כמו קשית שתיה בכוס מיץ.לא צריך פקק בכלל.

 

בכל מקרה לחץ לא תקין במערכת יכול לגרום לסירקולציה חלקית של המים במערכת ולכן להתחממות חלקית ולא מלאה לכן יש לבדוק ככה:

צינורות והחיבורים שלהם, מאוד חשוב לבדוק איך הידקו את הצינורות (הם כבר ישנים והידוק חזק מידי עם אזיקוני מתכת גם יכול לגרום לחורים!)

חור או סדק בצידי הרדיאטור בחלקי הפלסטיק. מאוד נפוץ ולא נראה לעין עד שמגיע לנקודת לחץ בטמפ; עבודה. יש צורך במילוי מים תוך כדי עבודה כשהמנוע קר כדי לראות את זה . מה שלא מומלץ ולכן אם אתה חושד עדיף שפשוט תלך למכון רדיאטורים(אני יכול להמליץ לך בחיפה על מקום מעולה וזול)

 

משאבת מים זה אא והחלפת שזה מעולה. וכן ניקוי רדיאטור שזה גם דבר חשוב. מה שגורם לי לתהות זה -שאמרת שיכולת לעשות זאת לבד. תמוהה כי צריך ברזלים מיוחדים כדי לתקוע בתוך הרדיאטור ואם הוא לא עזה זאת אלא רק פירק עם פלאייר אז זאת לא עבודה מקצועית. מה בדיוק הוא עשה לך שם בזמן הניקוי?

 

תודה על התגובה .. עכשיו הבנתי איך המערכת עובדת ..

 

באמת בדקתי היום את הפקק וראיתי ששניה לפני שהוונטה מתחילה לפעול יש איזה 2-3 טיפות שיוצאות מהפקק של הרדיאטור ..

 

מבחינת צנרת .. אם היו חורים אז הפקק של המיכל עיבוי לא היה נפתח .. לא ?

 

הבחור שניקה את הרדיאטור עשה כך ::

הוציא את הרדיאטור .. שטף בלחץ מים .. פתח את הפלסטיק העליון .. ניקה אותו ואת הרדיאטור .. ניקה עם הברזל את החריצים של הרדיטור .. עשה בדיקה בבריכת מים בלחץ (לראות שלא רקוב) החזיר חזרה ומילא מים ירוקים ..

נראה לי תקין ..

 

מה שכן שחט אותי ב-300 שקלים חדשים .. שהבנתי שעשה לי חאווה על 100 לפחות .. אבל לא נורא לא רציתי ליסוע עם רדיאטור סתום ..

 

אני השבוע ייקנה פקק רדיאטור חדש וצינור יותר ארוך שיכנס למים שבמיכל עיבוי כמו שצריך כדי שאני לא יצטרך למלא אותו עד למעלה ..

 

בעיקרון המנוע לא מתחמם כבר ונוסע יפה ..

מה שכן שאלה לא קשורה לנושא .. כמה ממוצע שהמנוע עושה לליטר דלק ?

אה .. ואיפה אני בודק שמן ברקסים וגיר ? יש מדידים ?

 

תודה מראש :)

×
×
  • תוכן חדש...