Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יבוא אישי - לא נותנים לחיות


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5684 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
שלום לכולם ונעים מאוד

זו תגובתי הראשונה בפורום ולכן אשתדל להיות קצר וקולע לכמה נקודות אשר התפרסמו בעניין היבוא האישי.

 

אני עמיל מכס מזה כ 14 שנים ביבוא מסחרי (כולל רכבים) וכשנה וחצי בתחום הרכב ביבוא אישי (יכול לומר בגאווה מהגדולים אם לא הגדול ביותר באשדוד).

 

בתחום המסחרי כתגובה לעניין היבוא המקביל ומבלי להכנס לעניין הריכוזיות במשק מדובר בסערה בכוס תה מהסיבה הפשוטה:

היבואנים בארץ רוכשים את כלי הרכב במחירים נמוכים ביותר היות ואנו מדינה עתירת מיסי יבוא והדרך היחידה להחדיר מותג רכב לשוק הישראלי היא למעשה התאמת מחיר למציאות (ועברתי על לא מעט חשבונות מספקי הרכבים) ולכן....

יבואן מקביל לא יוכל לקנות ממפעלי רכב (וזאת מפאת חוזי בלעדיות) ולכן יפני לדילר מקומי.

 

מחיר הקנייה של היבואן המקביל מלכתחילה יהיה גבוה יותר ממחיר הקניה של היבואן הראשי.

 

ולענין היבוא האישי:

 

שלומי:

יבוא רכב גרמני לדוגמא שיוצר עבור השוק האמריקאי לא מתאפשר תחת הכותרת "תקינה" הרכב בנוי לכבישים בארה"ב פנסי חזית והטבעת מס שילדה אשר אינו מתאים לישראל...התשובה האמיתי ערך הרכב..רכב גרמני עבור השוק האמריקאי מחירו נמוכ בכ-30% ולכן פוליטית פוגע ביבואני הרכב..בכדי לקצר הסברים נקרא לזה "לובי"..

יבוא אישי של רכב גרמני מארה"ב מתאפשר רק במקרה אחד...היבואן הוא עולה חדש.

 

מגבלת השנים לאזרח מן השורה (שאינו תושב חוזר, תייר או עולה חדש) קיימת תחת הכותרת בטיחות, האינטרס הלאומי הוא להעלות לכביש רכבים חדישים בעלי מערכות בטיחות מתקדמות כגון ESP, TRUCTION CONTROL וכו', אגב אני נוטה להסכים שטען כי מצבו של רכב משומש בן 10 שנים בגרמניה טוב יותר ממצבו של רכב משומש בן 3 שנים בישראל ולכן המניעה לדעתי היא רכישה של רכב יוקרתי לדוגמא S350 2006 במחיר מזדה 6.

 

הנהיגה על רכב ביבוא אישי היא על פי תנאי הביטוח ולא מחייבת נהיגת בעל הרכב בלבד (למעט רכב שנקנה בתנאי מיסוי נמוכים כגון נכה או עולה חדש) ולכן לא רלוונטי במקומך שלומי נשאל שאלה אחרת לעניין:

 

מגבלת מכירה של הרכב (שנה לאירופאי ושנתיים לאמריקאי)

כאן מדובר על מגבלה לא חוקית בעליל, למה? האזרח אשר קנה רכב במיטב כספו ושילם עליו את המיסים המלאים (בהנחה שלא הונמכה חשבונית העיסקה) ובהנחה שמכר את הרכב ללא רווח (לא כ"כ ניתן לאכיפה) מדובר איפה ברכוש אשר אמור להיות ניתן למימוש בכל רגע נתון. כאן למעשה יש פתרון קסם:

ישנן תנאים בהם ניתן להסיר מגבלת מכירה כמעט ללא מאמץ מיוחד לכל רכב ולו רק בגלל חוסר השיוויון בעניין.

 

לעניין הביטוח:

ההיגיון הוא פשוט מאוד, גובה הפרמיה מבטא את גובה הסיכון של חברת הביטוח, רכב שיובא במחיר נמוך יחסית למחיר המחירון (על פיו בוטח הרכב) והושבת (אבדה מוחלטת) או נגנב למעשה יעשיר את בעל הרכב ולא ישפה אותו (לא יחזיר את בעל הרכב למצבו ההתחלתי) ולכן הסיכון של חברת הביטוח גדול יותר וכך גם הפרמיה..וזאת אם חברת הביטוח תסכים לבטח את הרכב מלכתחילה.

 

זאת בקצרה לשאלת שלומי.

 

לגבי תחום היבוא האישי ככלל, ישנן מספר נושאים שהועלו חלקם נכונים וחלקם מוזנים משמועות, כתבות לא מדוייקות ושאר מיני ירקות.

מי שבאמת רוצה לדעת מוזמן לפנות ולשאול נקודתית.

 

ברוך הבא לפורום.

 

לגבי יבוא רכב גרמני מארה"ב- כבר הסברתי לעיל.

לגבי מגבלת השנים "רכב גרמני שמור יותר", כמו שישה אמר, הכללה ותו לא. אין כזה דבר.

לגבי מגבלת המכירה של רכב- לא חוקי בעליל? מילים חמורות בהתיחס לעובדה שהיבואן האישי חתם ביודעין, מרצון, תוך כדי חישוב המגבלה בהטבה של רכב מוזל (לחילופין, ככה אמור להיות, אבל כנראה שרבים לא בדיוק שמים ליבם לעניין בראותם את המטרה הנכספת). חוקי ועוד איך, האזרח קנה רכב במיטב כספו, בתנאים מסוימים, תוך כדי שקילת כל השיקולים של המתקשר בחוזה, כוטלל סיכונים, היתרים והגבלות. מי שבוגר ואחראי מספיק לקנות רכב במאות אלפי שקלים, כדאי שיהיה אחראי לחוזה עליו או חותם, אם אנו רוצים לשמור על מסחר תקין, כוחו וודאותו של החוזה.

חברת הביטוח- עסק פרטי המתקשר עם המבוטח בחוזה ביטוח, שיקבע על פי הסכמת הצדדים. ביטוח אינו נועד רק לשפות את בעל הרכב על מה ששילם, אלא על מה ששווה הרכב בפועל, במדינת ישראל. אולי לא שילם כלל? אולי קנה רכב נדיר בהזדמנות? אולי זכה בו בקזינו בלאס וגאס ושילם רק מיסים?

 

כמו שישה אמר, נשמח לאסמכתאות רשמיות יותר לדברים, על אחת כמה וכמה מבעל אינטרס (לא שחלילה יש משהו רע בלהיות בעל אינטרס, אבל עם האינטרס מגיע הצורך לספק את הקבלות הנכונות, אם באמת רוצים לשכנע).

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

שלום לכולם ונעים מאוד

זו תגובתי הראשונה בפורום ולכן אשתדל להיות קצר וקולע לכמה נקודות אשר התפרסמו בעניין היבוא האישי.

 

אני עמיל מכס מזה כ 14 שנים ביבוא מסחרי (כולל רכבים) וכשנה וחצי בתחום הרכב ביבוא אישי (יכול לומר בגאווה מהגדולים אם לא הגדול ביותר באשדוד).

 

חז"ל אמרו "יהללך זר ולא פיך" ואיך קבעת שכך הוא הדבר.

הדרך פשוטה מאוד, אני משחרר מהמכס בממוצע כ-5 כלי רכב ביום עבודה.

שזה כ- 25 כלי רכב בשבוע

בממוצע 100 כלי רכב בחודש יענקי 1200 כלי רכב בשנה.

הממוצע השנתי הוא כ 2500 כלי רכב מבלי לבזבז זמן מיותר ולחפש פירסומים חלקי 4 עמילי מכס שמתמחים בשחרור רכבים (למרות שישנם עמילי מכס נוספים המשחררים רכבים בכללי ולא כנישה כמונו) הממוצע השנתי אמור להיות כ-700 כלי רכב..אנחנו משחררים פי 2 מהממוצע השנתי פר עמיל מכס "נישה" ולכן המסקנה פשוטה.

יחד עם זאת זו לא הסיבה בגינה אני טוען "לגאווה" אלא הנוכחות שלנו במכס עם נציגים קבועים לאומת עמילי מכס אחרים המשתמשים בשליחים ארעים.

היות וההכרות שלנו דיי קצרה אני נמנע מלשלוח מאזן בוחן לאימות הנתונים :)

 

 

בתחום המסחרי. כתגובה לעניין היבוא המקביל ומבלי להכנס לעניין הריכוזיות במשק ,מדובר בסערה בכוס תה מהסיבה הפשוטה:

היבואנים בארץ רוכשים את כלי הרכב במחירים נמוכים ביותר. היות ואנו מדינה עתירת מיסי יבוא והדרך היחידה להחדיר מותג רכב לשוק הישראלי היא למעשה התאמת מחיר למציאות (ועברתי על לא מעט חשבונות מספקי הרכבים) ולכן....

כל הפיסקה לא ברורה לי אבל אולי לאחרים כן

יבואן מקביל לא יוכל לקנות ממפעלי רכב (וזאת מפאת חוזי בלעדיות) ולכן יפני לדילר מקומי.

 

מחיר הקנייה של היבואן המקביל מלכתחילה יהיה גבוה יותר ממחיר הקניה של היבואן הראשי.

נכון ככלל אבל לא בהכרח אם מצא דילר שתקוע ומנהל הבנק של הדילר בדרכו לדילר לסגור לו את הבסטה בגלל חובו הגדול כדוגמה בלבד. או שהוא כל כך גדול שהוא זוכה למחיר מועדף ביותר על ידי היצרן שהיבואן הישראלי לא מקבל. קטונתי מלדווח על מחירי הקניה בין דילר מקומי "גדול" ליצרן הרכב.ככלל דילרים מקומיים בד"כ קטנים יותר מהיבואן הרשמי בארץ היות ובארץ היצור חלוקת הדילרים הם על פי עיר ולא על פי מדינה כמו בישראל (קטנים ככול שנהיה) ועדיין צריך להתגבר על עניין מדינה עתירת מס.

ולענין היבוא האישי:

 

שלומי:

יבוא רכב גרמני לדוגמא שיוצר עבור השוק האמריקאי לא מתאפשר תחת הכותרת "תקינה" הרכב בנוי לכבישים בארה"ב פנסי חזית והטבעת מס שילדה אשר אינו מתאים לישראל...התשובה האמיתי ערך הרכב..רכב גרמני עבור השוק האמריקאי מחירו נמוכ בכ-30% ולכן פוליטית פוגע ביבואני הרכב..בכדי לקצר הסברים נקרא לזה "לובי"..

יבוא אישי של רכב גרמני מארה"ב מתאפשר רק במקרה אחד...היבואן הוא עולה חדש.

 

מס השילדה ברכב אינו מספר קטלוגי אלא קודים המאגדים בתוכם פרטים על הרכב, מדינת היצור, קוד דגם השילדה, קוד דגם המנוע, שנת וחודש היצור. הרכבים המיועדים לארה"ב ומיוצרים באירופה אינם כוללים פרטים אלו.

 

 

מגבלת השנים לאזרח מן השורה (שאינו תושב חוזר, תייר או עולה חדש) קיימת תחת הכותרת בטיחות, האינטרס הלאומי הוא להעלות לכביש רכבים חדישים בעלי מערכות בטיחות מתקדמות כגון ESP, TRUCTION CONTROL וכו', אגב אני נוטה להסכים שטען כי מצבו של רכב משומש בן 10 שנים בגרמניה טוב יותר ממצבו של רכב משומש בן 3 שנים בישראל ולכן המניעה לדעתי היא רכישה של רכב יוקרתי לדוגמא S350 2006 במחיר מזדה 6.

שוב הכללה וכדרכם של הכללות היא אינה מבוססת כאן מדובר בפרשנות ולא הכללה

הנהיגה על רכב ביבוא אישי היא על פי תנאי הביטוח ולא מחייבת נהיגת בעל הרכב בלבד (למעט רכב שנקנה בתנאי מיסוי נמוכים כגון נכה או עולה חדש) ולכן לא רלוונטי במקומך שלומי נשאל שאלה אחרת לעניין:

 

לא מופיעה כל מניעה או הגבלה של נהיגת אדם זר ברשומות משרד התחבורה כפי שלא מצויין האיסור לגרור אריות לבקנים ולכן אין אסמכתא

 

מגבלת מכירה של הרכב (שנה לאירופאי ושנתיים לאמריקאי)

כאן מדובר על מגבלה לא חוקית בעליל, למה? האזרח אשר קנה רכב במיטב כספו ושילם עליו את המיסים המלאים (בהנחה שלא הונמכה חשבונית העיסקה) ובהנחה שמכר את הרכב ללא רווח (לא כ"כ ניתן לאכיפה) מדובר איפה ברכוש אשר אמור להיות ניתן למימוש בכל רגע נתון. כאן למעשה יש פתרון קסם:

ישנן תנאים בהם ניתן להסיר מגבלת מכירה כמעט ללא מאמץ מיוחד לכל רכב ולו רק בגלל חוסר השיוויון בעניין.

 

המגבלה היא בהתאם לסוג רשיון היבוא אשר מפיק משרד התחבורה, לרכב בתקינה אירופאית המיובא ביבוא סדיר אישור מסוג המאפשר מגבלת מכירה לשנה ורכב אשר אינו ביובא באופן סדיר מוגבל לשנתיים, הלכה למעשה ואינו רשום בשום מקום..הדבר היחידי אשר מופיע בכתובים למעשה מדבר על מגבלת מכירה לשנתיים לכשבפועל זה לא נכון בכל המקרים.

 

לעניין הביטוח:

ההיגיון הוא פשוט מאוד, גובה הפרמיה מבטא את גובה הסיכון של חברת הביטוח, רכב שיובא במחיר נמוך יחסית למחיר המחירון (על פיו בוטח הרכב) והושבת (אבדה מוחלטת) או נגנב למעשה יעשיר את בעל הרכב ולא ישפה אותו (לא יחזיר את בעל הרכב למצבו ההתחלתי) ולכן הסיכון של חברת הביטוח גדול יותר וכך גם הפרמיה..וזאת אם חברת הביטוח תסכים לבטח את הרכב מלכתחילה.

חברת הביטוח ואני כורתים הסכם זו הפוליסה . בה נקבע שווי הרכב והפרמיה. אם היא גובה לפי מחירון יצחק פרמיה למה שלא תשלם לפי אותו מחירון.??

תפקידה של חברת הביטוח הוא לשפות את הלקוח (להחזיר את הלקוח לאותו מצב טרם האירוע הביטוחי) האם קניית רכב מסוג מרצדס S350 ביבוא אישי במחיר 500K וביטוח במחיר 800K על פי לוי יצחק - במקרה אבדה מוחלטת יקבל הלקוח צק על סך 800K לא יגרום לו להפוך את העניין למקצוע? הבעיה היא לא אתה כאדם ישר אלא פלוני אלמוני שמתעלל בסדקי הממסד..אלו הגורמים לעלית הפרמיה..

 

 

 

 

זאת בקצרה לשאלת שלומי.

 

לגבי תחום היבוא האישי ככלל, ישנן מספר נושאים שהועלו חלקם נכונים וחלקם מוזנים משמועות, כתבות לא מדוייקות ושאר מיני ירקות.

מי שבאמת רוצה לדעת מוזמן לפנות ולשאול נקודתית.

 

לצערי ואו שמחתי, הזמן שלי במשך היום מוגבל ולכן אני פחות מתעכב על דברים מינורים (זעומים) כגון פיסק פה ופסיק שם, אני שמח שאתה כבוגר האקדמיה ללשון טרחת והוספת היכן שחסר..תודה!

 

אני כאן ובאמת מוכן לתרום מהנסיון שלי דגש על נסיון..שהוא שונה בהרבה מובנים מהאסמכתאות..אני לא עונה מהבית שלי באקירוב או ממשרד רו"ח או עו"ד ולא ממשרדי האקדמיה ללשון אלא ממשרדי באשדוד תוך כדי עבודה הממוקדת בדיוק בנושא היבוא האישי ומתעדכן באופן יום יומי בכל הנוגע ליבוא אישי לרכבים מהשטח ומהגורמים הרלוונטים..כאן יש בפועל וזה מה שקובע

פורסם

מדברים על ההגבלות ליבוא האישי כאילו מדובר באיזה נושא חברתי. אך לדעתי לא כך הדבר. הרי מדובר בסה"כ בכמה אלפי רכבי יוקרה ותו לו, נושא שאיננו רלוונטי לרוב אוכלוסיית השכירים כלל וכלל. אני מאמין כלרוב לא כ"כ היכפת אם העשירים ישלמו קצת יותר. אם כבר רוצים לעלות את הנושא החברתי - אז יש לדון ברכבים עממיים מקבוצות 1-2, אשר בהם אמור כביכול לטפל היבוא המקביל.

 

צויין וכנראה בצדק כי היבואנים הרשמיים זוכים במחירים נוחים במיוחד. אך גם יבואן מקביל חרוץ יוכל למצא מציאות ומלאים בלתי-מכורים פה ושם - טוב אם בדנמרק או פורטוגל (שם המחירים טרם המיסים עלולים להיות נוחים גם). רע אם במדינות העולם השלישי. היצרן עלול להיתנער מרכבים הנ"ל כי הרי הבארדק השיוויקי עלול לפגוע לו במיתוג. אם העסק יהיה משתלם - די מהר נראה גם את היבואנים הרשמיים נכנסים לתחום. לא יהיה דין ולא דיין, הנוכלות והרמאות יחגגו כנהוג במחוזתינו והכי חמור - חוששני כי הרכבים ביבוא הרשמי בסופו של דבר דווקא יתייקרו. זוכרים את ההבטחות להוזלות עם ביטול קבוצות הרישוי? אז הערכתי כי הדבר יגרום דווקא לייקור וצדקתי. בישראל ככול שמשחררים את שוק הרכב מרגולציה - כך בצורה הפרדוקסלאלית פוגעים בסופו של יום בצרכן הקטן.

פורסם

ניפון - תודה על התשובה המפורטת וברוך הבא לפורום.

 

נא לא להתרגש מהסגנון האישי של כל אחד מהכותבים, זה פורום ציבורי ויש לזה את המחיר שלו.

אשמח אם תמשיכו להגיב לגופו של עניין, מתי שמתאפשר, ובאופן שבו כולנו נוכל ללמוד דבר או שניים.

 

לשאר החברים אני פונה בבקשה נרגשת לא לצטט את כל המלל שמעליכם + דגשים בכל צבעי הקשת.

אחרי התגובה של ישה לדברי ניפון, איבדתי לגמרי את ההבחנה בין הטקסט המקורי לתגובות. אשמח אם

תוכלו להימנע מזה, כדי שנוכל לרדת לסוף דעתכם, וגם משום שזה מעצבן ת'שועלים.

 

בברכת שבוע טוב ודיון פורה.

פורסם

היבואנים בארץ רוכשים את כלי הרכב במחירים נמוכים ביותר היות ואנו מדינה עתירת מיסי יבוא והדרך היחידה להחדיר מותג רכב לשוק הישראלי היא למעשה התאמת מחיר למציאות (ועברתי על לא מעט חשבונות מספקי הרכבים) ולכן....

יבואן מקביל לא יוכל לקנות ממפעלי רכב (וזאת מפאת חוזי בלעדיות) ולכן יפני לדילר מקומי.

 

מחיר הקנייה של היבואן המקביל מלכתחילה יהיה גבוה יותר ממחיר הקניה של היבואן הראשי.

 

עובדה שבראשית שנות ה 80 , היה כדאי ליבא אישית ( לרוב תוצרת אופל) למרות שאז המיסים בארץ היו גבוהים עוד יותר, ולפי ההגיון שלך המחיר ליבואן האישי היה אז גבוה עוד יותר מהמחיר ליבואן הרשמי. האם לא רצוי שהמיסוי ליבואן האישי יושווה למצב שהיה אז?

יבוא רכב גרמני לדוגמא שיוצר עבור השוק האמריקאי לא מתאפשר תחת הכותרת "תקינה" הרכב בנוי לכבישים בארה"ב פנסי חזית והטבעת מס שילדה אשר אינו מתאים לישראל...התשובה האמיתי ערך הרכב..רכב גרמני עבור השוק האמריקאי מחירו נמוכ בכ-30% ולכן פוליטית פוגע ביבואני הרכב..בכדי לקצר הסברים נקרא לזה "לובי"

הסיפור עם התקינה הוא סתם תירוץ. עבור חלק מהרכבים הנמכרים בארה"ב מיוצרים גם פנסים שמתאימים לישראל (תקינה אירופאית) וניתן להחליף את הפנסים האמריקאים לפנסים אירופאים.

 

בוא יהודה תמשיך לבלבל אותנו בעובדות

 

ארידור החל מפעיל מדיניות של כלכלת בחירות,...

ההחלטה הטובה ביותר שהייתה בתקופתו הייתה שהעיפו אותו לפני שכולנו היינו עפים אל התהום.

העובדות דווקא לא מבלבלות. שים לב שראש הממשלה בגין לא נתן גיבוי לשרי האוצר לעשות את הקיצוצים הדרושים. לכן השר הורוביץ התפטר, ארידור לא היה יכול לקצץ ולכן הציע את הדולריזציה. ושאחרי ארידור הגיע שר אוצר ממש גרוע.

 

הלוואי היום היו מפעילים את הטבת המיסוי של ארידור למכוניות עם נפח מנוע עד גודל מסוים. ארידור הכריח את יבואני הרכב להסתפק במתח רווחים נמוך אם רצו לקבל את הקלת המסוי. כתוצאה מכך, מחיר המכונית הכי נמכרת אז, ירד ב 30% (אם איני טועה). האם לא היינו שמחים אם ארידור היה חוזר ומוריד את מחיר מאזדה 3 \ טויוטה קורולה בכ 30000 ש"ח?

יהודה

פורסם
האם לא היינו שמחים אם ארידור היה חוזר ומוריד את מחיר מאזדה 3 \ טויוטה קורולה בכ 30000 ש"ח? יהודה

הייתי מציע לבדוק את מחירי המכוניות באירופה. רוב רכבי הליסינג שלנו (מחירון מסביב ל-120 K ש"ח) עולים באירופה 18-23 K אירו (תלוי בדגם כמובן). לאן כבר אפשר להוריד? שיהיה יותר זול מאירופה?

 

אגב, הורדות המס בקושי משפיעות על המחיר לצרכן מאחר ואלו מקוזזות ע"י היצרנים. הדוגמה הטובה ביותר אלה הם הרכבים ההיברידיים אשר זוכים בהנחת מס מפליגה, אך מחירם לצרכן בארץ ביחס לרכבים אחרים זהה למצב בחו"ל. כך למשל רנו סניק החדשה שהושקה רק היום עולה באירופה 24 K אירו ובארץ 153 K ש"ח. פריוס עולה באירופה 25 K אירו ו-155 K ש"ח בארץ. לכן ניתן להניח כי המחירון בארץ הוא בסה"כ החלטה של היצרן אשר רוצה למקם את התוצרת בנישא זו או אחרת.

 

שיטת הקבוצות ז"ל הייתה מכשיר מעולה להורדת המחירונים. הורדת המיסוי - לאו.

פורסם

 

תגובותי עכשיו בכחול. מצטער דריש אבל זו הטכניקה להבדיל בין מי כותב מה, כאשר עונים בגוף ההודעה הקודמת. אם יש טכניקה טובה יותר למדני.

 

אני עמיל מכס מזה כ 14 שנים ביבוא מסחרי (כולל רכבים) וכשנה וחצי בתחום הרכב ביבוא אישי (יכול לומר בגאווה מהגדולים אם לא הגדול ביותר באשדוד).

 

חז"ל אמרו "יהללך זר ולא פיך" ואיך קבעת שכך הוא הדבר.

 

מהודעתך המקורית, קשה להבין לאיזה חלק מן המשפט, מתייחס סוף המשפט שנכתב בסוגריים. לכן בהכירי את אריות עמילי המכס ביבוא מסחרי באשדוד, ושמך לא נכלל בהם עדיין, באה שאלתי. מתשובתך לשאלתי אני מבין שאתה מתייחס ליבוא האישי, שעליו אין לי נתוני גודל, אין לי אלא לקבל את הצהרתך אף ללא מאזן בוחן.

 

בתחום המסחרי. כתגובה לעניין היבוא המקביל ומבלי להכנס לעניין הריכוזיות במשק ,מדובר בסערה בכוס תה מהסיבה הפשוטה:

היבואנים בארץ רוכשים את כלי הרכב במחירים נמוכים ביותר. היות ואנו מדינה עתירת מיסי יבוא והדרך היחידה להחדיר מותג רכב לשוק הישראלי היא למעשה התאמת מחיר למציאות (ועברתי על לא מעט חשבונות מספקי הרכבים) ולכן....

כל הפיסקה לא ברורה לי אבל אולי לאחרים כן

עדיין לא ברורה לי הפיסקה האם תוכל להסבירה

 

והטבעת מס שילדה אשר אינו מתאים לישראל

מס השילדה ברכב אינו מספר קטלוגי אלא קודים המאגדים בתוכם פרטים על הרכב, מדינת היצור, קוד דגם השילדה, קוד דגם המנוע, שנת וחודש היצור. הרכבים המיועדים לארה"ב ומיוצרים באירופה אינם כוללים פרטים אלו.

יש סיבה מדוע נותנים מספרי שילדה שונים לייצור לארה"ב מאשר לשאר העולם?

 

 

 

לעניין הביטוח:

ההיגיון הוא פשוט מאוד, גובה הפרמיה מבטא את גובה הסיכון של חברת הביטוח, רכב שיובא במחיר נמוך יחסית למחיר המחירון (על פיו בוטח הרכב) והושבת (אבדה מוחלטת) או נגנב למעשה יעשיר את בעל הרכב ולא ישפה אותו (לא יחזיר את בעל הרכב למצבו ההתחלתי) ולכן הסיכון של חברת הביטוח גדול יותר וכך גם הפרמיה..וזאת אם חברת הביטוח תסכים לבטח את הרכב מלכתחילה.

חברת הביטוח ואני כורתים הסכם זו הפוליסה . בה נקבע שווי הרכב והפרמיה. אם היא גובה לפי מחירון יצחק פרמיה למה שלא תשלם לפי אותו מחירון.??

תפקידה של חברת הביטוח הוא לשפות את הלקוח (להחזיר את הלקוח לאותו מצב טרם האירוע הביטוחי) האם קניית רכב מסוג מרצדס S350 ביבוא אישי במחיר 500K וביטוח במחיר 800K על פי לוי יצחק - במקרה אבדה מוחלטת יקבל הלקוח צק על סך 800K לא יגרום לו להפוך את העניין למקצוע? הבעיה היא לא אתה כאדם ישר אלא פלוני אלמוני שמתעלל בסדקי הממסד..אלו הגורמים לעלית הפרמיה..

איני מסכים איתך לחלוטין. ובוא נסכים שבמקרה זה, אין לך עדיפות בנושא זה כעמיל מכס על פני פרופסור מהאקדמיה ללשון.

פוליסת ביטוח זה הסכם ביני לבין חברת הביטוח. אני משלם פרמיה שהיא נגזרת של הערך של הרכב המבוטח.

אם הערך נקבע לפי מחירון מסויים (יצחק לוי למשל) ועל פי זה גובה ממני החברה פרמיה , הרי במקרה של נזק חלקי היא תשלם את עלות התיקונים במקרה של אובדן גמור היא צריכה לשלם את ערכו של הרכב על פי אותו מחירון שהיא גבתה את הפרמיה .

מה זה משנה בכמה רכשתי , אולי קיבלתי במתנה או בירושה. היא צריכה להחזיר אותי למצבי הקודם כפי שאתה כתבת. כמה יעלה לי הרכב במקום הרכב שהלך לאבדון. נכון מחיר המחירון של יצחק היקר. לכן זה מה שאני אמור לקבל.

 

 

לצערי ואו שמחתי, הזמן שלי במשך היום מוגבל ולכן אני פחות מתעכב על דברים מינורים (זעומים) כגון פיסק פה ופסיק שם, אני שמח שאתה כבוגר האקדמיה ללשון טרחת והוספת היכן שחסר..תודה!

המשפט הראשון בהודעתי היה לברך אתכם

האם תקפתי אותך אישית בהודעה שלי? למה אתה תוקף ומזלזל??

 

אני כאן ובאמת מוכן לתרום מהנסיון שלי דגש על נסיון..שהוא שונה בהרבה מובנים מהאסמכתאות..אני לא עונה מהבית שלי באקירוב או ממשרד רו"ח או עו"ד ולא ממשרדי האקדמיה ללשון אלא ממשרדי באשדוד תוך כדי עבודה הממוקדת בדיוק בנושא היבוא האישי ומתעדכן באופן יום יומי בכל הנוגע ליבוא אישי לרכבים מהשטח ומהגורמים הרלוונטים..כאן יש בפועל וזה מה שקובע

אני מאחל לך שתגיע לרכוש בית במגדלי אקירוב ...

עוד הפעם אתה מתבטא בזלזול

 

קרא את כללי הפורום

 

ועכשיו ברשותך מספר שאלות בתחום המקצועי ומקווה ללמוד

 

רכב אספנות - הוגש רשימון יבוא על כל צרופותיו בסכום לצרכי מכס 5000$ לדוגמה.ושילמתי בהתאם. השמאי מטעם המכס העריך אותו ב 20000$

ביצעתי שמאות שלי ואני מגיש ערר. מה תמליץ ללקוח , לתת ערבות בנקאית ( בהנחה שיש באפשרותו להעמיד כזאת )ולשחרר את הרכב , או להמתין עד לתוצאות של ועדת הערר כשהרכב עדיין בבונדד וצובר דמי אחסנה.

 

מה הדרך העומדת בפני לאחר ועדת ערר , אם החלטתה לא מקובלת עלי.

 

רכשתי את הרכב בחו"ל. בנוסף לכך שיפצתי אותו מכנית בעוד X דולרים. האם עלי להצהיר על הערך שכולל גם את עלות השיפוץ. ( לא מה שישראל ישראלי יעשה) אלא על פי הוראות המכס.

 

שנמשיך להינות ממך בפורום

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
אני מאחל לך שתגיע לרכוש בית במגדלי אקירוב ...

עוד הפעם אתה מתבטא בזלזול

 

קרא את כללי הפורום

 

ועכשיו ברשותך מספר שאלות בתחום המקצועי ומקווה ללמוד

 

רכב אספנות - הוגש רשימון יבוא על כל צרופותיו בסכום לצרכי מכס 5000$ לדוגמה.ושילמתי בהתאם. השמאי מטעם המכס העריך אותו ב 20000$

ביצעתי שמאות שלי ואני מגיש ערר. מה תמליץ ללקוח , לתת ערבות בנקאית ( בהנחה שיש באפשרותו להעמיד כזאת )ולשחרר את הרכב , או להמתין עד לתוצאות של ועדת הערר כשהרכב עדיין בבונדד וצובר דמי אחסנה.

 

מה הדרך העומדת בפני לאחר ועדת ערר , אם החלטתה לא מקובלת עלי.

 

רכשתי את הרכב בחו"ל. בנוסף לכך שיפצתי אותו מכנית בעוד X דולרים. האם עלי להצהיר על הערך שכולל גם את עלות השיפוץ. ( לא מה שישראל ישראלי יעשה) אלא על פי הוראות המכס.

 

שנמשיך להינות ממך בפורום

 

היי ישה

 

צר לי על הלשון העוקצנית, היות ואני דיי חדש בפורום, נוצר בי רושם מוזר שקיימת תחרות תכולת גולגולת (במקום לומר השתנה לרוחק).

 

אני בטוח שבמקרה בו המכס היה משחרר את הרכב וטועה בכתיב לא היינו מדברים בעניין (לעניין האקדמיה ללשון)

 

ולעניין החשוב באמת.

 

ביבוא רכב אספנות ישנן 6 קבוצות שווי

כאשר קבוצה 1 מדובר ברכב מושלם לחלוטין (צבע מקורי ומנוע משופץ) וקבוצה 6 למעשה רכב ללא מנוע ואו איבזור פנימי.

 

מכוון שרוב העם הוא ישראל ישראלי נקבעה אמת מידה שווה לכולם שהיא למעשה הסמן התחתון לגובה ערך העיסקה.

החוק אגב (אמנת GAT) קובע כי יש לקבל כל חשבונית עיסקה אלא אם יש חדש למירמה או זיוף (נגדיר את זה חוסר תום לב) אבל כפי שציינתי ביבוא האישי רוב היבואנים הם "ישראלים".

 

ערך העיסקה הוא פשוט מאוד לחישוב...כל מה שעלה לך וכל מה ששילמתה כולל שיפוץ הובלה יבשתית (או גרירה) ואפילו הטיפ שנתת למשפץ, כמובן ההובלה הימית וההוצאות המקומיות בארץ. למיטב הבנתי הדוגמא שהבאת בפני אינה הגיונית בעליל מסיבה פשוטה.

 

א. ישראל ישראלי ישלם 1550 דולר להובלה ימית כולל קשירה למכולה לא כולל גרירה בחול (שזה בערך 400 דולר)

ב. שיפוץ לרכב יעלה לפחות 1000 דולר (אם לא יותר וזאת אני מבין על פי הערכת השמאי)

ג. לרכב יש ערך כול שהוא וודאי שלא 2450 דולר ואם אכן 2500 דולר זה הערך אז השיפוץ וודאי עלה הרבה יותר מ1000 דולר

 

לעניין שאלתך ופה אין בכתובים או אסמכתאות אלא נסיון בלבד, הוועדה תגדיר את ערך העיסקה המקובל בדיוק באמצע הדרך שבין השמאי בארץ לבין ההצהרה שלך שזה על פי הדוגמא 12,500 דולר או 12,000 .

 

תפקיד ועדת הערער היא למעשה לבדוק האם יש למכס קייס בבית המשפט..ולמעשה כוללת את המעריך המטפל, ראש תחום תפישות והיועצת המשפטית של המכס מהפרקליטות. כמובן שכמו בכל תחום..אם לא חתמת על עיסקת גישור וויתרת על הזכויות שלך , תמיד תוכל להתמוד בבית המשפט. על אף זאת ואף על פי כן, לא מומלץ לנסות אפילו מכוון שהמכס כבר בא לקראתך בעניין (אמצע הדרך זוכר?) ולכן במעט מאוד מקרים תקבל צדק..

 

לעניין שחרור הרכב,

 

א. לא ניראה לי שהרכב נמצא בבונדד אלא במסוף.

ב. חניה בערים הגדולות בד"כ יקרה יותר מחניה במסוף (בערך 20 ש"ח ליום בתוספת מע"מ) ולכן כך או כך לא משנה, במקרה הפקדת כסף כערובה לשחרור טובין גם לא מומלצת מכוון שלאחר אישור שחרור הערובה לוקח למכס הרבה זמן להחזיר..(למרות שתקבל ריבית על הכסף)

 

מקווה שעניתי על כל השאלות

 

שחר

פורסם
היי ישה

 

צר לי על הלשון העוקצנית, היות ואני דיי חדש בפורום, נוצר בי רושם מוזר שקיימת תחרות תכולת גולגולת (במקום לומר השתנה לרוחק).

מבחינתי סיימנו עם חנה בבלי

 

ערך העיסקה הוא פשוט מאוד לחישוב...כל מה שעלה לך וכל מה ששילמתה כולל שיפוץ הובלה יבשתית (או גרירה) ואפילו הטיפ שנתת למשפץ, כמובן ההובלה הימית וההוצאות המקומיות בארץ.

 

שאלתי שלוש שאלות שאינן קשורות למקרה אחד בכלל אלא ברמה העקרונית

 

לעניין שאלתך ופה אין בכתובים או אסמכתאות אלא נסיון בלבד, הוועדה תגדיר את ערך העיסקה המקובל בדיוק באמצע הדרך שבין השמאי בארץ לבין ההצהרה שלך שזה על פי הדוגמא 12,500 דולר או 12,000 .

המכס בן .... נשאר בשומה המקורית שלו גם אחרי ועדת הערר. האם הדרך שלי היא פניה לבית משפט? לפי תשובתך כן אבל רוצה להיות סגור על זה

ואם כן לאיזה בית משפט ? שלום , או מחוזי , או מינהלי

ולכן במעט מאוד מקרים תקבל צדק..

כתוב בחוץ על הבניין בית משפט לא בית צדק אז איך תקבל צדק?

לעניין שחרור הרכב,

 

 

א. לא ניראה לי שהרכב נמצא בבונדד אלא במסוף.זו כוונתי

ב. חניה בערים הגדולות בד"כ יקרה יותר מחניה במסוף (בערך 20 ש"ח ליום בתוספת מע"מ) ולכן כך או כך לא משנה,הרכב חונה בחניית ביתי עולה לי כלום ואני מלטף אותו כל יום בנוסף במקרה הפקדת כסף כערובה לשחרור טובין גם לא מומלצת מכוון שלאחר אישור שחרור הערובה לוקח למכס הרבה זמן להחזיר..(למרות שתקבל ריבית על הכסף)דיברתי על הפקדת ערבות בנקאית לא כסף

במצב דברים זה מה תשובתך? חוסך גם את החשש של נזק לרכב בזמן הימצאו במסוף , איזה מלגזה בטעות מקרקשת את הפח

 

מקווה שעניתי על כל השאלות

 

שחר

 

הערותי שאלותי בכחול. תודה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

אז ככה

 

צר לי על הלשון העוקצנית, היות ואני דיי חדש בפורום, נוצר בי רושם מוזר שקיימת תחרות תכולת גולגולת (במקום לומר השתנה לרוחק).

מבחינתי סיימנו עם חנה בבלי

DONE

ערך העיסקה הוא פשוט מאוד לחישוב...כל מה שעלה לך וכל מה ששילמתה כולל שיפוץ הובלה יבשתית (או גרירה) ואפילו הטיפ שנתת למשפץ, כמובן ההובלה הימית וההוצאות המקומיות בארץ.

 

שאלתי שלוש שאלות שאינן קשורות למקרה אחד בכלל אלא ברמה העקרונית

 

לעניין שאלתך ופה אין בכתובים או אסמכתאות אלא נסיון בלבד, הוועדה תגדיר את ערך העיסקה המקובל בדיוק באמצע הדרך שבין השמאי בארץ לבין ההצהרה שלך שזה על פי הדוגמא 12,500 דולר או 12,000 .

המכס בן .... נשאר בשומה המקורית שלו גם אחרי ועדת הערר. האם הדרך שלי היא פניה לבית משפט? לפי תשובתך כן אבל רוצה להיות סגור על זה

ואם כן לאיזה בית משפט ? שלום , או מחוזי , או מינהל מומלץ כמובן לפנות לעו"ד המתמחה בתבעות מול המכס לדוגמא גיל נדל בלוד, אני בתהליך כרגע בשלום אבל לא כל כך בקיע לגבי היכן כדאי או צריך להגיש..בטוחני שעו"ד שמבין ידע לאן לפנות (או בחלק מהמקרים לא יהיה זקוק לפניה אלא לשיחה קצרה עם הגובה בכדי לפתור את הבעיה)

ולכן במעט מאוד מקרים תקבל צדק..

כתוב בחוץ על הבניין בית משפט לא בית צדק אז איך תקבל צדק?

לעניין שחרור הרכב,

 

 

א. לא ניראה לי שהרכב נמצא בבונדד אלא במסוף.זו כוונתי

ב. חניה בערים הגדולות בד"כ יקרה יותר מחניה במסוף (בערך 20 ש"ח ליום בתוספת מע"מ) ולכן כך או כך לא משנה,הרכב חונה בחניית ביתי עולה לי כלום ואני מלטף אותו כל יום בחירה נבונה בנוסף במקרה הפקדת כסף כערובה לשחרור טובין גם לא מומלצת מכוון שלאחר אישור שחרור הערובה לוקח למכס הרבה זמן להחזיר..(למרות שתקבל ריבית על הכסף)דיברתי על הפקדת ערבות בנקאית לא כסף ערבות למכס זו למעשה הקצאה של כסף בסניף הבנק...הריבית על כסף המופקד ישירות למכס או למעשה כל משרד ממשלתי גבוהה במיוחד ומשתלמת עשרות מונים מה גם שעמלת עריכת ערבות בנקאית יקרה ונושאת עמלת מינימום של כמה מאות שקלים כך שפחות משתלמת.

במצב דברים זה מה תשובתך? חוסך גם את החשש של נזק לרכב בזמן הימצאו במסוף , איזה מלגזה בטעות מקרקשת את הפח

גם אני כמוך הייתי משחרר את הרכב ומתווכח על הכסף...קשה לומר שהערך על רכב אספנות יורד ככול שהזמן עובר את זה אפשר לומר בוודאי על רכב חדיש אבל באמת הסיכון הוא לא כלכך מלגזה כי אם גניבת חלקים ואף חילחול מים אם האטימות לא מושלמת בחורף

 

עלתה שאלת האינטרס שלי בהשתתפות בפורום ולא רציתי להגיב קודם לכן מהמשרד כי רציתי באמת לחדד לעצמי את הסיבה טרם אגיב לעניין.

 

בקרוב אפרסם מאמר בעניין בפורום הכללי, הכותרת אצלי בראש כבר כמה ימים "יבוא אישי של רכב VS מיחזור בקבוקי זכוכית" הסיבה לכותרת... במאמר

 

שחר

פורסם

תודה על התשובות

 

אמתין לראות את המאמר. סיקרנת אותי.

ואל תשתמש בצבע הזוהר הזה, בחייאת.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
הייתי מציע לבדוק את מחירי המכוניות באירופה. רוב רכבי הליסינג שלנו (מחירון מסביב ל-120 K ש"ח) עולים באירופה 18-23 K אירו (תלוי בדגם כמובן). לאן כבר אפשר להוריד? שיהיה יותר זול מאירופה?

 

ב 1.12.2009 התפרסמה ב"הארץ" כתבה על ההנחות שחברות הליסינג מקבלות מהיבואנים, למשל 15% על יונדאי I30 , על מאזדה 3 12% . (הערכות שמרניות). מרווחי היבואנים בין מחיר המכירה למחיר הקניה שלהם נעים בין 22% ל 40%.

 

גם אם לא ניתן להגיע ל 30% הנחה, האם לא נשמח אם יפעילו שוב את תכנית ארידור שבמסגרתה ינתנו הנחות של 15% ? ( וגם יותר מזה אם ינתנו הנחות מס , כפי שקרה בתכנית המקורית)

 

יהודה

פורסם

שלום לכולם!

אני עצמי עוסק בתיווך ויבוא של כלי רכב מאירופה וארה"ב, שנים ניהלתי שלוחה של צ'מפיון ואף עבדתי במרצדס 3 שנים.

כמי שעבד שנים אצל יבואניות רשמיות, אני אספר לכם שעניין הנמכת חשבוניות הינה נחלתם של יבואניות גדולות ולא מן הנמנע שהן המציאו השיטה. בכל מקרה, יש נטייה לחשוב כי החאפרים/מעכארים נוטים להנמיך חשבוניות ולהעלים מס..הכללה כהכללה, מאוד מסוכנת ויש בה מידה של זלזול.

אני יכול להעיד על עצמי כי שילמתי ב6 מקרים מס, הרבה מעל מה ששולם בפועל. היה מאגר של מכוניות שהיו מיועדות ליצוא מארה"ב ומבחינת התקינה שלהן לא יכלו להימכר בארה"ב(כלי רכב שיועדו לעיראק/ערב הסעודית), שעונים בק"מ ולא מייל, פנסים בתקינה אירופית וזיווד ייעודי למדינות בעלות מזג אויר קיצוני. מכוניות חדשות שנמכרו ב40% מתחת למחיר של רכב זהה שנמכר בארה"ב. רנגלר דיזל 2.8, טאון קאונטרי 2.8 CRD, דודג' דורנגו 5.7 המי, קרייזלר סברינג CRD 2.0(מנוע של סופרב-פאסאט), דודג' אוונג'ר 2.0 CRD ואחרים..

 

מי שעובד באופן אינטנסיבי, יודע כי משרד התחבורה עושה עוול לאזרחים. רכב שהיה מותר ביבוא אתמול, עשוי להיות אסור ביבוא מחר(בעיית תקינות לפנסים). משרד התחבורה אימץ את התקינה האירופית ומתוקף הסכמי סחר אימץ גם את התקינה הפדראלית האמריקאית, אולם הוא חוסם אותם באופן שלא מכבד את ההסכמים.

 

רכב כגון פורד מוסטאנג/אקליפס/סולסטיק אסורות ליבוא מכיוון שבדיקת טכניון מצאה כי הפנסים אינם עומדים בדרישות התחבורה הישראליות.

לאחרונה גיבש משרד התחבורה רשימה של כלי רכב אסורים ביבוא.

לאחר שאסר לייבא אסקלייד במשך 3-4 חודשים, קולגות שלי קיבלו רשיונות יבוא.

אסר לייבוא הונדה אודסי/אקורד 4 דלתות ובימים אלה הסיר את המגבלה...

ב3 המקרים הללו, מדובר בלקוחות חריפים ובעלי קשרים שהגיעו רחוק מאוד.

 

במדינת ישראל יש חברה גדולה המאושרת ע"י משרד התחבורה להתקנת דלתות ומזגנים ייעודיים לכלי רכב מסחריים. חברה זו"אוטוקור" בפתח-תקוה, ייצרה בעבר ומייצרת בהווה אלפי פנסים(מעל 3300 זוגות שיוצרו על-ידה)למערכת הביטחון(כלי רכב אמריקאיים שהגיעו במסגרת הסיוע הבטחוני).

חברה זו אף ייצרה לפורד מוסטנג/אקליפס פנסים אסימטריים שקיבלו את אישור הטכניון.

כיום היא שוקדת על פיתוח פנסים לקאמארו.

 

חיים רווה המנכ"ל(טייס קרב בעברו), הבטיח כי יש בידיו את כל הידע הניסיון, מיכשור מקצועי ותנאים, בכדי לייצר לכל רכב באשר הוא, פנסים בתקן אירופאי שיעמדו בדרישות משרד התחבורה.

 

משרד התחבורה רמז למר רווה, כי אם ייתן ידו לתביעה המנהלית שמתגבשת בהקשר הפנסים, הוא עשוי למצוא עצמו ללא חידוש רישיון משרד התחבורה שניתן לו לפני שנים ועליו לחדשו בכל שנה במשרד התחבורה.

על בסיס זה, פוסל משרד התחבורה מאזרחי מדינת ישראל, לייבא מכוניות בטוחות, מפנקות, איכותיות ויחסית זולות.

מצעד האיוולת נמשך:

באותה נשימה אומר, משרד התחבורה מתיר לייבא רכבי אספנות שאף יוצרו באירופה ומבלי לחייב את המייבא בהתקנת פנסים אסימטריים כתנאי לקבלת רישיון יבוא. האם אלדוראדו 73 בטוחה יותר לנוע על כבישי ארצנו מניסן מקסימה/אסקלייד/XL7/הונדה פיילוט ואחרות..?

 

אין צל של ספק כי משרד התחבורה עושה עוול נוראי וכי הוא מושפע מאוד מהלחץ העצום המופעל עליו מצד היבואניות הרשמיות.

פורסם
ב 1.12.2009 התפרסמה ב"הארץ" כתבה על ההנחות שחברות הליסינג מקבלות מהיבואנים, למשל 15% על יונדאי I30 , על מאזדה 3 12% . (הערכות שמרניות). מרווחי היבואנים בין מחיר המכירה למחיר הקניה שלהם נעים בין 22% ל 40%.

 

גם אם לא ניתן להגיע ל 30% הנחה, האם לא נשמח אם יפעילו שוב את תכנית ארידור שבמסגרתה ינתנו הנחות של 15% ? ( וגם יותר מזה אם ינתנו הנחות מס , כפי שקרה בתכנית המקורית)

 

יהודה

 

אם תרכוש כמה אלפי יחידות - גם כן תזכה בהנחה נדיבה. אך אתה הרי רוכש יחידה אחת. חוץ מזה - יש להחזיק עבורך אולם תצוגה. יש לשלם משכורות לאנשי המכירות שיבלבלו לך את המוח ולמוקדנית בשירות הלוקוחות שאתה תבלבל את המוח לה. ואני עוד לא מדבר על הוצאות פירסום ועוד אינספור דברים הקשורים למערך השיווק הקימונאי. אומנם הרגולטור החזיק בעבר מחירונים ב-10 K ש"ח פחות (תוך בכי תנין של היבואנים), אך הרבה למטה מזה - אינני מאמין שאפשר לרדת.

פורסם
אם תרכוש כמה אלפי יחידות - גם כן תזכה בהנחה נדיבה. אך אתה הרי רוכש יחידה אחת. חוץ מזה - יש להחזיק עבורך אולם תצוגה. יש לשלם משכורות לאנשי המכירות שיבלבלו לך את המוח ולמוקדנית בשירות הלוקוחות שאתה תבלבל את המוח לה. ואני עוד לא מדבר על הוצאות פירסום ועוד אינספור דברים הקשורים למערך השיווק הקימונאי.

 

מה זה קשור?

גם בזמנו של ארידור המכוניות הוזלו בכ 30% למרות כל עלויות היבואן שציינת.

אם יחדשו את תכנית ארידור (הורדת מס בתמורה להורדת מתח הרווחים של היבואן) בוודאי שאפשר יהיה להוריד את המחירים בלפחות 15% בהערכה זהירה (על 2 המכוניות שציינתי קודם).

 

בארץ יבואני רכב כל כך רווחים עד שהם קונים חברות ביטוח.

בעולם חברות ביטוח כל כך רווחיות עד שהם קונות יבואני רכב.

 

עניין הנמכת חשבוניות הינה נחלתם של יבואניות גדולות...

אני יכול להעיד על עצמי כי שילמתי ב6 מקרים מס, הרבה מעל מה ששולם בפועל...

מה הכוונה במשפט הזה?

 

... משרד התחבורה עושה עוול לאזרחים. ..

רכב כגון פורד מוסטאנג/אקליפס/סולסטיק אסורות ליבוא מכיוון שבדיקת טכניון מצאה כי הפנסים אינם עומדים בדרישות התחבורה הישראליות.

...

חיים רווה המנכ"ל(טייס קרב בעברו), הבטיח כי יש בידיו את כל הידע הניסיון, מיכשור מקצועי ותנאים, בכדי לייצר לכל רכב באשר הוא, פנסים בתקן אירופאי שיעמדו בדרישות משרד התחבורה.

...

אין צל של ספק כי משרד התחבורה עושה עוול נוראי וכי הוא מושפע מאוד מהלחץ העצום המופעל עליו מצד היבואניות הרשמיות.

 

זה מתאים למה שאנו יודעים על משרד התחבורע.

בכל זאת משהו לא ברור פה. אם כדאי ליבא פורד מוסטנג, למה היבואנית הרשמית אינה מיבאת את הרכב? הרי לה משרד התחבורה לא יפריע.

 

יהודה


×
×
  • תוכן חדש...