Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6048 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

הרכב המדובר הוא של ההורים שלי: אימפלה 2004 מנוע 3.8

משיחה אקראית עם אבא לגבי הרכב מתברר שלא מזמן הוא מילא חצי ליטר שמן מנוע ברכב. השמן מנוע היחיד שיש בבית הוא של הפולו שלי (LM 5W40 סינטטי), ומה שהיה באימפלה מבירור מקבלה של הטיפול האחרון זה 10W40 (סביר להניח חצי סינטטי מאיכות לא מזהירה).

תקנו אותי אם אני טועה - צריך להחליף שמן מנוע. נכון ?

אז בגלל שבמוסך המרכזי המחירים יקרים וחוץ מההחלפה החד פעמית נמשיך בשגרת הטיפולים כרגיל כאילו לא החלפנו שמן, אנו נבצע את ההחלפה במוסך לא מורשה יבואן של מכר. (אלא"כ אתם חושבים שזה רכב מסובך וחייבים במוסך שמכיר את הרכב)

השמן שאני חושב עליו הוא LM 10W40 חצי סינטטי בתוספת MOS2 (אי אפשר סינטטי 5w40 - צמיגות נמוכה).

מה שאני צריך זה את פילטר השמן (אני מעריך שגם אותו נצטרך להחליף), שם דגם או משהו כדי לקנות מקורי מחנות חלפים

 

שאלה שנייה:

לאותו הרכב לוקח 20 דקות להגיע לטמפ' עבודה (אמנם חורף, אבל עדיין!)

אבא שלי חושב שזה נורמלי ואפילו טוב כי המערכת קירור עובדת טוב (והוא אומר שתמיד זה היה ככה)

אמרתי לו שזה לא קשור ורכב אמור להתחמם כמה שיותר מהר, הוא גם צובר בלאי וגם צורך דלק כשהוא קר

האם מדובר בתרמוסטט נתקע על פתוח ?

(נסעתי איתו ברכב, באמת אחרי כרבע שעה הגיע ל 85 מ"צ, בכביש ראשי. בחזרה הבייתה בעיר התייצב על 90)

פורסם

השמן מנוע ששמת שמן לא רע,פשוט כנראה שהמנוע יאכל טיפל'ה יותר מאשר עם ה 10W40 .

 

לגבי תרמוסטט,חובה להחליף.

 

הבלאי וצריכת הדלק עולים הרבה יותר מתרמוסטט + החלפה במוסך.

 

אגב,התרמוסטט ברכב הנ"ל פשוט מאוד להרכבה ולפרוק.

 

מדובר על מנוע 3800 SFI ?

 

אם כן, 4 -7 דקות נסיעה במהירות עירונית עם האצה איטית והדרגתית והמנוע חם 92 מעלות.

פורסם

בהרבה רכבים הזמן הדרוש עד שחום המנוע או לייתר דיוק טמפ' נוזל הקירור מגיעה לטמפ' עבודה של 90 מעלות צלזיוס הינו בסביבות 10-15 דקות בתקופת החורף.

 

גם אצלי רכב חדש מהחברה לוקח למנוע כ-10 דקות ויותר להגיע לטמפ' עבודה.

איזה כייף לי :)

פורסם

הזמן שלוקח למנוע להתחמם משתנה בין רכב לרכב.

 

משום שהמנוע גדול עם מערכת קירור גדולה, עם הרבה נוזל קירור, כניראה זו הסיבה שלוקח זמן למנוע להתחמם.

 

עדיף להשתמש בשמן 10W40 איכותי חצי סנטטי+פילטר שמן מקורי.

 

יש את ה10W40 עם הMOS2.

פורסם

שלום רב.

לפי מה שכתבת אני סבור שאין בעייה כלל במערכת הקרור/טרמוסטט.

המערכת אצלך מכילה לפחות 12 ליטרים נוזל קירור,שהם לא מתחממים ב 10 דקות.

 

לגבי צמיגות השמן,מסכים עם מרק 10.

לגבי הפילטר,רק מקורי AC PF47.

בהצלחה.

פורסם

אני אישית משתמש בשמן של AC DELCO צמיגות 10W40 כבר 10 שנים אם אותו מנוע בידיוק (ביואיק לסייבר 3.8 19988)

המנוע כמו חדש מקפיד להחליף שמן כל 10,000 קילומטר ובכל פעם שם פילטר מקורי PF47 ומוסיף תוסף לשמן של STP דבש.

 

בברכה,

תומר.

פורסם
אני אישית משתמש בשמן של AC DELCO צמיגות 10W40 כבר 10 שנים אם אותו מנוע בידיוק (ביואיק לסייבר 3.8 1998)

המנוע כמו חדש מקפיד להחליף שמן כל 10,000 קילומטר ובכל פעם שם פילטר מקורי PF47 ומוסיף תוסף לשמן של STP דבש.

 

בברכה,

תומר.

 

היה מוטב שלא תשתף אותנו בשטויות שלך.

איזה כייף לי :)

פורסם
היה מוטב שלא תשתף אותנו בשטויות שלך.

מרק הזמן והפעמים שבהם הרכב מבקר במוסך מדברים בעד עצמם! מה שטויות?

אם השמן לא היה מתאים לרכב המנוע לא היה עובד כ"כ יפה לאחר 210,000 והיבואן שמכיר את הרכב טיפה יותר טוב ממך לא היה ממליץ אליו. ולידיעתך אני לא מתקן במוסך מורשה של UMI!

פורסם

תומר שלום רב.

המנוע שלך אינו זקוק לתוספים כלשהם כל עוד הינך משתמש בשמן המומלץ,

ומחליף שמן בפרקי הזמן המומלצים,שלא לדבר על תוספי דבש כלשהם שלדעתי מקצרים את חיי המנוע.

זו "הוראת יצרן".

פורסם

אתה יודע מה זה שמן דבש??...

 

זה שמן מאוד סמיך המיועד לגורטאות בימי חייהן האחרונים לשרוד מעבר טסט או מכירה מפוקפקת כלשהיא.השמן הזה גורם לעומס גדול במנוע.

אוטו זה כמו אישה.היית נותן את האישה שלך למישהו אחר?

פורסם
אתה יודע מה זה שמן דבש??...

 

זה שמן מאוד סמיך המיועד לגורטאות בימי חייהן האחרונים לשרוד מעבר טסט או מכירה מפוקפקת כלשהיא.השמן הזה גורם לעומס גדול במנוע.

אני לא שם שמן דבש אני שם תוסף לשמן שמרקמו דבש.

כזה: http://www.stp.com/oil_oiltreat.php

פורסם
אני לא שם שמן דבש אני שם תוסף לשמן שמרקמו דבש.

כזה: http://www.stp.com/oil_oiltreat.php

אתה יודע לקרוא אנגלית? הוא יוצר שכבה עבה יותר של שמן על מנת לעזור בסיכוך החלקים הנעים.

 

זה שמן דבש ידידי,מנוע ה SFI שמותקן באימפאלה שלך לא זקוק לזה גם אחרי 300 אלף ק"מ לרוב.

 

ידוע לך שעכשיו אסור לך להפסיק עם השמן דבש? כי אז אם לא תשים יהיה יותר מרווח בבית הבוכנה.

×
×
  • תוכן חדש...