Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6176 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש שני סיבות לטעינת יתר:

 

1.מצבר חלש: מצבר חלש משגע את האלטרנטור יותר נכון את הווסת שתפקידו לשמור על מתח טעינה קבוע שהוא 14.3-14.5

 

בדיקת המצבר חייבת להיות עם מכשיר המעמיס את המצבר עם נגד מתאים בתלות בגודל המצבר.

 

תבקש מהמשפץ שיתקין מצבר תקין ותראה שמתח הטעינה מתייצב.

 

2.ווסת לא תקין.

פורסם

הבדיקה תחת עומס לא חייבת להיות עם נגד אשר מעמיס את האלטרנטור, ניתן לבצע את אתה בדיקה על-ידי הדלקת מספר צרכנים זוללי זרם כגון:

אורות גבוהים,מפוח במהירות גבוהה,מפשיר אדים אחורי וניטור מתח המצבר בעזרת מד-מתח פשוט.

איזה כייף לי :)

פורסם

בבדיקת מצבר, מעמיסים את המצבר פי 4 ממה שרשום עליו

דוגמא: אם זה מצבר 60AH צריך להעמיס אותו ב 240A, לכן עם הפעלת צרכנים אתה לא יכול להגיע לאמפר הזה מה שעוד שבזמן שהרכב מונע יש אספקת זרם גם מהאלטרנטור וזאת לא בדיקת מצבר נטו.

פורסם
בבדיקת מצבר, מעמיסים את המצבר פי 4 ממה שרשום עליו

דוגמא: אם זה מצבר 60AH צריך להעמיס אותו ב 240A, לכן עם הפעלת צרכנים אתה לא יכול להגיע לאמפר הזה מה שעוד שבזמן שהרכב מונע יש אספקת זרם גם מהאלטרנטור וזאת לא בדיקת מצבר נטו.

 

אני דיברתי על בדיקת אלטרנטור שניתן לבדוק את יכולת אספקת הזרם שלו תחת עומס על-ידי העמסתו בצרכני הרכב השונים. בדיקה זו נעשית כאשר האלטרנטור מועמס ב-75 אחוז מהזרם הנקוב שלו.

 

בדיקה זו די נפוצה אצל רוב ייצרני הרכבים כבדיקה תחליפית לבדיקה על-ידי נגד עומס.

 

בדיקת מצבר תחת עומס מבצעים לפי ערך הנקרא CCA (כושר התנעה בקור) ועל כול מצבר איכותי המידע הזה מופיע על המצבר וזה דבר תיקני.

ולא כפי שרשמת כפול 4 או כפול 3 קיים ערך מדוייק.

 

קיימת טבלה לפי תקן DIN או JIS או SAE שבה רשומים כול ערכי הבדיקה עבור כול מצבר או לחילופין ייצרן המצברים מפרסם מידע זה באתר או בקטלוג שלו.

איזה כייף לי :)

  • ספונסר פורום
פורסם

כבר עברו עשר שנים מרקו ...

איך הזמן עף.

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

פורסם
בבדיקת מצבר, מעמיסים את המצבר פי 4 ממה שרשום עליו

דוגמא: אם זה מצבר 60AH צריך להעמיס אותו ב 240A, לכן עם הפעלת צרכנים אתה לא יכול להגיע לאמפר הזה מה שעוד שבזמן שהרכב מונע יש אספקת זרם גם מהאלטרנטור וזאת לא בדיקת מצבר נטו.

 

אני אשמח לדעת מאיפה הבאת את הנתון הזה.

פורסם

מתוך חוברת מעבדה:

מכשיר לבדיקת מצברים- עומס משתנה

 

המצבר נמדד ביחידות הנקראות אמפר-שעות וככל שקיבולו גדול יותר יש לבדוק את המצבר בזרם פריקה גדול יותר.

בעבר היה נהוג לבדוק את המצבר בפריקת זרם הגדולה פי שלוש מקיבולו.

זאת אומרת שמצבר שקיבולו 40AH יבדק בזרם 120 אמפר, מצבר שקיבולו 60AH יבדק בזרם 180 אמפר. וכל זאת מבלי שמתחו ירד מתחת ל 9.6 וולט.

 

כיום המצברים יעילים יותר ועשויים מחומרים טובים יותר והבדיקה נעשית בזרם של פי 5-6 מקיבול המצבר. מצבר תשע לוחות 38AH תוצרת הארץ מסוג "שנפ" מספק 270A בהתנעה ומצבר בקיבול 63AH מאותה תוצרת מספר 400A בהתנעה

פורסם

אוקיי, היום החלפתי את האלטרנטור כולו לאלטרנטור אחר מאותו משפץ (כלומר חלקים זולים...). עוד הוחלף המצבר. במהלך ההחלפה עלו 3 נקודות:

1) על האלטרנטור היה מולבש (לא מוברג, או מחובר באופן מסודר אחר) פלסטיק בצורת רבע מעגל (עם "עומק" של איזה 15 ס"מ במקביל למישור של הרבע מעגל). הבנתי ש"לרוב זה לא מולבש על האלטרנטור", לא קיבלתי תשובות ברורות לגבי למה זה כן יכול לשמש, אבל נראה לי ולזה שהחליף שזה עלול לגרום לחסימת זרימת אוויר אל האלטרנטור. לכן הוחלט שלא להרכיב את הפלסטיק הזה בחזרה על האלטרנטור החדש.

2) האלטרנטור שהוצא היה רותח, לפי המכונאי, חם יותר ממה שאמור להיות (לאחר שהאוטו עמד כחצי שעה לאחר נסיעה של כ-20 דקות). האם ניתן להסביר את זה כתופעה של טעינת היתר בלבד, התחממות "עקיפה", או באמת חום שנוצר כ-by product להתנגדות חשמלית גבוהה מידיי של האלטרנטור?

3) היו פאקינג 3 חוטים וחוברו רק 2 לאלטרנטור, לא התרשמתי שמישהו מבין מהו החוט השלישי, ולא היה קונצנזוס מלא לגבי איזה 2 חוטים לחבר.

 

לאחר חיבור האלטרנטור, נרשמה טעינה תקינה של 14.4 בסל"דים גבוהים ונמוכים. לאחר מכן הוחלף גם המצבר.

 

למרות שניסיתי להסביר את המצב, ולבקש בדיקות ואינדיקציות המתקדמות יותר, כפי שהוצעו כאן (אתמול), אבל מסתבר או שספקי הרכיבים לא הפנימו כדאיות בבדיקות מקדימות בטרם מעניקים אחריות על חלקים שיורכבו ב"סביבה בעייתית", או שזה לא כדאי כלכלית לעשות את הבדיקות האלה. לי רק נשאר לקוות שיהיה גיבוי לאחריות שקיבלתי בתקלה הבאה, או שנשרוד עם מה שיש מעבר לטווח המכוסה על ידי האחריות, ואז אני איישם את הידע הנרכש (בתקווה...)

 

כרגע, עושה רושם תקין, אני אעדכן אם יהיו התפתחויות.

 

תודה רבה לכולם!

פורסם

למרק היה מוסך פעם? :shock:

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

פורסם
1) על האלטרנטור היה מולבש (לא מוברג, או מחובר באופן מסודר אחר) פלסטיק בצורת רבע מעגל (עם "עומק" של איזה 15 ס"מ במקביל למישור של הרבע מעגל). הבנתי ש"לרוב זה לא מולבש על האלטרנטור", לא קיבלתי תשובות ברורות לגבי למה זה כן יכול לשמש, אבל נראה לי ולזה שהחליף שזה עלול לגרום לחסימת זרימת אוויר אל האלטרנטור. לכן הוחלט שלא להרכיב את הפלסטיק הזה בחזרה על האלטרנטור החדש.

 

יש לך צילום של החלק שהוסר ?

 

על איזה 3 חוטים את מדבר ?

 

האם המנורה בלוח השעונים דולקת כאשר את מכניס את המפתח לסווי'ץ ומסובב למצב ON, ונכבית כאשר אתה מניע ?

 

הפלאג שמתחבר לאלטרנטור הינו בעל שני חוטים בלבד, חוט אחד (+) וחוט נוסף למנורת חיווי בתא הנוסעים.

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...