Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 309 92 ידנית-החלפת ראש מנוע


dima23
שימו לב! השרשור הזה בן 5542 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב !

נשגב מבינתי,כיצד בן אדם צלול בדעתו, נכנס למוסך, לעשות שפוץ ראש מנוע, ששוכח לכוון שסתומים, ולחזק ראש מנוע, לאחר כ500 ק"מ, ניגש למכון קרבורטורים, שמחמיר את המצב וגורם לתערובת דלק עשירה, מחליף שמן הנחשב לגרוע ביותר , המשווק בארץ,ורק מתפלא מדוע העשן נפלט מרכבו, ומוסיף"שמן למדורה", ורוצה לעשות פלשינג, שרק יגרום לנזק גדול יותר.

על זה נאמר: צ.ה.ל=צרות הלכת לחפש.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב !

נשגב מבינתי,כיצד בן אדם צלול בדעתו, נכנס למוסך, לעשות שפוץ ראש מנוע, ששוכח לכוון שסתומים, ולחזק ראש מנוע, לאחר כ500 ק"מ, ניגש למכון קרבורטורים, שמחמיר את המצב וגורם לתערובת דלק עשירה, מחליף שמן הנחשב לגרוע ביותר , המשווק בארץ,ורק מתפלא מדוע העשן נפלט מרכבו, ומוסיף"שמן למדורה", ורוצה לעשות פלשינג, שרק יגרום לנזק גדול יותר.

על זה נאמר: צ.ה.ל=צרות הלכת לחפש.

בברכה

צביקה

צביקה לילה טוב

קודם כל הראש מנוע היה מכוסה כולו בפיח/שמן שרוף שגרם לשחיקה של גל זיזים וגם נאכל על ידי האנטיפריז שהיה בטח מאיכות ירודה ולכן היה צורך בהחליפו.

מההודעה שלך הבנתי:

1.שהיו צריכים לעשות לי כיוון שסתומים ישר לאחר החלפת הראש-מחר זה יטופל.

2.להחליף את השמן בהקדם האפשרי(יש המלצות על שמן טוב?)-גם מחר.

3.להיכנס למכון קרברטורים אחרי כיוון שסתומים לכיוון מחדש.

 

יש לי כמה תיקונים לגבי ההודעה שלך :

1.אני רציתי להוסיף תוסף שמן (OIL ADDITIVE) ולא לעשות פלש (FLASH) מנוע אשר יכול לגרום לנזק.

2.חיזוק ראש מנוע לא התבצע עדיין כי עברתי רק 100 ק"מ מאז הראש והמוסכניק אמר לעבור 500 לפחות!

לא חשבתי על משהו מקורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב !

עדיין לא שמעתי על שמן ופיח שגרמו לשחיקה של גל זיזים, אך שמעתי על מנוע שהתפס, בגלל שנסע עשרות אלפי קילומארים, ללא החלפת שמן, רק הוסיף שמן לפי הצורך, שמן באיכות של אמריקן איגל למשל.

שמן ליקווי מולי, במיכל הזהוב, במקרה של מנוע תקין שלא שורף שמן, ואו ליקווי מולי מינרלי במיכל הכחול בצמיגות 20/50 הוא השמן המומלץ לרכבך.

אל תחליף עדיין שמן, המתן תחילה לסדור תערובת הדלק העשירה מהקרבורטור, שגורמת לדלול השמן מנוע, ולפיוח הפלגים ותא השריפה.

שרשור זה היה אמור להפתח בטכני אחזקה וטפולים, ולא בפורום שפורים.

נ.ב עדיין לא שמעתי על אנטפיריז, שאוכל ראשי מנוע, כנראה ששמת במי הקירור סודה קאוסטית.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב

השחיקה נגרמה כתוצאה של סתימת החורים הנמצאים עם צינור שמן שמעל לגל הזיזים ולכן לא הגיעה לשם שמן ועקב זה הגל נשחק אני יעלה תמונה של הצינור אם הוא עדיין לא נזרק.

צביקה עדיין לא קיבלתי תשובה ישירה לגבי תוסף השמן להוסיף אותו או לא?

לא חשבתי על משהו מקורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב !

אין צורך, בשום תוסף כלשהו לא לשמן ולא לדלק.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב

השחיקה נגרמה כתוצאה של סתימת החורים הנמצאים עם צינור שמן שמעל לגל הזיזים ולכן לא הגיעה לשם שמן ועקב זה הגל נשחק אני יעלה תמונה של הצינור אם הוא עדיין לא נזרק.

צביקה עדיין לא קיבלתי תשובה ישירה לגבי תוסף השמן להוסיף אותו או לא?

 

שלום רב !

הסיבות למודגש באדום, אי החלפת שמן בזמן, שימוש בשמן לא איכותי(כמו אמריקאן איגל למשל), ובוצה שהתמקמה באגן השמן, סתמה את משאבת השמן ואת המעברים בגל הזיזים, וגרמה לשחיקת פיקות של גל הזיזים, האחראיות על פתיחת השסתומים.

עדיין לא הבנתי איך ראש מנוע נשחק בגלל מי קירור, דבר שאמור להשפיע, גם על הבלוק לא?

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרסטון נוזל מעולה ואין שום צורך להחליפו.

 

דימה, הצמיגות היא אותה הצמיגות המומלצת למנוע שלך, רק תבחר בשמן איכותי של חברה ידועה.

 

פרסטון נוזל מעולה אבל (!), תריץ חיפוש קצת על נוזל הקירור טכניק למנועי PSA ותבין על מה אני מדבר.

שי אסרף - Team Kobi-Racing

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לילה טוב חזרתי לעדכן:

היום הייתי צריך לנסוע מבאר-שבע לנתניה לראיון של מילואים כמובן לא הגעתי לשם עם האוטו :-(

לצערי הגעתי רק עד קרית-גת האוטו התחיל לעשן בצורה מסיבית (כמו מסך עשן של טנק) לאחר עצירה וחקירת המצב מה קורה התברר שנכנס לי שמן בכמיות לתוך הקרברטור, השמן מגיע מצינור אשר מחובר לפתח של מילואי שמן ומתחבר מאחורי הפילטר אוויר(ראו תמונה)החשד שלי הוא שבעקבות עלית הקומפרסיה(לחץ) עקב ראש מנוע חדש הרינגים של הבוחנות לא החזיקו מעמד אחרי הכל האוטו עשה כבר 218K לכן האוטו הוסע על גרר מקרית-גת הביתה(לא רציתי לגרום לתאונה מאחורי וגם לזהם את הסביבה).

האם אני צודק?

לאחר שיבצור מהיר שלא יכנס שמן לקרברטור הרכב הפסיק לעשן לרמה סביר (כמעט ולא היה עשן)הוסע כמובן לאחר מילוי שמן , למכונאי אשר היה צריך לעשות כיוון שסתומים יש לציין שהרכב לא "סחב" בכלל כל עליה קטנה האוטו איבד מהירות כאילו יש לי פיל בתוך האוטו.

 

לצביקה

מצאתי בפורום בעייה זהה שבה הראש נאכל(התמונות שהועתקו מפורום פיאט)

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=249465

IMG_1817jjj.jpg

לא חשבתי על משהו מקורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לילה טוב חזרתי לעדכן:

היום הייתי צריך לנסוע מבאר-שבע לנתניה לראיון של מילואים כמובן לא הגעתי לשם עם האוטו :-(

לצערי הגעתי רק עד קרית-גת האוטו התחיל לעשן בצורה מסיבית (כמו מסך עשן של טנק) לאחר עצירה וחקירת המצב מה קורה התברר שנכנס לי שמן בכמיות לתוך הקרברטור, השמן מגיע מצינור אשר מחובר לפתח של מילואי שמן ומתחבר מאחורי הפילטר אוויר(ראו תמונה)החשד שלי הוא שבעקבות עלית הקומפרסיה(לחץ) עקב ראש מנוע חדש הרינגים של הבוחנות לא החזיקו מעמד אחרי הכל האוטו עשה כבר 218K לכן האוטו הוסע על גרר מקרית-גת הביתה(לא רציתי לגרום לתאונה מאחורי וגם לזהם את הסביבה).

האם אני צודק?

לאחר שיבצור מהיר שלא יכנס שמן לקרברטור הרכב הפסיק לעשן לרמה סביר (כמעט ולא היה עשן)הוסע כמובן לאחר מילוי שמן , למכונאי אשר היה צריך לעשות כיוון שסתומים יש לציין שהרכב לא "סחב" בכלל כל עליה קטנה האוטו איבד מהירות כאילו יש לי פיל בתוך האוטו.

 

לצביקה

מצאתי בפורום בעייה זהה שבה הראש נאכל(התמונות שהועתקו מפורום פיאט)

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=249465

שלום רב !

הראש בתמונה של פיאט טמפרה, נאכל בגלל שימוש במי ברז, ולא בגלל מי קירור , בפיאט המקרה שכיח מאד.

כפי שראית בתמונה, הראש עבר מלוי קל, השחזה קלה וישור, והוא חוזר חזרה למנוע.

אצלך, צינור הנשם כנראה סתום, קיים עודף שמן במנוע, יתכן והוא גם מדולל בדלק, איכות השמן ירודה, ולכן נוצרו לחצים בעוקת השמן, מה שגורם לפליטת עשן ושמן לבית מסנן האוויר, והוא הגורם לעשן , לגבי חוסר הסחיבה, קשה לדעת, אלא רק לנחש, ולא מהנמנע שבסופו של דבר, אתה תחליף מנוע.

מה שיתברר שהניתוח לא הצליח, והחולה מת.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב

המוסכניק התקשר אלי היום והודיע לי ששוב הלך גל זיזים - שאלתי אותו איך יכול להיות הרי הוא חדש (הגיע עם הראש החדש) הוא אמר שבטח לא מגיע אליו שמן כי אולי המעברי השמן סתומים הוא הגדיש שכאשר הוא הרכיב את הראש החדש הוא ניקה אותם עם לחץ אוויר.

האם נקיון זה בכלל יכול לעזור נגד שמן שרוף/פיח(לי לא נראה)?

האם זה יתכן שגל זיזים ילך לעולמו אחרי 200-250 ק"מ?

או שהמוסכניק מנסה לעבוד עלי בעיניים/לעשות עלי קופה?

לא חשבתי על משהו מקורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

, לגבי חוסר הסחיבה, קשה לדעת, אלא רק לנחש, ולא מהנמנע שבסופו של דבר, אתה תחליף מנוע.

מה שיתברר שהניתוח לא הצליח, והחולה מת.

בברכה

צביקה

 

שלום רב !

לצערי כאשר יגורתי, וכמו שציפיתי בא לי:

ערב טוב

המוסכניק התקשר אלי היום והודיע לי ששוב הלך גל זיזים - שאלתי אותו איך יכול להיות הרי הוא חדש (הגיע עם הראש החדש) הוא אמר שבטח לא מגיע אליו שמן כי אולי המעברי השמן סתומים הוא הגדיש שכאשר הוא הרכיב את הראש החדש הוא ניקה אותם עם לחץ אוויר.

האם נקיון זה בכלל יכול לעזור נגד שמן שרוף/פיח(לי לא נראה)?

האם זה יתכן שגל זיזים ילך לעולמו אחרי 200-250 ק"מ?

או שהמוסכניק מנסה לעבוד עלי בעיניים/לעשות עלי קופה?

אינני יודע אם המוסכניק עושה עלייך קופה, אך כמדומני של רק אני מריח סירחון, וזאת בלשון המעטה, בכל מקרה קשה מאד לאבחן לשפוט ולהעריך את הנזק שנגרם, ולא נראה לי שהוא יסתיים בהחלפת גל זיזים.

ממה שעולה לי כרגע בראש, שמיסב שבו יושב גל הזיזים, אינו יושב במקומו, ו/או חריר מעברי השמן לא מקביל לחריר בגל הזיזים או סתום, ולחץ אוויר לא ניתן לנקותו, יש לדעתי לפרק אגן שמן, ולבדוק האם משאבת השמן לא סתומה בבוצה, ואגן השמן בתחתיתו הצטברה , בוצה סמיכה עם השנים ויש לנקות את אגן השמן היטב.

חזור לעדכן, בתקווה שיסתיים בטוב.

בהצלחה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא נוהג לכתוב את הדברים האלה על בעלי מקצוע, אבל תברח ממנו כל עוד נפשך בך.

לפי מה שכתבת, מדובר באחד המכונאים החאפרים שאני מכיר:

1. לעשות ראש בלי להחליף שמן?

2. חיזוק ראש? עפ"י הוראות היצרן יש להדק את ברגי הראש (מתיחה) לפי ערך מומנט ספציפי + מתיחה בזווית מסויימת. לא מחזקים ברגי ראש ולא כלום אחרי זה.

3. מנוע שלא מצליח "להתאזן" אחרי ראש, והמוסכניק שולח אותך ככה לדרך? גם בלי לנסות כיוון שסתומים? ג'רמי נתן לך את התשובה לדעתי:

כשהמנוע לא מגמגם איך הוא סוחב? ייתכן שהתפספס שן ברצועת הטיימינג?

4. גל זיזים ש"נשחק" אמור לעורר חשד אצל מכונאי נורמלי, שיבדוק לחצי שמן וכו'.

 

יש עוד דברים, אבל זה לבד מספיק. תברח ממנו. אם עוד לא שילמת, תסביר לו שלא מגיע לו על עבודה כזו את מלוא התשלום, סביר להניח שהוא גרם יותר נזק מתועלת. אם שילמת, ומדובר במוסך מורשה משרד התחבורה, שקול פנייה לאיגוד המוסכים וכד'.

 

על פי תיאורך, נראה שנגרם נזק למנוע, אבל רק בדיקה בפועל תוכל להגיד זאת. לא יודע מי סיפר לך ש-FLUSHING עלול לגרום נזק למנוע. מדובר בממיס אשר אמור להמיס שאריות בוצה ופיח ואם מדובר במוצר מחברה ידועה, לא אמור להיות שימוש בבעייה איתו.

 

נוזל קירור - אני עדיין דבק בדיעה שנוזל מקורי של פז'ו עדיף. שמעתי על המון שנשבעו בזקנם על טיבו של הפרסטון, אבל טרם ראיתי בדיקת מעבדה שמוכיחה זאת. "לא שמעתי על אף אחד שזה עשה לו בעיות" זו לא אינדיקציה. גם לרוב אלה שהשתמשו במי ברז זה לא עשה בעיות. אלה הופיעו 50 אלף ק"מ מאוחר יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5542 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...