Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6357 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכם ,

 

ראשית , אפתח כבר בעובדה שביצעתי חיפוש ארוך ומקיף בפורום , אך מצאתי תשובות שלא ענו באופן ברור ובוהק לשאלותיי .

לכן , הרשיתי לעצמי לשאול .

 

בבעלותי דייהטסו שרייד שנת 92 , אוטומטית בעלת מנוע שנפחו 1300 .

מאז רכישת הרכב ותיקון קטן בסטרטר - לא היו שום בעיות הנעה והרכב היה מניע מכה ראשונה .

 

אתמול למרבה הפתעתי , יצאתי לבסיס ומהבסיס והחלה בעיית הנעה .

חיכיתי להבוקר וזה התרחיש , כפי שהתרחש גם אתמול :

 

מנסה להניע , הסטרטר צועק לשמיים אבל אין הנעה .

מנסה פעם , מנסה פעמיים , מנסה שלוש פעמים , מנסה ארבע פעמים ... לפעמים זה מצליח ולפעמים צריך לנסות עוד פעם אחת לפחות .

כשהרכב כבר מצליח להניע , הוא נחנק ומשתנק ומסרב כמעט בתוקף ללחיצות שלי על הגז .

קשה לו לתת למנוע לפעול , כאילו שמשהו חונק אותו וגורם לו להשתנק .

 

חשוב לציין , שבאוגוסט 2007 ביצעתי ניקוי קרבורטור אצל "ינקו" ומאז לא חלו שום בעיות .

לאחרונה , שמתי לב לעשן שחור שיוצא מפתח האגזוז , אך נאמר לי כי זה אומר שתערובת הדלק עשירה ושאין קשר לעניין ההצתה , שכן אם התערובת עשירה מדי הרי שיש הזרמת דלק מספקת .

 

הבוקר , ניגשתי לאותו מכונאי שאמר לי את 3 השורות שלמעלה והוא מצידו החליף את קבל+ פלטינה שלא הוחלפו בטיפול האחרון .

הוא מדד עם המכשיר , ביצע הנעה אבל כבר במהלך ההנעה שמתי לב שהרכב לא מגיב כמו שרציתי שיגיב .

אמרתי לעצמי - אוקיי , נחכה , אולי יהיה שיפור בהנעה הראשונה .

 

היום בצהריים לאחר 5-6 שעות שהרכב עמד , ניסיתי להניע והתעצבנתי עד מאוד - שוב לא מניע , שוב הרכב נחנק ומשתנק .

 

 

ושאלתי לי אליכם , חברי הפורום היקרים היא :

 

מה יכולה להיות הסיבה שהרכב לא מניע , למרות שכבר החלפתי פלטינה וקבל , למרות שהסטרטר הוא משופץ בעברו ותקין לחלוטין , למרות שהמצבר תקין ולמרות שהקרבורטור נוקה בשנת 2007 ?

 

עריכה : גם אלטרנטור הוחלף למשופץ לפני כ 8-9 חודשים !

אין סימן למנורות דלוקות בלוח או לבעיית טעינה כלשהיא (נורית המצבר נכבית מיד עם ההנעה)

 

המכונאי הציע להשאיר את הרכב לכמה שעות כדי שיוכל לבחון את התקלה בעצמו , אבל לפני זה - חשבתי אולי לסבר את אוזניי בעוד תשובות כדי להכין את עצמי למכה הקטנה או הגדולה .

 

 

תודה לעונים ותודה כפולה לעונים במהירות .

 

בברכה ,

ליאור .

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

האם יש חופש בציר של המפלג? כיצד כוונה הפלטינה?

 

יש סיכוי טוב שזה מגיע מהכיוון הזה. מערכת ההצתה שלך פרימיטיבית למדי ובטח החלקים הם חלקים תחליפיים באיכות ירודה.

 

אם אכן זו הבעיה, תשקול החלפת הצתה לכזו אלקטרונית. זה פתר לי המון צרות בליאונה.

פורסם
האם יש חופש בציר של המפלג? כיצד כוונה הפלטינה?

 

יש סיכוי טוב שזה מגיע מהכיוון הזה. מערכת ההצתה שלך פרימיטיבית למדי ובטח החלקים הם חלקים תחליפיים באיכות ירודה.

 

אם אכן זו הבעיה, תשקול החלפת הצתה לכזו אלקטרונית. זה פתר לי המון צרות בליאונה.

 

דבר עברית - חופש בציר של המפלג ?

הפלטינה כוונה באמצעות מכשיר על ידי המכונאי , שהוא מומלץ ולטעמי גם אמין .

פרימיטיבית ? שנת 92 , מה ציפית ?

האם אתה באמת מצפה שאחליף למערכת התנעה אלקטרונית ואשקיע כסף רב (או לא , אין לי מושג) ברכב משנת 92 , שבכל מצב לא יהיה איתי בשנה הבאה ? (בעזרת השם אשתחרר מצה"ל וגם מהאוטו למשהו חדש יותר)

 

לפתור בעיות לדעתי , אפשר גם במערכת שאינה אלקטרונית , הכול תלוי . תלוי במכונאי שעובד על הרכב .

 

בנוגע לחלקים - מדובר בחלקים תואמים מקורי (למרות שהמכונאי אמר שזה מקורי) אני אישית חושב שהוא טעה ושמדובר בתואם מקורי .

 

בכל אופן , יש ברשותי מכשיר עם מפסק לצורך הדלקת המכשיר תוך חיבורו למצבר , במידה והוא יידלק מחר בבוקר - סימן שזו בעיית חשמל .

במידה ולא - אני חושב שאת התשובה לשי אני אקבל - כנראה שזה פשוט בעיית קרבורטור .

אני יותר הולך לכיון של בעיה במערכת החשמל , אבל מחר בבוקר אני אראה וכמובן שאקפוץ גם למוסך , בתקווה שהכול ילך כמתוכנן .

 

 

עוד פתרונות ? אני זקוק לכמה כיוונים .

תודה

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

פורסם

נראה שהצ'וק תפוס על סגור ולא חוזר למקומו.יש לפרק פילטר אוויר ולבדוק מה קורה.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

דוד , כיצד הסקת כי מדובר בבעיית צ'וק ? בגלל החנק ?

שאלה נוספת - אם תוכל לפרט לי קצת יותר , מה עליי לעשות בזמן בדיקת פילטר האוויר ?

מה אני אמור לראות\לגלות במידה וישנה בעיה עם הצ'וק ?

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

פורסם

העשן השחור שאתה מציין יכול לרמז על בעיה בקרבורטור. אני מציע שנמתין לתגובת המומחה בתחום- צביקה.

מבלי לגרוע- מתי החלפת מצתים, חוטי הצתה, רוטור, מכסה מפלג, פילטר דלר?

 

בעיית ההתנעה מתרחשת רק כשהמנוע קר?

פורסם

הסקתי בגלל העשן השחור.

יש עוד אפשרויות שביטלתי, בגלל שכתבת שהמכונאי החליף פלטינות וקבל.

שיערתי שלאחר ההחלפה הוא בדק ניצוץ.

אפשרות נוספת שיש לבדוק היא, החוטים שמורכבים על הקוייל, לא מהודקים מספיק טוב.

זה קרה לי הרבה ברכבים עם פלטינות.

בזמן בדיקת פילטר האוויר, בדוק אם הוא לא שחור ולא מעביר מספיק אוויר.

במידה שהצ'ק שלך עובד על מים יש סתימה במערכת.

במידה והוא על כבל, הכבל תקול ויש לראות אם הפרפר סגור בזמן שמחזירים את הידית.

נסה להניע בפול גז.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

אני גם כן בעל אותו רכב , אין אפשרות להחליף את ההצתה המכאנית ( כבל +פלטינה) , לאלקטרונית וזה אחרי בירורים אצל "עמנואל" בחיפה ואצל "אדמונד קגל" בת"א .

Sound Stream -Trantula 800.2

פורסם
נראה שהצ'וק תפוס על סגור ולא חוזר למקומו.יש לפרק פילטר אוויר ולבדוק מה קורה.

דוד.

 

דויד מזר חברי הטוב שלום רב!

אני מפנה את כיסאי לטובתך!

אבחנתך מדוייקת, ומספקת את האבחנה הברורה, שמצערת הצוק נשארת תקועה, לאחר החזרת כבל הצוק המכני, וזאת

האפשרות הסבירה ביותר, שגורמת לעשן שחור בעת ההתנעה, וקשיים בעת התנעת רכב, במנוע קר או חם.

החשמלאי טעה באבחנתו, והיה אמור לפרק פלג אחד לפחות, לגלות שהפלג מפוייח בצורה מוגזמת, לנקות את כל הפלגים, לאתר את המצערת צוק התפוסה, ולשלוח את פותח השרשור לדרכו, מרוצה ועם חיוך על פניו.

אך הוא בחר בשיטת מצליח, והוא הצליח, לגבות את שכר עבודתו, ולא הצליח להוציא חיוך מעל פני של הלקוח, רק אכזבה וחבל.

בצרוף מקרים מעניין, שיפצתי אתמול קרבורטור, ברכב זהה, דיהטסו שרייד אוטומטי מנוע 1300.

הרכב התניע במכה ראשונה, ללא שימוש כלל בצוק, לאחר שעמד כשעתים וחצי.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

אכן עשן שחור מראה על בעיה בקרבורטור בכלל, ועל התכנות של צ'וק תפוס בפרט.

 

אני מקווה שאין צירוף מקרים. יש לוודא קרבורטור תקין, לבדוק מצתים (גם כאמצעי אישור לבעיה) מפוייחים, אם כן, לתקן את הקרבורטור/צ'וק.

 

בסיום , כדאי לבדוק שהפלטינה מכוונת נכון עם מד דואל, בנוסף, כדאי לבדוק שאם המערכת פועלת על 7 וולט (למרות שכל מכשיר מדידה יראה 12וולט ויותר (מתח מצבר) שמערכת קיצור הנגד, פועלת.

 

אופן הבדיקה נעשה כאשר המנוע כבוי, קיצור מס' 1 (מינוס כוייל) לגוף - להדק השלילי של המצבר, בדיקת מתח על מס' 15 בכוייל (הזנת המתח) לוודא שמגיע 6-7 וולט,ושבזמן סטרטר , קופץ ל 9-11 וולט (מתח מצבר עת עומס).

 

אסור להשאיר סוויץ' פתוח ליותר מ15 שניות כאשר ההדק השלילי של הכוייל, מס' 1 , מקוצר לגוף.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

צביקה - מדובר במכונאי ולא בחשמאלי , שבדק את העניין .

לצערי , פלטתי שאולי מדובר בבעיה הזו והוא הציע להחליף , אני הסכמתי , כיון שאבא שלי טען שצריך להחליף בכל מקרה (זה לא הוחלף כבר 30 אלף ק"מ) ואבא שלי אומר שטוב שהחלפנו .

 

בכל אופן , בנוגע לפלאגים - הם חדשים , אני לא חושב שיש להם יותר מחודשיים .

הפלאגים של DENSO והוחלפו על ידי בטיפול עצמאי , כנ"ל לגבי פילטר שמן ופילטר אוויר שהוחלף גם הוא .

 

מה שמוזר בכל העניין הוא שהיום יותר מאוחר כשניסיתי להניע , כיביתי את הצ'וק וניסיתי להניע רק עם דוושת הגז בפימפום עדין , לחצתי עד למטה והעליתי ועד למטה והעליתי והרכב נתן לי סוף סוף להניע .

 

ניסיתי גם עם פול גז + צ'וק אבל זה חנק את המנוע , זה היה לפני שהבנתי שהצ'וק אולי הוא מקור הבעיה .

 

להערכתי , אבחנתכם נכונה אבל את כל זה אני אגלה ביום-יומיים הקרובים , ברגע שאיגש למכון קרבורטורים ואטפל בבעיה .

אין מנוס מלקחת חופש ביום רביעי ולעשות את זה , לצערי .

 

אם למישהו יש עוד אבחנה או עו דהערכה בהמשך למה שכתבתי - אעריך מאוד את העובדה שיגיב .

 

 

אגב , הםא למישהו כאן יש הערכת עלויות בנוגע לתיקון של צ'וק ?

האם יש לכם הערכה שצריך לבצע ניקוי חוזר לקרבורטור ? או שאני יכול לשכוח מניקוי קרוברטור ? (להזכירכם , בוצע באוגוסט 2007)

 

תודה !

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

פורסם

שלום רב !

אם הצוק תפוס יש לשמנו ולוודא שהוא חוזר למקומו, עם החזרת הכבל.

במידה והבעייה בתערובת דלק עשירה בקרבורטור,(בספק רב), יש לבצע נקוי ושפוץ שוב.

האם אתה לא חש בתצרוכת דלק גבוהה לאחרונה, וריח של דלק לא שרוף ומחניק, בתא הנוסעים? מעיון מעמיק בארכיון ההודעות שלך, מתברר שעשן שחור מלווה אותך כבר חודשיים, וכבר אז שלחתי אותך, לבדיקה במכון קרבורטורים:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=234778

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
שלום רב !

אם הצוק תפוס יש לשמנו ולוודא שהוא חוזר למקומו, עם החזרת הכבל.

במידה והבעייה בתערובת דלק עשירה בקרבורטור,(בספק רב), יש לבצע נקוי ושפוץ שוב.

האם אתה לא חש בתצרוכת דלק גבוהה לאחרונה, וריח של דלק לא שרוף ומחניק, בתא הנוסעים? מעיון מעמיק בארכיון ההודעות שלך, מתברר שעשן שחור מלווה אותך כבר חודשיים, וכבר אז שלחתי אותך, לבדיקה במכון קרבורטורים:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=234778

בברכה

צביקה

 

צודק , לא ייחסתי לנושא העשן השחור חשיבות .

עכשיו , זה עולה לי ביוקר , יותר יוקר של זמן מאשר כסף .

 

כרגע אין צריכת דלק גבוהה . היא נורמלית , האוטו תמיד עשה 1 ל-10 או 1 ל-11 תלוי באופי הנסיעה .

אין ריח של דלק לא שרוף בתא הנוסעים , מלבד הריח שנכנס לתא הנוסעים כשמתחילים לנסוע .. ריח של עשן וצבעו שחור .

 

אגב , האם ישנה אפשרות לראות שאכן הצוק לא חזר למקומו ? ואם כן , איפה ?

אשמח לקבל הדרכה מה בדיוק צריך לפרק או לאן צריך להסתכל כדי רק לראות אם הוא אכן חוזר למקומו או לא .

 

אני חייב לתקן את התקלה בהקדם , אבל עצם העובדה שאני חייל מקשה עליי לגשת למוסך , לכן אני מחפש פתרון זמני .

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

פורסם

עידכון : הרכב כבר לא מוציא עשן שחור אלא עשן אופייני לבוקר קר .

לא נתקלתי הבוקר בעשן שחור .

 

גיליתי שהתקלה טמונה במערכת הדלק , מכיון שניסיתי להניע עם מכשיר מיוחד של מכונאים דרך המצבר בחיבור חיצוני במקום חוט ההצתה המרכזי וגיליתי שהרכב נדלק , אבל נכבה ברגע שמתחילים נסיעה \ מעבירים להילוך D לצורך תזוזה .

 

לדעתי , הבעיה טמונה איפשהוא במערכת הדלק , לא צריך להיות מכונאי בשביל להבין שזו לא בעיית חשמל .

תתפללו יחד איתי שזו לא משאבת דלק ושהבעיה זולה בהרבה , למרות שאשלם כל מה שיידרש ...

 

 

אמשיך לעדכן .

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

פורסם

שלום רב !

הבעייה המשנית קשורה קרוב לוודאי למערכת הדלק, הבעייה העיקרית קשורה אלייך, אתה מצפה שבעזרת ניסים הבעייה תפתר לבד, הבעייה נמשכת כבר מתחילת נובמבר 2008, ולהבנתי אתה תמשוך אותה עד לסוף שנת 2009.

אין צורך להתפלל בשבילך שזה לא משאבת דלק,(כי זה לא) למרות שעלותה שולית וזניחה.

בעייתך קשורה לקרבורטור בלבד, גש למכון קרבורטורים בלבד, רצוי עוד השנה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318


×
×
  • תוכן חדש...