Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6395 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ואם אין לך צורך בתא המטען הגדול בסוזוקי וביונדאי, היא תהיה עדיפה פי כמה, מבחינה בטיחותית, צריכת דלק ועלוית אחזקה.

!AWDSOME

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

שאלה לגבי הגיר של הפונטו (שנים2003-2004)

כרגע דיברתי עם מישהי שיש לה פונטו אקטיב שנת 2004 עם 93000 ואמרה שבפונטו יש פאק שהוא החלפת גיר כל 100,000 :-o

האם זה באמת כך? ושהוא עולה 10,000 ש"ח לכן היא העלתה את המחירון.

זה מילא אבל השאלה האם זה נכון שכל 100,000 מחליפים?

ואם כן, האם זה נכון שכל כזה קילומטרג' מחליפים גיר או שזה רק בפיאט?

והאם זה קורה רק בגלל שזה אוטומט או שגם בגיר רגיל יש את אותו סינדרום.:?

פורסם

האמת שלא הגעתי עם הרכב ל100K וגם שלי היתה שנת 2001, אבל אני אישית לא מכיר כזה סינדרום, בטח שלא כחוק מדוד שאומר להחליף גיר כל 100K, לטעמי זה משהו נקודתי

 

בן

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם

נעשה קצת סדר.

בדגמי האקטיב (רמת גימור SX) יש גיר רובוטי (או ידני כמובן), לא אוטומטי. (קיים רק בדגמים שלאחר מתיחת הפנים, 2004+, Mk2b).

מעולם לא שמעתי סיפור מונפץ שכזה, כל 100K להחליף גיר? שטויות.

 

לדעתי היא לא הסתדרה עם הגיר הרובוטי וגרמה לתקלה כתוצאה מכך, או שחלה תקלה נקודתית באמת.

!AWDSOME

פורסם

לדעתי איש המערות פה מעליי צודק לגמרה, אני לא מאמין שיש באג מובנה והיא היחידה שעלתה עליו

 

איש המערות שא', הדגצים בין 2001-2003, היו טיפטרוניק ואז מ2004 והלאה חזרו להיות רגילים?

 

בן

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם

ELX מגיעות עם גיר ידני או גיר רציף בכל השנתונים.

SX מגיעות עם גיר ידני בלבד בדגמים שלפני מתיחת הפנים (2001-2003) Mk2, ועם גיר ידני או עם גיר רובוטי בדגמים שלאחר מתיחת הפנים (2004+) Mk2b.

S מגיעות עם גיר ידני בלבד בכל השנתונים.

טיפטרוניק זה לא סוג שלי גיר, אלא מצב הפעלה. גם בגיר הרציף, וגם בגיר הרובוטי יש מצב טיפטרוניק.

 

בלהבלה שאלה לגבי דגם האקטיב (SX, Mk2b), בעל גיר ידני או גיר רובוטי. במקרה שלנו מדובר בדגם עם הגיר הרובוטי, אלא אם לא הבנתי אותה נכון.

!AWDSOME

פורסם

הבנתי אותך, תודה

 

אגב, אני חושב שבשנים 01-02 הידנית עדיפה, הרכב חלש יחסית ונסיעה קצרה בגיר האוטומטי הרגיש לי מידי חלש, מ שאותו מנוע בידני הרגיש מאוד נח לנהיגה

 

בן

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם
שאלה לגבי הגיר של הפונטו (שנים2003-2004)

כרגע דיברתי עם מישהי שיש לה פונטו אקטיב שנת 2004 עם 93000 ואמרה שבפונטו יש פאק שהוא החלפת גיר כל 100,000 :-o

 

בוודאי, בגיר יש מנגנון השמדה עצמית שמפוצץ אותו מבפנים ברגע שמד הקילומטרים מגיע ל-100 אלף.

 

שמעתי על נהג ישראלי תחמן במיוחד שניתק את הספידומטר והגיע ל-254,396 ק"מ, איך עבד על האיטלקים האלה - לא פראיירים אנחנו :twisted:.

פורסם
בוודאי, בגיר יש מנגנון השמדה עצמית שמפוצץ אותו מבפנים ברגע שמד הקילומטרים מגיע ל-100 אלף.

 

שמעתי על נהג ישראלי תחמן במיוחד שניתק את הספידומטר והגיע ל-254,396 ק"מ, איך עבד על האיטלקים האלה - לא פראיירים אנחנו :twisted:.

 

חחח הקטע של המנגנון השמדה עצמית קרע אותי מצחוק :-)

תשמעו המון תודה לכולכם, שיחקתם אותה! :-)ממש הצלתם אותי מהבחורה הזאת!! למרות שלא האמנתי לה וכל הסיפור נשמע תמוה אבל נרגעתי.

אבל שאלה כדי שאני אבין: מה זה אומר שהטיפטרוניק זה סוג של הפעלה? אני מכירה ידני, אוטומטי אבל מה זה רציף? ראיתי פונטו שיש בהם את שתי האופציות..זה אומר שזה רציף? :oops:

פורסם

טיפטרוניק זה מצב הפעלה שבו את יכולה לברור באיזה הילוך את רוצה להיות. נעשה לרוב ע"י הזזת ידית ההילוכים מעלה ומטה (+ ו -).

אין גיר אוטומטי בפונטו, כמו שכבר רשמתי. יש או גיר רציף (אם מדבר בדגמי ELX), או גיר רובוטי (אם מדובר בדגמי SX שנת 2004 ומעלה), וכמובן גיר ידני בכל הדגמים ובכל השנתונים. אופצית הטיפטרוניק קיימת גם ברובוטי, וגם ברציף.

מה ההבדלים בין כל גיר וגיר, את זה החיפוש יגיד לך.

!AWDSOME

פורסם

לפותחת השרשור ,

 

נכון שהגיר בשנתונים המדוברים הוא רובוטי, אבל את יכולה להשתמש באופציה הרגילה של D , ז"א את לא חייבת להעביר לאופציית השליטה על ההילוכים(משמעותו של הגיר הרובוטי באופציית הטיפטרוניק), אלא לנהוג כפי שאת מכירה באופציית האוטומט הרגיל.

 

בן

 

תמונה:

avatar2643_2.jpg

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם
לפותחת השרשור ,

 

נכון שהגיר בשנתונים המדוברים הוא רובוטי, אבל את יכולה להשתמש באופציה הרגילה של D , ז"א את לא חייבת להעביר לאופציית השליטה על ההילוכים(משמעותו של הגיר הרובוטי באופציית הטיפטרוניק), אלא לנהוג כפי שאת מכירה באופציית האוטומט הרגיל.

 

בן

 

תמונה:

benj, זו תמונה של ידית ההילוכים של הגיר הרציף, לא של הרובוטי.

 

כך נראית ידית ההילוכים בפונטו Mk2b עם גיר רובוטי:

fiat_dualogic.jpg

 

ברכב שבדקת לא יכול להיות גיר רציף, מפני שזו רמת גימור SX (לפי דבריך), שבו יש גיר רובוטי. מתפקד אחרת מגיר רציף, ובעל ידית הפעלה שונה מזו שנראית בתמונה שפרסם benj.

!AWDSOME

פורסם

בלהבלה היקרה,הרשי לי להסביר.

מבלי להכנס למונחים טכניים מפורטים מדיי.

גיר רציף,הוא סוג של גיר אוטומטי.ניתן לזהות אותו לפי מצב ה P (פרקינג) בתיבה.

גיר רובוטי,גם הוא סוג של גיר אוטו' (גיר רגיל+קלאץ' חשמלי) ניתן לזהות אותו לפי זה שאין P בתיבה.

בשתי התיבות את יכולה לנהוג במצב אוטו' מלא.

דהיינו הסטה של הידית ל D ולחיצה על הגז.

בשתי התיבות את יכולה לנהוג גם במצב טיפטרוניק.

כשבמצב הזה בעצם את שולטת על החלפת ההילוכים (כמו בגיר ידני)

כמובן שאם תמשכי את ההילוך יותר מדיי (בד"כ) התיבה תתערב ותעביר הילוך בעצמה.

לסיכום: התיבה הרציפה ממולצת יותר מהרובוטית בשל חלקות החלפת ההילוכים.

ויש כאלו שאומרים שגם עקב אמינותה המשופרת.

אני מכיר כמה רכבי פיאט עם גיר רובוטי שבהם לפעמים כשמוציאים מניוטרל להילוך

התיבה מזמזמת ונתקעת.זה קורה בד"כ כהשרכב לא בעצירה מלאה/כשהילוך הראשון משולב המון זמן

ללא התחלת נסיעה.

אלו היו 60 שניות על גיר רובוטי/רציף ומה שבינהם.

מקווה שעזרתי ודייקתי (כי אם לא כבר יתנו לי פה בראש.)

זכי

renault megane 5dr 2010 1.6

mazda mx5 nb 2004 1.8 mt

נציג מכירות רנו-אולם תצוגה ת"א-קרסו מוטורס.

פורסם
benj, זו תמונה של ידית ההילוכים של הגיר הרציף, לא של הרובוטי.

 

כך נראית ידית ההילוכים בפונטו Mk2b עם גיר רובוטי:

 

ברכב שבדקת לא יכול להיות גיר רציף, מפני שזו רמת גימור SX (לפי דבריך), שבו יש גיר רובוטי. מתפקד אחרת מגיר רציף, ובעל ידית הפעלה שונה מזו שנראית בתמונה שפרסם benj.

 

 

קיבלתי, אכן התכוונתי לרציף, טעות שלי, אבל בכל מקרה הכוונה היא אותה כוונה, ניתן לנהוג במצב אטומטי רגיל ללא התעסקות עם מצב הטיפטרוניק, שכנראה לא רלוונטי לפותחת השרשור

 

אגב את תמונה שמתי רק כדי להמחיש שבכל מקרה יש מצב D רגיל

בן

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?

×
×
  • תוכן חדש...