Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הי יעקב,

 

לגבי ה- R600 שלא עלה עם שני נגמשי"ם וה- F700 כן - זה כבר סיפור מאוד מעניין.

 

יכול להיות שב- R הצלחת היתה ממוקמת מעט יותר לאחור ולכן הקטינה את המשקל שהיה על הגלגלים בגלל העליה התלולה, ועם עוד העגלה היתה עם פין קדמי, ואולי צמד הסרנים האחוריים היה לא ממש בסוף העגלה...

 

מעניין אם אתה זוכר פרטים כאלה? מה הבנת מהנהגים, למה זה עלה וזה לא? כולנו זוכרים שלמאקים תמיד היה הילוך מספיק איטי כדי לטפס כל עליה.

 

אני חושב שהיו מקרים ש- DM800 הצליח לטפס במקום שהמאן OEF לא הצליח...

 

ולגבי המשתתפים בפורום - אין מה לעשות, אכן אנשים התעייפו. מקווה שנצליח לעניין אותם. זה למה צריך תמונות, אנשים לא אוהבים כתוב.

 

שבוע טוב, דב

 

אם כבר פתחתם נושא מצ"ב תמונה ששוה אלף מילים:

 

MACK DM895SX כן, זה שם הדגם של מוביל הטנקים הצהל"י, לידו MAN ORF

הקטע המענין- התמונה צולמה לפני שנה בנגב, משמע יש עדיין מאקים שמובילים טנקים...בעצם למה לא? הגורר המוצלח ביותר של צה"ל. לדברי אחד מבאי "פורום קנוורט" חלק מהמאקים נמכרו לעבודה בגיאורגיה, עיראק ואיפשהו באפריקה, מאנים שלא הלכו בתאונות נמצאים בימח"ים ולא יצאו למכרזים.

שבוע טוב

-גיא

 

0003.DSC00122.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

לא הצלחתי להבין מהנהגים דבר מלבד העובדה שהם האשימו אותי בכל . אני אשם שנרדמתי ביציאה ממטולה ולא הייתי ערני להנחות נהג ותיק בדרך ממטולה לקרית שמונה. כאילו הוא היה תייר או עולה חדש . אני כמובן אשם במדף הפתוח של הנגמש,כאילו הוא לא אחראי לעצור מפעם לפעם ולבדוק את המטען . אני רק זוכר את הגורר מקפץ במקום בעליה הנוראית הזו ואת הקללות של הנהג כלפי , כלפי הסדרן בחברה שלו ששלח אותו לנסיעה . כלפי הקיבוצניקים שגרו בסוף העליה , כלפי הערבים שבגללם הוא צריך להוביל נגמשים וכלפי כל מי שאתם רוצים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן ואכן ואכן (ואני מודע לבעיה לגבי הוולבו שלי שעומדת אצל אמנון, אבל שם לפחות יש פחות סיכונים).

 

מה שכן, תשמח לשמוע שהרבה יותר חברות מודעות היום לדרישות החוק ולסכנות, ורוב הכלים שמופעלים, אפילו בשטח, נשמרים עם רישוי וביטוח.

 

לפעמים טורחים לשנע אותם על לובי טריילרים לאתרים ולמכוני הרישוי (כמו ש"סנו" עשתה עם שני הביברים וילסון שלהם, מעניין אם ממשיכים?), וכמו שחברת הקידוחים שמחזיקה כמה וכמה מאקים B63 ו- 81)

 

 

דב, אמרתי לך- הסנו העיפו את הביברים שלהם ככל הנראה, גורלם כרגע לא ידוע לי, בפעם האחרונה שנצפו- קיבלת ממני דיווח כמעט בשידור חי! :wink:

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

MACK MB- יש כמה כבאיות עם מספר צהל"י שחור בשירות מכבי האש, שהושאלו מצה"ל בגלל מחסור ידוע בכבאיות.

הכבאים אוהבים את המאק- זריז וחזק, בטח בהשואה למגירוסים ולמרצדס 1120..

שווה לכל אספני הפורום לפתוח עיניים לכיוון שירותי הכיבוי- הם מצטיידים ב-88 כבאיות חדשות מדגם מאן 290, רכב מאד מוצלח רק מה- בעל גיר רובוטי שמסרס ומעכב את הרכב בזינוקים ובתנועה עירונית. בדיוק ההיפך מהדרישה מכבאית שצריכה לטוס לאירוע. בקיצר יש מצב שיפלטו משאיות מענייניות משירותי הכיבוי, במצב תקין כמובן... stay tuned

 

594_10179.jpg

 

 

אחד כזה עומד במגרש הברזל באזור... לצערי המשאיות ש"נפלטות" משרותי הכיבוי- רובן הולכות לברזל ישר... בטח הצבאיות לשעבר!

 

אבל היום נדהמתי לפגוש בכביש 65 מגירוס "טלויזיה", כבאית לשעבר, מאד קצר ו-4X4, שהרכיבו לו בארגז מיכלית שחורה- ונסע בכביש!8)

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכל הכבאיות אני הכי אוהב את אלו של חיל האויר . אני לא יודע אם הם בשימוש עדיין אבל אני זוכר אחת מהן שהיתה בשדה דב , ומפעם לפעם עשו עליה סיבוב בתל אביב. יש להן מנוע GM או בעברית פשוטה ",דטרויט דיזל", נשמע כמו 8 צילינדרים עם אגזוזט סימלי להגברת הסחיבה .הרעש היה נשמע למרחוק אבל באוזני זה היה מנגינה נהדרת .

 

 

אתה מדבר על ה"מפלצות" המוזרות? -אם כן- אז לצערי הלכו כבר הרבה כאלה לברזל, וחלק אחר יילך בקרוב מאד (אם עוד לא גם כן...).:cry: אין כל כך מה לעשות איתן, אף אספן לא רוצה/יכול להרשות לעצמו אחת כזאת... אני עדיין רוצה מגירוס "טריוויאלית" עם האף- אבל רוצים עליהן מחירים לא קשורים...:-( והן הולכות לברזל בסופו של דבר...:cry:

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכל הכבאיות אני הכי אוהב את אלו של חיל האויר . אני לא יודע אם הם בשימוש עדיין אבל אני זוכר אחת מהן שהיתה בשדה דב , ומפעם לפעם עשו עליה סיבוב בתל אביב. יש להן מנוע GM או בעברית פשוטה ",דטרויט דיזל", נשמע כמו 8 צילינדרים עם אגזוזט סימלי להגברת הסחיבה .הרעש היה נשמע למרחוק אבל באוזני זה היה מנגינה נהדרת .

 

אכן מנגינה מיוחדת של מנועי GM שתי פעימות, קשה מאד להשתיק אותם ואולי זה דווקא לטובה. הדגם שאתה מתאר ייתכן שצויד במנוע

V892.

V - תצורת מנוע כי, היו גם מנועי טור.

92 - נפח כל גליל באינצ' מעוקב,

אינצ' מעוקב= 1.6 סמ"ק. מכאן 92 אינצ' מעוקב = 1.47 ליטר נפח כל צילינדר. כפול 8 ציל' = 11.77 ליטר נפח מנוע.

המנוע התחיל ב-318 כ"ס לאוטובוסים דרך 400 כ"ס בתומתים עבור דרך 650 כ"ס באכזרית ויש סברות ל-850 כ"ס בנגמ"ש כבד. ויש כמובן אינספור יישומים אחרים.

בתחום שלך יעקב - טיפלת במזרקים שלהם? GM נתנה מקום רחב מאד להתאמת המנועים ליישומים שונים, כשרצו לתת אופי אחר למנוע, דהיינו לשחק עם מומנט והספק אז החליפו מזרקים, GM סיפקה מזרקים בכמה ספיקות ושינו לחצי גדישה בטורבו. כיום במערכות אלקטרוניות המשחק שונה.

מנועי 2 פעימות של GM לא ממש תואמים לתקני יורו אבל מיוצרים לצרכים צבאיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולגבי ה-DM895- אחד מהחלומות הרטובים שלי לשים יד על אחד כזה, רק ש.... אין לי אפשרות ליקנות אותם לצערי- אני לא סוחר מורשה... וגם הרבה זמן לא ראיתי אותן למכירה...

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למשה הרציון , הבן של מאיר , יש חברה לטיולי שטח . ראיתי פעם רכב מוזר בצפון וגיליתי כבאית מגירוס שהסבו אותה למשאית שטח . נדמה לי שיש לו אתר באינטרנט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין עליך, גיא! כל פעם שאתה שופך כאן משהו מהידע הרחב והמעמיק שלך עוולה לי חיוך על הפנים... ותסכול: איך אני לא יודע את זה?

 

אבל כל אחד ותחומי העניין וההתעמקות שלו, ואני לצד ההתעניינות הדי-שטחית במשאיות, מתעמק בהנחת אבנים אחת על השניה כך שלא יזוזו (בניית טראסות), ויושב על מאות שיקופיות של משאיות בכבישי ישראל שצילמתי בשנות השמונים. אני חוזר על ההצעה - אם למישהו יש יכולת, סבלנות ורצון להעלות את הטובות שבהן לרשת, הן לרשותו.

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין עליך, גיא! כל פעם שאתה שופך כאן משהו מהידע הרחב והמעמיק שלך עוולה לי חיוך על הפנים... ותסכול: איך אני לא יודע את זה?

 

אבל כל אחד ותחומי העניין וההתעמקות שלו, ואני לצד ההתעניינות הדי-שטחית במשאיות, מתעמק בהנחת אבנים אחת על השניה כך שלא יזוזו (בניית טראסות), ויושב על מאות שיקופיות של משאיות בכבישי ישראל שצילמתי בשנות השמונים. אני חוזר על ההצעה - אם למישהו יש יכולת, סבלנות ורצון להעלות את הטובות שבהן לרשת, הן לרשותו.

 

הי דב, תודה, כל אחד מוזמן לחלק ידע, בשביל זה אנחנו פה, בטח יש הרבה שזוכרים כתבות וידע שאתה העברת אז, כמו כתבה על המאריקאים באים- משאיות אמריקאיות, כתבה על סקניות חדשות - אז, וכו'.

לגבי GM- כיום כל יצרני המנועים מתהדרים בטכנולוגיה חדשה- מסילה משותפת. טכנולוגיה חדשה??? במילה אחת ארוכה פחחחחחחחחחחחחחחח... טריק יחצנ"י ב 15 ש"ח.

בשנות החמישים של המאה הקודמת קמינס ו GM הוציאו מנועים עם מסילה משותפת. מבין השתיים GM היא זו שלקחה את הטכנולוגיה לפסים מעשיים וכל מנועי ה 2 פעימות שהוציאה מבוססים בדיוק על זה. בגדול- המערכת מספקת דלק בלחץ נמוך למזרק, המזרק עצמו בנוי כמו משאבת הזרקה קטנה שמקבלת תנועה מגל פיקות. זהו. פשוט ויפה. תופעת לוואי היא הרבה דלק חם מאד שחוזר בקו החזרה למיכל הדלק, הדלק חם בגלל תהליך ההזרקה. במשאיות זה לא ממש בעיה, ביאכטות חשוב לא לנתב את צינור העודפים מתחת שטיחים או אזורים אחרים רגישים לחום.

 

fig0523.gif

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטרף לדב באיחולים על הידע , כל הכבוד .בעשרות שנותי בענף טיפלתי בכמות עצומה של מרססי GM בעיקר מסידרת N שהיו על מנועים מסידרה 53 ו71 , אלה היו בעיקר מנועים לגנרטורים , מנועים טובים מאוד . הם כבר נגמרו והיחיד שמביא לי עבודה מהם הוא ציוד קרקע של אל על . בזמנו , אחרי מלחמת יום כיפור הפכו את הזחלמים של צהל לזחלדים. הרכיבו בהם את מנועי הנגמשים מסדרה 53 והתברר שהם היו חזקים מידי למערכת התמסורת הישנה ונשברו אקסים ודריישפטים במאמץ . הפתרון שנמצא היה החלפת הטיפ במרסס לטיפ בעל חרירים קטנים יותר כדי להוריד כוח .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא הוצאת לי המילים מהפה בנוגע למסילה משותפת . את השיטה של קמינס וGM אימצו מזמן כל יצרני המשאיות .זה נקרא בשפה מקצועית "יוניט אינגקטור". הראשונים היו וולבו כשנכנסו בשנת 92 עם סידרת הFH למנועי 420 כוח סוס . ולמעשה אין מנוע כבד בארץ שאינו עובד בשיטה הזו כולל מנועי גנרטורים מאירופה וארצות הברית .לשמחתי הסינים עדיין מייצרים מנועים בשיטה הישנה של משאבת הזרקה רגילה ואינגקטורים רגילים . למה לשמחתי? כי את המערכות המודרניות האלקטרוניות אין אפשרות לתקן בארץ מחוסר ידע וציוד . גם אם היה אפשר הרי יבואני הרכב מחזיקים מלאי של משופצים מהמפעל במחירים ששום בית מלאכה לא מסוגל להתחרות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא הוצאת לי המילים מהפה בנוגע למסילה משותפת . את השיטה של קמינס וGM אימצו מזמן כל יצרני המשאיות .זה נקרא בשפה מקצועית "יוניט אינגקטור". הראשונים היו וולבו כשנכנסו בשנת 92 עם סידרת הFH למנועי 420 כוח סוס . ולמעשה אין מנוע כבד בארץ שאינו עובד בשיטה הזו כולל מנועי גנרטורים מאירופה וארצות הברית .לשמחתי הסינים עדיין מייצרים מנועים בשיטה הישנה של משאבת הזרקה רגילה ואינגקטורים רגילים . למה לשמחתי? כי את המערכות המודרניות האלקטרוניות אין אפשרות לתקן בארץ מחוסר ידע וציוד . גם אם היה אפשר הרי יבואני הרכב מחזיקים מלאי של משופצים מהמפעל במחירים ששום בית מלאכה לא מסוגל להתחרות

 

יעקב המון תודה, אני תמיד לומד, מנועי GM מצויים בכמויות בצבא, סדרות 53, 71 ו 92. צה"ל מטפל בהם? ברכבת ישראל סדרה 149. מישהו שם בטח מכוון לאן לשלוח את המזרקים.

חבל מאד שלא מתקנים בארץ, יש כאן אנשים מצויינים וציוד אפשר לרכוש, אולי דרך רכש גומלין, נסה את צבי מיכאלוביץ ברשות שי,וף פעולה תעשייתי

http://www.ica.gov.il

 

אהה, כן- צה"ל בזמנו זרק קופסאות של 8,000 דולר מיסעורים עד שבא מישהו והציע לתקן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ויש מנוע דטרויט דיזל 8v92TA לפחות במשאית "מודרנית" אחת בצבא ההגנה... מי יודע?

אגב, מתחזקים את המנועים האלו בצה"ל, וברמה די גבוהה (או לפחות זה היה המצב כשאני עזבתי את המערך הזה). גם במנועיות וגם במש"א. וכשהם לא מצליחים / מתעצלים / סתם לא בא להם כי אין זמן והתוכנית עבודה לוחצת - תמיד יש את דיזל הנדסה - מומחים אמיתיים.

 

(יש לי אינספור סיפורי דטרויט-דיזל, אבל בינתיים אני מוותר לכם)

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולגבי ה-DM895- אחד מהחלומות הרטובים שלי לשים יד על אחד כזה, רק ש.... אין לי אפשרות ליקנות אותם לצערי- אני לא סוחר מורשה... וגם הרבה זמן לא ראיתי אותן למכירה...

 

גנאדי- שתי הצעות שתיהן מעשיות באותה מידה :)

לך לקליין אשדוד, הוא הרכיב רכינות למאקים, אולי יודע מי הקבלן באפריקה.. סע לאפריקה, תמצא מק אחד, שכנע אותם למכור, תביא את המאק לארץ, אולי עם דרכון תייר או דרך תיירת, בתור מה? אולי רכב פנאי מוגדל. שיהיה.

אפשרות ב', סע למרוקו! צבא מרוקו הוציא לאחרונה משירות מובילי טנקים מדגם מאק F900, קבינה מעל המנוע בגובה של פחד גבהים , מכלולים דומים ל- DM895SX, אותו מנוע מקסידיין V8 וגיר 5X2, שהוא בעצם 5X1 כי לא עובדים עם ה"לואו" אחרי תחילת נסיעה. בהצלחה! אני מאד מפרגן למי שעוסק בשיפוץ כלי רכב.

הערה: מאק מציינים את נפח המנוע באינצ' מעוקב, המנוע ב DM נקרא ENDT 866

866 אינצ' מעוקב = 13.8 ליטר. אחד המנועים הגדולים כישצא תחילת שנות ה-70. פעם דובר על 375 כ"ס, לעניות דעתי מעל 400 סוסים והמון גמישות שעזרה להתגבר על החורים ביחסי ההעברה. כן, גם אני רוצה כזה :))

 

 

2848534348_small_1.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...