Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 205 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני בית מלאכה קטן , ורק אני עובד שם .תודה על העזרה .את מרססי הGM צהל שנים תיקן בעצמו בבתי המלאכה שלו כמו טירה למשל . כיום את התיקונים עושה דיזל הנדסה שהוא הסוכן של המנועים ויש לו את החלקים והציוד . מי אני שאנסה להתחרות מולם ? לגבי המרססים של הרכבת זה שווה בדיקה . בזמנו הצעתי את עצמי לתיקון המערכות במנועי "דוייץ" של רכבות הנוסעים אבל אז הם הקימו מכון לעצמם . אני לא יודע אם הם מתקנים את ה GM .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

ויש מנוע דטרויט דיזל 8v92TA לפחות במשאית "מודרנית" אחת בצבא ההגנה... מי יודע?

אגב, מתחזקים את המנועים האלו בצה"ל, וברמה די גבוהה (או לפחות זה היה המצב כשאני עזבתי את המערך הזה). גם במנועיות וגם במש"א. וכשהם לא מצליחים / מתעצלים / סתם לא בא להם כי אין זמן והתוכנית עבודה לוחצת - תמיד יש את דיזל הנדסה - מומחים אמיתיים.

 

(יש לי אינספור סיפורי דטרויט-דיזל, אבל בינתיים אני מוותר לכם)

 

אסף.

 

ניחוש חצי פרוע:

8v92TA נמצא באושקוש HEMTT, אולי גם בעוד דגמים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא , קיבינימט , מאיפה הידע הזה שלך ? שפוך קצת חומר אישי, איפה למדת את כל זה ? אפשר להשאיר אותך לבד בפורום ורק לקרוא ולקרוא .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, גיא. אמנם ניחוש אבל בול.

אגב, ה TA זה טורבו אחד ואפטרקולר, שתדעו.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי דב, תודה, כל אחד מוזמן לחלק ידע, בשביל זה אנחנו פה, בטח יש הרבה שזוכרים כתבות וידע שאתה העברת אז, כמו כתבה על המאריקאים באים- משאיות אמריקאיות, כתבה על סקניות חדשות - אז, וכו'.

לגבי GM- כיום כל יצרני המנועים מתהדרים בטכנולוגיה חדשה- מסילה משותפת. טכנולוגיה חדשה??? במילה אחת ארוכה פחחחחחחחחחחחחחחח... טריק יחצנ"י ב 15 ש"ח.

בשנות החמישים של המאה הקודמת קמינס ו GM הוציאו מנועים עם מסילה משותפת. מבין השתיים GM היא זו שלקחה את הטכנולוגיה לפסים מעשיים וכל מנועי ה 2 פעימות שהוציאה מבוססים בדיוק על זה. בגדול- המערכת מספקת דלק בלחץ נמוך למזרק, המזרק עצמו בנוי כמו משאבת הזרקה קטנה שמקבלת תנועה מגל פיקות. זהו. פשוט ויפה. תופעת לוואי היא הרבה דלק חם מאד שחוזר בקו החזרה למיכל הדלק, הדלק חם בגלל תהליך ההזרקה. במשאיות זה לא ממש בעיה, ביאכטות חשוב לא לנתב את צינור העודפים מתחת שטיחים או אזורים אחרים רגישים לחום.

 

fig0523.gif

 

אתה טועה ומטעה !!!

 

השיטה שאתה מתאר נקראת : "מזרק-משאבה". השיטה קיימת גם במנועים של יצרנים אחרים (פולקסווגן, פורד), אולם לא נפוצים כמו GM, ולא במנועי 2 פעימות. חיבורי החשמל למזרקים קובעים את זמן תחילת ההזרקה ומשך ההזרקה. בשונה משיטת מזרק-משאבה בה קו החלוקה בלחץ נמוך, בשיטת מסילה משותפת המסילה עצמה היא בלחץ גבוה.

 

מנועי 2 פעימות כבר לא מיוצרים על ידי דטרויט דיזל מזה שנים לא מעטות מאז ש GM מכרו את דטרויט למרצדס.

 

לגבי ה "פחחחחחחח....." מקומו לא בשרשור מסוג זה.

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב כבאיות וגם מכונאות דיזל . הייתי לאחרונה בבית הקברות ביהוד לאזכרה לקרובת משפחה [ היה משעמם], ואתר זה קרוב למסלולים בנתב"ג . שמעתי רעש מנוע אימתני וזיהיתי, קמינס .זו היתה כבאית ענקית , צהובה, שהחלה ליסוע על המסלול, כנראה לצורך תירגול או בדיקה . הנהג סחב הילוכים עד המקסימום וגלל צינור הפליטה הסמלי שלה נשמעה מנגינה נפלאה .והוא המשיך להחליף הילוכים ושנגמר לו המסלול עדיין נשארו לו הילוכים . מזל שיש אזכרות כך נזכרתי במקרה הבא . לפני כ20 שנה , לקוח שלי מוסך לציוד כבד . קיבל כלי כזה לתיקון במנוע .מדובר בקמינס 12 צילינדרים, לא חשוב מאיזו עדה . הוגשה הצעת מחיר והעבודה החלה . בסיום הורץ המנוע ונבדקו אביזרים שונים כמו זרנוקי מים כשהמנוע בפול טורים . ופתאום בום טרח והמנוע כבה ומתחתיו שלולית שמן .המנוע נתפס .אגן השמן הורד כשהוא מלא חלקים שבורים בשפע כולל חתיכות יציקה מבלוק המנוע . נזק נוראי .בבדיקה התברר שאחד העובדים , בעל מקצוע ותיק ,הרכיב את אחד המיסבים של גל הארכובה הפוך , כך שהוא לא קיבל שמן . בארץ לא ניתן היה להשיג בלוק כזה ולכן הוזמן מחו"ל. בעל המוסך פנה לבעלי הכלי והסביר שאמנם בוצע תיקון במנוע שהיה יחסית ישן ועכשיו הם אמורים לקבל מנוע כמעט חדש .לא אושרה לו תוספת מעבר להצעת המחיר שאושרה כך שהוא להוציא מכיסו הון כדי לתקן את המנוע .ביטוח מתאים לא היה לו . העובד שגרם לנזק הסתובב כל הזמן כשהוא ממלמל," זה מה יש ,לא טוב לו שיפטר אותי ". מזל שיש אזכרות , כך נזכרים בספורים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ויש מנוע דטרויט דיזל 8v92TA לפחות במשאית "מודרנית" אחת בצבא ההגנה... מי יודע?

אגב, מתחזקים את המנועים האלו בצה"ל, וברמה די גבוהה (או לפחות זה היה המצב כשאני עזבתי את המערך הזה). גם במנועיות וגם במש"א. וכשהם לא מצליחים / מתעצלים / סתם לא בא להם כי אין זמן והתוכנית עבודה לוחצת - תמיד יש את דיזל הנדסה - מומחים אמיתיים.

 

(יש לי אינספור סיפורי דטרויט-דיזל, אבל בינתיים אני מוותר לכם)

 

אסף.

 

אושקוש - HEMTT כמובן! אבל לקרוא לזה משאית מודרנית?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טועה ומטעה !!!

 

השיטה שאתה מתאר נקראת : "מזרק-משאבה". השיטה קיימת גם במנועים של יצרנים אחרים (פולקסווגן, פורד), אולם לא נפוצים כמו GM, ולא במנועי 2 פעימות. חיבורי החשמל למזרקים קובעים את זמן תחילת ההזרקה ומשך ההזרקה. בשונה משיטת מזרק-משאבה בה קו החלוקה בלחץ נמוך, בשיטת מסילה משותפת המסילה עצמה היא בלחץ גבוה.

 

מנועי 2 פעימות כבר לא מיוצרים על ידי דטרויט דיזל מזה שנים לא מעטות מאז ש GM מכרו את דטרויט למרצדס.

 

לגבי ה "פחחחחחחח....." מקומו לא בשרשור מסוג זה.

 

הי אורן, אתה צודק בחלק מהדברים, תודה על ההערות. "מזרק משאבה" או אינג'קטור יוניט כמו שקראו לו קודמי בפורום הוא אכן לא נחלתן של GM וקימנס בלבד. השכלול של כל המסילה בלחץ גבוה בא אחר כך עם פיקוד חשמלי בהתאם כמו שציינת. אני עדיין מעדיף קסמים מכניים כמו "מכאנו" של פעם על פני חשמל.

GM או דטריוט דיזל עדיין מייצרים מנועי שתי פעימות לצרכים צבאיים, גם תחת בעלות מרצדס. חוצמזה מה עם חלפים למאות אלפי המנועים שיוצרו ב-50 שנה האחרונות? לא כולם נכחדו.. דוגמה צה"ל לקח 4 קטרים משומשים כשלל ממצרים במלחמת ששת הימים, היו הגדולים מסוגם אז, עבדו קשה ברכת ישראל, אחד במוזאון בחיפה ואחד עדיין (אלא אם יבוא מישהו ויתקן אותי) גורר פוספטים.

לגבי פחחח. אתה צודק זה שייך לעולם הפייסבוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי על תואי מסילת הברזל החדשה , צפונית ליבנה, משאית "מאן" צהובה עם גלגלי ברזל מותאמים למסילה,כשהיא גבוהה מהרגיל וגלגלי הכביש תלויים באויר . מה הסיפור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא , קיבינימט , מאיפה הידע הזה שלך ? שפוך קצת חומר אישי, איפה למדת את כל זה ? אפשר להשאיר אותך לבד בפורום ורק לקרוא ולקרוא .

 

יעקב ודב, מצטער לאכזב אותכם, הידע שלי הוא פסיק/ טיפה בכינרת/ כלום ורבע מול אחרים כאן בפורום ובמקומות אחרים, בבקשה אל תשאירו אותי לבד. :roll:

בילדות ציירתי משאיות, קצת שיחקתי, מכונאי פה ושם, וזהו. הידע מגיע ממקורות שונים וסקרנות, חלק מהזיכרון אבל איפה אני ואיפה אלו שיודעים את כל פרקי תהילים בעל פה, או משניות וגמרא ברצף?? אם משהו מעניין אפשר לזכור אותו לטווח ארוך. הפורום קיים גם כדי לשתף, להקליד זה קל אז העבודה מאד פשוטה.

הלאה, מנוע GM V6-53 בזחל"דים - המצאה צהלי"ת נכונה אבל לא נבדקה כמו שצריך בהתחלה והתוצאה נזקים מכניים, המנוע הזה נטול סיומת "T" דהיינו ללא טורבו מוציא משהו כמו 174 כ"ס עם אינג'קטורים בעלי "טיפ" רגיל. כמו שציין יעקב ניצן החליפו לטיפ בעל קדחים קטנים כדי להוריד הספק.

הבעיה- לעניות דעתי הוא לא ההספק אלא אופן אספקת הכח, מנועי דטרויט דיזל 2 פעימות ידועים בתזזיות ועליה מהירה בסל"ד מכאן כח מתפרץ ששובר ציריות. היה נסיון להתקין סרן אחורי של ריו במקום יחידת הזחלים, ניסיון מוצלח שלא עבר למיטב ידיעתי לייצור.

צה"ל הוא אולי הצבא היחיד שהתקין מנועי GM 4-53 בריו 2.5 טון, לדעתי כתבו על זה בפורום.

המנוע הזה אח קטן של מנוע הנגמ"ש עם 4 בוכנות בשורה, רעש של מטוס ממריא ומשהו כמו 110 או 120 כ"ס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי על תואי מסילת הברזל החדשה , צפונית ליבנה, משאית "מאן" צהובה עם גלגלי ברזל מותאמים למסילה,כשהיא גבוהה מהרגיל וגלגלי הכביש תלויים באויר . מה הסיפור?

 

rail-route2.jpg

 

rail road vehicle

 

 

משאית דו תכליתית כביש-מסילה מאד מקובל באירופה, ייתכן שזו שראית יבואה מחו"ל לעבודות מיוחדות כמו ריתוך פסי מסילה. על הארגז יש גנרטור ומאחורה רתכת ענקית על מתקן בעל זרועות הידראוליות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוך גיא, גיא, תפסיק להצטנע, ואני מנחש שרובינו לא מבינים את הקשר למשניות ופרקי תהילים...

 

 

אכן כיף להבין שיש אנשים שזוכרים מאמרים שלי - אז חשבתי שאני חכם גדול... ושיש לי אולי 8 קןראים...

ויש מאמר אחד שאני מאוד מעדיף שאף אחד לא יזכור - רוצה לתת ניחוש, גיא?

 

אבל אמרתי שציירת? נו, תביא משהו? שמרת ציורים? מת לראות!

 

ובקשר לדיון לגבי המסילות המשותפות - עד כמה שאני זוכר, במנועי קאמינס עם מזרק/משאבה, אם נגמר הסולר, פשוט נותנים סטארטר והם מניעים.

 

לעומת זאת לך תניע משאית אירופאית מודרנית אם נכנס אוויר למערכת!!!?

 

בין יעקב לגיא, אני מניח שמישהו יוכל לשפוך אור על ההבדל הזה?

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ב GM נתקלתי בבעיות התנעה לאחר שנגמר הסולר , ולפעמים ניקזתי אויר דרך הפילטר עד שהניע . באופן כללי הסיבה להבדלים די ברורה . המערכות האירופאיות מורכבות ובעלות מסלולי דלק יותר ארוכים ומסובכים . מהמיכל למשאבת עזר , ממשאבת העזר לפילטר משם למשאבת ההזרקה ומשם למרססים , בעוד שבאמריקאיות חלק מפעולת הניקוז כבר נעשה ע"י הקמשפט דרך דחיפי המזרקים בצורה מכנית שפחות רגישה לאויר במערכת .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא, אם היית שואל אותי, הייתי חוסר לך חצי מהקלדת ההודעה הזו - גנאדי הוא מאלה שלא מקבלים עצות מאחרים. ה"טיפוס" הזה עושה רק מה שבראש שלו (בזכות זה יש לנו פורד D, ליילנד ביבר וילסון ופורד 9000 עם תקווה לעתיד חדש), ואולי יהיה לנו גם קאמאז...

 

ולגבי החורים ב- DM800 - אתה לגמרי טועה. המאק הזה אטום לחלוטין. אין חורים ואין כלום. השילוב של המנוע והגיר עובדים יפה מאוד - לא עובדה? כמה מרכבות הם הסיעו ברחבי ארץ ישראל השלימה, בדרום לבנון... ועכשיו משנעים עפר באיזו אפריקה!

 

תאמין לי, כולה מילואים אחד עשיתי על DM, ויצאתי מאוד מורשם מהמנוע, שמושך מ- 1,100 סל"ד עד 2,700 (לגבי השבע מאוד, לא בטוח שאני זוכר נכון, אבל זה משהו בסביבה, אתה בטח תדע את האמת המדוייקת ומוזמן להוסיף).

 

ואם מוסיפים להצלחה הזו את המנהג המשונה של התיבות הרובוטיות לדלג שנים, שלושה, ארבעה ואף חמישה הילוכים, ואת המנועים רבי המומנט של המשאיות המודרניות, קצת קשה להבין את ריבוי ההילוכים במשאיות מודרניות, ממש כמו שאני לא מבין תיבות הילוכים של שישה ושבעה הילוכים במכוניות פרטיות...

 

 

גנאדי- שתי הצעות שתיהן מעשיות באותה מידה :)

לך לקליין אשדוד, הוא הרכיב רכינות למאקים, אולי יודע מי הקבלן באפריקה.. סע לאפריקה, תמצא מק אחד, שכנע אותם למכור, תביא את המאק לארץ, אולי עם דרכון תייר או דרך תיירת, בתור מה? אולי רכב פנאי מוגדל. שיהיה.

אפשרות ב', סע למרוקו! צבא מרוקו הוציא לאחרונה משירות מובילי טנקים מדגם מאק F900, קבינה מעל המנוע בגובה של פחד גבהים , מכלולים דומים ל- DM895SX, אותו מנוע מקסידיין V8 וגיר 5X2, שהוא בעצם 5X1 כי לא עובדים עם ה"לואו" אחרי תחילת נסיעה. בהצלחה! אני מאד מפרגן למי שעוסק בשיפוץ כלי רכב.

הערה: מאק מציינים את נפח המנוע באינצ' מעוקב, המנוע ב DM נקרא ENDT 866

866 אינצ' מעוקב = 13.8 ליטר. אחד המנועים הגדולים כישצא תחילת שנות ה-70. פעם דובר על 375 כ"ס, לעניות דעתי מעל 400 סוסים והמון גמישות שעזרה להתגבר על החורים ביחסי ההעברה. כן, גם אני רוצה כזה :))

 

 

2848534348_small_1.jpg

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוך גיא, גיא, תפסיק להצטנע, ואני מנחש שרובינו לא מבינים את הקשר למשניות ופרקי תהילים...

 

 

אכן כיף להבין שיש אנשים שזוכרים מאמרים שלי - אז חשבתי שאני חכם גדול... ושיש לי אולי 8 קןראים...

ויש מאמר אחד שאני מאוד מעדיף שאף אחד לא יזכור - רוצה לתת ניחוש, גיא?

 

אבל אמרתי שציירת? נו, תביא משהו? שמרת ציורים? מת לראות!

 

ובקשר לדיון לגבי המסילות המשותפות - עד כמה שאני זוכר, במנועי קאמינס עם מזרק/משאבה, אם נגמר הסולר, פשוט נותנים סטארטר והם מניעים.

 

לעומת זאת לך תניע משאית אירופאית מודרנית אם נכנס אוויר למערכת!!!?

 

בין יעקב לגיא, אני מניח שמישהו יוכל לשפוך אור על ההבדל הזה?

 

דב, הקשר למשניות- יש אנשים עם זיכרון טוב של המון פרטים ועובדות, סורי, אין לי זיכרון כזה. הידע מחפירות ברשת ו א ו ל י יכולת סינון מהיר של מידע. זהו, לא צניעות או ציניות.

ציירתי DM800 מקדימה ומהצד, אולי נשמר משהו, בוודאי לא משהו להתגאות בו.

אאל"ט כתבתה ב"טורבו" שהיו לו הרבה קוראים כי לא הייתה תחרות וגם סגנון הכתיבה והעריכה היה שונה מהטרחנות שמסביב.. את היצירות של אדוארד אטלר צריך להכניס דחוף כחומר חובה בבתי ספר! מאמר שאתה לא רוצה להיזכר? אולי עכשיו תזכיר לנו..

ניקוז אוויר- יצא לי לנקז, פיאט, פרקינס וולבו ועוד. אף פעם לא הבנתי למה לא פתרו מראש את הבעיה עם מנגנון שמשאיר תמיד דלק בצנרת ומתריע לנהג הרבה לפני שנגמר הסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 205 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...