Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 217 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

הערת אגב - כמעט כל משוריין /כלי צבאי קרבי גרמני, ממלחמת העולם השנייה (החל מזחל"מ / "חצי" זחל, כלה בטנקים בכל סדר גודל / תומ"תים, וגם משוריינים על גלגלים - ) נקרא sdkfz (שאליו מצטרף מס' המודל. זה מזכיר במקצת את הסימון האמריקאי M - מודל, ואחריו מספר הדגם).

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני התכונתי לשני שרואים רק חלק ממנו. דבר אחד לא השתנה מאז ועד היום: נהגוס עם סיגריה .

 

בלינק תראו את כל המשפחה

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...._designations

 

-גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחלתי לפני כשבועיים שלושה בשרשור של הריאוסים והאמפיביים של נאות הכיכר . כאמור כל העיניין הוקדש לחבר שעבד שם ונפטר , דני ז"ל . היום רכב של שכן , רנו מסטר , הושאר בניוטרל וללא בלם יד בירידה קלה והתדרדר אחורה לא פחות ולא יותר לתוך דלת הנהג של רנו קנגו שאחד השכנים קנה לפני שבוע כשהכל עוד בניילונים . אני לא צריך לספר ולהשמיע את הצעקות והבכי שהיו שם . זה הזכיר לי שבאחד מימי שנות ה70 דני נהג על ריאו בתוך אילת כשלפתע ראה באחד החצרות את כלבו האהוב שנעלם כמה ימים קודם . הוא זינק מהרכב והשאירו לא מאובטח . הריאו התדרדר במורד הרחוב וטיפס על מכסה תא המטען של מכונית אמריקאית ומשם המשיך לגג כשהוא מועך הכל . הרכב היה שייך לקבלן אילתי ידוע . היה סיפור למשוך את הריאו ממה שנשאר מהפרטית . משטרה התערבה . רודי ז"ל מבעלי החברה העמיד לו את פופקין עורך דין ידוע באילת . וזה היה מזלו של דני . פופקין כבר טיפל בצורה מקצועית והפושע יצא בזול מאוד . לא מספיק זה והסתבר שהוא טעה בכלב , הוא לא היה שלו .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה חברת הובלה , אחלה מטען , שימו לב ותראו שהגלגלים האחוריים נמצאים בתוך ענן עשן שיוצא ממנוע הבנזין של הגרוטאה הרוסית . זה מזכיר לי סיפור : גורם בארץ מכר לרוסיה מנועים ישנים ומשופצים שהיו בצבא והם התגלגלו לסיביר .בחלק מהם היו בעיות ולכן אותו גורם פנה ללקוח שלי וביקש שיסור לסיביר , תמורת תשלום כמובן . דוקא בשיא החורף . הוא עבר דרך חתחתים של טיסה מהארץ, טיסה פנימית , רכבת והטלטלות במין מסחרית סגורה עם הנעה קדמית ששכחתי את שמה .יוצאי ברית המועצות לשעבר שחלק מהם בודאי משוטטים בפורום בודאי יודעים על מה אני כותב .באישון לילה הגיע למין עיירה תעשייתית , וכשיצא מהרכב המחומם חטף בומבה של קור בפנים . כשיצא מההלם ראה סביבו מחזה סוריאליסטי . בתים עקומים , כנראה בגלל ההבדל ביו החימום הפנימי בבית לבין הקירות החיצוניים החשופים לקור . דבר נוסף הוא רעש מנועים שנשמע כל הלילה .מסתבר שמהחשש שהמנועים לא יניעו בקור בבוקר , פשוטהשאירו אותם לעבוד כל הלילה . הוא ניסה למחרת לתקן מנוע קמינס אבל לא הצליח לפתוח בורג אחד , עד שהכניסו אותו למבנה , עברו עליו עם ברנר כדי להפשירו ורק אז הצליח לעשות משהו . האם התעשיה הרוסית מייצרת מנועי דיזל ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

. האם התעשיה הרוסית מייצרת מנועי דיזל ?

 

Yes

 

1558.14.YaMZ-238DE2.jpg

 

http://eng.gazgroup.ru/buyers/

 

הגרוטאה היא ZIL130

 

zil-130-firetruck.jpg

 

http://www.oldrussiancars.com/archives/zil-130

נשלח מתא טלפון ציבורי ע"י יונת דואר ובעבר גם מתורן של אניה על ידי שחף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את תרומתי הצנועה לשרשור האדיר הזה שצפיתי בו מתחילתו עד סופו וקראתי בו אפילו את רוב המלל אני אתרום בסיפור אישי

אני היום בן 36 .בערך בגיל 12\13 אבי החליט להכנס לתחום הובלות חקלאיות.

לאחר פלירטוט עם חברת איווקו שניסתה "לדחוף לו משאית שלא לצרכיו "נפלה" לידיו מציאה בדמות פורד 9000 קמינס (דומה לשל גנאדי אבל כנפיים ישרות וגריל ניקל ענק ניתן לראות דומה או שאולי זאת היא בעצמה בעמוד 34 בשרשור הזה) משאית דבל סרן מאחורה שעבדה אצלנו תקופה ארוכה בתצורת פולטריילר (לא פחות)

לחשוב היום על פולטריילר עם מנוע 335 (אבי טוען שזה 350) שבזינוק בעליה עמוס הגלגל השמאלי קידמי היה מתרומם באויר מדהים אותי.

אחרי תקופה נוצר צורך במשאית נוספת ואכן פורד 9000 שניה עשתה את דרכה אלינו .רכב זהה שעבד גם כפולטריילר.

זה היה הרכב הראשון שנהגתי עליו בכביש הראשי עוד בגיל 15 בחושך ועשיתי איתו רורסים בחצר עם עגלה

יש לי תמונה שעדיין לא מצאתי של אחד מהם לאחר שצבענו אותו אי שם בשנת 88 89 לערך (אחד צהוב ואחד אדום).

החלום של אבא שלי להשתדרג למשאיות מודרניות יותר התרחש עם רכישת פודן 350 או 400 כ"ס 8X4 מ"גליל מערבי" ששירת אותנו לא רע גם כמה שנים אבל היה קצר מידי לצרכים שלנו (אז עוד לא היתה הגבלה לאורך)

כמה שנים מאוחר יותר אבא שלי קנה פודן חדשה מהחברה 410 כ"ס גם כן כמובן 8X4 שנת 1996 שנמצאת עד היום אצלנו עם 160000 קילומטר. לפני כ4\5 שנים רכשנו פודן נוספת 425 כ"ס אלקטרונית חיה רעה ועוד פודן 410 כולן פול טריילרים

לצערי כבר בקושי רואים פודנים בכבישים .רכב די קשוח כשהוא לא עמוס אבל רך וחזק כשהוא עמוס

 

בכיף הייתי מחזיק איזה פורד 9000 בחצר למשחקים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם למישהו יש קצת חומר על המשאיות בתמונה ? סביר להניח שחלק מהן מרצדס , אם לא כולן. האם הן דיזל או בנזין? הגרמנים במלחמה השתמשו בדיזלים למגוון צרכים בעוד שבעלות הברית עוד לא שמעו על זה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התייחסתי לדיזל כי לגרמנים הייתה טכנולוגיית מנועים גבוהה יותר מזו של האמריקאים והבריטים .ראיתי לפני כמה שנים במוזיאון השריון בלטרון טנק גרמני עם דיזל , הוא נפל שלל בידי הרוסים התגלגל לצבא הסורי ונפל בידינו במלחמת ששת הימים . בעלות הברית התבססו בעיקרעל ה"שרמן" האמריקאי שהיה דליק ביותר והרוסים פיתחו את הT34 שגם הוא היה בנזין . עם התקדמות המלחמה הגרמנים ספגו אבדות עצומות בציוד וגם מרכזי התעשייה נפגעו קשות , כך שהיתרון האיכותי שלהם כבר לא עמד מול כמות הטנקים שהאמריקאים והרוסים הזרימו לשטח .מפעלי הרכב בארצות הברית הוסבו לייצור כלי רכב צבאיים . הרוסים העתיקו את שלהם לתוך סיביר , והידוע ביניהם מפעל הטרקטורים בסטאלינגרד שהפך מפעל לייצור טנקים ועבר לסיביר כשצבא של נשים וכל מי שלא היה כשיר להלחם תפעל אותו . אם כבר דנים בטנקים בנזין או דיזל הרי במלחמת יום כיפור ראיתי בסיני חטיבת טנקי "שוט מטאור" מבוססי צנטוריון הבריטי עם מנועי בנזין , וזו היתה הפתעה עבורי .זו היתה החטיבה של יוסי פלד שירדה לסיני אחרי שנלחמה ברמת הגולן בהצלחה מרובה מול הטנקים הרוסיים המתקדמים של הסורים .הבעיה עם כלי כזה עם מנוע בנזין , עמוס בנזין ותחמושת לעייפה היא חוסר הבטיחות המשווע שלו ץ בוקר אחד התעוררנו לקול קולות פאניקה וראינו שאחד הטנקים האלו התחיל לבעור מסיבה לא ברורה , המלחמה כבר נגמרה ויכול להיות שמישהו השאיר סיגריה או קצר חשמלי או השד יודע מה .במשך שעות שכבנו בחולות ומחכים שהתחמושת בטנק תתכלה כי פגזים וכדורים עפו בשטח חופשי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התייחסתי לדיזל כי לגרמנים הייתה טכנולוגיית מנועים גבוהה יותר מזו של האמריקאים והבריטים .ראיתי לפני כמה שנים במוזיאון השריון בלטרון טנק גרמני עם דיזל , הוא נפל שלל בידי הרוסים התגלגל לצבא הסורי ונפל בידינו במלחמת ששת הימים . בעלות הברית התבססו בעיקרעל ה"שרמן" האמריקאי שהיה דליק ביותר והרוסים פיתחו את הT34 שגם הוא היה בנזין . עם התקדמות המלחמה הגרמנים ספגו אבדות עצומות בציוד וגם מרכזי התעשייה נפגעו קשות , כך שהיתרון האיכותי שלהם כבר לא עמד מול כמות הטנקים שהאמריקאים והרוסים הזרימו לשטח .מפעלי הרכב בארצות הברית הוסבו לייצור כלי רכב צבאיים . הרוסים העתיקו את שלהם לתוך סיביר , והידוע ביניהם מפעל הטרקטורים בסטאלינגרד שהפך מפעל לייצור טנקים ועבר לסיביר כשצבא של נשים וכל מי שלא היה כשיר להלחם תפעל אותו . אם כבר דנים בטנקים בנזין או דיזל הרי במלחמת יום כיפור ראיתי בסיני חטיבת טנקי "שוט מטאור" מבוססי צנטוריון הבריטי עם מנועי בנזין , וזו היתה הפתעה עבורי .זו היתה החטיבה של יוסי פלד שירדה לסיני אחרי שנלחמה ברמת הגולן בהצלחה מרובה מול הטנקים הרוסיים המתקדמים של הסורים .הבעיה עם כלי כזה עם מנוע בנזין , עמוס בנזין ותחמושת לעייפה היא חוסר הבטיחות המשווע שלו ץ בוקר אחד התעוררנו לקול קולות פאניקה וראינו שאחד הטנקים האלו התחיל לבעור מסיבה לא ברורה , המלחמה כבר נגמרה ויכול להיות שמישהו השאיר סיגריה או קצר חשמלי או השד יודע מה .במשך שעות שכבנו בחולות ומחכים שהתחמושת בטנק תתכלה כי פגזים וכדורים עפו בשטח חופשי .

 

טנק ה- T-34 היה מונע במנוע דיזל V-12.

מעבר לכך, לראשונה השריון שלו היה נטוי ובכך היקנה מיגון משופר בהשוואה לטנקים הגרמניים בני תקופתו.

עיקר המכשלה של הטנקים הגרמניים היתה יתר תיחכום ומגוון רב מדי של דגמים שהיקשה על התחזוקה.

אלפא-סוד 1.3 1978, חיפושית 1200 1963, Citroen DS 20 1973. מתנדב ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צפריר אתה צודק . בדיקה פשוטה ב"גוגל" הראתה שבאמת היה לו דיזל 500 כוח סוס . מה שהטעה אותי הוא העובדה שלפני שנים רבות ראיתי טנק שלל רוסי , אני לא זוכר איזה דגם , ואני זוכר בודאות שהיה לו מנוע בנזין .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צפריר אתה צודק . בדיקה פשוטה ב"גוגל" הראתה שבאמת היה לו דיזל 500 כוח סוס . מה שהטעה אותי הוא העובדה שלפני שנים רבות ראיתי טנק שלל רוסי , אני לא זוכר איזה דגם , ואני זוכר בודאות שהיה לו מנוע בנזין .

 

סביר מאד להניח שהטנק עבר הסבה כלשהי שכללה החלפת מנוע.

אלפא-סוד 1.3 1978, חיפושית 1200 1963, Citroen DS 20 1973. מתנדב ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי (בעצם לנו, אבל הוא בוחר להשאר בד' אמותיו) חבר ששולף לעיתים קרובות תמונות מעניינות מהרשת ומפיץ לחבריו.

 

משה פרג'ון - אני מקווה שאתה לפחות צופה בנו, ושזה בסדר לך שאני מעלה את התמונות שאתה שולח כאן בפורום.

 

אין לי רקע ואין לי סבלנות לחפש (גיא?), אבל משה שלח תמונה של פורד קארגו חדש...

 

כמי שנהג לא מעט על פורד קארגו, אני יכול להעיד שזה היה רכב "לנהג" - נוח במיוחד לנהיגה, כושר תמרון מעולה... נדמה לי שזו היתה המשאית הראשונה עם מנוע הקאמינס הקטן (5.6 ל'?) שהיום מאוד נפוץ בהרבה משאיות אירופאיות.

 

זה לא היה קאמינס כמו שאנחנו אוהבים, עם הרעש האופייני והג'קו ברקס, והקארגו והקאבינה די התפרקה עד כמה שאני זוכר, אבל הנהיגה, העליה והירידה מתא הנהג היו באופן משמעותי יותר נוחים מהמשאיות המקבילות (וולבו FL, רנו,...)

 

אז הנה תמונה, ואם התכנון כאן ממשיך ומשפר את מה שהיה , לנהג זאת תהיה משאית "שווה".

דב

פורד קארגו חדש!.jpg

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 217 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...