Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 217 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתמול שוב קיבלתי משאבה סינית חדשה לתיקון . אני שונא , שונא, שונא את זה . הטורים לא יציבים .זה כמובן חיקוי של משאבה טורית של "בוש" עם חיקוי וסת מכני שנקרא RSV. בווסת הזה יש דמפר שנוגע במסרק המשאבה ותפקידו להרגיע אותו . משתמשים בו בעיקר לכיוון על המנוע . לא עזר כלום . פירקתי אותו אצלי במכון , לא רואה בעיה כי הכל חדש .התחלתי להשתמש בנסיוני והחלפתי קפיץ טורים ראשי לאחר של "בוש", עבדה חרה על ה"טסט בנץ", לקחתי וסת קומפלט וניסיתי להרכיבו , לא ניתן , שינויים בגוף המשאבה. החזרתי הכל בחזרה והודעתי ללקוח שעליו להרכיב "אקטואטור" שהוא ווסת אלקטרוני חיצוני וניתן להרכיבו על כל משאבה .הבעיה היא שחלק כזה עולה כ6000 ש"ח. מה שהופך את מכירת הגנרטור ללא כלכלית . בעיה של הלקוח , לי יש מספיק צרות משלי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

עד כמה שאני זוכר 20 שנה אחורה בריו קמינס הצהלי התיבה כן סינכרונית אני זוכר שלא היו בעיות בהורדת הילוכים , והם ירדו די חלק .חוץ מההורדה לראשון , וזה מוזר כי הייתי אשף בהורדה לראשון בקומנדקארים , גיפים 3 הילוכים , סיקסים למיניהם וכו. מעניין למה דוקא בריאו?

 

מתנצל אם הטעיתי, בריו שנקרא אצלנו קמינס מותקן גיר ספייסר 6353, 5 הילוכים, הראשון ללא סינכרונים, השאר כן, הילוך חמישי אוברדרייב. הסידור מעניין- הילוך רביעי נמצא עד הסוף ימינה ולמטה, חמישי מעלי, הפוך מהגיון הצבאי.. משהו כזה:

 

R25

134

 

-גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול שוב קיבלתי משאבה סינית חדשה לתיקון . אני שונא , שונא, שונא את זה . הטורים לא יציבים .זה כמובן חיקוי של משאבה טורית של "בוש" עם חיקוי וסת מכני שנקרא RSV. בווסת הזה יש דמפר שנוגע במסרק המשאבה ותפקידו להרגיע אותו . משתמשים בו בעיקר לכיוון על המנוע . לא עזר כלום . פירקתי אותו אצלי במכון , לא רואה בעיה כי הכל חדש .התחלתי להשתמש בנסיוני והחלפתי קפיץ טורים ראשי לאחר של "בוש", עבדה חרה על ה"טסט בנץ", לקחתי וסת קומפלט וניסיתי להרכיבו , לא ניתן , שינויים בגוף המשאבה. החזרתי הכל בחזרה והודעתי ללקוח שעליו להרכיב "אקטואטור" שהוא ווסת אלקטרוני חיצוני וניתן להרכיבו על כל משאבה .הבעיה היא שחלק כזה עולה כ6000 ש"ח. מה שהופך את מכירת הגנרטור ללא כלכלית . בעיה של הלקוח , לי יש מספיק צרות משלי .

 

.... ומאיזה מנוע ירדה המשאבה הסינית? למעשה, בהכללה גסה, רוב הטריטוריה המזרח אסיאתית מתקשה לייצר מנועים אמינים בהספק גבוה, כמובן שפה ושם ניצוצות של שיפור, אבל כלל האצבע נשמר.

אם יצרן המשאבה הסינית יעתיק אחד לאחד משאבת "בוש" אז מתי שייכשל חלק שלו ישימו חלק של "בוש", הוא רוצה להתפרנס ושתקנה ממנו חלקים וקפיצים. למה שיעשה יציקה של בית המשאבה (האוזינג) זהה ל"בוש"?

מעניין אותי מה בדיוק כשל שם, אם הכל נראה שלם וחדש, אז אולי זה קפיץ בערך לא מתאים שהורכב שם מלכתחילה.. לך תדע. אפשר בהחלט להבין התסכול של להחזיר ללקוח חלק לא מתוקן..

 

דוגמא ליצרן מלוכסן שקונה מהמערב: חברת Doosan מקוריאה, ענקית גם בקנה מידה בינלאומי, מייצרת כלי צמ"ה, בין השאר משאיות פרקיות, באגרים שופלים וכיו"ב עם מנועי קמינס וסקניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשאבה ירדה ממנוע סיני שהוא חיקוי של KHD או מה שנקרא בעברית צחה "דוייץ". היום שוב נקראתי למנוע חדש שנתפסה המשאבה במצב כיבוי .זהו אמנם מנוע קמינס אורגינל אבל מיוצר בסין אבל תחת פיקוח המפעל באירופה .במקרה הזה התברר שהניעו את המנוע במפעל ולאחר מכן הוא אוחסן לתקופה ארוכה . הסולר שנשאר במערכת הרבה זמן הפך ל"ריבה" ותפס את הטובלנים של המשאבה .מזל שיא היתה במצב כיבוי ולא בהתנעה אחרת הייתי מדווח לכם על עוד מנוע שעשה OVER SPEED. מאחר שמדובר בחלקים איכותיים הספיק רק פירוק החלק העליון שלך טובלן מספר 6 , ניקוי בספריי קרבורטורים והמסרק של המשאבה השתחרר . הסולר לאחר מספר חודשים של שהייה במיכל סגור מאבד את תכונותיו וזו הסיבה שראיתי פעם באחד הימח"ים כיצד מיכלית אחת שואבת סולר ישן מכלים באחסנה יבשה ומיד אחריה מיכלית מזרימה סולר טרי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי באיזה "יומן כרמל" ישן את האוטוקארים של מפעלי תובלה עם שני נגררים . איך לעזאזל מבצעים רוורס לתוך פניה עם דבר כזה ? הרי יש 3 נקודות חיבור .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשאבה ירדה ממנוע סיני שהוא חיקוי של KHD או מה שנקרא בעברית צחה "דוייץ". היום שוב נקראתי למנוע חדש שנתפסה המשאבה במצב כיבוי .זהו אמנם מנוע קמינס אורגינל אבל מיוצר בסין אבל תחת פיקוח המפעל באירופה .במקרה הזה התברר שהניעו את המנוע במפעל ולאחר מכן הוא אוחסן לתקופה ארוכה . הסולר שנשאר במערכת הרבה זמן הפך ל"ריבה" ותפס את הטובלנים של המשאבה .מזל שיא היתה במצב כיבוי ולא בהתנעה אחרת הייתי מדווח לכם על עוד מנוע שעשה OVER SPEED. מאחר שמדובר בחלקים איכותיים הספיק רק פירוק החלק העליון שלך טובלן מספר 6 , ניקוי בספריי קרבורטורים והמסרק של המשאבה השתחרר . הסולר לאחר מספר חודשים של שהייה במיכל סגור מאבד את תכונותיו וזו הסיבה שראיתי פעם באחד הימח"ים כיצד מיכלית אחת שואבת סולר ישן מכלים באחסנה יבשה ומיד אחריה מיכלית מזרימה סולר טרי .

 

טוב, זו כבר לא שאלה טכנית אלא מתחום פאראפסיכולוגיה, אולי: מה עובר בראש למי שקונה "כאילו KHD" סיני? גנרטור אמור לחסוך הוצאות או להציל חיים בבתי חולים. לא חאראם על הכסף? המ הוא לא ידוע איזה מנוע מסובב את הגנרטור? מי שמשלם לא יודע מה הוא קונה? העיקר שיתווכחו בשוק על 2 ש"ח הנחה לעגבניות..

אכן טיפול מונע חוסך הרבה צרות, זו אחריות של "מישהו" בשרשרת האספקה לוודא תאריך מילוי סולר אחרון, לרוקן ולהחליף לסולר חדש. רק מה זה - דורש בקרה ומעקב, קצת גדול על "הג'ינג'י עם המפתחות והקרוקס".

למען האיזון - KHD מקורי מנוע מצויין, נמצא למשל בקרונועים דגם IC של רכבת ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי באיזה "יומן כרמל" ישן את האוטוקארים של מפעלי תובלה עם שני נגררים . איך לעזאזל מבצעים רוורס לתוך פניה עם דבר כזה ? הרי יש 3 נקודות חיבור .

 

עובדה:

ר' סרטון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפורום הזה הוא לגבי ערמת נוסטלגיה .הוזכר כאן מנוע KHD או "דוייץ". המנוע הזה היה מאוד פופולרי הרבה שנים . בצהל הוא שימש כמנוע המרכזי לגנרטורים . בכל מקום שזזת נתקלת בו . במוצבים, חרום בבסיסים השונים ועד לתחנות כוח בבסיסים מרוחקים . הוא בא במגוון מנועים מ3 צילינדרים עד 16 צילינדרים . רובם היו עם קירור אויר .הפופולרי מהם היה ה912 עם קירור אויר . היום ראיתי באזור התעשיה ברמלה משאית של תעבורה , חדשה , עם מנוע קדמי בסגנון אמריקאי . לא הספקתי לראות מה כתוב עליה , אבל אני בטוח שזו לא "דאף" , משאית חובה בתעבורה . במבט שטחי היא נראתה לי גדולה מהרגיל , יתכן ומיועדת להובלות כבדות במיוחד . אם כבר אז נשאלת השאלה מדוע בארץ כל המשאיות הכבדות הן עם קבינה שינה? אני מניח שיצרני הרכב מיצרים גם עם קבינה רגילה . זה לא מייקר את המשאית? רוב רובם של הנהגים הרי נמצאים בלילה במיטה בבית .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפורום הזה הוא לגבי ערמת נוסטלגיה .הוזכר כאן מנוע KHD או "דוייץ". המנוע הזה היה מאוד פופולרי הרבה שנים . בצהל הוא שימש כמנוע המרכזי לגנרטורים . בכל מקום שזזת נתקלת בו . במוצבים, חרום בבסיסים השונים ועד לתחנות כוח בבסיסים מרוחקים . הוא בא במגוון מנועים מ3 צילינדרים עד 16 צילינדרים . רובם היו עם קירור אויר .הפופולרי מהם היה ה912 עם קירור אויר . היום ראיתי באזור התעשיה ברמלה משאית של תעבורה , חדשה , עם מנוע קדמי בסגנון אמריקאי . לא הספקתי לראות מה כתוב עליה , אבל אני בטוח שזו לא "דאף" , משאית חובה בתעבורה . במבט שטחי היא נראתה לי גדולה מהרגיל , יתכן ומיועדת להובלות כבדות במיוחד . אם כבר אז נשאלת השאלה מדוע בארץ כל המשאיות הכבדות הן עם קבינה שינה? אני מניח שיצרני הרכב מיצרים גם עם קבינה רגילה . זה לא מייקר את המשאית? רוב רובם של הנהגים הרי נמצאים בלילה במיטה בבית .

 

מנוע דויץ נמצא בכבאיות כמו מגירוס שעדיין מסתובבות בשירות מכבי האש, הסיבה פשוטה- המנוע עם קרור אוויר תוכנן לעמוד בחום גבוה של הסביבה, במנוע קרור מים הצינוורות ינמסו, והרדיאטור יתפרק ולכן הדויטץ מתאים בול למשימה. חסרונות? לא הרבה אולי הרעש מיחידת קרור האוויר- מין צינור גדול עם מפוח שיושב מעל המנוע, וגם שקרור אוויר פחות יעיל אנרגטית מקרור מים.

משאית גדולה בתעבורה- הם יבואנים של קנוורט, יש גם לדאף משאיות עם מנוע מלפנים, או אולי כמו שכתבת דגם מיוחד להובלות כבדות, רק צריך לגרד עוד קצת מידע מהשטח..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעבורה יבואנים של קנוורט ?. ממתי?. אני יודע שלאחרונה מכשורי תנועה קנו את החברה המאוחדת יבואנית ",מאן ". דרך אגב, את המאוחדת הקים עוד לפני הקמת המדינה "הזקן מנהריים" , פנחס רוטנברג שהקים גם את חברת חשמל . את המאוחדת ניהל עד עתה נינו שגם הוא נקרא פנחס רוטנברג .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעבורה יבואנים של קנוורט ?. ממתי?. אני יודע שלאחרונה מכשורי תנועה קנו את החברה המאוחדת יבואנית ",מאן ". דרך אגב, את המאוחדת הקים עוד לפני הקמת המדינה "הזקן מנהריים" , פנחס רוטנברג שהקים גם את חברת חשמל . את המאוחדת ניהל עד עתה נינו שגם הוא נקרא פנחס רוטנברג .

 

קנוורט בתעבורה בערך שנתיים, קנוורט אחת החברות שפועלת בקונצרן פאקאר -PACCAR האמריקאית, מתחת כנפיו נמצאות גם דאף, פטרבילט וליילנד.

"מאן" במכשירי תנוועה -סגירת מעגל בעסקה של 120 מליון שקל, מכשירי תנועה בעלים של מפעלי רכב בנצרת שהרכיבו בעבר משאיות, בין השאר ריו לצה"ל. בהצלחה! השוק בארץ דחוס ותחרות רק תעשה טוב. רוטנברג "הזקן מנהריים", אישיות מדהימה, שווה כמה פרסי ישראל, מהפכן ויזם. בזמנו היה חבר ממשלה ברוסיה, הציע לתלות את לנין וטרוצקי אבל זה כבר לפורום אחר. ...

יעקב הזכיר תא שינה במשאיות- אולי על הדרך התחרות תעלים את תא השינה במשאיות רכינה ומערבלי בטון, התא יקר, כבד ותופס שטח העמסה שיכול לשמש ארגז ולקצר את האורך הכולל של המשאית כך שהמטען יהיה קרוב יותר למרכז השילדה. לא ברור למה קבלן קונה משאית + תא שינה עם מיטה כשברור לו שגם בחורה לא מכניסים פנימה, אולי כי משאית אירופאית באה כמוצר מדף, פחות או יותר.

 

נקסט- מנועי דויץ ותיקים -אחד היתרונות של מנוע אחיד הוא אמינות שמרוויחים המנועים הקטנים, למשל רכיבי מנועי 4 צילנדרים יתיאמו בחלק מהמקרים בוכנות, טלטלים קרנק ומיסבים גם לאחים הגדולים עם 8 ו -12 צילינדרים, התוצאה תהיה אמינות מדהימה עד שהמתכת תתמזג לאדמה.. זה לא ייחוד של דויץ, תמצא את "רכיבים אחידים" גם ב GM שתי פעימות ועוד.

לצערנו כיום זה לא המצב, מנועים, בעיקר במשאיות כבדות נועדו לתת מקסימום ביצועים לתקופה קצובה ואחר כך לפח. תקנות זיהום אוויר מחייבות לחצי גדישה גבוהים כדי לתת מקסימום ביצעוים עם כמה שפחות דלק, לדוגמא קטרפילר נאלצה לגנוז חלק ממנועי ACERT לטובת מקצה שיפורים כי לא הגיעו לרמת אמינות נדרשת. כיום המנועים חזרו לשוק אבל הלקח נלמד.

בדויץ ו GM לא היו מגדשי טורבו בחלק מהדגמים ובטח שלא אינטרקולר או אפטרקולר שהם בחזקת מאסט כיום.

אובמה החליט שבין 2014-2018 תופעל תוכנית בה משאיות יורידו 20% צריכת דלק ויצמצמו פליטת מזהמים. בפליטה אפשר איכשהו לטפל עם אוראה או שיטות אחרות אבל לחתוך צריכת דלק ב 20%? ליהודים פתרונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רץ חסר נשימה מנוסטלגיה אחת לשניה . כתבת "דוייץ" מיד נזכרתי בעשרות משאבות טוריות ומרססים שעברו תחת ידי . בשנת 83 יצאנו למילואים בלבנון והיינו אמורים להחליף גדוד אחר בשרשרת מוצבים בגזרה המזרחית . כשהגענו לחפיפה באחד המוצבים מצאתי שני גנרטורים דוייץ 912 4 צילינדרים כל אחד . האם נתנו חשמל 24 שעות ביממה , כשאחד עובד ואחד נח . כשהעמיסו צרכנים מחצי עומס ומעלה המנועים ירדו בטורים וכבו . העיניים הופנו אלי באופן טבעי \ נגשתי לגנרטורים וראיתי שמורכבים עליהם מסנני סולר חדשים . מסתבר ששבוע קודם היתה חוליית גנרטורים שעשתה טיפול ומאז החלו הצרות . חשדתי במסננים אבל לא היתה לי הוכחה .התחלתי לחפש את הישנים בכל פינות הזבל במוצב ולאמצאתי . באחת הפינות ראיתי משאית של קבלן פינוי לבנוני נוצרי .זו היתה "איסוזו" ישנה עם ארגז עם הייבר ובה נהג בנו של הקבלן בן 15 . מקסימום . ביקשתי ממנו לשפוך בחזרה את הזבל וא מצאתי 4 מסננים ישנים ומטונפים כולם . מסתבר שהמסננים החדשים התברגו יפה לתושבת של בית המסנן אבל הם היו קצרים בהרבה . הרכבתי את מסנני ה"זבל" והגנרטורים החלו לעבוד כיאות . עם המסננים האלה המשכנו עד תום המילואים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עובדה:

ר' סרטון

 

הערה קטנה: אכן בסרטון שהעלתי רואים רברס עם שלושה נגררים, מאד מרשים רק שהם מסודרים בתצורת B Triple, דהיינו 3 נגררים בסידור B- שאומר שבקצה כל נגרר יש צלחת ריתום, הנגרר הבא רוכב על קצה הנגרר שלפניו. להבדיל מ"דולי" שהוא מן נגרר קצר עם צלחת שמחבר בין שני נתמכים.

לעניות דעתי, עם דולי הרבה יותר קשה לעשות רברס, כי הוא קצר מאד ונוטה לברוח לצדדים. אם יש מישהו ממפעלי תובלה שיכול להעיר / להאיר, בבקשה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שזה צולם באוסטרליה . אני לא הייתי שם אבל התרשמתי שזו המדינה היחידה בעולם שאפשר לרתום בה נגררים באורך רכבת קטנה ולנוע חופשי בכבישים ובעיקר בדרכי עפר שהם רוב הדרכים שם . אני גם מתרשם שהם משתמשים בעיקר במשאיות אמריקאיות . בקיצור , חלום רטוב של אוהבי משאיות . חלק מהקוראים בפורום בודאי ראו בטלויזיה את הסדרה "מובילים על קרח דק ", ששם בעקר משתמשים בקנוורט ומפעם לפעם מזהים את הרעש היחודי של בלם המנוע של קמינס . גיבורי הסדרה לא נראים לי נהגים אמיתיים אלא שחקנים ובעיקר שחקנית . וזאת משום שמעולם לא ראיתי אותם נוהגים ממש .הם יושבים בקבינה ומדברים ועושים תנועות נהיגה עם ההגה . בהמשך העבירו אותם להימאלייה לנהוג במשאיות בדרכים שם . גם זה נראה לי חרטה ברטה . כשהמשית ממש בנסיעה לא רואים את הנהג . המשאיות נראות כמשאיות קרקס ולא נראה לי שנשאר משקל להטענה בגלל כל הקישוטים והצעצועים בקבינות . אגב , יש למישהו מושג באיזו משאיות מדובר ? אני יודע שבהודו ובפקיסטן השתמשו הרבה שנים בוריאציות שונות של "בדפורד". כנראה מתוך נאמנות למסורת האנגלית .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 217 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...