Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 217 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דב , אתה מתכוון לקרגו מסדרת 13 משהו? היה לו קמינס נפח 5.9 ליטר מסדרת B . סדרה זו כוללת BT עם טורבו וB ללא טורבו . אני חושב ששלך היה ללא טורבו אבל אני לא בטוח . סדרה זו מאוד נפוצה בארץ במגוון כלים בכל מיני התאמות . גנרטורים , טרקטורים CASE, BOBCAT ועוד הרבה .אתה צודק לגבי הישיבה . עבדתי בזמנו עם המוסך המרכזי בפתח תקוה ויצא לי להכנס הרבה פעמים לרכב כזה . ראות מסביב פנטסטית . הוא החליף את הסדרה D שהנפוץ מכולם הוא ה1210 . זה התחיל מ707 4 צילינדרים עד 1617 8 צילינדרים "פרקינס". האחרון , בגלל הווסת של המשאבה, שהיה מיועד במקור לציוד, רשרש וקרטע . היו להם משאבות הזרקה של יצרן בשם "סימס" שאיננו קים יותר .מכולם רק ה1614 היה עם טורבו .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

פתחו שרשור על פורד טורינו . יש שם שפע תמונות , בתמונה הראשונה רואים "אוטוקאר" צהובה. המשאית מוכרת לי , נדמה לי שעסקה בהובלת מלט בשקים . אגב , נדמה לי שזה צולם בחניון יד מרדכי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דב , אתה מתכוון לקרגו מסדרת 13 משהו? היה לו קמינס נפח 5.9 ליטר מסדרת B . סדרה זו כוללת BT עם טורבו וB ללא טורבו . אני חושב ששלך היה ללא טורבו אבל אני לא בטוח . סדרה זו מאוד נפוצה בארץ במגוון כלים בכל מיני התאמות . גנרטורים , טרקטורים CASE, BOBCAT ועוד הרבה .אתה צודק לגבי הישיבה . עבדתי בזמנו עם המוסך המרכזי בפתח תקוה ויצא לי להכנס הרבה פעמים לרכב כזה . ראות מסביב פנטסטית . הוא החליף את הסדרה D שהנפוץ מכולם הוא ה1210 . זה התחיל מ707 4 צילינדרים עד 1617 8 צילינדרים "פרקינס". האחרון , בגלל הווסת של המשאבה, שהיה מיועד במקור לציוד, רשרש וקרטע . היו להם משאבות הזרקה של יצרן בשם "סימס" שאיננו קים יותר .מכולם רק ה1614 היה עם טורבו .

 

בתמונה קארגו 24-21, מנוע קמינס, בארץ היתה גרסה עם אקס בודד מאחור, אולי באה גם גרסת דבל אבל אני לא זוכר.

אכן גרסה נוחה, נהגתי קצת ב-1313, כמעט קרע לי את יד ימין בגלל העברת הילוכים דביקה, טוב שיש סינכרונים, אבל למה כל כך קשה להעביר הילוך? בקרגו לא היתה הגברת כח כמו למשל בגירים של וולבו.

בדגמי ה-D שקדמו לקרגו היו מנועי פורד, עד ה-1614, 1617, 1717 עם מנועי פרקינס, כמו שיעקב ציין הוא קרטע וגמגם, תמיד נשמע שחסר דלק ולא הבנתי מה הקטע, חשבתי שיש פגם בתכנון של דוושת הדלק וכבל גז שגורם לקפיצות מעצבנות בסל"ד,ייתכן שיכלו לשדרג גוברנור כדי לפתור את הבעיה? יעקב תתקן אותי.

כיום אין סיכוי שמישהו יקנה משאית מקרטעת..

 

 

small75v.jpg

 

 

קרגו חדש מיוצר בתורכיה, במפעל שפורד בעלים של 41%. יש להם תוכניות להכפיל ייצור ל-20,000 יח' בשנה. הקרגו לא מת..

 

אולם תצוגה של קרגו חדשה, מנועי דויץ בדגמים הגדולים:

 

http://www.fordoner.com/en/ford-cargo-showroom.php

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הדגמים המקרטעים . הרי מדובר במנועי פרקינס מאנגליה והם באופן טבעי השתמשו במשאבות טוריות של "סימס" האנגלית . יש פתרון לזה אם היו מרכיבים משאבות טוריות של "בוש" שיש להן מבחר גדול יותר ומתאימות בול לרכב . זה כנראה עיניין כלכלי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הדגמים המקרטעים . הרי מדובר במנועי פרקינס מאנגליה והם באופן טבעי השתמשו במשאבות טוריות של "סימס" האנגלית . יש פתרון לזה אם היו מרכיבים משאבות טוריות של "בוש" שיש להן מבחר גדול יותר ומתאימות בול לרכב . זה כנראה עיניין כלכלי .

 

לזכותה של פורד יאמר שלפחות בשמות הדגמים היה הגיון- 1210 = 12 טון משקל כולל על 100 כ"ס, 2117 = 21 טון על 170 כ"ס, כן אותו מנוע פרקינס מקרטע עם 170 כ"ס על משאית 21 טון כולל עם סרן מתרומם מאחור.. כיום השגיאות האלו לא יחזרו.

בהמשך הם עברו לנורמות הספק סבירות עם קרגו קמינס 1924, 19 טון על 240 כ"ס. אפשר להסתכל בסלחנות על אותן שנים, תקופה בה מלחמות ההספקים לא התחילה. רק כדי לסגור מעגל, פורד לא ממש ייצרה מנועים בעלי הספק גדול, בפורד 9000 היה קמינס, למשל, אבל, לאחרונה פורד הסתבכה עם נאביסטר, ספקית המנעים לטנדרים הגדולים F350 ומעלה. כתוצאה פורד פיתחה לבדה ומייצרת מנוע 6.7 ליטר V8, עם 400 כ"ס ב- 2,800 סל"ד. נכון לעכשיו זה המנוע החזק ביותר בקטגוריה.

הם עשו שימוש בייציקת מתכת-גרפיט -

CGI - Compacted Graphite Iron

סוג של תרכובת קלה שככל הנראה נראה הרבה בעתיד.

אם תרצו- סגירת מעגל אחרי שנים של מנועים נחותים, הכל יחסי, בסך הכל סדרת ה-D של פורד היתה קפיצה גלקטית אחרי דודג' D500 ושאר פאר היצירה...

-גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הזכרת את נביסטאר . הם היו קשורים לאינטרנשיונל. בזמנו פרקינס לקחה מהם סידרת מנועים לגנרטורים מ160 KVA עד250 kva וכינתה אותם פרקינס 1300. את אותם מנועים לגנרטורים מצאתי גם תחת השם קטרפילר. אני יודע על זיקה בין איטרנש לקטרפילר ואפילו הסוכן בארץ מייצג את שניהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה לי שהיה קשר בין פורד לאיווקו . גיא יוכל בודאי להרחיב או להעמידני על טעותי .

 

תודה על האפשרות לעזור במידע פה ושם, אבל תכל'ס באמת זה כלום וכדאי פעם אחת להסביר- פעם היו מן "ידעונים", כאלו שידעו הכל - שנתונים, סוגי רצועות מאוורר, מרווחי שסתומים ומה לא, אם לא ידעו פתחו ספרים שהיו להם וגם מיקרופישים. די, הסיפור הזה קיים רק במסות נמוכות. אין סיבה לזכור ולטחון חומר כשהרבה מממנו זמין ברשת, כל מה שצריך זה לדעת לחבר כמה מילות מפתח, גם מנועי החיפוש לא יודעים בעצמם אלא רק מכוונים את הגולשים למידע, זהו, פשוט. יחד עם זה נדרשת הבנה טכנית מעמיקה כמו בכל נושא אחר- אפייה, דייג, נגרות וכד' כדי להגיע ביעילות למידע ולא לטחון זמן, אנחנו עסוקים... נקסט.

נאביסטאר ואינטרנשיונל הן יישות אחת, נאביסטאר תמכור מנועים למי שישלם עבורם ותעשה את זה בשקט יחסי, לדוגמא גנרטורים פרקינס שיעקב הזכיר, קצת לא ברור מה יש לפרקינס לחפש אצל מתחרה ישיר, אבל ייתכן שסיבות כאלו ואחרות הביאו אותו לרכש מנועים מצד ג'.

לפורד לעומת פרקינס לא היה מנוע מתאים ל-F350 לכן קנתה מנבסיטאר וגם התגאתה במנוע החדש וקראה לו בשם power stroke, זה אותו מנוע כמו משאיות אינטר' הצבאיות שמכונות "דנה", לדנה הצבאית הספק מוחלש של אותו מנוע ולכן אולי שם נצפו פחות בעיות.

עד כאן הכל בסדר, הבעיות התחילו אחרי שצצו מחלוקות על האחריות למנוע, אני לא יודע פרטים מה ולמה, הזוג נפרד ופורד התחילה לייצר מנועי דיזל חזקים, מאז המודל T לא נרשמה מהפכה כזו :shock:

חטיבת משאיות פורד נמכרה לאיווקו ב-1986, מי שהיה לו חלק בעסקה הוא בוב לוץ מפורד. איווקו סגרו את החטיבה של קרגו ב 1997 והכניסו יורוקרגו במקום.

otosan בטורקיה מייצר קרגו חדשה עם מנועי פורד ודויץ. ראיתי באתר דגם 8X4 עם מנוע 9 ליטר של פורד עם 380 כ"ס, באילוסטרציה קרגו גורר סינגל.

 

carousel2.jpg

 

תמונה אמיתית יותר

5x.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא אתה אשם . למי יש כח לחטט באינטרנט כשאפשר לכתוב "גיא" וכל החומר עולה מיד . מהתחלה הפללת עצמך ועכשיו תאכל אותה . עכשיו ברצינות . מאחר שהרבה שנים עבדתי מול יבואני גנרטורים עשיתי בירור קצר אצל אחד העוסקים בתחום .מסתבר שמי שעשה את כל הסלט של המנועים פרקינס , נביסטאר, קאטרפילר וכו היא חברה אירלנדית בשם "וילסון" שהיתה הרבה שנים החברה הגדולה בעולם לגנרטורים . היא הנחיתה על הספקים שלה , יצרני המנועים., דרישות שונות להספקים שונים והם התחילו להתערבב אחד עם השני רק כדי לעמוד בדרישות של חברה כזו גדולה . בסוף קטרפילר קנתה את וילסון . אגב , DELPHI יצרן משאבות ההזרקה בנה משאבה מיוחדת למנועי פרקינס לפי דרישות של וילסון והיא מסומנת באותיותDPG. היא מיוחדת בזה שאפשר להפעילה גם עם וסת אלקטרוני וגם עם מכני לפי הדרישה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפורד לעומת פרקינס לא היה מנוע מתאים ל-F350 לכן קנתה מנבסיטאר וגם התגאתה במנוע החדש וקראה לו בשם power stroke, זה אותו מנוע כמו משאיות אינטר' הצבאיות שמכונות "דנה", לדנה הצבאית הספק מוחלש של אותו מנוע ולכן אולי שם נצפו פחות בעיות.

 

לא נכון!

למרות נפח המנוע הדומה, לאינטר הצבאית מנוע 6 צילינדרים טורי. לעומת זאת, מנועי Power Stroke המותקנים בטנדרים מסדרה F של פורד הם בתצורת V8!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נכון!

למרות נפח המנוע הדומה, לאינטר הצבאית מנוע 6 צילינדרים טורי. לעומת זאת, מנועי Power Stroke המותקנים בטנדרים מסדרה F של פורד הם בתצורת V8!

 

צודק! אכן מנוע 6 ליטר V8, מספק 325 כ"ס בפורד F350 2003-2007, הה גרם לטעות? בטח איזה אקסל פתוח ברקע..

באינטר' מנוע 6 בשורה, DT 466 או דומה, אני כבר לא אומר בדיוק איזה דגם כדי שלא ירו בי.. :).

מה שבטוח שווה ללמוד מהמקרה- נאביסטאר הפסידה לקוח גדול, פורד, שמוכר מאות אלפי יח' בשנה, ואולי יותר. שאלה טובה האם להתקפל ממול לקוח גדול ולספוג עלויות או להגיד לו "לך חפש.."

-גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואוהנה, אתם מה-זה מדברים לי מאחורי הגב... למי יש זמן לעקוב אחרי הכל?

 

ואני אתייחס רק לקרגו וה- D שהכרתי קצת:

  1. אכן ידית ההילוכים היתה נקודה חלשה בנהיגת המשאית הזו, דביקה, ארוכת מהלך... ומאוד לא ברורה. (הגיר, דרך אגב, כל כך דמה בהפעלתו לזה של הוולבו N88, שעד היום אני תוהה אם זה לא אותו גיר)
    מה שכן, עד כמה שאני זוכר, בשניהם דווקא כן היתה מערכת פניאומטית לעזרה בשילוב ההילוכים! כדרכה של תיבה סינכרונית, העבודה עם הידית היתה קצת יותר קשה... אלא אם הנהג היה מוותר על המצמד ומתזמן את הטורים ותנועת היד באופן מוצלח. אפילו אם רק הוצאת מהילוך בלי קלאצ', ההכנסה להילוך הבא היתה הרבה יותר קלה.

דב

 

בתמונה קארגו 24-21, מנוע קמינס, בארץ היתה גרסה עם אקס בודד מאחור, אולי באה גם גרסת דבל אבל אני לא זוכר.

אכן גרסה נוחה, נהגתי קצת ב-1313, כמעט קרע לי את יד ימין בגלל העברת הילוכים דביקה, טוב שיש סינכרונים, אבל למה כל כך קשה להעביר הילוך? בקרגו לא היתה הגברת כח כמו למשל בגירים של וולבו.

בדגמי ה-D שקדמו לקרגו היו מנועי פורד, עד ה-1614, 1617, 1717 עם מנועי פרקינס, כמו שיעקב ציין הוא קרטע וגמגם, תמיד נשמע שחסר דלק ולא הבנתי מה הקטע, חשבתי שיש פגם בתכנון של דוושת הדלק וכבל גז שגורם לקפיצות מעצבנות בסל"ד,ייתכן שיכלו לשדרג גוברנור כדי לפתור את הבעיה? יעקב תתקן אותי.

כיום אין סיכוי שמישהו יקנה משאית מקרטעת..

 

 

small75v.jpg

 

 

קרגו חדש מיוצר בתורכיה, במפעל שפורד בעלים של 41%. יש להם תוכניות להכפיל ייצור ל-20,000 יח' בשנה. הקרגו לא מת..

 

אולם תצוגה של קרגו חדשה, מנועי דויץ בדגמים הגדולים:

 

http://www.fordoner.com/en/ford-cargo-showroom.php

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא אתה אשם . למי יש כח לחטט באינטרנט כשאפשר לכתוב "גיא" וכל החומר עולה מיד . מהתחלה הפללת עצמך ועכשיו תאכל אותה . עכשיו ברצינות . מאחר שהרבה שנים עבדתי מול יבואני גנרטורים עשיתי בירור קצר אצל אחד העוסקים בתחום .מסתבר שמי שעשה את כל הסלט של המנועים פרקינס , נביסטאר, קאטרפילר וכו היא חברה אירלנדית בשם "וילסון" שהיתה הרבה שנים החברה הגדולה בעולם לגנרטורים . היא הנחיתה על הספקים שלה , יצרני המנועים., דרישות שונות להספקים שונים והם התחילו להתערבב אחד עם השני רק כדי לעמוד בדרישות של חברה כזו גדולה . בסוף קטרפילר קנתה את וילסון . אגב , DELPHI יצרן משאבות ההזרקה בנה משאבה מיוחדת למנועי פרקינס לפי דרישות של וילסון והיא מסומנת באותיותDPG. היא מיוחדת בזה שאפשר להפעילה גם עם וסת אלקטרוני וגם עם מכני לפי הדרישה .

 

נו טוב, ברור שיש אשמים, אחרת לא היתה בעיה וכולם היו מוצאים ברשת מה שצריך, ולעניין.. יצרנים גדולים ימחלו על כבודם ועל הגאווה, יורידו מדבקות ולוגו רק כדי למכור יותר, קוראים לזה white lable. יענו אני מוכר מוצר למישהו ששם עליו את השם שלו, זה הסיפור שתיארת עם ווילסון - אגב, כל הכבוד לחברה האירית שהפכה להיות מעצמה בתחום שנשלט על ידי ענקים, וגם עם נאביסטאר שמכרה לפורד מנועים ל F350 עד שהתחילו בעיות.

המשאבה של DELPHI שציינת מאד מעניינת ומראה על התאמה של יצרן לדרישות שוק, ולא לנסות לכופף לקוחות בסגנון "הלו, זה מה יש, לא רוצה אל תקנה".

איך מפוקד הווסת האלקטרוני? אנאלוגי או דיגיטלי דרך canbus או רשת דומה? האם משאבות חדשות מפוקדות רק דיגיטלי? שאלות כביכול מפגרות, אחרת דב יחליט שוב שיש מישהו שיודע הרבה..

-גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 217 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...