Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 205 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כידוע דיזל יש לו תכונה שברגע שאתה מניע אותו כל עוד הוא מקבל דלק הוא ימשיך לעלות בסיבובים עד שיהרס . בשביל זה יש את הוסת במשאבה שמוסת את הטורים לפי הנדרש .במשאבה מכנית זה ע"י משקולות צנטרפוגליות , באלקטרונית המחשב מפעיל אלקטרו מגנט במשאבה שהוא משחק עם המשקולות ובמסילה משותפת המחשב משחק בכמויות הדלק במרססים . הבעיה היא כשהמנוע מקבל דלק ממקור חיצוני , ולצורך העניין אפילו שמן שניצת בגלל הקומפרסיה ולשמן כידוע אין וסת . בשנת 1985 הייתי במילואים באזור הר דב ועשינו סיורים עם "אביר" שהיה אז כלי חדש שבניגוד לקומנדקאר בנזין וקרבורטור היה עם מנוע דיזל GM שאם אני לא טועה היה מנוע זהה לונדורה . מנוע 8 צילינדרים . כחולה הגה ידוע השתדלתי כמה שיותר להיות על ההגה . בבדיקות לפני תנועה ראיתי שכל הזמן חסר שמן , ראיתי עשן לבן של שמן בפליטה . כשפניתי למפקדי והודעתי קיבלתי תשובה של "זה מה יש ואם זה צריך לנצח ". באחת הנסיעות הרגשתי פתאום שהכלי בורח לי ושמעתי רעש אדיר . עצרתי במקום וברחתי כל עוד נפשי בי . המנוע התחיל לצרוח ופלט עשן שראו אותו , אני משער ,עד חיפה . גלגל התנופה עף למעלה דרך הרצפה לקח עמו את ההגה ועף לאיזה ואדי בסביבה .המסלול היה בדיוק במקום שישבתי בו כמה שניות קודם .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

כידוע דיזל יש לו תכונה שברגע שאתה מניע אותו כל עוד הוא מקבל דלק הוא ימשיך לעלות בסיבובים עד שיהרס . בשביל זה יש את הוסת במשאבה שמוסת את הטורים לפי הנדרש .במשאבה מכנית זה ע"י משקולות צנטרפוגליות , באלקטרונית המחשב מפעיל אלקטרו מגנט במשאבה שהוא משחק עם המשקולות ובמסילה משותפת המחשב משחק בכמויות הדלק במרססים . הבעיה היא כשהמנוע מקבל דלק ממקור חיצוני , ולצורך העניין אפילו שמן שניצת בגלל הקומפרסיה ולשמן כידוע אין וסת . בשנת 1985 הייתי במילואים באזור הר דב ועשינו סיורים עם "אביר" שהיה אז כלי חדש שבניגוד לקומנדקאר בנזין וקרבורטור היה עם מנוע דיזל GM שאם אני לא טועה היה מנוע זהה לונדורה . מנוע 8 צילינדרים . כחולה הגה ידוע השתדלתי כמה שיותר להיות על ההגה . בבדיקות לפני תנועה ראיתי שכל הזמן חסר שמן , ראיתי עשן לבן של שמן בפליטה . כשפניתי למפקדי והודעתי קיבלתי תשובה של "זה מה יש ואם זה צריך לנצח ". באחת הנסיעות הרגשתי פתאום שהכלי בורח לי ושמעתי רעש אדיר . עצרתי במקום וברחתי כל עוד נפשי בי . המנוע התחיל לצרוח ופלט עשן שראו אותו , אני משער ,עד חיפה . גלגל התנופה עף למעלה דרך הרצפה לקח עמו את ההגה ועף לאיזה ואדי בסביבה .המסלול היה בדיוק במקום שישבתי בו כמה שניות קודם .

 

מענין.

דבר דומה קרה בארוע שנקראתי אליו בעת התנדבות ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ במחלף שורש.

ג'יפ גאלופר נתקע על המחלף והנהגת לא הצליחה לדומם את המנוע. לא עזר כלום. כל אזור המחלף היה אפוף עשן סמיך וכבר עמדו לחסום את התנועה בשני הכיוונים עקב העדר ראות.

בסופו של דבר עם סמרטוט שעשיתי ממנו "כדור" ואותו דחפתי לקצה המפלט עד שהמנוע נכבה.

הטורים היו מאד גבוהים ובאמת פחדתי שהמנוע "ישפך".

אלפא-סוד 1.3 1978, חיפושית 1200 1963, Citroen DS 20 1973. מתנדב ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מענין.

דבר דומה קרה בארוע שנקראתי אליו בעת התנדבות ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ במחלף שורש.

ג'יפ גאלופר נתקע על המחלף והנהגת לא הצליחה לדומם את המנוע. לא עזר כלום. כל אזור המחלף היה אפוף עשן סמיך וכבר עמדו לחסום את התנועה בשני הכיוונים עקב העדר ראות.

בסופו של דבר עם סמרטוט שעשיתי ממנו "כדור" ואותו דחפתי לקצה המפלט עד שהמנוע נכבה.

הטורים היו מאד גבוהים ובאמת פחדתי שהמנוע "ישפך".

 

- גם בים קורים דברים דומים.. לפעמים בגלל שסתום דלק שנתפס פתוח מה שגורם לאוניה להפליג בפול גז, זוכרים את "ספיד 2?" רק ששם היתה חבלה מכוונת, וזה רק סרט. בחיים האמיתיים קורה שהשסתום דלק נתקע פתוח אחרי הפלגה רצופה של ימים או שבועות בפול גז, לכן כמנה עשרות ק"מ לפני נמל היעד "משחקים עם הגז", מה שנקרא, כדי לוודא תקינות המערכת.

מעשה בקברניט שהגיע עם מיכלית דלק ריקה לטעון נפט במסוף קצא"א אילת, הוא שכח לוודא שאפשר להוריד מהירות, ולהפתעתו הספינה נתקעה בפול גז.. לא יודע מה בדיוק היה שם מספרים על לופ גדול שעשה דרך המים של עקבה ואילת ובסוף גילח כמה עמודים במזח העגינה באילת.

באוניות שנבנו עד לפני מספר שנים אין ברקסים ואין רברס. כדי לבלום בחרום מדוממים מנוע, מניעים אותו מחדש בכיוון ההפוך ונותנים גז.. בחלק מהאוניות החדשות יש הנעה חשמלית למדחפים ואז הכל הרבה יותר פשוט..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

- גם בים קורים דברים דומים.. לפעמים בגלל שסתום דלק שנתפס פתוח מה שגורם לאוניה להפליג בפול גז, זוכרים את "ספיד 2?" רק ששם היתה חבלה מכוונת, וזה רק סרט. בחיים האמיתיים קורה שהשסתום דלק נתקע פתוח אחרי הפלגה רצופה של ימים או שבועות בפול גז, לכן כמנה עשרות ק"מ לפני נמל היעד "משחקים עם הגז", מה שנקרא, כדי לוודא תקינות המערכת.

מעשה בקברניט שהגיע עם מיכלית דלק ריקה לטעון נפט במסוף קצא"א אילת, הוא שכח לוודא שאפשר להוריד מהירות, ולהפתעתו הספינה נתקעה בפול גז.. לא יודע מה בדיוק היה שם מספרים על לופ גדול שעשה דרך המים של עקבה ואילת ובסוף גילח כמה עמודים במזח העגינה באילת.

באוניות שנבנו עד לפני מספר שנים אין ברקסים ואין רברס. כדי לבלום בחרום מדוממים מנוע, מניעים אותו מחדש בכיוון ההפוך ונותנים גז.. בחלק מהאוניות החדשות יש הנעה חשמלית למדחפים ואז הכל הרבה יותר פשוט..

 

מפחיד!!

אלפא-סוד 1.3 1978, חיפושית 1200 1963, Citroen DS 20 1973. מתנדב ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כידוע דיזל יש לו תכונה שברגע שאתה מניע אותו כל עוד הוא מקבל דלק הוא ימשיך לעלות בסיבובים עד שיהרס . בשביל זה יש את הוסת במשאבה שמוסת את הטורים לפי הנדרש .במשאבה מכנית זה ע"י משקולות צנטרפוגליות , באלקטרונית המחשב מפעיל אלקטרו מגנט במשאבה שהוא משחק עם המשקולות ובמסילה משותפת המחשב משחק בכמויות הדלק במרססים . הבעיה היא כשהמנוע מקבל דלק ממקור חיצוני , ולצורך העניין אפילו שמן שניצת בגלל הקומפרסיה ולשמן כידוע אין וסת . בשנת 1985 הייתי במילואים באזור הר דב ועשינו סיורים עם "אביר" שהיה אז כלי חדש שבניגוד לקומנדקאר בנזין וקרבורטור היה עם מנוע דיזל GM שאם אני לא טועה היה מנוע זהה לונדורה . מנוע 8 צילינדרים . כחולה הגה ידוע השתדלתי כמה שיותר להיות על ההגה . בבדיקות לפני תנועה ראיתי שכל הזמן חסר שמן , ראיתי עשן לבן של שמן בפליטה . כשפניתי למפקדי והודעתי קיבלתי תשובה של "זה מה יש ואם זה צריך לנצח ". באחת הנסיעות הרגשתי פתאום שהכלי בורח לי ושמעתי רעש אדיר . עצרתי במקום וברחתי כל עוד נפשי בי . המנוע התחיל לצרוח ופלט עשן שראו אותו , אני משער ,עד חיפה . גלגל התנופה עף למעלה דרך הרצפה לקח עמו את ההגה ועף לאיזה ואדי בסביבה .המסלול היה בדיוק במקום שישבתי בו כמה שניות קודם .

 

יעקב, לאביר מנוע GM החל מ 6.2 ליטר עבור דרך 6.5 ליטר עד 6.7 ליטר (נתון אחרון לפי אתר רכב נצרת) זה מנוע V8 ללא טורבו בגרסאות הראשונות, נמצא בוואנדורה כמו שכתבת וגם - בלייזר/סיירה/ האמר ועוד.

מנוע טוב, סוס עבודה, רק איך אומרים- אין עשן בלי אש. המפקד שלך היה אמור להעמיד את הרכב, בייחוד כשבעל מקצוע כמוך אומר שמשהו לא תקין. מה היה שם? ייתכן אטם ראש פרוץ שהעביר שמן לתאי השריפה, ומכאן העליה בסל"ד.. או כל גורם דומה אחר. לפי מה שתיארת של עשן לבן זה שמן שנשרף ולא דלק שבא מכשל במשאבה. .

לפי האמינות של המנועים האלו אפשר רק לשער שהמנוע הזה עישן כבר כמה מחזורים של מילואימניקים לפניך..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול פגשתי בחור צעיר שזה עתה השתחרר לאחר שירות צבאי כמכונאי בסדנה . הוא סיפר לי שהם טיפלו בין היתר ב" המר " עם מנוע בנזין , לא ידעתי שיש כאלה בצבא .הוא סיפר לי על הריאו 2.5 טון עם מנוע GM שכבר דשנו בזה בפורום , אבל הוא טען שהוא נתקל בריאו רב דילקי שעובד , נכון להיום . גם על סולר וגם על בנזין . הוא לא יכול היה להסביר לי איך זה עובד . כפי שכבר כתבתי טיפלתי במשאבות הזרקה של האו"ם של רכבים כאלו , אבל כולם עבדו רק על סולר . למישהו יש מושג איך מתבצע השינוי?.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, גיא - כל האבירים בצבא ההגנה עבדו עם מנוע 6.2 אטמוספרי. גם רובם הגדול של אלו שהלכו לייצוא. מעטים מאוד היו עם מנוע 6.5. היו גן שני אבירים עם מנוע בנזין - אפשר למצוא אותם באפריקה.

ה6.7 מתייחס רק לאביר 2 שמבוסס על הראם החדש.

 

לגבי הרב דלקי - הוא לא עובד על כל דלק. זה מנוע דיזל לכל דבר, עם כיול מעט שונה. הוא לא יעבוד כהלכה על בנזין, למשל. הוא כן יעבוד על תערובות שונות ומשונות על בסיס קרוסן ושמן, אבל יחיה הכי טוב עם סולר נקי ורגיל.

הנה קצת חומר קריאה:

http://www.jatonkam35s.com/DeuceTechnicalManuals/PSMultifuelOperator.pdf

 

בצה"ל היו גם בנזין, גם רב דילקיים וגם דיזל. רובם הגדול של הבנזינים והרב דלקיים הלכו בדרך כל ברזל, אבל נשארו כמה בודדים. היום כמעט כל הצי הוא דישלים (מקוריים או 2.5 טון מוסבים לדיזל).

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, גיא - כל האבירים בצבא ההגנה עבדו עם מנוע 6.2 אטמוספרי. גם רובם הגדול של אלו שהלכו לייצוא. מעטים מאוד היו עם מנוע 6.5. היו גן שני אבירים עם מנוע בנזין - אפשר למצוא אותם באפריקה.

ה6.7 מתייחס רק לאביר 2 שמבוסס על הראם החדש.

 

לגבי הרב דלקי - הוא לא עובד על כל דלק. זה מנוע דיזל לכל דבר, עם כיול מעט שונה. הוא לא יעבוד כהלכה על בנזין, למשל. הוא כן יעבוד על תערובות שונות ומשונות על בסיס קרוסן ושמן, אבל יחיה הכי טוב עם סולר נקי ורגיל.

הנה קצת חומר קריאה:

http://www.jatonkam35s.com/DeuceTechnicalManuals/PSMultifuelOperator.pdf

 

בצה"ל היו גם בנזין, גם רב דילקיים וגם דיזל. רובם הגדול של הבנזינים והרב דלקיים הלכו בדרך כל ברזל, אבל נשארו כמה בודדים. היום כמעט כל הצי הוא דישלים (מקוריים או 2.5 טון מוסבים לדיזל).

 

אסף.

 

תודה אסף, הידע על האבירים בא ממקורות שונים, זו כנראה טעות של תעשיות רכב שציינו באתר שלהם אביר (כן אביר ישן, מקורי כמו שיש בצבא) עם מנוע 6.7 של GM. ת'אמת נראה לי מזור, לא ידעתי שיש ל GM מנוע 6.7 ליטר, שמתי דברים בשם אומרם. האביר 2 הוא משהו אחר לגמרי, הרבה יותר דודג' מאביר..

שברולט סילברדו, המחליף של הנוואדות והסיירות למינהן בא עם מנוע 6.6 ליטר תוצרת... איסוזו, 360 כ"ס בדור האחרון, שנות אור ממנוע 6.2 אטמוספרי. היה נסיון להתקין את המנוע החזק בהאמר כמו הדגם צבאי בארה"ב, לא יודע לאן הגיעו או מה סך הנזקים, מערכת ההנעה בהאמר די רגישה, אם אלו ציריות או דיפרנציאל ננעל.. אבל כאן כבר גולשים לפורם ג'יפולוג.. חבל שלא פיתחו את הרב דלקי, יכול לעזור מאד בתנאי מלחמה שאין משהו אחר חוץ מחמניות ונפט:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתעניין במלחמת העולם השניה , מין שריטה כזאת . כתבתי בעבר בפורום TECHTALK על רכבי הדיזל של הגרמנים , אבל מסקרן אותי רכב מסוג אחר .היטלר ולהקתו בהנהגה הנאצית השתמשו כמובן במרצדס . היטלר נהג לנוע במרצדס ענקית עם שני צירים מאחורה 6X4 . אני מניח שהיה לה מנוע ענקי , משהו שבהחלט יכול להיות שייך לפורום משאיות . מישהו יכול להרחיב על היאכטה הזאת ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתעניין במלחמת העולם השניה , מין שריטה כזאת . כתבתי בעבר בפורום TECHTALK על רכבי הדיזל של הגרמנים , אבל מסקרן אותי רכב מסוג אחר .היטלר ולהקתו בהנהגה הנאצית השתמשו כמובן במרצדס . היטלר נהג לנוע במרצדס ענקית עם שני צירים מאחורה 6X4 . אני מניח שהיה לה מנוע ענקי , משהו שבהחלט יכול להיות שייך לפורום משאיות . מישהו יכול להרחיב על היאכטה הזאת ?

 

קבל

(6x4) W131 G4 Grosser cross-country limousine

 

3663_02.jpg

 

לינק לדגם עליו התבסס, מנוע בנזין 8 בטור, 7.6 ליטר, סופרצ'רג'ר שנכנס לעבודה רק בפול גז..

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_770

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד , אתה גר במחשב? מזל שאתה תמיד בסביבה. אם כבר אז עוד רכב גרמני מהתקופה ההיא . היו להם רכבי סיור בצורת זחל"מ אבל קטנים יותר . יש לך חומר עליהם ? אל תאכזב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הזכרת סופר צרגר שנכנס בסיבובים גבוהים . חלק זה הוא אחיו הפחות יעיל של הטורבו .הוא מסתובב לאט יחסית בעזרת שרשרת או :roll: כוח בטורים יחסית נמוכים . במשאית וולבו FL6עם המנוע D6 250 ראיתי שיש גם סופר צרגר וכמובן טורבו . הראשון נכנס לפעולה בטורים נמוכים עד בינוניים כדי לקבל כבר יותר כוח , לאחר מכן יש שסתום שמעביר את הפעולה לטורבו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוולוו עם הסופרצ'רג'ר, היה בארץ זמן קצר מאוד (משהו כמו שנתיים-שלוש באמצע שנות ה 90). הבעיה היא שכשהוא הולך (והוא הולך) אין להשיג סופרצ'רג'ר חדש במחיר סביר, ואז במוסך אומרים לך "לא צריך". זה הרגע שהמשאית הופכת להיות עגלה ולא זזה...

אני מכיר מישהו ששיפץ כזה - צריך להחליף כמה דברים מסביב, ולא את ה "מטחנת בשר" בעצמה - לא שיפוץ טריוויאלי אבל גם לא משהו שבעל מקצוע לא יכול לעשות אם משקיעים בזה זמן.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוולוו עם הסופרצ'רג'ר, היה בארץ זמן קצר מאוד (משהו כמו שנתיים-שלוש באמצע שנות ה 90). הבעיה היא שכשהוא הולך (והוא הולך) אין להשיג סופרצ'רג'ר חדש במחיר סביר, ואז במוסך אומרים לך "לא צריך". זה הרגע שהמשאית הופכת להיות עגלה ולא זזה...

אני מכיר מישהו ששיפץ כזה - צריך להחליף כמה דברים מסביב, ולא את ה "מטחנת בשר" בעצמה - לא שיפוץ טריוויאלי אבל גם לא משהו שבעל מקצוע לא יכול לעשות אם משקיעים בזה זמן.

 

אסף.

 

הסופרצ'ג'ר במרצדס לימוזינה הוא מדגם רוטס, לא להבים כמקובל בטורבו אלא יותר "מטחנת בשר" כמו שאסף ציין, משם מה במרצדס הוא נכנס לעבודה רק בטורים גבוהים בעוד שכיום, כל הקטע של מגדש על הוא אספקת כח מטורים נמוכים היות ואינו סובל מהשהייה כמו מגדש טורבו. ייתכן שזו הסיבה שהוא נמצא במשאית וולבו עירונית שרוב פעולתה בזינוקים מהמקום והפעלת יחידת דחיסת אשפה הידראולית שדורשת הרבה כח מיידי.

את התירוצים של "לא צריך מגדש על" שפירושם "לא יודע לשפץ, אין לי חלקים וכו'" עדיף לאותו בעל מקצוע לשמור לעצמו ולא לספר לאחרים... חיסרון של מגדש על הוא גזילת הספק מהמנוע, בטח יש טבלאות איפשהו.. בעדו שטורבו תופס טרמפ על גזי הפליטה, עדיין לעניות דעתי יש יתרון למגדש על בכל מה שקשור לבעירה נקיה, אבל את זה צריך להוכיח..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד , אתה גר במחשב? מזל שאתה תמיד בסביבה. אם כבר אז עוד רכב גרמני מהתקופה ההיא . היו להם רכבי סיור בצורת זחל"מ אבל קטנים יותר . יש לך חומר עליהם ? אל תאכזב.

 

למרבה המזל החיים מחוץ למחשב, להעלות פוסט בפורום זה כמו לסמס~..

היתה לגרמנים משפחה של זחלמי"ים, נקראו Sd.Kfz מאופנוע ומעלה:

 

 

Bundesarchiv_Bild_101I-725-0184-22%2C_Russland%2C_Soldaten_auf_Kettenkrad.jpg

 

לינק

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Sd.Kfz._designations

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 205 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...