Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 205 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז ככה, קצת בעניין המאקים:

 

ראשית כל- ה-DM מחולון, שהיה (נידמה לי) יד ראשונה- נמכר לצערינו לא מזמן ועקבותיו אבדו. השני (R600 צהוב-ירוק) תחילת ה-80'- נידמה לי שעדיין עובד, למיטב ידיעתי אין קשר ביניהם מלבד מקום החניה (טוב- אין ספק שבעליהם מכירים).

 

לגבי ה"איראני"- הרבה זמן היה חונה (ויוצא לעבוד) בחניון הציבורי מסויים ברעננה, די מזמן נעלם משם- וגם עקבותיו אבדו לצערינו... ו...אני חושב שיש, או היה, עוד "איראני" אחד אצל הקבלן לעבודות עפר שבונה כבישים, ועבד (איך לא?:wink: ) עם מיכלית מים!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

ראיתי היום MACK MB עם מנוף 8x4 מודל 1981 מובל על טריילר .לשאלתי נאמר לי כי הוא משמש בעיקר כמעין מלגזה גדולה . בגלל הקבינה הנמוכה והמנוף הארוך הוא משמש להתקנת גנרטורים במרתפים למשל כי ישלו אפשרות להדחק למקומןת נמוכים .לבעל המשאית נמאס להתעסק כל כמה חודשים עם הטסט לכן הוא מוביל אותו על טריילר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבדתי על מאק כזה - דווקא היה כיף לנהוג בו! נראה כמו רכב לעבדים, ואכן הישיבה היתה כמו בבית כיסא, אבל המנוע החזק עם הגיר 5 על 2 בכפתור היו איפשרו נהיגה מאוד נינוחה.

 

לגבי החוכם הזה שלא עושה טסטים - כל הפעלה של רכב כזה מחייבת רישוי, ביטוח ופיקוח של קצין בטיחות. עם האירוע הכי קטן שהמשאית ו/או המנוף יהיו מעורבים בו, בכל הרכב יאכל לוקש רציני.

 

דב

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דב אתה צודק . למעשה גם אם אתה מעמיד את הרכב הפרטי שלך ליד הבית כי נמאס לך ממנו אתה חייב בביטוח, כי אם מאיזו שהיא סיבה הרכב פתאום זז מהמקום ופגע במזדה 3 של השכן , אכלת אותה .ואם חו"ח הבן הטמבל של השכנים נכנס דרך החלון השבור והאוטו זז פתאום אכלת אותה בריבוע . יש הרבה משאיות כבדות ישנות , ללא רישוי ,המשמשות אצל קבלנים להובלת מים והתזה על חומר לסלילת כבישים . ישנן משאיות עם מקדחים העובדות רק באתרי בניה , שמובילים אותן ממקום למקום על טריילר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכנסתי לפורום זה לפני כשבוע בעיניין "ריאו" . במקרה דיברתי עם אבי הישיש על השכנים שלנו מלפני למעלהמ50 שנה . נזכרתי בשכן בשם זבלודוביץ או זבלודובסקי שהוביל גאז במשאית "ריאו" אזרחית , ארגז עץ עם סולמות ושני צירים מאחורה . היה לה מנוע בנזין ואני זוכר את קשיי ההתנעה שלה בבקרים הקרים . אני זוכר את הגריל המעוגל כשקדימה מופיעות האותיות REO אבל מלמעלה למטה . לפני כ20 שנה פגשתי אותו במוסך "חנן שפיק" עוד כשהם היו בפתח תקוה . הוא עבד , אם אני לא טועה על סמי טריילר VOLVO F 10. מעניין אם מישהו מותיקי הנהגים של חברות הגאז הכיר אותו .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן ואכן ואכן (ואני מודע לבעיה לגבי הוולבו שלי שעומדת אצל אמנון, אבל שם לפחות יש פחות סיכונים).

 

מה שכן, תשמח לשמוע שהרבה יותר חברות מודעות היום לדרישות החוק ולסכנות, ורוב הכלים שמופעלים, אפילו בשטח, נשמרים עם רישוי וביטוח.

 

לפעמים טורחים לשנע אותם על לובי טריילרים לאתרים ולמכוני הרישוי (כמו ש"סנו" עשתה עם שני הביברים וילסון שלהם, מעניין אם ממשיכים?), וכמו שחברת הקידוחים שמחזיקה כמה וכמה מאקים B63 ו- 81)

 

דב אתה צודק . למעשה גם אם אתה מעמיד את הרכב הפרטי שלך ליד הבית כי נמאס לך ממנו אתה חייב בביטוח, כי אם מאיזו שהיא סיבה הרכב פתאום זז מהמקום ופגע במזדה 3 של השכן , אכלת אותה .ואם חו"ח הבן הטמבל של השכנים נכנס דרך החלון השבור והאוטו זז פתאום אכלת אותה בריבוע . יש הרבה משאיות כבדות ישנות , ללא רישוי ,המשמשות אצל קבלנים להובלת מים והתזה על חומר לסלילת כבישים . ישנן משאיות עם מקדחים העובדות רק באתרי בניה , שמובילים אותן ממקום למקום על טריילר .

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי היום מיקסר "אינטרנש" עם מספר שנגמר ב00 , כנראה מתחילת שנות ה90 ורעש אופייני של קמינס . נזכרתי שראיתי כמה משאיות מהסוג הזה , משום מה כולן מיקסרים , וכולן מרופטות . אני יודע שבזמנו הן נמכרו ע"י סוכנות קטרפילר בארץ . כמה כוח סוס [ לפי הרעש כ350 כוח סוס ]? מי יכול קצת לשפוך אור ? פה ושם אני נתקל ב"אוטוקאר" מהתקופה שוולבו קנה את המפעל בארצות הברית עם קמינס 410 , חלקן עם קבינה כפולה .משאית לא כל כך ישנה אבל די נדירה היא הוולבו F12 עם מנוע 405 כוחות סוס TD123. רוב הF12 מסוף שנות ה80 עד 92 באו עם מנוע 400 כוח סוס TD 122. אחרי זה עברו לעידן הFH עם מנועים אחרים לגמרי . ראיתי לא מזמן FODEN ישנה 8X4 עם רעש של קמינס כנראה גם כן כ300 עד 400 כוח סוס . כולם העדיפו את קמינס והלכו על בטוח . לשכן שלי היתה לפני כ25 שנה ליילנד מרתון גורר , סינגל עם קמינס עם קבינה שצינוק בכלא הוא וילה לעומתה . כנראה שאני חייב להצטייד במצלמה באופן קבוע ולא רק סיגריות [ מוקדש לדב ].

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההקדשה, יעקב, וכל הכבוד על הידע.

 

אני לא זוכר ככה דגמי מנועים, אם כי את המשאיות דווקא כן, וכמוך כנראה, מזהה מנועים ומשאיות לפי הרעש (כל עוד לא עושים לי בלאגן ושמים מנוע וולבו... ומדביקים לו מאחורה גיר פולר מיבב (בואוטוקאר וויט למשל).

 

אתה מספיק ותיק כדי ללכת עוד אחורה עם הזיכרונות שלך, לא? ובכלל, אולי, במקום לדבר, אולי תתחיל...... לצייר? תמונות יש לנו מפה ועד הודעה חדשה, גם לאט לאט הולכת ונאספת היסטוריה על גלגלים במוזיאון תעבורה, אצל אמנון...

 

את הזיכרונות אכן אנחנו אוספים. תמשיך ידידי, אל תשים לב לקריזות שלי, אני סתם אספן מתוסכל.

 

דב

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנת 1982 , במלחמת של"ג ירד הגדוד שלי מלבנון דרך שער פטמה במטולה . הנגמשים הועמסו בשער פטמה ויצאו לשדה תימן . אני העמסתי שני נגמשים על גורר R 600 של מה שהיה פעם קואופרטיב הנגב, נכנסתי לקבינה ומיד נרדמתי . התעוררתי לקול קללות של הנהג כשאני רואה לפני עלייה תלולה , מצד ימין גדר אלקטרונית , מצד שמאל תהום עמוקה עם האורות של קרית שמונה בתחתית .הנהג טעה , ובמקום לגלוש ממטולה לקרית שמונה עלה בטעות על כביש המערכת והחל לטפס לעבר מנרה . הגורר קפץ במקום ולא הצליח לקחת את העלייה . לקח לילה שלם להסתובב ולחזור למטולה . עד כמה שאני זוכר הנהג היה מרוקאי עצבני ורזה . אולי מי מותיקי "הנגב" מכיר את הנהג או את הסיפור?.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, לא מכיר את הסיפור!

 

תגיד, הנהג ידע לשלב ראשון לוא-לואו? איזה גיר היה ל- R600 הזה? לא מכיר מאק שלא מצליח להזיז שני נגמש"ים, לא חשוב איזו עליה?

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסרט כולו באורך מלא .היינו שתי משאיות של " הנגב" , השניה שנסעה מאחורינו הית F700. הנהג שלה חשב שהראשון יודע מה הוא עושה ונסע מאחורינו מבלי לחשוב פעמיים . כשנתקענו , גם הוא ניסה להזיז קדימה את המשאית שלנו ולא הצליח .אי אפשר היה להסתובב כי מדובר היה בכביש צר מאוד כשמצד אחד גדר ומצד שני תהום .הוא עקף אותנו עם המק שלו עלה לקיבוץ , הוריד את העגלה ,וחזר אלינו . הנהג שלי בינתיים ירד ברורס לתחילת העליה ושם שחרר את העגלה . הF700 התחבר אליה , גרר אותה למעלה בלי בעיות ומשם כולנו ירדנו בחזרה למטולה . הסרט עוד לא נגמר . נסענו דרך ואדי ערה לכיוון מערב וכשהתקרבנו לגשר שעליו עובר כביש החוף [ אז המעבר היה גבוה מידי ולא פעם משאיות עם מטען גבוה פגעו בתחתית הגשר וגרמו נזקים לעצמן ולגשר . עם השנים הורידו את מפלס הכביש], ראיתי את שלטי האזהרה ופתאום צרחתי לנהג לעצור מיד . נזכרתי שבזמן הבלגן בכביש המערכת עליתי לאחד הנגמשים כדי ליצור קשר עם מפקדי בעזרת מכשיר הקשר , לא הצלחתי . אבל שכחתי את כיסוי תא המפקד פתוח . כיסוי שבולט די גבוה מעל הנגמש . עצרנו ממש מטרים ספורים מהגשר . כשהגענו לשדה תימן כל הגדוד כבר השתחרר וחיכו רק לנו בחוסר סבלנות . פריקת הנגמשים והחזרתם נעשו במהירות מטורפת כי כולם כבר הריחו את הבית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דב , מה יהיה ? רק שנינו נוביל על גבינו את כל היסטורית המשאיות ? עברתי על רוב החומר מתחילתו בשנת 2003 ואז היו הרבה משוגעים שלא הפסיקו לחפש משאיות ולכתוב עליהן . מה קרה להם ?יתכן והאנשים התעייפו מללעוס את החומר ?או שכבר גילו את כל המשאיות הישנות שהסתובבו בארץ ? חברים להתעורר , יש עולם ומלואו בתחום .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי היום MACK MB עם מנוף 8x4 מודל 1981 מובל על טריילר .לשאלתי נאמר לי כי הוא משמש בעיקר כמעין מלגזה גדולה . בגלל הקבינה הנמוכה והמנוף הארוך הוא משמש להתקנת גנרטורים במרתפים למשל כי ישלו אפשרות להדחק למקומןת נמוכים .לבעל המשאית נמאס להתעסק כל כמה חודשים עם הטסט לכן הוא מוביל אותו על טריילר .

 

MACK MB- יש כמה כבאיות עם מספר צהל"י שחור בשירות מכבי האש, שהושאלו מצה"ל בגלל מחסור ידוע בכבאיות.

הכבאים אוהבים את המאק- זריז וחזק, בטח בהשואה למגירוסים ולמרצדס 1120..

שווה לכל אספני הפורום לפתוח עיניים לכיוון שירותי הכיבוי- הם מצטיידים ב-88 כבאיות חדשות מדגם מאן 290, רכב מאד מוצלח רק מה- בעל גיר רובוטי שמסרס ומעכב את הרכב בזינוקים ובתנועה עירונית. בדיוק ההיפך מהדרישה מכבאית שצריכה לטוס לאירוע. בקיצר יש מצב שיפלטו משאיות מענייניות משירותי הכיבוי, במצב תקין כמובן... stay tuned

 

594_10179.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכל הכבאיות אני הכי אוהב את אלו של חיל האויר . אני לא יודע אם הם בשימוש עדיין אבל אני זוכר אחת מהן שהיתה בשדה דב , ומפעם לפעם עשו עליה סיבוב בתל אביב. יש להן מנוע GM או בעברית פשוטה ",דטרויט דיזל", נשמע כמו 8 צילינדרים עם אגזוזט סימלי להגברת הסחיבה .הרעש היה נשמע למרחוק אבל באוזני זה היה מנגינה נהדרת .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי יעקב,

 

לגבי ה- R600 שלא עלה עם שני נגמשי"ם וה- F700 כן - זה כבר סיפור מאוד מעניין.

 

יכול להיות שב- R הצלחת היתה ממוקמת מעט יותר לאחור ולכן הקטינה את המשקל שהיה על הגלגלים בגלל העליה התלולה, ועם עוד העגלה היתה עם פין קדמי, ואולי צמד הסרנים האחוריים היה לא ממש בסוף העגלה...

 

מעניין אם אתה זוכר פרטים כאלה? מה הבנת מהנהגים, למה זה עלה וזה לא? כולנו זוכרים שלמאקים תמיד היה הילוך מספיק איטי כדי לטפס כל עליה.

 

אני חושב שהיו מקרים ש- DM800 הצליח לטפס במקום שהמאן OEF לא הצליח...

 

ולגבי המשתתפים בפורום - אין מה לעשות, אכן אנשים התעייפו. מקווה שנצליח לעניין אותם. זה למה צריך תמונות, אנשים לא אוהבים כתוב.

 

שבוע טוב, דב

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 205 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...