Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 218 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נראה שזה צולם באוסטרליה . אני לא הייתי שם אבל התרשמתי שזו המדינה היחידה בעולם שאפשר לרתום בה נגררים באורך רכבת קטנה ולנוע חופשי בכבישים ובעיקר בדרכי עפר שהם רוב הדרכים שם . אני גם מתרשם שהם משתמשים בעיקר במשאיות אמריקאיות . בקיצור , חלום רטוב של אוהבי משאיות . חלק מהקוראים בפורום בודאי ראו בטלויזיה את הסדרה "מובילים על קרח דק ", ששם בעקר משתמשים בקנוורט ומפעם לפעם מזהים את הרעש היחודי של בלם המנוע של קמינס . גיבורי הסדרה לא נראים לי נהגים אמיתיים אלא שחקנים ובעיקר שחקנית . וזאת משום שמעולם לא ראיתי אותם נוהגים ממש .הם יושבים בקבינה ומדברים ועושים תנועות נהיגה עם ההגה . בהמשך העבירו אותם להימאלייה לנהוג במשאיות בדרכים שם . גם זה נראה לי חרטה ברטה . כשהמשית ממש בנסיעה לא רואים את הנהג . המשאיות נראות כמשאיות קרקס ולא נראה לי שנשאר משקל להטענה בגלל כל הקישוטים והצעצועים בקבינות . אגב , יש למישהו מושג באיזו משאיות מדובר ? אני יודע שבהודו ובפקיסטן השתמשו הרבה שנים בוריאציות שונות של "בדפורד". כנראה מתוך נאמנות למסורת האנגלית .

 

הסרטון צולם באוסטרליה יש מגבלות תנועה לרכבות בחלק מהאזורים בכבישים ציבוריים, בדרכים פרטיות הרבה פחות, תוכל למצוא גם 5 נגררים.. המשאיות רובן אמריקאיות, לקנוורט יש שם מפעל שמתמחה בגוררים לרכבות כביש, רשימת האופציות ארוכה -קבינה שמותקנת גבוה מעל השאסי כדי שלא יחדרו מים בזמן חציית נחלים, מיכלי דלק גדולים וכיו"ב. יחד עם השליטה האמריקאית יש זליגה איטית של משאיות אירופאיות

http://www.kenworth.com.au/2011-range/model-range/c509/

 

שיא גינס- מאק טיטן מושך 113 נגררים:

TitanTrain.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

מה זאת אומרת שיא גינס , 113 נגררים . הוא ממש יצא איתם לנסיעה , או רק זז מהמקום ? מה הסיפור של הטיטן הזה? אני מניח שהוא מצויד במנוע עם הספק גבוה יותר מהמקובל , סביר להניח קמינס .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זאת אומרת שיא גינס , 113 נגררים . הוא ממש יצא איתם לנסיעה , או רק זז מהמקום ? מה הסיפור של הטיטן הזה? אני מניח שהוא מצויד במנוע עם הספק גבוה יותר מהמקובל , סביר להניח קמינס .

 

מנוע מאק 620 כ"ס 6 ציל' בשורה. 113 נגררים, 1,300 טון, נסע 140 מטר ב-50 שניות. אורך הרכבת 1,474 מטר- כאן אי אפשר לעשות רברס.. גורר סטנדרטי, הנעה 6X8, ז"א 3 סרנים מניעים מאחור.

נבנה במאק- אוסטרליה, לא איזה מפלצת שבנו במיוחד, שיא נקבע ב-2006. לקח להם איזה שש שעות לרתום את כל הקרונות.

 

מפרט של המאק טיטאן, מופיע כאן עם מנוע קמינס 600 כ"ס.

 

http://www.macktrucks.com.au/index.cfm?MenuID=303

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שזה צולם באוסטרליה . אני לא הייתי שם אבל התרשמתי שזו המדינה היחידה בעולם שאפשר לרתום בה נגררים באורך רכבת קטנה ולנוע חופשי בכבישים ובעיקר בדרכי עפר שהם רוב הדרכים שם . אני גם מתרשם שהם משתמשים בעיקר במשאיות אמריקאיות . בקיצור , חלום רטוב של אוהבי משאיות . חלק מהקוראים בפורום בודאי ראו בטלויזיה את הסדרה "מובילים על קרח דק ", ששם בעקר משתמשים בקנוורט ומפעם לפעם מזהים את הרעש היחודי של בלם המנוע של קמינס . גיבורי הסדרה לא נראים לי נהגים אמיתיים אלא שחקנים ובעיקר שחקנית . וזאת משום שמעולם לא ראיתי אותם נוהגים ממש .הם יושבים בקבינה ומדברים ועושים תנועות נהיגה עם ההגה . בהמשך העבירו אותם להימאלייה לנהוג במשאיות בדרכים שם . גם זה נראה לי חרטה ברטה . כשהמשית ממש בנסיעה לא רואים את הנהג . המשאיות נראות כמשאיות קרקס ולא נראה לי שנשאר משקל להטענה בגלל כל הקישוטים והצעצועים בקבינות . אגב , יש למישהו מושג באיזו משאיות מדובר ? אני יודע שבהודו ובפקיסטן השתמשו הרבה שנים בוריאציות שונות של "בדפורד". כנראה מתוך נאמנות למסורת האנגלית .

 

טאטא ואשוק ליילנד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע מאק 620 כ"ס 6 ציל' בשורה. 113 נגררים, 1,300 טון, נסע 140 מטר ב-50 שניות. אורך הרכבת 1,474 מטר- כאן אי אפשר לעשות רברס.. גורר סטנדרטי, הנעה 6X8, ז"א 3 סרנים מניעים מאחור.

נבנה במאק- אוסטרליה, לא איזה מפלצת שבנו במיוחד, שיא נקבע ב-2006. לקח להם איזה שש שעות לרתום את כל הקרונות.

 

מפרט של המאק טיטאן, מופיע כאן עם מנוע קמינס 600 כ"ס.

 

http://www.macktrucks.com.au/index.cfm?MenuID=303

 

הנה הכתבה על השיא עם המאק:

 

Volvo 960 3.0 24V 1996

Volvo 940 GLE 2.0 Turbo 1997

Volvo 940 GLE 2.3 1995

Oldsmobile Cutlass Supreme Brougham 5.0L V8 1982

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנ ראה שכל דכבר בתחום קשור ל"תעבורה ". היום פגשתי יהודי חביב שעבד בחברה הזו לפני שנים . הוא עסק בהובלת מלט במיכליות . בסוף שנות ה70 תעבורה רכשה מספר GMC עם גיר אוטומטי . הוא קיבל אחת כזו והיה מבסוט לאללה , כי נמאס לו לטחון הילוכים . באחת הנסיעות הראשונות הוא נסע באזור ירושלים עמוס בכמה עשרות טון מלט , וכשהגיע לירידה הוריד הילוך לנמוך ביותר כאופציה שהיתה לגיר זה . הוא הרגיש שהרכב בורח לו וכמעט גמר את הבלמים בנסיון להגיע בחיים למטה . הימים ימי טרום הריטרדרים ובלם מנוע לא עוזר במקרה כזה . כל עוד נפשו בו דהר לחניון ברמלה והודיע לאחראים שיחפשו מתאבד אחר . את תקופת העבודה בחברה הוא סיים בפורד 9000 והיה מאוד מרוצה . הוא עזב את הארץ בעקבות אהבת חייו והגיע להולנד שם העביר מטענים מנמל רוטרדם בעיקר עם סקנייה 111 , רכב שלא הגיע לארץ . אני זוכר סקניה 110 והגדול יותר סקניה 140 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב "תעבורה", יותר נכון "תשתית" יבואני "דאף " . בתחילת שנות ה90 הכניסו לארץ את הסדרה 95 . במנועי ה380 כוח סוס הורכבו משאבות הזרקה "בוש" מכניות עם וסת שנקרא RQ. הוסת הזה היה מיועד רק לנסיעה וברגע שהרכיבו אביזר כמו מנוף או כל דבר שגרם לעומס על המנוע , הטורים החלו לעלות ולרדת ללא שליטה .הכרנו אז היטב את אורי רטנר ז"ל שהיה מנהל השירות , איש יקר. הוא פנה לחברת "דאף" בדרישה שיחליפו את המשאבות , אבל הם טענו שזה חלק ממפרט הרכב ונשאר רק לשלם בעבור משאבות אחרות , דבר שהעמיד בספק את ריווחיות המכירה . הוא פנה אלינו ולעוד מכון . המכון השני הציע להחליף את הוסת לאחר במחיר יקר . אני ידעתי שצריך להרכיב וסת שנקרא RQV שהוא בעל אפשרויות שליטה על הסיבובים בכל מיני מצבים . במשאיות וולבו זה היה וסת רגיל על כל המשאבות . באותה תקופה עבדנו הרבה עם מוסכי וולבו בארץ והיו לי משאבות ישנות וחדשות . ידעתי שהווסת של הF12 400 הואהכי מתאים . העברתי שני וסתים ממשאבות חדשות לאלו של ה"דאף" , העסק הורכב על המשאיות , עשיתי כיוון קטן על המנוע והכל עבד טיפ טופ . הרבה לא יצא לי מזה כי תעבורה ותשתית המשיכו לעבוד עם המכון השני כי הם המטירו כמות גדולה של עבודה ורק הם יכלו להתמודד עם הכמות הזאת כי היו להם הרבה פועלים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי הרבה מהשידורים, ולמרות שאני לא אוהב את ההדגשה הדרמטית והמוגזמת של הסכנות, אני דווקא כן חושב שהנהגים הם נהגים בשר ודם מקצוענים ברמות אלו ואחרות, כולל ליסה אהובתי.

 

מה שקורה בסדרה תואם מאוד את מה שקורה בחיים - את "בעל הבית" ש מצפה שהנהג השכיר שלו יסע בלי חימום פנימי בקאבינה - במינוס הרבה מאוד צלזיוסים!, את המתח בין הנהגים מי יעשה יותר הובלות, מול הצורך להישמר מהסכנות...

 

מרטין פיפארד, עיתונאי המשאיות מאנגליה, שמבקר אותנו מדי פעם עבד גם "בקרח" בקנדה ואלאסקה. לרגע הוא לא העלה את האפשרות שמדובר בשחקנים, אבל הבטיח לי שהרבה פחות מסוכן שם ממה שהסדרה רוצה שאנחנו נחשוב.

 

הנסיעה היא מאוד איטית - משהו כמו 28 קמ"ש אם אני לא טועה, כך שרק אם מישהו מאוד משתולל יכול לקרות משהו מסוכן ממש.

 

לעומת זאת ראיתי את ליסה נכנסת עם פטיש אל מתחת לעגלה לשחרר בלמים קפואים, עוצרת בדרך להוסיף כבלים למטען רחב וקל שטייל על העגלה...

 

עוברת לי מחשבה לפעמים, לנסות לעשות שם "עונה", עד כמה שאני מבין הם מחפשים נהגים כל הזמן, אבל אני אוהב חורף, לא קור, והמחשבה לטפס עליה על קרח עם סמי עושה לי חררה, שרשראות או לא...

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לשמוע מעוד נהגים שעבדו על משאית כבדה עם גיר אוטומטי מלא:

 

בזמנו טענו מולי נהגי התובלתיות שאם הם יורדים ירידה בראשון והרכב מתחיל לרוץ, הגיר עולה לשני באופן אוטומטי, למרות שהם בחרו ראשון.

 

זה נשמע לי באמת בעייתי, ביקשתי לעשות נסיעה עם פרייטליינר עמוס כדי לחוש במו עצמי, אבל לא הגעתי למצב כזה.

 

האם אכן?

אפשר להניח שזה מיועד לשמור על המנוע, שלא יעלה טורים, אבל בעיקרון, אנחנו מצפים שאפשר יהיה להחזיק משאית עמוסה בירידה רק על המנוע ובלם המנוע...?

 

תודה,

 

כנ ראה שכל דכבר בתחום קשור ל"תעבורה ". היום פגשתי יהודי חביב שעבד בחברה הזו לפני שנים . הוא עסק בהובלת מלט במיכליות . בסוף שנות ה70 תעבורה רכשה מספר GMC עם גיר אוטומטי . הוא קיבל אחת כזו והיה מבסוט לאללה , כי נמאס לו לטחון הילוכים . באחת הנסיעות הראשונות הוא נסע באזור ירושלים עמוס בכמה עשרות טון מלט , וכשהגיע לירידה הוריד הילוך לנמוך ביותר כאופציה שהיתה לגיר זה . הוא הרגיש שהרכב בורח לו וכמעט גמר את הבלמים בנסיון להגיע בחיים למטה . הימים ימי טרום הריטרדרים ובלם מנוע לא עוזר במקרה כזה . כל עוד נפשו בו דהר לחניון ברמלה והודיע לאחראים שיחפשו מתאבד אחר . את תקופת העבודה בחברה הוא סיים בפורד 9000 והיה מאוד מרוצה . הוא עזב את הארץ בעקבות אהבת חייו והגיע להולנד שם העביר מטענים מנמל רוטרדם בעיקר עם סקנייה 111 , רכב שלא הגיע לארץ . אני זוכר סקניה 110 והגדול יותר סקניה 140 .

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"זכיתי" להשתתף בניסוי של משאית עם גיר אוטומטי, שאכן רצה בהילוכים. זה היה אסון. אבל זה לא מחוייב המציאות - זה ככה במשאיות כביש אמריקאיות מסויימות, שם הכבישים המהירים ככל הנראה לא מחייבים בלימת מנוע משמעותית. מצד שני יש גירים אוטומטיים אחרים (דוגמת האליסון 5 הילוכים HT750 שיש בוויט או אליסון 4 הילוכים HT740 שיש באושקוש) - ממסרות הידראוליות "טיפשות" שעושות את העבודה בלי להתווכח (וגם איתן יש לי לא מעט שעות).

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה הכתבה על השיא עם המאק:

 

 

סרט שווה אלף תמונות. הוכחה נוסעת שתשים במאק הילוך "לואו-לואו" או "דיפ" או הכי נמוך שיש שם הוא יטפס בעליה הכי קשה.. לגרור 1,300 טון משול לטיפוס בעליה חדה עם 130 טון, אין לי מספקי סבלנות וידע כדי לחשב את אחוזי השיפוע.

במאק טיטאן אפשר לבחור 3 תיבות הילוכים, כולן ידניות, מצמד רגיל, 18 הילוכים מתוצרת מאק או איטון. ככה שמי שחושב שיש שם איזה גיר אוטומטי וממיר מומנט שעוזר לתחילת נסיעה- טועה.

עוד מי שטועה הם אלו שקונים משאית עם גיר אוטומטי שמעלה הילוך בירידה.. זה כבר מתקשר להודעות קודמות. ממיר מומנט הוא אחד האסונות שמסרבים להיכחד, גורם לבזבוז אנרגיה, חמום מיותר של שמן שצריך לקרר אותו עם מאווררים שצורכים אנרגיה, בקיצור - לפח, יחד עם הגירים הפלנטריים, הבעיה- אין תיבות אוטומטיות אחרות כמוצרי מדף למשקלים גדולים.. גירים רובוטיים הכי מאסיביים של איטון מוגבלים ל-77 טון נכון לעכשיו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבוע טוב גיא . אמנם לא הייתי מימי נהג משאית ויצא לי לנהוג במילואים למרות שהייתי לוחם מהשורה אני רואה בעניין הזה מעין שריטה . תודה על הסרטון . התמקדתי במשאיות בעמודה משמאל ורעש המנועים שלהם עתירי כוח [ מינימום 500 כוח סוס]נשמע כמנגינה ערבה באוזני .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לשמוע מעוד נהגים שעבדו על משאית כבדה עם גיר אוטומטי מלא:

 

בזמנו טענו מולי נהגי התובלתיות שאם הם יורדים ירידה בראשון והרכב מתחיל לרוץ, הגיר עולה לשני באופן אוטומטי, למרות שהם בחרו ראשון.

 

זה נשמע לי באמת בעייתי, ביקשתי לעשות נסיעה עם פרייטליינר עמוס כדי לחוש במו עצמי, אבל לא הגעתי למצב כזה.

 

האם אכן?

אפשר להניח שזה מיועד לשמור על המנוע, שלא יעלה טורים, אבל בעיקרון, אנחנו מצפים שאפשר יהיה להחזיק משאית עמוסה בירידה רק על המנוע ובלם המנוע...?

 

תודה,

 

 

 

באיזו פרייטליינר אוטומטית נהגת- בצבאית? -לא ידוע לי שהיו כאלה באזרחות, תקן אותי אם אני טועה! אלא אם אתה מדבר על ה"קטנים"- אלו כן היו חלק עם האוטומט, יחד עם האינטרים...

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבוע טוב גיא . אמנם לא הייתי מימי נהג משאית ויצא לי לנהוג במילואים למרות שהייתי לוחם מהשורה אני רואה בעניין הזה מעין שריטה . תודה על הסרטון . התמקדתי במשאיות בעמודה משמאל ורעש המנועים שלהם עתירי כוח [ מינימום 500 כוח סוס]נשמע כמנגינה ערבה באוזני .

 

יעקב, לא הייתי נהג משאית בפועל, למרות שגרדו האצבעות, בתור קצין רצו ממני כמה דברים, בקשתי רשיון לסמיטריילר ולא אשרו, קורס מעל 15 טון היה סוג של פיצוי. רשמו לי פחות שעות נהיגה ממה שנהגתי בפועל וככה צברתי קילומטרז' נחמד על ריו ממוזג. ואיזה מסכנים החיילים בקורס שקפצו מאחורה בארגז.. הם בעצם היו אמורים להחליף אותי בנהיגה. אמורים.

לפני השחרור היו מחשבות להאריך שירות, בין השאר עברתי בקסטינה והצבתי תנאי - רשיון סמי ולנהוג על מוביל טנקים, אמרו לי אין בעיה, התקבלת.. רק תחתום וכו'. הייתי אמור להיות מ"פ או סמג"ד תובלה, בסוף הלכתי הביתה..

שבוע טוב

-גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנ ראה שכל דכבר בתחום קשור ל"תעבורה ". היום פגשתי יהודי חביב שעבד בחברה הזו לפני שנים . הוא עסק בהובלת מלט במיכליות . בסוף שנות ה70 תעבורה רכשה מספר GMC עם גיר אוטומטי . הוא קיבל אחת כזו והיה מבסוט לאללה , כי נמאס לו לטחון הילוכים . באחת הנסיעות הראשונות הוא נסע באזור ירושלים עמוס בכמה עשרות טון מלט , וכשהגיע לירידה הוריד הילוך לנמוך ביותר כאופציה שהיתה לגיר זה . הוא הרגיש שהרכב בורח לו וכמעט גמר את הבלמים בנסיון להגיע בחיים למטה . הימים ימי טרום הריטרדרים ובלם מנוע לא עוזר במקרה כזה . כל עוד נפשו בו דהר לחניון ברמלה והודיע לאחראים שיחפשו מתאבד אחר . את תקופת העבודה בחברה הוא סיים בפורד 9000 והיה מאוד מרוצה . הוא עזב את הארץ בעקבות אהבת חייו והגיע להולנד שם העביר מטענים מנמל רוטרדם בעיקר עם סקנייה 111 , רכב שלא הגיע לארץ . אני זוכר סקניה 110 והגדול יותר סקניה 140 .

 

סקניה 111 מחליף של 110 כמו ש-141 מחליף של 140. 11 ו-14 מסמן נפח מנוע בליטרים.

מנוע 14 ליטר V8 הותקן באוטובוסים של סקניה מתקופת קדם מרצדס, מי שזוכר אלו צולמו ע"י כלבוטק נוסעים 130-140 קמ"ש בכביש החוף בקטע אולגה-חיפה. הצילום ומדידת המהירות ממונית מרצדס שנסעה אחרי האוטובוס, פעם לא היו GPS ומגבילי מהירות. הסקניה קפיצה עצומה אחרי ליילנד, המנוע סבל מבעיות התאקלמות, פה ושם, דב אולי יכול להוסיף, אם אני לא טועה כתבתה על דגמי סקניה "החדשים" אי שם מתישהו .. הגיר דגם ווילסון(?) שהותקן בסקניה סבל מההספק הגבוה - 260 כ"ס מול 160 בליילנד. אותו מנוע V8 סיפק במקור 350 כ"ס למשאיות והיה החזק באירופה בתחילת שנותה-70, הנפח עלה ל-16 ליטר, הם כותבים שיש מנועים שעברו 5 מליון ק"מ. האם בקרוב נראה ק"מ כזה אצל אצל הסינים??

לינק להסטוריה סקניה V8.

http://www.scania.com/media/calendar/2009/scania-v8-40-years.aspx

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 218 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...