Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 218 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בואוהנה, אתם מה-זה מדברים לי מאחורי הגב... למי יש זמן לעקוב אחרי הכל?

 

ואני אתייחס רק לקרגו וה- D שהכרתי קצת:

  1. אכן ידית ההילוכים היתה נקודה חלשה בנהיגת המשאית הזו, דביקה, ארוכת מהלך... ומאוד לא ברורה. (הגיר, דרך אגב, כל כך דמה בהפעלתו לזה של הוולבו N88, שעד היום אני תוהה אם זה לא אותו גיר)
    מה שכן, עד כמה שאני זוכר, בשניהם דווקא כן היתה מערכת פניאומטית לעזרה בשילוב ההילוכים! כדרכה של תיבה סינכרונית, העבודה עם הידית היתה קצת יותר קשה... אלא אם הנהג היה מוותר על המצמד ומתזמן את הטורים ותנועת היד באופן מוצלח. אפילו אם רק הוצאת מהילוך בלי קלאצ', ההכנסה להילוך הבא היתה הרבה יותר קלה.

דב

 

דב, הכל בפרונט, רק סתכל מדי פעם :) לא סביר שהיה מנגנון פנאומטי להעברת הילוכים בקרגו וב N88. הוא נכנס יותר מאוחר בדגמי F ו N של וולבו, למעשה התנגדות הסנכרונים בגיר ללא הגברה במנוע F12 מספיק חזקה כדי לשלוח נהג להבריא בספא שבדי.

ד"א יכולת לשמוע איך הנהג עובד עם הקלאצ', על מנוף מזלג המצמד הותקן שסתום רב דרגתי ובזמן שחרור האוויר ידעת שהנהג שחרר מצמד, מכאן קצרה הדרך להבין איך הוא נוהג, אם מחליף הילוכים בלחיצה בודדת על המצמד או בלחיצה כפולה יענו דבל קלאצ'. למה להעביר בדבל קלאצ' בגיר סינכרוני? זה בטח מקצר חיי מצמד וגורם בלאי לרפידות? חוצמזה למה להתעסק בשיטות המאה ה-19? האמת - בלאי רפידות מצמד מתקזז מול הארכת חיי הסינכרונים בגיר, העברה מתונה של הילוכים עוזרת לשמירה על מכלולי ההנעה מהצלבים בדרייבשפט עד הצמיגים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

גיא, לגבי "דלפי" ,רוב רובן של המשאבות הנמצאות בארץ הן עם וסת מכני רגיל ויש להן אופציה שלרוב לא ממומשת להרכבת וסת אלקטרוני .על מכסה המשאבה יש מכסה פלסטיק שאפשר להסירו ואז מרכיבים את האלקטרונית בקלות . זו הסיבה שאני לא יכול לענות על השאלות שלך , כי בכל התקלות שסידרתי תמיד התמודדתי מול המכני . ממה שראיתי במעט הגנרטורים האלקטרוניים הוא שעל גלגל התנופה נמצאת פיקה שנוגעת בשיניים ומעבירה מידע לקופסה שמעבירה את המידע לווסת והאלקטרוני שפועל כעין אלקטרו מגנט ומפעיל את הוסת המכני בתוך המשאבה . זה נעשה בגנרטורים שנדרשים למהירות תגובה גבוהה מאוד לצורך השתלטות על העומס שהדיזל מקבל מהצרכנים החשמליים . המשאבה עצמה די פשוטה . היא משאבה רוטורית רגילה על בסיס המשאבה ההיסטורית של CAV שנקראת DPA. בעניין ערבוב המותגים , היום נתקלתי לראשונה במנוע קמינס לגנרטור שיובא מסין ועליו מופיע שם של יצרן סיני לא ידוע .כנראה שזה חיקוי של קמינס כי מערכת הדלק שלו היא בערך כמו של קמינס , עם ההנעה הראשונה התפרקו גלגלי השיניים של הטיימינג וכבר יש נזק למנוע .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דב. אני מתעקש על עזרה בהיסטוריה של משאית אוטוקאר צהובה, כפי שצולמה בחניון של תחנת דלק [יד מרדכי?] ומופיעה בתמונות של השרשור של הטורינו. היא מוכרת לי ואני לא זוכר מאיפה .כפי שאני מכיר אותך אם תתאמץ קצת אתה תעלה על זה . אני חושב שעסקה בהובלת שקי מלט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא, לגבי "דלפי" ,רוב רובן של המשאבות הנמצאות בארץ הן עם וסת מכני רגיל ויש להן אופציה שלרוב לא ממומשת להרכבת וסת אלקטרוני .על מכסה המשאבה יש מכסה פלסטיק שאפשר להסירו ואז מרכיבים את האלקטרונית בקלות . זו הסיבה שאני לא יכול לענות על השאלות שלך , כי בכל התקלות שסידרתי תמיד התמודדתי מול המכני . ממה שראיתי במעט הגנרטורים האלקטרוניים הוא שעל גלגל התנופה נמצאת פיקה שנוגעת בשיניים ומעבירה מידע לקופסה שמעבירה את המידע לווסת והאלקטרוני שפועל כעין אלקטרו מגנט ומפעיל את הוסת המכני בתוך המשאבה . זה נעשה בגנרטורים שנדרשים למהירות תגובה גבוהה מאוד לצורך השתלטות על העומס שהדיזל מקבל מהצרכנים החשמליים . המשאבה עצמה די פשוטה . היא משאבה רוטורית רגילה על בסיס המשאבה ההיסטורית של CAV שנקראת DPA. בעניין ערבוב המותגים , היום נתקלתי לראשונה במנוע קמינס לגנרטור שיובא מסין ועליו מופיע שם של יצרן סיני לא ידוע .כנראה שזה חיקוי של קמינס כי מערכת הדלק שלו היא בערך כמו של קמינס , עם ההנעה הראשונה התפרקו גלגלי השיניים של הטיימינג וכבר יש נזק למנוע .

 

"תה ואורז יש בסין, ואצלנו קדחת.." או משהו כזה, כן פעם היה שיר כזה. היום אחרת, אצלנו היי טק והסינים מעתיקים הכל, יש מפעל שעושה כמו קטרפילר, לראות ולא להאמין, נראה דומה וכמו שאר ההעתקות האיכות, טוב נו- דרעק של ה-מאה 18.

קצת לא ברור- הם משקיעים הון בהעתקות, בניית מפעלים, הכשרת כח אדם, מלאי ציוד וכו', ובסוף מה? המוצר מתפרק. מזל שאורז הם יודעים לגדל. עוד קצת השקעה במטלורגיה ובגניבות תסדר אותם, בעצם טוב ככה - שישארו מאחורה ויתקדמו בקצב שלהם.

יש לקמינס מפעל בסין אבל הוא מפוקח מהחברה האם, אין מצב שיוציאו מנוע שיתפורר אחרי כמה התנעות. מה שראית זה אולי עוד וונאבי אחד, סיני שרוצה להיות גדול, הקורבנות אלו שקונים בזול. אם הייתי לקוח סופי של גנרטור, יענו בית חולים או משהו כזה אז פאר התוצרת הסינית לא היה עובר את הש"ג, שיכתוב מה שהוא רוצה על הבלוק - קטרפילר, קמינס, אייר פורס 1, לא משנה מה.

אין בעיה עקרונית לרכוש ציוד זול וטוב אבל הוא חייב להיות מגובה טכנולוגית עם אבא אמין. רק למען האיזון- יש בסין חברות טובות ומתקדמות של צמ"ה למשל, הבעיה היא המעתיקנים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"תה ואורז יש בסין, ואצלנו קדחת.." או משהו כזה, כן פעם היה שיר כזה. היום אחרת, אצלנו היי טק והסינים מעתיקים הכל, יש מפעל שעושה כמו קטרפילר, לראות ולא להאמין, נראה דומה וכמו שאר ההעתקות האיכות, טוב נו- דרעק של ה-מאה 18.

קצת לא ברור- הם משקיעים הון בהעתקות, בניית מפעלים, הכשרת כח אדם, מלאי ציוד וכו', ובסוף מה? המוצר מתפרק. מזל שאורז הם יודעים לגדל. עוד קצת השקעה במטלורגיה ובגניבות תסדר אותם, בעצם טוב ככה - שישארו מאחורה ויתקדמו בקצב שלהם.

יש לקמינס מפעל בסין אבל הוא מפוקח מהחברה האם, אין מצב שיוציאו מנוע שיתפורר אחרי כמה התנעות. מה שראית זה אולי עוד וונאבי אחד, סיני שרוצה להיות גדול, הקורבנות אלו שקונים בזול. אם הייתי לקוח סופי של גנרטור, יענו בית חולים או משהו כזה אז פאר התוצרת הסינית לא היה עובר את הש"ג, שיכתוב מה שהוא רוצה על הבלוק - קטרפילר, קמינס, אייר פורס 1, לא משנה מה.

אין בעיה עקרונית לרכוש ציוד זול וטוב אבל הוא חייב להיות מגובה טכנולוגית עם אבא אמין. רק למען האיזון- יש בסין חברות טובות ומתקדמות של צמ"ה למשל, הבעיה היא המעתיקנים...

 

קמינס מייצר בשני מפעלים בסין. המפעל בדונג-פנג מייצר את כל הסדרות המוכרות מארצות הברית ובריטניה, כולל מנועים אלקטרוניים בתקן יורו 4 ! המנועים זהים לחלוטין לאחיהם המערביים. מפעל נוסף שאיני זוכר את שם העיר בה הוא נמצא, מייצר מנועים קטנים יותר: סדרה ISF בתקנים מקבילים ליורו 3 ויורו 4. סדרה זו מיוצרת בסין בלבד, ומיוצאת לכל העולם, כאשר השוק הגדול ביותר למנועים אלו הוא רוסיה.

 

חוץ מזה בסין יש יצרנים עצמאיים המייצרים מנועים טובים מאוד, גם כן עד תקן יורו 4. המפעל המוביל הוא YC Diesel המייצר מנועי דיזל, גז טבעי וגפ"ת למשאיות, אוטובוסים, צמ"ה וכל יישום אחר שתרצו.

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי יעקב,

 

אתה יכול להתעקש עד מחר, באוטוקארים אני מבין קטן מאוד. הכתובת שלנו לעניין זה רוני שרון, שכנראה גם לא מוצא זמן להכנס לכאן, אבל אני מקווה שהוא יגיע.

 

אם יש אנציקלופדיה מהלכת לאוטוקארים בארץ זה רוני, אז בוא נשאיר לו את הכבוד.

 

בגדול, נראה לי שהתמונה צולמה בתחנת הדלק בצומת הגדולה ליד בית שמש (לא זוכר את שמה), כך שבאמת נראה שהאוטוקאר הזה מהאיזור, וסביר שהוביל מלט, אבל עד לכאן.

דב

 

 

 

 

דב. אני מתעקש על עזרה בהיסטוריה של משאית אוטוקאר צהובה, כפי שצולמה בחניון של תחנת דלק [יד מרדכי?] ומופיעה בתמונות של השרשור של הטורינו. היא מוכרת לי ואני לא זוכר מאיפה .כפי שאני מכיר אותך אם תתאמץ קצת אתה תעלה על זה . אני חושב שעסקה בהובלת שקי מלט .

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב ,נניח לך בעיניין האוטוקאר, רק לשם השכלה כללית לא יתכן שהתמונה צולמה באיזור בית שמש , צומת שמשון, כי האזור הזה הוא אזור של גבעות ומכוסה חורשות .התמונה בודאות צולמה באזור הנגב הצפוני . עכשיו נעבור לגיא . לגבי הוסת האלקטרוני של המשאבות השגתי היום מעט חומר אבל בגלל מגבלות המחשב הדפוק שלי אין לי אפשרות להעביר את זה לפורום . אם תעביר לי מספר פקס , אפילו בהודעה פרטית אשלח לך את הדף .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי (בעצם לנו, אבל הוא בוחר להשאר בד' אמותיו) חבר ששולף לעיתים קרובות תמונות מעניינות מהרשת ומפיץ לחבריו.

 

משה פרג'ון - אני מקווה שאתה לפחות צופה בנו, ושזה בסדר לך שאני מעלה את התמונות שאתה שולח כאן בפורום.

 

אין לי רקע ואין לי סבלנות לחפש (גיא?), אבל משה שלח תמונה של פורד קארגו חדש...

 

כמי שנהג לא מעט על פורד קארגו, אני יכול להעיד שזה היה רכב "לנהג" - נוח במיוחד לנהיגה, כושר תמרון מעולה... נדמה לי שזו היתה המשאית הראשונה עם מנוע הקאמינס הקטן (5.6 ל'?) שהיום מאוד נפוץ בהרבה משאיות אירופאיות.

 

זה לא היה קאמינס כמו שאנחנו אוהבים, עם הרעש האופייני והג'קו ברקס, והקארגו והקאבינה די התפרקה עד כמה שאני זוכר, אבל הנהיגה, העליה והירידה מתא הנהג היו באופן משמעותי יותר נוחים מהמשאיות המקבילות (וולבו FL, רנו,...)

 

אז הנה תמונה, ואם התכנון כאן ממשיך ומשפר את מה שהיה , לנהג זאת תהיה משאית "שווה".

דב

 

 

דב, למיטב ידיעתי מדובר בתוצרת פורד... טורקיה, מה שעושה את הגעתו לארץ בזמן הקרוב לכמעט בלתי סבירה...:wink::twisted:

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסחר אומנם מותר- אך בהתחשב בנסיבות ספק רב אם מישהו היום ייתעסק בזה, מה עוד שאין יבואן למשאיות פורד- כי לא היו בזמן האחרון, ככה שסביר להניח שלא נראה אותן כאן...

 

 

דרך אגב ב-D, לפחות ב-1210- בוודאות אין שום אמצעיי הגברה לידית הילוכים וכ"ד- הכל מכני לחלוטין, ואכן גם כאן כל התפעול במילים העדינות לא מדהים... אבל חוץ מזה האוטו הזה סבבה לגמרי!

 

דרך אגב, שאלה אליך בתור מומחה למשאבות ההזרקה: בזמן האחרון טורי סרק שלי ירדו, אם אני עוזב גז בפתאומיות- המנוע נכבה, אם עוזב מאד (מאאאד) עדין- מתחיל לעבוד בטורים נמוכים מדי וכולו רועד. כנ"ל בעיה להניע בלי לגעת בגז. איפה לחפש? -פעם זה ממש לא היה ככה- המנוע עבד כמו שעון והניע בנגיעה!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרתי- ב-D1210 שלי, שנת 78! 8) מקודם, אחרי שהוא עמד מבלי לזוז קרוב ל-10 שנים- הייתה לו בעיה אחרת: משאבה הייתה נתקעת, ואז או שלא הניע בכלל, או שהניע בפול טורים. את זה פתרתי (בעזרתו העדיבה של צביקה ממוזיאון הטרקטורים) בכך שמפרקים את המכסה העליון של המשאבה, ומזיזים את ה"מסרק" עד שיישתחרר. הבעיה עם הטורים הופיעה לאחרונה, והיא מעצבנת במיוחד- כי כל פעם שמנסים להזיז את האוטו- צריך לשמור את הרגל על הגז!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעצבן שקשה לקשר תגובה להודעה. , הפוסט מכוון להודעה של דב על העברת הילוכים ללא מצמד בתיבה סינכרונית..

 

מאד לא מומלץ להעביר הילוכים ללא שימוש במצמד בתיבה סינכרונית, אותם סינכרונים הם קונוסים עדינים שנועדו להשוואת מהירויות בין הצירים עליהם מולבשים גלגלי השיניים- להלן גל ראשי וגל נגדי.

גם אם נדמה שהצלחת להכניס הילוך באופן חלק ייתכן שהסינכרונים האלו עבדו מאד קשה, הם לא נועדו להשוות סל"ד כשגל אחד מקבל כח מהמנוע, אלא ההשוואה נועדה להתמודד רק עם האינרציה של המצמד והגל עצמו.

אבל, בתיבה א-סינכרונית- פולרים, רודראיינג'ר, ולהבדיל ריו צהל"י וכיו"ב, אתה מלך ברגע שתפסת את הטריק, דורש כמובן אחריות ואימון אבל גם ככה נהיגה ברכב כבד דורשת אחריות.. ואז אפשר לשבת רגל על רגל ולעשן סיגריה כמו בסרטון:

 

 

 

אגב, עישון לא מומלץ ויכול לגרום כל מיני בעיות כמו אין אונות או כל מה שכתבו שם על קופסאות הסיגריות. :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שאני זוכר 20 שנה אחורה בריו קמינס הצהלי התיבה כן סינכרונית אני זוכר שלא היו בעיות בהורדת הילוכים , והם ירדו די חלק .חוץ מההורדה לראשון , וזה מוזר כי הייתי אשף בהורדה לראשון בקומנדקארים , גיפים 3 הילוכים , סיקסים למיניהם וכו. מעניין למה דוקא בריאו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הטורים של ה1210 הרי הבעיה במשאבה .אחרי שהסכמנו על זה נתקדם הלאה . יתכן שפשוט נשחקו חלקים מחוסר שמן כי זו משאבה שצריך מפעם לפעם להוסיף לה שמן . אז קודם כל תעשה את זה . לא עזר ? נמשיך הלאה . ידית הגאז נתמכת בבורג כיוון סיבובי סרק , סגור אותו עד לסיבובים הנכונים ותשחק עם הידית קדימה ואחורה ותראה אם זה יסתדר . הידית מורכבת על ציר עם שיניים שנכנס לתוך המשאבה ועל השיניים מורכב פרפר שעליו מורכבים ברגי הכיוון . לא עזר? נמשיך .פתח את המכסה בחזית , תפעיל ידית כיבוי ותרגיש אם המסרק קפיצי לאורך כל הדרך . אם לא יש תפיסה במסרק , קלה . לא עזר? תודיע לי . תבדוק טוב אם אין זיוף או רעידה בטורים גבוהים יותר ואז אולי הבעיה במרססים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 218 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...