Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6556 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב,

 

שמתי לב שכל תקופה מסויימת השמן יורד לקו התחתון במדיד ולכן החלטתי לעקוב.

 

הממצאים:

 

ב- 28/5 השמן היה בפס התחתון במדיד, מילאתי עד לפס העליון במדיד.

ב- 12/6 (לאחר 15 ימים) השמן היה כמעט בפס התחתון במדיד, מילאתי כליטר עד לפס העליון במדיד (בתקופה זו נסעתי בצורה לא חסכונית - משכתי הילוכים וכד') - הק"מ שעבר הרכב מ- 2/5 עד 12/6 הוא 685 ק"מ.

ב- 9/7 (לאחר 27 ימים) השמן היה תחת הפס התחתון במדיד (לא ראו אפילו טיפה אחת במדיד, אך נורת שמן לא דלקה בעת הנסיעה), מילאתי כליטר עד לפס העליון במדיד (בתקופה זו נסעתי בצורה קצת יותר חסכונית) - הק"מ שעבר הרכב מ- 12/6 עד 9/7 הוא 1,009 ק"מ.

 

לאור תוצאות אלו, נראה כי הרכב צורך ליטר שמן כל כ- 1,000 ק"מ.

 

מדובר על פיאט פונטו שנת 2001 שעברה שיפוץ ראש מנוע בינואר השנה (2008)

 

האם צריכת השמן של הרכב סבירה או בזבזנית?

 

נראים סימני "הזעה" באיזור המנוע, אך לא שמתי לב לשלוליות תחת הרכב.

 

תודה רבה על הסבלנות, הקריאה והנכונות לעזור.

 

אורן.

פורסם

צריכה של 1 ליטר ל- 1000 קילומטר איננה בלתי סבירה.

לא ציינת כמה ק"מ עבר המנוע. אם בשיפוץ הראש לא החליפו רינגים, לא חייב להיות קשר בין השיפוץ וצריכת השמן. הצריכה עשוייה להיות כתוצאה של שריפת שמן.

בצע בדיקת שמן כל שבוע, אל תמתין חודש בין בדיקות.

פורסם

לדעתי לא סביר בכלל...

מה זאת אומרת סביר??? זה המון!!

כנראה מי שעשה לך ראש מנוע קצת חיפף...

האם יש סימני מים בשמן ? (נראה כמו טחינה על מכסה מילוי השמן, או סימני אמולסיה בשמן עצמו)

האם אתה רואה עשן כחלחל יוצא מהאגזוז? (הכי טוב לראות כאשר אתה מאיר בפנס על גזי הפליטה)

האם השמן דליל? או בעל ריח של דלק?

 

אני אחרי ראש מנוע לפיאט אונו 92 (!!) ומוסיף בין חצי ליטר לליטר שמן בין טיפולים (אני עושה טיפול (לבד:-P) כל 10,000 ק"מ).

 

לא נשמע לי סביר (כבר אמרתי?).

כדאי לבדוק...

נראה לי שאתה עדיין באחריות של המוסך...

 

חכה עוד קצת לתשובות המומחים. אני בטוח שיהיה להם משהו יותר חכם ויותר מפורט להגיד בעניין.

אני כבר לא "חדש בפורום"!!! אני "נהג חדש"!!

נהג חדש???? אני???!!! :brickwall:

לא!!!!

פורסם

היצרן מציין בספר הרכב שצריכת שמן של עד ק"ג ל- 1,000 היא סבירה.

בכיר בענף הרכב מסר לי שהנתון הזה כ"כ קיצוני כך שגם מנוע שלא עבר הרצה ושהתעללו בו עדיין יחשב כתקין...

 

מנסיון אישי הצריכה הזו איננה סבירה כלל, מנוע חדש כמעט ולא צורך שמן ואילו מנוע וותיק צורך פחות מ- ק"ג ל- 10,000 ק"מ.

פורסם

למוסך - ועדיף מהר. השמן בורח מאיפשהו, וזה לא טוב.

בספייס שלי, שעברה טיפול אחרי 17K מהטיפול הקודם, היה עדיין כמה מ"מ מעל הקו התחתון, לשם השוואה.

כמובן שלא הוספתי שמן בין הטיפולים.

פורסם

בעל הרכב לא הלך סתם לעשות שיפוץ ראש מנוע.

הרכב שלו כנראה התחמם. בעקבות ההתחממות נפגעים עוד רכיבים ברכב. פעם פחות פעם יותר.

יכול להיות שהרינגים שלך גמורים (טבעות הבוכנה).

 

תעשה בדיקה פשוטה. כמו שהבחור אמר לך - בלי גז תבדוק עשן כחול בגזי הפליטה, תן גז פעם פעמיים כמו שצריך

ותבדוק עשן כחול בגזי הפליטה.

 

היכן שופץ הראש ? - האם החליפו גם גומיות שסתומים ? דרכן בורח שמן לתא השריפה אם הן גמורות.

 

אם עד עכשיו כל הבדיקות בסדר ואין עשן מאחור, תחפש איבוד שמן מאיזור המנוע. (נזילות וכו').

אמרת שיש הזעות - תבדוק את המקור שלהן לעומק. אם נוזל מאטם מכסה שסתומים - החלף את האטם.

לפעמים נוזל מחזיר שמן במנוע או בין המנוע לגיר ובנאדם ממוצע שמשתמש ברכב לא תמיד מזהה את זה מיד.

זה יורד בטיפות פעם ב...אבל תוכל לזהות את זה ע"י שכיבה מתחת לאוטו ובדיקה ויזואלית של כל החלק התחתון.

פורסם

עשיתי בדיקה הבוקר, חבר שלי נתן גז ולא יצא עשן.

 

בפעם השניה נתן הרבה מאוד גז, ברמה שאני בחיים לא מגיע אליה בנסיעה, ויצא עשן לבן מהאגזוז.

 

הבדיקה בוצעה לאחר שהאוטו עמד, הבוקר, כשהמנוע קר.

 

אוכל להעלות סרטון ל- YouTube כדי להמחיש.

פורסם
עשיתי בדיקה הבוקר, חבר שלי נתן גז ולא יצא עשן.

 

בפעם השניה נתן הרבה מאוד גז, ברמה שאני בחיים לא מגיע אליה בנסיעה, ויצא עשן לבן מהאגזוז.

 

הבדיקה בוצעה לאחר שהאוטו עמד, הבוקר, כשהמנוע קר.

 

אוכל להעלות סרטון ל- YouTube כדי להמחיש.

 

בבוקר על מנוע קר להגיע לטורים גבוהים בסרק ?!

מילא בנסיעה .. בבוקר השמן עדיין לא חם והמנוע גם כן לא חם ,אתה תעשה נזק אם תמשיך כך .

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

×
×
  • תוכן חדש...