Jump to content

0r3n

  • הודעות

    88
  • כאן מאז:

הנקודות של 0r3n

נהג חדש

נהג חדש (2/14)

12

מוניטין

  1. למען הכלל מעדכן כי הבעיה נפתרה! בסה"כ הלחמה שבורה בממסר איתות! הסיפור המלא: מצאתי את ה־Blink Unit=ממסר איתות/יחידת איתות אלקטרונית (תודה רבה מרק10!) מימין לקופסת הנתיכים בתא הנהג. ניתקתי אותו, פתחתי אותו, לא ראיתי משהו חשוד. נסעתי לחפש ממסר איתות חלופי, במקום אחד רצו 170 ₪ על אחד גרמני עם נתונים שונים ממה שהיה לי ברכב, הפריע לי שלא שומעים את הקליקים של האיתות (וגם המחיר!) , במקום אחר רצו 60 ₪ על ממסר חלופי שלא היה נראה איכותי, ויתרתי. נתתי לחבר יקר שמתמצא במעגלים חשמליים את הממסר מהרכב שלי שיעיף מבט, מיד זיהה הלחמה שבורה, הלחים, הוסיף בדיל על הלחמות אחרות שהיה נראה לו שכדאי להוסיף להן - האיתות עובד כמו חדש כבר חודשיים! לא להאמין. מצרף תמונות של Before ו־After. כשצילמתי את התמונה של Before אפילו לא שמתי לב שאני מצלם את ההלחמה השבורה, רק אחרי שהחבר הראה לי שמתי לב אליה! מצליחים לזהות אותה? 😎
  2. לא החלפתי לנורות לד, אין מובילאיי ולא היה שום שינוי לאחרונה
  3. בחיפוש נוסף מצאתי את ה־Service Manual, לפיו כלל אין ממסר ברכב בעבור איתות המצוקה, היתכן? אני חושד ב־"Blink Unit" אך לא מבין מה זה ואיפה למצוא את זה ברכב. מישהו מכיר?
  4. אהלן, אמ;לק - איתות ואיתות מצוקה עבדו לסירוגין עד שהפסיקו לגמרי. החלפתי נתיכים אך עדיין קורה לסירוגין. מחפש את הממסר, בינתיים ללא הצלחה. פרטים: רכב: שברולט ספארק 2013. לפני כחודשיים התחילה לי בעיה מוזרה: אחת ל־50 פעמים בערך האיתות לא היה עובד - לא ימינה ולא שמאלה. כשזה קרה, גם איתות מצוקה לא עבד. לאחרונה המצב חמיר עד שלפני כשבוע האיתות פסק לגמרי מלפעול, גם איתות מצוקה. מחיפושים ברשת מצאתי שכדאי לבדוק את הנתיכים והממסר. איתרתי את נתיך האיתות בתיבת הנתיכים בצד הנהג והחלפתי אותו (נתיך מספר 9 "מחווני כיוון") לנתיך 10A חדש (Pic1.png) - לא עזר. איתרתי את נתיך איתות המצוקה בתיבת הנתיכים תחת מכסה המנוע והחלפתי אותו (נתיך מספר 25 "מהבהבי חירום") לנתיך 15A חדש(Pic2.png) - עזר! אך חלקית. נכון לעכשיו בערך ב־8 מקרים מתוך 10, האיתות עובד: יש פעמים שבכל הנסיעה האיתות עובד ללא רבב, ויש מקרים שבאמצע איתות האיתות כבה ואז לא עובד עד סוף הנסיעה. יש גם מקרים שאחרי דקה או שתיים האיתות חוזר לעבוד. כרגע אין בידי ממסר חלופי לאיתות המצוקה/איתי אך לפני שאני קונה, רציתי למצוא את המיקום שלו! חיפשתי בספר רכב (Spark_2013.pdf) וברשת אך אינני מצליח למצוא את מיקומו או את מיקום ממסר האיתות. אשמח מאוד לעזרה/הכוונה. תודה רבה, אורן. Spark_2013.pdf
  5. שלום, ברכבי מערכת Ituran GPS עדכנית ל- 2013, לאחרונה אני נתקל בכבישים חדשים ומצלמות חדשות שלא מעודכנים במפה. מישהו יוכל אולי לעזור כיצד ניתן לעדכן את המפות? להלן מסמך טקסט המכיל מידע בנוגע למבנה הקבצים והתיקיות בכרטיס SD שהוצאתי ממערכת המולטימדיה ומכיל את התוכנה. תודה רבה.
  6. אתם אלופים, הרבה תודה לכם, מקרב לב!
  7. שכחתי, מדובר בפיאט פונטו ספייס 2001 sx60 דגם מנוע A4000 זה יכול להיות רק טרמוסטט?
  8. שלום חברים, ביום שני הוצאתי את הרכב (פיאט פונטו ספייס 2001 sx60 דגם מנוע A4000) מהמוסך לאחר שיפוץ ראש מנוע. בעבר מד-הטמפרטורה היה מגיע תוך 10 דקות בערך לחצי סקאלה ונשאר שם. כעת הוא מגיע לרבע ונעצר שם, לפעמים מגיע לחצי ואח"כ יורד בחזרה. משהו לא ברור שם. בדקתי שמן/מים - נראה בסדר. אין לי כל כיוון בנוגע לתקלה, אשמח לדעת ממה זה יכול לנבוע עד שאגש מחרתיים למוסך שיסדר לי את זה כך שיהיה כמו בעבר. תודה לעוזרים, אורן.
  9. שלום רב, ברצוני להחליף את כל 4 בולמי הזעזועים שברכבי (פונטו ספייס 2001 sx60) לבולמים חדשים, לא רמה גבוהה מדי וגם לא בולמים גרועים. אין לי מושג בתחום וכאשר ניגשתי למוסך קיבלתי הצעת מחיר על רביעיית בולמים של חברת דאסי (DASI), שלא מצאתי עליהם שום מידע באינטרנט אך הוא אומר שהם טובים. ביקשתי שיאיית לי את שם הבולמים ונתקלתי בסירוב. אמר שאם אני רוצה אביא לו 4 בולמים וירכיב לי. לכן מאוד הייתי שמח לשמוע אילו בולמים יתאימו לרכבי ויתנו נסיעה נעימה משום שאלו שכרגע מותקנים גמורים. אני אקנה רביעייה והוא יתקין לי. תודה מקרב לב, אורן.
  10. עדכון לאחר בדיקה במוסך: נפרץ אטם ראש, אחת מ- 4 הבוכנות (אם כך זה נקרא) נראית כסופה, שאר ה- 3 נראות שחורות. נאמר לי כי הכסופה זה בגלל שנכנסו לשם מים ושהשחורות זה כי נכנס לשם הרבה שמן. בקיצור הלך ראש מנוע. בנוסף גם תושבת מנוע עליונה קרועה, עולה 530 ש"ח חדשה, הלוואי והייתי יודע מי מוכר באיזור תעשיה ישן נתניה תושבת מפירוק במחיר זול יותר. עלות ראש מנוע 2,000 ש"ח לפני מע"מ, 2,320 אחרי מע"מ. אך נאמר לי כי האוטו יאכל יותר שמן מאשר בעבר. אם אני רוצה יש אופציה ב'. אופציה ב' - אפשר גם להחליף מנוע, מנוע מיבוא עם קילומטראז' נמוך (שלי עשה 188,000 ק"מ, בחדש בערך 60,000-80,000 ק"מ), אך המחיר גבוה, בערך 7,000 ש"ח כולל מע"מ. נראה כי האופציה היחידה היא לעשות ראש מנוע ולקנות 5 ארגזי שמן מנוע (בכל ארגז 3 שמנים) לשנתיים הקרובות
  11. ניסיתי שוב להניע, הוא מצליח להניע למס' שניות, רועד נורא, מקרטע ונכבה. הגרר בדרך.
  12. צביקה מה שעשית זה פשוט מעשה אמנות, למדת את הרכב שלי בצורה מדהימה על-פי ההסטוריה. מתנצל שלא פירטתי על הרכב, מרוב לחץ ועצבות לא שכחתי פרטים בסיסיים. ההסבר מאלף ומלמד רבות, אני מודה מקרב לב לך ולשאר העוזרים, אעדכן בהקדם במה הסתכם העניין.
  13. למקרה שעדיין לא ברור - על ג'אנט מלבישים את הצמיג, את הגומי. וטסה היא רק כיסוי צדדי לג'אנט פשוט.
  14. שלום רב, חיפשתי וקראתי רבות על "עשן לבן מהאגזוז", אך ראיתי כי הדבר יכול לנבוע מסיבות רבות שיש לבדקן אחת אחת. החלטתי להגיע ולכתוב בדיוק את הסימפטומים המקדימים לבעיה כך שאולי תאובחן בצורה מדוייקת בנוגע למקרה הנ"ל. מה שקרה זה שבשבוע-שבועיים האחרונים קרה כי אחת ל4 נסיעות (נסיעות קצרות של 10-20 דקות) הרגשתי פתאום תוך כדי נסיעה שהאוטו קצת מקפץ בעדינות ואז זה נרגע. קרה גם שהרגשתי שהאוטו לא "סוחב" כמו בעבר, כלומר אני לוחץ על הגז אך אין ממש תגובה, אך גם זה קרה רק לעיתים. אתמול בדקתי שמן/מים, ראיתי שמפלס המים בסדר וחסר קצת שמן, הוספתי שמן ונסעתי מאז עוד 2 נסיעות קצרות כאלו. היום לצערי בעוד נסיעה כזו, לאחר רבע שעה נסיעה בערך, 5 דקות מהיעד, הרגשתי שהאוטו לא סוחב ואפילו מאט (נסיעה של 90 קמ"ש). כיביתי את המוסיקה ושמעתי שיש גם רעידות מהחלק האחורי של הרכב (אולי בגלל ששם המגש אז הוא הרעיש). תוך כך אני מרגיש שלא רק שהאוטו לא סוחב, הוא גם לא מגיב ללחיצות שלי על דוושת הגז, ושהן אפילו גורמות לו לרעוד יותר! לאט לאט הוא גם החל להאט (פשוט לא הגיב ללחיצותיי על דוושת הגז). עצרתי בצד הדרך וראיתי שכאשר אני נוגע קצת בגז יוצא המון עשן מהאגזוז והרכב כלל לא נע (או - מתאמץ מאוד לנוע ס"מ, פשוט העשן הפחיד אותי אז עזבתי את הגז). נתתי לו לנוח רבע שעה, הנעתי - עשן לבן יוצא מהאגזוז, בלי גז. כאשר לוחץ קצת גז - עולה יותר עשן. כל הנ"ל קרה בסביבות השעה 10:00 בבוקר, בשעה 12:00 ניגשתי שוב לרכב וניסיתי להניע. למרות שהמצבר בן שנה, חזק ועושה את עבודתו, הוא מנסה להניע את הרכב (שומעים את הסיבובים של ההנעה אך והרכב רק עושה קולות של הנעה ולא מניע). בדקתי את מפלס השמן ונראה שהכל מוצף שם, השמן מעל הקו של המדיד, למרות שאתמול היה חסר בערך ליטר ומילאתי בערך 800 מ"ל, עד למדיד. מאותו סוג שמן שאני ממלא תמיד. ההרגשה שלי היא ש"נפרץ" משהו שם, אחרת לא סתם היה מתמלא הטנק שמן. אך אודה מקרב לב לחוות-דעת נוספות. אודה מקרב לב על ניתוח הבעיה, מחר אגרור אותו למוסך והייתי שמח להגיע לשם עם קצת ידע מקדים (מלבד זה שאולי הלך ראש מנוע, או אולי רק שסתומים, או אולי חצי אוברול, או אולי שמתי יותר מדי שמן). אודה לכל עזרה באשר היא, אורן. == עריכה 11:50 ==
  15. MoonKnight תודה. מוזר שהם למטה כ"כ הרבה זמן, חשבתי שזה זמני, היה להם אתר מסודר והכל, מישהו יודע לאן נעלמו? yoni1234 את הסימן עם הפטיש אני מכיר, אפשר לנעול את הרכב ולאחר הנעילה לבטל את גלאי הזעזועים ואז יופיע אייקון מהבהב של פטיש (כאילו שהרכב קיבל מכה) באופן קבוע לצורך חיווי כי גלאי הזעזועים מנוטרל. בכל אופן לא מצאתי תשובה לשאלתי, שלחתי לך הודעה פרטית בנוגע לחוברת של Guard אולי היא תעזור. תודה לכם!
×
×
  • תוכן חדש...