Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6963 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני אכתוב את זה בצורה הכי בוטה שיש, ויסלחו לי יפי הנפש.

 

יש אנשים שלא מתאימים למערכת הצבאית ולמערכת בכלל. יש כאלו, חלק מהם אפילו חברים טובים שלי. אנשים כאלו גורמים יותר נזק מתועלת למערכת ובהחלט כדאי לנפות אותם החוצה.

יש אנשים, או אולי צריך להגיד ילדים, שקצת קשה להם אז הם בורחים כי כנראה שהם רגילים שמישהו תמיד מנגב להם את התחת. אלו בדיוק האנשים שצריכים לקבל שתי סטירות לפנים (מטאפורית, כן?) וללמוד להתמודד.

 

 

ולדעתי, פותח השרשור נשמע כמו אחד מהקבוצה השנייה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

השאלה אם עדיף חייל שמקמבן את הצבא, או משטמת שלא מקמבן היא פסולה מיסודה.

עדיף חייל תורם ולא אפס אגואיסט חסר אכפתיות שדואג רק לעצמו. מטרת השירות הצבאי היא להועיל למדינה, אין שום הכרח שתפיק תועלת עצמית מהשירות (כמובן שאין מניעה וזהו המצב העדיף, אבל זאת לא מטרת השירות).

גם עובד רס"ר תורם לא מעט, ותאמין לי שמעטים עובדי הרס"ר שנהנים מתפקידם בצבא, אבל הם ממשיכים בשירות כי זה החוק וזאת החובה במדינה שחיה במצב בטחוני בעייתי.

 

גם אמירה של מושיקו:

ואני מעדיף שיהיה לי טוב מאשר לסבול 3 שנים

מראה את אותו הכיוון בדיוק.

למי אכפת שאתה מעדיף שיהיה לך טוב. גם אני מעדיף לעבוד ולהתחיל את החיים שלי, ולא להיות בצבא מבוקר עד ערב ולהרוויח 11 שקלים ביום. אבל יש חוק במדינה הזאת ויש חובה מוסרית (לפחות לאנשים שאינם אגואיסטים ובכיינים) מכיוון שהמדינה הזאת לא תשרוד ללא צבא.

 

 

 

בוא ותן לי סיבה אחת רצינית, מדוע אמא של לוחם צריכה להישאר ערה בלילות מפחד במשך שלוש שנים, כאשר אתה מנצל את המדינה ועושה מה שבא לך?

 

 

 

 

 

תום, שמקווה שיבוא יום שבוא יתפסו שכל במדינה הזאת ויפגעו בזכויותיהם של משתמטים מצבא.

החולמים הגדולים אינם מגשימים את חלומותיהם, הם מתעלים עליהם - אלפרד לורד וייטהד

פורסם

בוא ותן לי סיבה אחת רצינית, מדוע אמא של לוחם צריכה להישאר ערה בלילות מפחד במשך שלוש שנים, כאשר אתה מנצל את המדינה ועושה מה שבא לך?

 

 

אני לא מדבר אפילו על האימא של הלוחם אלא על הג'ובניק הפשוט שעושה 8-17 מטר מהבית. הוא תורם את חלקו כפי שהצבא מצא לנכון ובעיני הוא שווה לכל חייל אחר.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
אני לא מדבר אפילו על האימא של הלוחם אלא על הג'ובניק הפשוט שעושה 8-17 מטר מהבית. הוא תורם את חלקו כפי שהצבא מצא לנכון ובעיני הוא שווה לכל חייל אחר.

 

 

אין שום ספק שכל חייל תורם את חלקו במקום שהצבא מצא לנכון.

לקחתי את הדוגמא הקיצונית של הלוחם שמקריב מעצמו הכי הרבה (שים לב שלא אמרתי תורם, אלא מקריב מעצמו, מכיוון שגם מבחינתי כל חייל תורם באותה מידה) על מנת להדגיש את הפינוק והאגואיסטיות בהשתמטות.

החולמים הגדולים אינם מגשימים את חלומותיהם, הם מתעלים עליהם - אלפרד לורד וייטהד

פורסם

אבא שלי תיאר את זה ככה:

 

פעם מי שלא היה עושה צבא- היו מנדים אותו מהחבר'ה ולא יורקים לכיוון שלו..אנשים שהיו להם בעיות נפשיות נלחמו במערכת (בסתר כמובן) ע"מ להישאר ולשרת כמו כולם.לא להיות שונים.

פטורים והקלות או כאלה שכל היום ביקרו רופא נחשבו לבושה.

היום זה הפך להיות באופנה! מספרי הסיפורים אצל הקב"ן עושים תחרות בינהם (בריש גלי) מי היה יותר מקורי ומכר סיפור יותר הזוי.

 

כל אותם אלו שטוענים שהצבא מאבד מיעילותו עם אותם חיילים בעייתים שמבזבזים את כספו ומשאביו לחינם- צאו מהסרט.

מה קדם למה? הביצה קדמה לתרנגולת או התרנגולת לביצה?

במקרה הזה, האופנה החדשה של הנוער המתגייס היא מה שגורמת לבלאגן ההזוי הזה בצבא (כל סיפורי ההמתנות במרפאות, הקב"נים וכו')

פורסם

BMW, אתה טועה ובגדול.

ה"משתמטים" הינם אחוז מועט מאוד.

קח על עצמך מחקר ותראה שהביקוש של סדירניקים לשרת ביחידות קרביות רק עולה עם הזמן.

פורסם

אני אתחיל בזה שאומר,בכנות,אל תעלב, אתה סוציומט ואגואיסט מדרגה ראשונה,אבל מתישהו זה יחזור אלייך בבומרנג.

 

ושניר "הלוחם" 106- אתה בכלל סוג של חלאה מהרמות הנמוכות ביותר,אתה משתמט מגעיל,שעוד מרגיש כבוד להתחזות ללוחם פצוע ?!

 

בתור קצין במיל' בגבעתי אני פשוט בז לאנשים כמוך,לא מספיק שאתה משתמט,אתה עוד מעלה את כבודך על חשבון אחרים יא חוצפן.

 

 

מצטער על הבוטות,פשוט מרגיזים אותי אנשים סוציומטים שלא מוכנים לתרום מעט מעצמם ועוד מתגאים בזה.

 

ולפותח השרשור המיותר הזה:

 

אל תבזבז את עצמך על פסיכומטרי לפני ש:

1.החלטת שאתה רוצה ללמוד לימודים אקדמאים.

2.שהחלטת איפה אתה רוצה ללמוד.

3.שהחלטת מה אתה רוצה ללמוד.

4.שווידאת שאתה באמת צריך פסיכומטרי כתנאי קבלה ללימודים.

 

הטעות הנפוצה היא ישר לעשות פסיכומטרי,לשפוך על זה כמה אלפי שקלים,ואז לגלות שלתחום שאתה רוצה ללמוד לא צריך בכלל פסיכומטרי,או שהתנאי כניסה למכללה שבא אתה מעוניין ללמוד אינם כוללים מעבר פסיכומטרי.

 

יצאת בגיל מוקדם מהצבא ?

 

יופי,אל תבזבז את הזמן על עבודות זמניות,עבודות זמניות יביאו לך בחלק מהמקרים שכר גבוה,אבל כשמן כן הן- עבודות זמניות שבסופו של דבר לא יקדמו אותך לשום מקום בחיים,אפילו לא מבחינת קורות חיים.

 

נצל את היותך צעיר וזמין,וחפש עבודה שתואיל לך ככל האפשר בהמשך החיים.

 

למה כוונתי ?

 

מצא עבודה שתוכל להראות מרשימה בקורות חיים,כזו שגם אם היא לא תיהיה הקריירה שבה תעסוק עד היציאה לפנסייה, היא לפחות תוכל בעתיד לשמש לך קרש קפיצה לעבודה שכזה.

 

אם תוכל להכנס לעבודה שתעניין אותך ותוכל לשמש לך כקריירה לכל החיים- ברכה, נצל את זה.

 

אתה צעיר,יש לך כוח,יש לך מוטיבציה,ועכשיו שאתה לא בצבא,יש לך גם את הזמן להתחיל לבנות לך את החיים.

 

צא מנקודת הנחה שהחיים בארץ לא קלים, החיים בארץ לא מאירי פנים עבור חבר'ה צעירים שמתחילים את החיים האמיתיים (ובמקרה שלך אתה עוד מפספס את ההכנה לחיים האמיתיים, את הצבא).

 

נצל את היתרון שלך מבחינתך היותך זמין בשוק ותמצא עבודה רצינית ככל הניתן.

 

עוד טיפ-

 

אם אתה לא מחובר בהיסטרייה לארץ ויש לך קשרים כאלה ואחרים בחו"ל- שקול את האופצייה הזאת.

 

גם פה, אני לא מדבר על לטוס לארה"ב כדי לעבוד חצי שנה בעגלות, אלא מדבר על הזדמנות להכנס למשהו רציני, היתרון בחו"ל שלרוב הרמת שכר שם גבוהה יותר, ואם תתנהל בצורה חכמה תוכל לחסוך סכום כסף נכבד כל חודש, זה יעזור לך בהמשך.

 

אני אישית גר בחו"ל, אני חי ברמת חיים שלעולם לא הייתי מאמין שאחייה בה בגיל כה צעיר,ומאושר עד הגג.

 

טיפ נוסף-

 

אל....אל....אל.......תלך ללמוד בשום פנים ואופן באוניברסיטה הפתוחה.

 

השיטת לימוד שם נראית על הנייר ממש אחלה, אתה ולומד בקצב שלך,כמה שמתאים לך,מדברים איתך על תואר תוך 3-4 שנים, בפועל?

 

בסמסטר הראשון אתה בא מורה"ל (אם היית בצבא היית מבין את המשמעות), נרשם ל-4 קורסים, בסמסטר השני אתה כבר אומר לעצמך "בראשון קרעתי את עצמי עם 4 קורסים,עכשיו אני מוריד רגל מהגז,לוקח רק 2", ובסמסטר השלישי אתה כבר עם קורס אחד בלבד.

 

למה ?

 

כי כמה שתאהב לימודים,הם מכבידים,במיוחד אם אתה נאלץ לעבוד במקביל,ובהדרגה אתה מפחית מעצמך לחץ ומוריד קורסים, ופתאום התואר שלך מתארך ל-5-6 שנים,אם בכלל תסיים אותו.

 

השיטת לימוד שם מתאימה אך ורק למי שיש "תחת לשבת ללמוד",ואני מכיר הרבה כאלה שהיה להם כוח לשבת ולהשקיע, ואחרי שנה וחצי שם נשבר להם הז*ן והם עברו ללמוד במקום אחר והתחילו הכל מהתחלה, כך שבמצטבר הם שרפו איזה 20,000 שקל לחינם.

 

תיהיה שקול,אל תיהיה פזיז בהחלטות שלך,אל תתן ללחץ להשפיע עליך (בעיקר מצד הורים שלוחצים להרשם ללימודים מהר וכו', זה מתכון לטעויות=כסף שנזרק לפח), תעשה דברים בקצב שלך כשתרגיש מוכן.

 

בכנות, אני סולד מהדרך שבה בחרת,אבל אם זה מה שהחלטת- שיהיה בהצלחה בדרך החדשה.

 

עידן

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
BMW, אתה טועה ובגדול.

ה"משתמטים" הינם אחוז מועט מאוד.

קח על עצמך מחקר ותראה שהביקוש של סדירניקים לשרת ביחידות קרביות רק עולה עם הזמן.

היתה כתבה בעיתון ידיעות לפני כמה חודשים, בה דיבר האלוף אליעזר שטרן וסיפר שהמדגם החדש שבו מראים עלייה באחוזי המשתמטים מדאיג אותו.

הדבר היחיד שבאמת טיפס יפה למעלה זה אחוז המבקשים להתגייס ליחידות קרביות (אחרי מלחמת לבנון השניה), וזה טוב לכשלעצמו, אבל עדיין זה לא קשור לאופנת ההשתמטות.

 

אני אלך יותר רחוק- אני כבר מתרגל לראות אנשים שמקבלים תמיכה מלאה מההורים שלהם להשתמט.

מבחינתי , לשבת בבית שזוג הורים אומרים לבת/בן שלהם: " אל תעשה/י צבא, למה לך?, לכ/י לעשות כסף...."

זה משהו בזוי מבחינתי בכל אספקט שאני מנסה לחשוב על זה.

פורסם
בסמסטר הראשון אתה בא מורה"ל (אם היית בצבא היית מבין את המשמעות), נרשם ל-4 קורסים, בסמסטר השני אתה כבר אומר לעצמך "בראשון קרעתי את עצמי עם 4 קורסים,עכשיו אני מוריד רגל מהגז,לוקח רק 2", ובסמסטר השלישי אתה כבר עם קורס אחד בלבד.

 

תיקון קטן, בסמסטר הראשון אתה יכול לקצת רק שני קורסים

פורסם

המקרה שלי קצת שונה כי כבר לקראת סוף התיכון, אפילו שלא קיבלתי צו ראשון (סיימתי תיכון בגיל 17), ידעתי שאני לא אתגייס מחמת בעיה רפואית.

 

התחלתי לחשוב על לימודים הרבה לפני שסיימתי את התיכון בגלל שידעתי שזו תהיה הדרך שלי.

 

לקח לי 4 שנים להחליט מה אני רוצה ללמוד, וגם אז, אחרי שכבר הגשתי את טפסי ההרשמה לאוני' - שיניתי את דעתי והלכתי למקצוע שאותו אני לומדת כיום כבר שנה שניה ונהנית מכל רגע בלימודים.

 

 

מה שאני מנסה לומר, זה שאם תחליט ללכת ללמוד - תחשוב טוב טוב מה המטרה שלך - אם זה תואר במקצוע כלשהו, בסתם נושא שמעניין אותך (תואר כדי לתלות בשירותים ולרשום בקורות חיים שיש תואר), או בשילוב כלשהו של השניים.

 

אני לא ממליצה ללמוד סתם מקצוע שלא הכי מעניין אותך כי זה יגרור אותך לחוסר חשק בלימודים וזה חבל מאוד.

 

בהצלחה.

יש אנשים שמוציאים ממך את המיטב, אנשים נפלאים ונדירים. אני קוראת לו אהובי - אסף.


×
×
  • תוכן חדש...